onsdag den 9. februar 2011

Søvnløs, Religion & Grundloven

Ufedt at vågne kl. 04.40 og så ligge i sengen og tænke: Jeg falder nok i søvn liiige om lidt........kl. 05.00 kunne jeg så regne ud at dét gjore jeg nok ikke - og så kapitulerede jeg og tændte computeren.........

Jeg gik i gang med at kikke på blogs og faldt over en blog, som i min verden, indeholder en værre omgang bavl, eller måske ikke bavl men come on! Læs selv med her hvis du vil Bavl Blog - Der er feks. et HELT blogindlæg om hvordan muslimske kvinder skal træne helt tildækket så andre urene mænd og også urene ikke muslimske kviner ikke kan se andet end deres øjne, hænder og fødder.......!!! Hvis det var meningen at vi skulle gå tildækket, så ville det stå i Koranen, det gør det ikke - jeg har selv for mange år siden læst den da jeg var evig irriteret over at de piger jeg gik på HHx altid citerede et stykke i Koranen hvor det står at man skal gå tildækket........

Koranen er, ligesom biblen skrevet af mennesker og mennesker skriver ting ned af praktiske grunde, og måske også fordi de ligesom jeg og Bavl Bloggeren bare ikke kan lade være med at skrive, og dét er jo en helt legal grund til at lade fingerne skrive. Men på den tid hvor Koranen OG Biblen er skrevet var verden meget anderledes, jeg tænker at grunden til at mange kvinder i mellemøsten og andre varme lande går tildækket skyldes tiderne der var dengang.

Feks. var kvinders arbejde ofte hårdt og levevilkårende primitive, så at gå tildækket var en slags naturlig beskyttelse, dels for solen, dels for sandstormene men også for omgivelserne. Alle ved hvordan tøj kan klæbe til kroppen når man sveder og i ural områder af verden med fokus på religion, ligesom der engang var i Danmark, så er det ikke det klogeste at gå rundt og vise bryster, lår og numse til fremmede mænd, vi i Danmark gik også meget mere tækkeligt klædt på Christian d. 4's tid, i det 11 århundrede osv.

Det svare til at Kleopratra smurte aske over øjenlåget og dermed blev den moderen til make-up, men hun gjore det af praktiske grunde, fordi asken virkede som en slags "solbrille" mod solens ubarmhjertige stråler.

Så de mænd som fik lov til at skrive bogen som i starten nok bare har været en guideline til hvordan det var bedst at leve i hårde områder af verden, så gjore de meget ud af de nære ting som betød noget for dem, så som deres familie og deres kvinder - det giver super meget mening når man tænker eller når man forsøger at tænke som de må ha gjort dengang. Men ting ændre sig og guidlines må derfor nødvendigvis også ændre sig.....

Jeg mener, de fleste gamle ting fra gamle dage bygger på praktiske årsager, feks. tror du de 10 (12?) bud blev hugget ind i sten fordi det var det nemmeste eller fordi der ikke var så mange træer i ørkenen så der kunne laves papir? Tror du mænd vælger at skære i deres tissesmand fordi de nyder smerten eller fordi det er et spørgsmål om mangel på vand og dermed renlighed og dermed muligheden for at undgå sygdomme at de vælger omskæring i første omgang? Tror du det at være biduin eller samer eller en anden slags normade er for sjovt, eller fordi dét er praktisk at kunne tage sit telt, sit hjem og følge årstiderne og fodder mulighederne for de livsnødvendige dyrs overlevelse?

Brug logik people!

Feks. ved vi i dag at uden solens UV stråler er der risiko for knogleskørhed som også kaldes Engelsk syge fordi mange mange tusindvis af små børn i de engelske kulminer fik denne sygdom, netop fordi de var i minerne om morgen før solen stod op og først kom op igen efter at solen var gået ned - dét fik de skøre knogler af.

Knogleskørhed er et næsten ukendt fænomen i Danmark, men i mange arabiske lande trives denne lidelse i stor stil - se bare på diverse statistiker, dét skyldes at kvinderne er for meget tildækket og for lidt i solen......kosten har nok også ændret sig og manglen på vitaminer fører mange mange sygdomme med sig.

Jeg kan simpelhen ikke være mere uenig med ret mange ting, end jeg var med dét blogindlæg som jeg læste!!

Når dét er sagt, så er det også noget forbandet bavl at gå rundt og lærer folk at andre mennesker er urene fordi de tror på at Gud ikke er en mørkhåret hippe i sandaler med turban men en gammel hvidskægget mand i bare tær, eller en neger med en bambus stok - Gud kan være hvad du vil have ham til at være, du kan tale med ham hvor du vil, når du vil - at være i hans hus, kirke, moske, synagoe mv. er ikke nødvendigt, men det er en mulighed du har for at være tættere på ham og hans åndsfæller, men den Gud som jeg tror er den eneste korrekte, er ham som er god, som tilgiver og som guider dig i det liv du vil leve, om det så er som stærkt troende muslim eller som anarkist er helt ligegyldigt - problematikken begynder først når folk begynder at pådutte andre hvordan de skal leve......

Hvilket bringer mig til en anden religiøs vinkel.......

Jeg har læst at DR skal til at sende religiøse programmer fordi de får penge fra staten via licensen og den danske stat bygger sin grundlov på kristendom - Læs her Kristen Radio på DR og her Den Kristne Kulturarv

Det er vel i bund og grund  er mig ligegyldigt, ligesom med reality programmer så kan jeg slå væk fra kanalen hvis jeg ikke kan lide hvad jeg ser og høre, det er jo fordelen ved et demokratisk frit land - jeg kan gøre hvad jeg vil! ;)

Hvad der derimod ikke huer mig, er at jeg skal betale licens - hvilket jeg ikke gør. Dels fordi jeg ikke har råd men lige så meget fordi jeg ikke kan se hvorfor jeg skal betale Medielicens OG internet? Jeg betaler gerne for det jeg bruger, men jeg betaler ikke for ting eller ydelser jeg ikke bruger, og da jeg ikke bruger DR's hjemmeside særlig meget eller ser deres genudsendelses programmer så gider jeg heller ikke betale, og hver gang jeg får en regning så skriver jeg bare uden på konvelutten: "Flyttet" og smider den i postkassen igen. Basta.

Måske en dag når jeg får flere penge, who knows - men altså, i min (og dermed i DIN) Grundlov står der i §69: Ingen er pligtig til at yde personlige bidrag til nogen anden gudsdyrkelse en den, som er hans egen

Og da jeg ikke tror på Gud i den forstand som Den Danske Folkekirke dikterer så er jeg hermed, med Den Danske Grundlov i ryggen, lovlig undskyldt for ikke at betale licens.........det kræver vel bare at jeg melder mig ud af folkekirken, hvilket også vil spare mig penge - og da ingen endnu er blevet lagt oven på jorden, så gør det vel ikke den store forskel om jeg er medlem eller ej når jeg engang dør - en begravelse er så dyr anyway at kirken sikkert også tjener en skilling eller to på dét!

Så tak til Danske Folkeparti for at presse på så religion blev en del af vores nationale radio, nu kan jeg med grundloven i ryggen fraskrive mig at betale licens - what a wonderfull world, specielt når man er oplyst og kan sin grundlov!

Hvad jeg så, desværre også mindes fra min grundlovsstudier er følgende......... §53 "Den lovgivende magt er hos Kongen og Folketinget i forening. Den udøvende magt er hos Kongen" Dvs. samtlige danske politiker begår jo reelt Grundlovsbrud, når de ikke lader vores Dronning Margrethe Den 2 stå for den udøvende magt......så måske min licens-grundlovs-tolkning ikke helt holder i virkeligheden?

Men skøn tankevirksomhed jeg fik gang i her til nat/morgen whatever det nu er :)
(Havde jeg haft en mand ville jeg havde dyrket stille søvnig sex med ham i stedet, alternativet eller substituttet blev at blogge om religion og grundlov...........tjae.....)





Ingen kommentarer: