mandag den 20. juni 2011

Roncevalles

Så har jeg vandret over pyrenæerne og er nu i Roncevalles, det var faktisk pice of pie - kunne godt ha forsat til en by 3 km længere fremme men der var ingen senge ledige dér så nu er jeg i på Albergue Roncesvalles.

Ifølge min bog er der 120 senge i ét rum men menneskerne bag alberguet har åbenbart fattet at sådan får man ikke meget søvn som en pilgrim, så de har laved en masse små rum inde i det store rum, dvs. nu er der 4 senge i hvert værelse, store nye rene badeværelser, vaskemaskiner, gratis WiFi og computere med internet til ca. 1 euro i timen  - jeg ved ikke helt hvordan det her kommer til at fungerer i aften mht. sengene for vægene går ikke helt op til loftet, det er lidt svært at forklare men indtil videre er det rigtig godt - men nu må vi se.

At vandre over pyrenæerne fra St. Jean Pied-De-Port var for MIG pice of pie men jeg ved at det for andre var døden, men sådan var det også sidste gang for mig. Don't get me wrong, det var da hårdt men jeg kunne nemt ha forsat hvis det ikke var fordi næste ledige sovemulighed var om 15 km og så langt kunne jeg måske trods alt ikke gå.

Eneste problem i dag er at jeg har fået for meget sol på trods af faktor 50!

Har meget at skrive men nettet driller lidt og om lidt skal jeg spise, vil se om jeg ikke kan få skrevet mere senere i aften eller i morgen igen - har også mange billeder!

lørdag den 18. juni 2011

Next Stop St. Jean Pied-De-Port I Frankrig

Puha - har meget jeg skal nå og meget jeg skal fortælle - rejser jo liige om lidt - om ca. 5 timer sidder jeg i flyet til Standsted Lufthavn hvor jeg skal overnatte, hvor aner jeg ikke men der er vel bænke.....! I morgen tidlig flyver jeg så til Bilbao hvor jeg lander kl. 10.40, herefter går turen med tog til San Sebastian og videre til Henaday i Frankrig og så dérfra videre til St. Jean Pied-De-Port hvor jeg regner med at være omkring kl. 14.00 - her vil jeg finde pilgrimskontoret som ligger næsten skråt overfor togstationen og så vil jeg vandre op af Pyrenæerne og overnatte på et Albergue ca. 15 km oppe - på den måde bider jeg Pyrenæerne over i to og undgår forhåbentlig at få skinnebensbetændelse ved at lægge hårdt ud som rigtig mange mennesker ellers gør.

Alle dem jeg kender er blevet i St. Jean Pied-De-Port og så taget Pyrenæerne i ét hug næste dag, det er jo en dødsdom men folk om det, hvis de laver deres research ordentlig ville de vide at det er muligt at overnatte på bjerget hvilket gør at du spare din krop for en masse.

Jeg glæder mig RIGTIG MEGET men er også lidt ked af det, har ikke hørt fra mine forældre siden 5. juni og det gør mig ondt at de overhoved ikke er glade på mine vegne - jeg ved godt jeg ikke tjener nogen penge mens jeg er væk, men ville jeg gøre det hvis jeg blev? Jeg vil SÅ GERNE arbejde men det er som om jeg slår hoved imod alting når jeg søger for jeg kommer end ikke til samtaler, og jeg har ellers fået meget hjælp til mine ansøgninger af professionelle mennesker som sidder med ansøgninger HVER dag - men til ingen verdens nytte.....

Jeg vil prøve at lægge de økonomiske tanker væk mens jeg er afsted, ellers ender jeg med at ødelægge hele turen for mig selv. Jeg vil dog føre nøje regnskab med hvad jeg bruger af penge, både for min egen skyld men også fordi jeg ønsker at fortælle omverden om hvad det egentlig koster at gå en Pilgrimsvandring, priser på dét har jeg ikke kunnet finde et eneste sted, hverken på danske eller udenlandske blogs.

Jeg har også vejet mig selv i dag for at se hvor meget jeg egentlig vejer nu, altså FØR jeg tager afsted.....


Dette er Pre-Camino vægten og Pre-Camino ordne-negle-tid :)


Mit mål er at komme under overvægtsgrænsen, lægen siger at jeg skal veje mellem 50 og 60 kg, alt dérover gør mig til overvægtig - me don't like that word!! Da jeg boede i London vejet jeg 57 kg, dét vil jeg gerne veje igen, men kan jeg komme på 60 kg er det også fint, alt min fedt sidder på maven - drøn ucharmerende og så er det jo samtidig det aller farligste sted at være tyk for en kvinde der i forvejen har problemer med at blive gravid, altså ikke at jeg skal være gravid nu men på sigt - i fremtiden engang (måske)

I går holdt min coaching buddy fredagsbar på hendes firma og der kom så mange forskellige og dét endte med at blive rigtig rigtig sjovt - der kom bla. to journalister fra Se&Hør - er du klar over hvor mange konspirations teorier de to har? Feks. mener de at Kandis Johnny har slået sin kone ihjel.......jeg var total foraget, hvordan kan man gå rundt og sige sådan noget når politiet har konkluderet at hun hang sig selv i et sommerhus? Ergo kan du ikke beskylde en mand for mord!

De mener også at Prins Henrik er bøsse og at det samme gælder for Prins Joachim. Kronprinse Frederik har ifølge de her to journalister laved en barkenaftale med Mary om at han må ryge så meget pot han vil og at de aldrig skal skilles etc. men at han må gøre hvad han vil så får hun det liv hun vil - jeg syntes det lyder langt ud, hvem i alverden vil leve et liv med en mand der opfører sig mærkeligt blot for at få alle de materalistiske ting penge kan købe? Penge er IKKE lykken! De er selvfølgelig rare at have men hvem vil dog feks. undvære kærlighed, nærhed og tryghed for at få penge? Jeg ville IKKE!!

Festen gik ret vild for sig, vi endte med at drikke (8 mennesker) over 150 genstande før vi tog videre til en fernisering

Starten af Fredagsbaren

Noget for alle - Pina Colada, Øl og Champange

Et lille joint i vinduet blev det også til - altså ikke røget af mig, jeg røre aldrig sådan noget
Vi tog som sagt til en fernisering et sted ude ved havnen - total skummelt sted og trust me, jeg forstår stadig ikke hvordan nogle mennesker kan tjene penge på sådan en omgang krussedulle malerier, tænk at de kan leve af det? I just don't get it!


Vi var helt derude hvor man betaler told......

SÅ smarte er kunstnere i Danmark en sommeraften......

Og dét her mine damer og herre er dansk kunst når det er bedst eller øhhhhhhhhh
Da vi skulle hjem skulle jeg sidde bag på en fyr fra min coaching buddies kontor's cykel (langt ord!) men så pludselig da jeg skulle til at sætte mig op bag på den - og de andre var kørt, så kørte han fra mig.........can you believe it? Han cyklede fra mig og så sig tilbage flere gange for at se om jeg stod der endnu og ja dét gjore jeg jo altså........

Så dér stod jeg kl. ca. 23.00 om aftnen på en skummel skummel havn - hvad gør jeg så? Jow jeg stikker hånden ud og prejer den første og bedste bil som kommer forbi! Aiiiiiiii tænk at jeg gjore det, men det gjore jeg altså - uanset at jeg ikke er særlig stolt af det! Fyren kørte i en kæmpe Mercedes og hed Malte og var rigtig rigtig flink - og jeg var altså en smule fuld, ikke sådan stiv at jeg ikke kan huske noget men fuld nok til at jeg ikke var helt skarp i kantene, men den søde fyr kørte mig altså helt hjem selv om han egentlig skulle et helt andet sted hen - hvor sødt af ham!

Tidligere på dagen havde jeg siddet og spist en sandwich på en trappesten i solen da en fyr kommer kørende i en lille mini gul Fiat - en total gammel smadderkasse - fyren havde SÅ MEGET plads til at parallel parkerer sin meget lille bil men brugte alligevel tre forsøg, jeg sad og moret mig kongeligt, jeg er nemlig super skarp til at køre bil og til at parallel parkere så det var virkelig sjovt at se - fyren blev helt rød i hoved og smilede flere gange til mig


Mega lille bil - mega meget plads!
Jeg syntes fyren var så sprød og flot at se på, at jeg - da jeg var færdig med min sandwich tog en serviet (ubrugt) og skrev mit navn og tlf. nummer på og satte det i forruden sammen med en lille sol........jeg tænkte inde i mit hoved at hvis jeg altid gør det samme i livet så får jeg også altid det samme, så nu prøver jeg noget nyt - jeg har desværre ikke hørt fra fyren men det var et forsøg værd! Og jeg syntes selv det var ret modigt gjort, jeg mener han kan jo have kone og alting men hvis jeg ikke forsøgte hvordan skulle jeg så vide om det var muligt?

JEG ville som person i hvertfald blive meget smigeret hvis en fyr satte sit navn og tlf. nummer i forruden på min bil :)

Til fredagsbaren var der som skrevet de der journalister fra Se&Hør, den ene af dem blev ved med at sidde og provkerer mig ved at sige en masse skidt om Kongehuset, og alle mulige andre mennesker - og han kunne jo slet ikke bevise noget af det. Jeg er et meget retsskaffende menneske og mener ikke at man må sprede løgne og falske rygter om folk når man ikke har beviser på det man siger - og han har jo nul beviser, men det var tydeligt at han satte stor ære i at være en bøf - da han så bliver rigtig stiv og skæv kommer han hen til mig mens jeg sidder i vindueskarmen og drikker en øl, her står han og bliver helt sentimental og siger bla at jeg er noget af det mest frække han længe har set og at han slet ikke forstår hvorfor en så smuk og fantastisk kvinde som jeg er single - efter et stykke tid så siger han at han syntes jeg skal få mig et barn!

Ja et BARN! Altså ét styks levende baby fordi jeg efter hans bedste overbevisning vil blive den bedste mor ever! Jeg kikkede på ham som om han var idiot, hvilket jeg faktisk havde ham mistænkt for at være og spurgte ham hvordan i alverden han kunne se mig som MOR til en BABY når jeg knap kan betale min egen husleje og i øjeblikket lever af min kassekredit??

Dét så han ikke som et problem.........han sagde at man altid finder en vej og om ikke andet kunne jeg jo malke barnets far for penge! Har du nogensinde hørt noget så dumt? Jeg frygtede helt at han ville melde sig som donor!!
No need to say at jeg kom pænt hurtigt væk fra hans selskab!

En anden fyr, altså ham som cyklede fra mig, han er også lidt lun på mig - men han skal giftes her til august og jeg kan love dig for at jeg IKKE har lagt op til ham på nogen måde! Aller første gang vi mødtes havde han sagt til min coaching buddies ex-kæreste at min coaching buddy havde en total idiotisk veninde fra Jylland som var så højrøvet og dum at høre på.........da jeg hørte dét blev jeg helt ked af det fordi jeg jo netop havde gået op til ham og givet ham hånd og været rigtig høflig og venlig fordi det jo var nogle af min coaching buddies venner/kollegaer og så vil jeg da på ingen måde opføre mig upassende - og nu, 4 måneder efter så ligger han og ringer og sms'er til mig - han har også ringet til mig i dag og nu har han også tilføjet mig på facebook.........han sagde til mig i går at jeg var såååååååååååååååååå smuk og helt fantastisk og han er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ facineret af mig!

Hvad sker der for det? Han sagde også at han havde ledt efter min blog - hvorfra han ved jeg blogger aner jeg ikke, men jeg skal love dig for at jeg gøs da han sagde det, jeg ønsker IKKE med stor fed streg under IKKE at han skal læse med på min blog! Faktisk vil jeg gerne forblive anonym forever


Et meget sigende skilt.....
På en bjælke på vejen i går så jeg dette her skilt........på dårlige dage vil jeg mene det samme men på dage som i dag og som der forhåbentlig kommer flere og flere af i mit liv (det ved jeg der gør for det er der allerede) så syntes jeg det her skilt er dumt......

Men altså, tilbage er der kun at sige at jeg nu har lakeret mine negle på tæerne og nu vil jeg gå ud og vaske dem en sidste gang i min egen skønne HELT RENE lejlighed og så vil jeg lige snuppe en time på øjet inden jeg skal afsted til lufthavnen.

Jeg har forresten fundet ud af at den ene af de to ældre mænd som har tilføjet mig på facebook - som jeg fortalte om for et par dage siden, er venner med Norman! Meget mærkeligt. Det var fordi det undret mig så meget at denne her fyr har tilføjet mig, for jeg kender ham overhoved ikke, altså som i virkelig virkelig slet slet ikke! Jeg har ALDRIG set ham før!

Så jeg sidder og kikker og kan så pludselig se at han er medlem af nogle af de samme facebook grupper som jeg er, den ene ved jeg Norman også er medlem af, så jeg går ind og tjekker men da jeg jo har blokeret Norman kan jeg ikke se ham og ifølge min facebook har ham den gamle mand og jeg ingen venner tilfældes men da jeg så afblokerer Norman, altså fjerner blokeringen på ham, så kan jeg se at ham og jeg har denne her mand som fælles ven - og at Norman desuden har fjernet sig fra den her facebook gruppe.

Men altså den her gamle mand har åbenbart også lige gået en pilgrimsvandring og er kommet "i mål" i torsdags tror jeg det var, hele hans facebook var pivåben og selv om jeg ikke er venner med ham så kan jeg se og kommenterer på ALT på hans facebook og jeg kan bla. se at Norman har kommenteret på meget af det som han har laved - nu ved jeg så slet ikke om jeg næsten tør eller har lyst til at være venner med ham her fyren og samtidig så tænker jeg på hvorfra ham den gamle mand ved fra at jeg skal på pilgrimsvandring?? Altså jeg går selv ud fra at det er dérfor han syntes vi skal være venner - vi har jo ikke andet til fælles......?

Hvis jeg bliver venner med ham og Norman opdager det, så vil han måske igen tænke at jeg stalker ham - og dét gør jeg jo ikke! Manden her har jo SELV kontaktet mig, jeg kender ham jo ikke! What to do what to do? Jeg vil ikke ha sådan en label på mig.......og så dog, er det ikke skide ligemeget hvad Norman tænker om mig? Han kan jo ikke lide mig uanset om jeg er venner med den gamle mand eller ej.....

fredag den 17. juni 2011

En Lille Smule Fuld....

..... er hvad jeg er nu............

Er netop blevet kørt hjem af en virkelig sød fyr ved navn Malte i en meget stor Mercedes, ja ja trods fuldskab kan jeg huske hvilken bil han kørte i........... men havde jeg mod nok til at spørge om hans nummer?Nej.......

Doooooo! Deirdre-Ann altså!

More to follow tomorrow......

torsdag den 16. juni 2011

Torsdag.......

I dag er bare en torsdag og en af de der torsdage som man godt kunne rykke ud af kalenderen og kl. er kun 11.16!

I går aftes fik min coaching buddy en mail fra stalker-ex-kæresten til ham den berømte fotograf hun ser i New York og som hun vist egentlig trode hun var kærester med. Stalkerexen skriver en lang og meget detaljeret mail om hvordan han også ser en berømt balletdanserinde fra The New York Ballet Company......, den var simpelhen så detaljeret at jeg personligt 1. ville foreslå denne her ex at skifte erhver fra fotograf til enten dybdeborende journalist eller privatdedektiv! 2. At min coaching buddy veninde skrider fra idioten hurtigere end du kan sige "Fuck".

Jeg personligt tror på at hver ord i den mail er korrekt, simpelhen, den er så detaljeret at selv da jeg gik ind og lavede lidt grundig research som jeg selv er ret så ferme til så kom jeg frem til alle de samme detaljer, feks. er det jo muligt at tjekke om denne her pige har været med på et specefikt fly til NY på et specefikt tidspunkt - ja ja bevars måske det ikke er helt lovligt at tjekke sådan noget men hvad har man ellers veninder hos American Airlines for......*fnis*.......men altså, det hele stemte og jeg tjekkede kun tre detaljer og det HELE stemte, hun altså stalkerexen må have de vildeste kontakter for visse ting er ikke bare lige sådan ting du kan tjekke uden at have forbindelser til alt muligt........og det er også forbindelser som jeg ikke har.....

Men det betyder jo at hun nu er i total krise og ikke mener jeg kan TILLADE MIG at rejse.......hvad er det med folk og deres smiden rundt med ordet "tillade"?? Skal jeg virkelig leve mig liv efter om folk giver mig tilladelse til forskellige ting? Mine forældre mener jo heller ikke jeg kan tillade mig at rejse........og fordi jeg har sagt at jeg rejser (På pilgrimsvandring) vil de ikke hjælpe mig med min terminsbetaling på 14.000 kr her til slut juni - men de vil gerne give min lillebror på 19 år som blev student i går, en Mercedes CL500 fra 2008............

Jeg lader lige billed stå et øjeblik.........og håber selvfølgelig at læseren er bevist om hvilken slags bil vi taler om?

Min 19 årige lillebrors bil.......
Fælgene er de samme som på denne her bil og det er farven også, bilen er selvfølgelig ikke sprit ny men jeg er udemærket klar over hvad sådan en bil koster! Fra ny af er det ca. 2,2 millioner og selv om min far er en rigtig dygtig købmand, landmand OG jyde så har han alligevel haft den store tegnebog oppe af lommen for at give min lillebror en studentergave - og så har han jo endnu en søn som bliverstudent om præcist ét år....

Jeg skal ikke kunne sige hvordan jeg selv vil blive som forældre, eller hvis jeg bliver forældre men jeg ved i mit hjerte at jeg vil gøre ALT for mig barn - INGEN og INTET skal skade mit barn, om jeg så skal begå mord, tanken alene er ikke særlig skræmmende eller langt væk hvis jeg i mine tanker sætter mit lille barn ind i situationer jeg har været i, i mit eget liv som barn - sådanne situationer havner MIT BARN ikke i, så længe jeg trække vejret!

Og dérfor såre det mig også lidt at mine forældre er så afvisende overfor mig. Jeg ved godt hvorfor de er sådan, de mener jeg er doven, at jeg ikke gør nok for at få et arbejde - men feks. i skrivende stund har jeg 4 ansøgninger ude og fik så sent som i går to afslag på freelance jobs - jeg er selv desperat men aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre eller hvor jeg skal gå hen hvis jeg vælger at give op - men det gør jeg ikke. Altså giver op.

Jeg har netop i dag fået tilkendt min kassekredit, hvilket var about fucking time! Jeg kan jo ikke tage afsted før den er godkendt men det er den nu, her til morgen så nu skal jeg bare booke billetter - de er jo så, desværre i mellemtiden steget men min veninde Maiken har hjulpet mig med at søge og vi har sammensat en rejse der hedder at jeg flyver fra København til Standsted søndag aften, sover 8 timer i lufthavnen og så flyver jeg til Bilbao og dérfra er det pice of pie - så kan jeg starte med at gå tirsdag morgen fra St. Jean-Pied-De Port Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh YES!

Lidt forsinket i forhold til min tidsregning, havde jo håbet på at gå ind i Santiago på min fødselsdag 21. juli men ja sådan blev det så ikke.

Men altså i går aftes ville min coaching buddy så tale og tale og jeg var bare så træt, så da hun tog ud og spiste hos nogle venner holdt jeg mig selv kørende så jeg kunne gå tidligt i seng, min coaching buddy havde sagt at hun ville ringe senere men da jeg ikke havde hørt fra hende kl. 22 gik jeg i seng, men først sendte jeg en sms til hende at nu gik jeg i seng, bare så hun ikke ringede og vækked mig - men hvad gør hun så? Hun ringer kl. 23.15 og vækker mig og vil tale og jeg er bare HELT grooky - der er så varmt i mit soveværelse at hvis jeg vil have luft ind så skal jeg åbne vinduet men den knap så smart person som har valgt netop dette vindue har valgt at sætte et vindue i som når du åbner det ud af så vipper den øverste del af vinduet indad - hvilket i teorien betyder at du ikke kan have et tæppe hængt op foran som gardin, hvilket jeg har i øjeblikket da jeg ikke har råd til gardiner og/eller persienner og selv når jeg får det så vil der jo komme lys ind foroven når du åbner vinduet - så jeg måtte vælge mellem at svede eller at sove i lys - jeg valgte det sidste og har sovet køligt men mega dårligt HELE NATTEN, blot for at min coaching buddy ringer og vækker mig kl. 06.45 for at vil snakke og så igen kl. 07.30 og igen kl. 09 hvor jeg var lige ved at eksplodere fordi jeg simpelhen var såååå træt, jeg så stod endelig op og lod mig overtale til at vi pjækkede sammen, hvilket i teorien er lidt svært for en arbejdsløs - jeg mener hvad pjækker jeg fra?

Nå men vi aftaler at hun skal komme og hente mig kl. 10.45 og så skal vi på roadtrip - jeg skynder mig ned i Netto og køber for 80 kr vand, frugt og lidt slik og skære alt frugten ud i små bidder, pakker servietter, vand, cleaning wipes osv. og når også i bad og er total klar og så får den skarpe lytter lige ét gæt på hvad der så sker??

Min coaching buddy aflyser!!

Yep hun aflyser fordi en af hendes ANDRE veninder er ked af det og har brug for at tale...........og dérfor er det jo helt iorden at sætte Deirdre-Ann tilside, igen - den selv samme person som hun for to dage siden sagde og senere skrev til i en mail, ikke kunne TILLADE SIG at rejse fra Danmark nu når hun endelig var hjemme fra New York.

Jow da.......dét lyder jo meget logisk ikk?

Har lige fået to venne-request på facebook fra mænd jeg ikke kender, hvad sker der for det? Den ene er en gammel gut ser det ud til på billed og den anden står i smoking og krammer sin kone (?) Jeg mener, hvorfor får jeg RET SÅ OFTE sådanne tilføjelser? Jeg skal selvfølgelig ikke være venner med nogen af dem, jeg aner ikke hvem de er og pwadder nej - stay outta my life!

Lige nu kan jeg se Dronningens Livgarde spadserer forbi, det gør de altid omkring kl. 11.45 :) så lidt privilligeret er jeg jo trods alt.....hvem har måske lige en Livgarde i baghaven??!

Men altså, nu sidder jeg her med tasken fyldt med frygt, meloner, agurker, druer og chokolade og ingen at spise det med og det hele er jo skåret ud i skiver så det kan end ikke gemmes særlig længe........ARGH!

I går tog jeg Metroen til Frederiksberg Centret for at købe en bluse til min mor i fødseldagsgave, blot for at konstatere at de ikke havde den dér - så på en bus og ud til Valby - elsker forresten at køre i bus, man sidder højt og kan se alt muligt og slappe af samtidig, så det var faktisk en ren fornøjelse og endelig i Valby fandt jeg blusen og så var det ellers hjemad, men mit klip på mit klippekort var udløbet så jeg gik hele vejen hjem fra Valby og var pænt sulten da jeg kom frem, så jeg syndet efter at jeg havde brugt næsten 500 kr på at købe fødelsdagsgave til Mor og Far og sende det hele med posten - jeg gik nemlig ud og købte mig en pizza.......


Skinkepizza med gorgonzola ost...*mums*

Jeg spiste den med STOR fornøjelse på min terasse mens jeg sad og kikkede på skyerne og pludselig delte skyerne sig og blev til sådan nogle skyer

Er de ikke flotte? Det ligner at de alle sammen er små totter punkteret sky, 8 minutter senere var de væk og himmelen var helt blå igen.
På vej hjem fra Valby så jeg på Vesterbrogade verdens mindste butiksskilt - det var så lille at jeg overvejet om et overhoved havde en effekt...........døm selv

Jeg skulle helt helt tæt på før jeg kunne læse hvad der stod......det gik mig end ikke til knæerne!
Og på strøget så jeg politiet til hest, en af de ting som gør at det er skønt at bo i København, der er altid noget at kikke på :)

Den ene hest stod med tungen ud af munden til stor morskab for en gruppe børnehavebørn som kom 30 sek. efter at jeg tog dette billed, de mente at den måtte være i familie med Pippies hest fordi det gør den (åbenbart) også........

Senere så jeg samme betjent give en cyklist en bøde for at cykle på fortovet mens han stadig sad på hesten - et eller andet sted tænker jeg bare kan man ikke bare stikke af fra politiet når de er på hest og man selv er på cykel? Jeg mener hvad er the odds for at politiet vil tage kampen op og forfølge en PÅ HEST gennem det indre København? Det er jo ikke det vilde Vest det her, så jeg ved ikke om jeg selv havde turde (men så igen jeg cykler aldrig på gågaden) men det må da være pice of pie at stikke af fra en politihest.....

Nu vil jeg sætte mig ud på terassen og spise frugterne og regne på hvor mange penge jeg skal have med og så vil jeg hæve dem i morge og veksle dem til Euro og så er det off til Bilbao med mig :)

onsdag den 15. juni 2011

Countdown...

Og ja der står Countdown og ikke Cunt down! Sidstnævnte har det strålende efter en nat med hyggerier fra natskuffen - den sidste aften hvor jeg får mulighed for dét inden jeg tager afsted!

Har fået en mail tilbage fra dem som ville give et købstilbud på gården, de springer selvfølgelig fra - I knew it, folk tror de kan få gården for en slik, så som 1,5 mio, men en almindelig byggegrund koster ca. 500.000 til 800.000 kr. Så skal der et hus på, det koster ca. 1,5 - og så har du en frimærkegrund uden buske eller noget og et type hus - hvilket er fint nok et langt stykke af vejen.

Her får du 38 hektar agerjord som hvert år indbringer 50.000 kr i forpagtning, skov med jagtmuligheder og 800 kvm. tip top funktionelle udebygninger og en allerede eksisterende have med over 100 år gamle høje kastanietræer og muligheden for at bygge dit helt eget drømmehus.

Jeg nægter at sælge til 1,5 mio - så går jeg jo derfra med gæld til op over begge øre, sælger jeg til 3 mio kan jeg lige dække mig ind så frem køber betaler for salgsomkostningerne - jeg har kun dét ene kort tilbage på hånden og jeg giver det ikke godvilligt fra mig - som Lille Per fra Far til 4 ville ha sagt!

I nat har jeg ikke sovet særlig godt - jeg kan ikke finde ud af om det er pga. varmen eller hvad det er, men jeg sover bare ikke særlig godt for tiden - naller.....

Syntes jeg har 1000 ting jeg skal nå inden jeg tager afsted men lige nu er jeg helt blank - hmmmm er det godt eller skidt?

tirsdag den 14. juni 2011

Pakkeliste til Pilgrimsvandring

Jeg har nu pakket min taske færdig - helt færdig! :)

Tøjet jeg skal have på ligger i vindueskarmen og ved siden af står min toilettaske og venter på de sidste få ting og så er jeg good to go - venter bare lige på at kassekreditten går i orden med banken så jeg ikke skal gå og være urolig over om banken nu tager min gård mens jeg er væk!! Dét kan jeg slet ikke holde ud at tænke på!!

Når den er i orden kan jeg lægge terminsydelserne til betalingsservice på dén konto og gå med ro i maven, at have økonomisk ro er noget af dét jeg skatter allermest i hele verden har jeg fundet ud af - godt nok er det lånte penge på en sådan kassekredit men jeg har har brug for pengen og jeg kender mig selv godt nok til at jeg ved at jeg vil betale dem tilbage, hver og én krone - dét tænker jeg at banken også ved for ellers havde de vel ikke lånt mig pengene?

I går aftes mens jeg var oppe hos min coaching buddy - mere om det senere - har jeg fået en mail fra et par som bla. skriver "Vi har fået et godt øje til din gård og er meget intersseret i at vide hvad den koster? Dét er nemlig lige stedet for os :)" OKAY! Nice - jeg har i dag sendt dem en pæn mail tilbage og så må vi se, jeg tror nu ikke inderst inde at det bliver til noget - jeg har fået MANGE af sådanne henvendelser efter alt medieomtalen og ikke én af dem er gået videre end til mailen - folk tror de kan få min gård for en slik fordi den ser ud som den gør - eller også så er det fordi de ikke har en clue om hvad jord og ejendomme koster, selv med finanskrisen skal min gård ikke koste under 3 millioner. Før finanskrisen var den offentlige vurdering 5,7 mio, nu er den pga. skaderne vurderet til - hold fast, 1,5 mio!

Nå men altså nu må vi se hvad der sker på dén front, I think nothing men jeg vil lade tvivlen komme mit håb tilgode her :)

Hvor kom jeg fra? Nåe jow, i går efter at min coachingbuddy brændte mig af skrev hun måske 10 sms'er til mig fra kl. 10 til kl. 16 - SÅ tydeligt at hun havde dårlig samvittighed og selv om det var lidt ondskabsfuldt af mig så lod jeg hende stege lidt i sin egen dårlig samvittighed, jeg svarede nemlig ikke på én eneste af hendes beskeder, hvilket er meget ulig mig.

Først så skriver hun jo at hun tager i sommerhus, så skriver hun at hun alligvel ikke tager i sommerhus men at en af hendes veninder kommer og at jeg er velkommen. Jeg svare ikke. Så skriver hun at nu tager hun lige en lille lur og jeg kan bare sms'e hvis jeg kommer op. Jeg svare ikke. Så skriver hun at nu kommer veninden om jeg kommer. Jeg svare ikke. Så skriver hun om jeg har lyst til at komme op til aftensmad. Jeg svare ikke. Så skriver hun at nu tager hun ud og handler ind, om jeg har lyst til at komme og spise med. Jeg svare ikke osv......

Jeg havde det faktisk rigtig dårligt med at ignorere hende, det er ikke særlig pænt at gøre sådan noget og jeg bryder mig ikke selv om at blive ignoreret - og ifølge min livsfilosofi så skal man aldrig behandle andre mennesker ringere end man selv vil behandles, men liiige denne ene gang så syntes jeg at hun fortjente det, hvor ledt det så end lyder.

Det endte dog med at jeg tog op til hende og spiste aftensmad, havde egentlig planlagt at hun skulle op til mig og spise når hun kom hjem og at jeg ville inviterer hende når vi spiste Brunch - har for flere uger siden købt ind til at vi skulle grille, bla.  har jeg købt hendes yndlingspølser Ostepølser (pwaddeer) osv. men det må så blive en anden gang.

Mens vi var deroppe ringer viceværten, han er på vej og vil at jeg skal komme så jeg kan få min bil ud af kælderen - skulle jo bruge den i dag her til morgen, men vi er lige gået i gang med at spise og drikke øl så dét gider jeg egentlig ikke, aftalen var også at han skulle ringe FØR han kørte og ikke når han var der - han blev såååååå insisterende og blev bare ved og ved med at argumentere for at han kunne komme og hente mig og bla bla - jeg har det sådan lidt, hvad fanden er det du ikke forstår? Vi har lige taget den varme mad af grillen, skulle jeg så køre fra varm mad og veninde for at hente en bil op af en kælder som jeg så alligevel ikke kan få ned i kælderen i morgen når jeg er færdig med at bruge den og dermed kan se frem til en lang række af parkeringsbøder?

Jeg tror han blev sur over at jeg ikke kom, men jeg mener vi havde jo en aftale om at han skulle ringe FØR han kørte og det gjore han ikke - hvad er det for noget med folk og deres total ringe hukommelse og lyst til at overholde aftaler?? SÅ pisse irriterende!

Men i hvertfald, vi fik NOK AT DRIKKE! Take my word for that - jeg havde de vildste tømmermænd da jeg vågnede her til morgen, jeg trode det var løgn!

Jeg var gået i seng med fuld make-up iført bh og t-shirt og nada ellers!!! Ja dér lå jeg i min seng i nøjagtig samme stilling som da jeg lagde mig om aftnen med bar mås og t-shirt og bh!!! Ohhh sikke et syn for guderne!!! Og mine tær var SÅ sorte, forstår slet ikke at de kan blive så sorte! Damit jeg var fuld - kan slet ikke huske at jeg er kommet hjem, cyklede hjem hvilket jo egentlig er ulovligt når man er fuld men hvordan jeg er kommet hjem kan jeg ikke huske, men jeg kan se på sms'en til min coaching buddy om at jeg er kommet godt hjem er sendt kl. 02 i nat......vækkeuret ringede kl. 07!! Auchhhhhhhh!

Men jeg kom op og jeg fik skrevet det læserbrev færdig som min ældste lillebror skal til eksamen i imorgen hvor han bliver student (forhåbentlig) Jeg ville så gerne være hjemme for at fejre ham men han gider ikke fejres så han har valgt at tage med nogle venner ind til byen, vildt mærkeligt hvis du spørger mig, at blive student står som en af de største begivenheder i mit liv, langt større end da jeg fik min master diplom i England - hvor der iøvrigt ikke var én eneste til at fejre mig, dét var så antiklimaks agtigt. Jeg havde kæmpe en hård kamp for at få min uddannelse og så gik jeg ind til cermonien, fik mit diplom og tog bagefter hjem til min køjeseng........alene......mærkeligt mærkeligt men let by gones be by gones.

Bagefter måtte jeg så op på cyklen og afsted til mine rengøringsjobs - og det var som om at Hr. Gud ville straffe mig for at ha drukket dagen før - dagen startede nemlig med styrtregn! Nice med regn når jeg skulle cykle ud på det ydre Østerbro på grænsen mod Hellerup - jeg ved ikke hvor langt der er men jeg er herre dårlig til at cykle og for mig var der SYGT LANGT!! Og jeg var så flad da jeg kom frem, havde den vildeste hovedpine ever og hver gang jeg skulle bukke mig ned var jeg ved at brække mig!

Bagefter cyklede jeg til Vesterbro og gjore rent dér også - jeg er lykkelig for at jeg fik hævet min timeløn hos netop denne her dame fra 150 i timen til 200 kr i timen for er du gal der var beskidt (igen) i hendes lejlighed!! Ikke at jeg normalt syntes jeg kommer let til mine rengøringspenge men her, her kommer jeg helt sikkert på overarbejde!

Der var simpelhen så beskidt på gulvet, et sted har hun tabt noget mad på gulvet og så har hun simpelhen trådt det ned i gulvet i stedet for at tørre det op!! Hvem gør sådan noget?? Og så tvivler jeg på at der er blevet støvsuget overhoved siden jeg sidst var der - men altså når jeg ser bort fra det så tror jeg måske at denne her dame er en af de mest taknemlige personer jeg har gjort rent for og dét luner helt vildt inden i - hun er SIMPELHEN SÅ GLAD når jeg har været der og jeg får de sødeste sms'er af hende hvilket gør MIG rigtig glad!! Så det er en win win situation, og så får jeg jo dejligt med penge - alene i dag har jeg fået 300 kr det ene sted og 400 kr det andet sted - det er en hel måneds madbudget!

Jeg brugte næsten 80 kr på at sende pakker i dag - min lillesøster bliver 32 på torsdag og jeg har fået forgyldt den halskæde som vi skændtes om da jeg var hjemme i påsken til hende og sendt den hjem til Far og Mor med et kort, jeg valgte at sende den dértil fordi at hun ikke er hjemme i dagtimerne og så kan hun først få sin gave når hun har hented den på posthuset og det er jo lidt fjollet ikke at få sin fødselsdagsgave på sin fødselsdag - og Mor er jo hjemme hele dagen.

Jeg sendte også en gave til min lillebror som jo bliver student i morgen onsdag, det var bare en lille gave, ville gerne have givet ham noget specielt men det har jeg ikke råd til - og dernæst så fik han langt over 10.000 kr sidste år da han blev 18 år på en konto jeg havde laved til ham da han var baby, så det må være nok lige nu - så kan jeg altid give ham noget mere når jeg engang får vendt denne her synkende skude af et økonomisk liv!

Jeg fik også sendt kvitteringerne for min Paradis Is mysteryshoppe besøg, så jeg kan få nogle penge :)

Jeg måtte købe to is under mit besøg - jeg havde valgt den Paradis Is butik som ligger i Magasin, dvs. lige over for mig så der var ikke så langt hjem - desværre havde jeg ingen at tage med ud til gratis is, så jeg valgte at købe to is og så gå hjem med dem - den ene står nu i fryseren og den anden spiste jeg med stor velbehag på min tagterasse selv om den sikkert ville ha smagt bedre med selskab
I morgen skal jeg ha købt Mors 60 års fødselsdagsgave, jeg ved godt hvad hun skal have men for at købe det skal jeg ud til en bestemt butik i Frederiksberg Centret da det er det eneste sted jeg ved man kan få gaven, Mor ønsker sig en silkeundertrøje fra Rose Munte, den skal jeg så gøre klar til at sende lige inden jeg tager afsted - Mor har nemlig fødselsdag på St. Hans altså d. 23 juni. Tænker at jeg sender gaven til Firmaet i min lillebrors navn så han kan hente den og give den til Mor på hendes fødselsdag, hun skal nemlig ikke vide at den er kommet for så er det jo ikke en rigtig overraskelse! :)

Jeg har også hørt fra Hr. Højesteret i dag - vildt vildt mærkeligt! Ud af det blå giver han lyd fra sig - det er over én måned siden jeg har hørt fra ham......altså mænd er virkelig specielle!! Han skriver:

"Hej Deirdre-Anne, Jeg har godt set at du har haft ringet og jeg har hørt din besked og jeg kan bestemt godt forstå at du syntes jeg er en røv med øre! Sagen er den at jeg har deadline på bogen på fredag og knokler i døgndrift. Derefter tager jeg på ferie med ungerne og kommer  hjem til en uges intens redigeringsarbejde bagefter. Derudover følte jeg mig nok også klemt af hele situationen sidst og har ikke rigtig kunnet find ud af hvad jeg mente mom det hele. Må jeg ikke ringe til dig på et tidspunkt hvor jeg har lidt luft og kan tænke klart... :) Håber alt er ok hos dig. KH X"

Okay - så efter én måned svare han tilbage på min besked.........jeg svarede igen at jeg gerne lige ville ha én ting på det rene og det er at aldrig har sagt at han er en røv med øre, sådan noget ville jeg aldrig sige men dernæst så var det helt okay med mig han kunne bare ringe når han engang fik tid. Ganske kort sms - jeg har det sådan, jeg gider simpelhen ikke lægge mere energi i mænd jeg ikke har forelskelses følelser for. Feks. ligesom Hr. Højesteret og Norman - jeg syntes de er vildt søde at snakke med og jeg er facineret af deres hjerner og måde at være på men jeg har bare ingen følelser for dem i kæreste retningen - faktisk ville jeg næsten ønske jeg havde for jeg er efterhånden bange for at jeg aldrig kan få følelser for nogen igen.

Jeg har forresten også i weekenden sms'et meget meget lidt med Norman, jeg ville egentlig gerne vide hvor meget vand jeg skal have med på pilgrimsvandring - flere siger at 2 liter er nok, Norman skrev, dagen efter selvfølgelig, at jeg skulle ha mellem 4-6 liter med men han uddybet det aldrig, jeg mener er det hver dag eller indtil kroppen er klimatiseret, hvordan bære man alt det vand, er det nemmest i dunke eller i en camelbag osv. Total egoistisk, jeg hjalp ham meget da han stod og skulle afsted, jeg gav ham pakkelister og gode råd om hvordan han kom til St. Jean Pied-De-Port i Frankrig, jeg fortalte ham om sengelus og hvordan man skal undgå dem osv men tror du egoisten vil hjælpe mig? Nej - hvor er det bare dårlig stil, og mangel på pli og morale - sådan fungerer verden ikke, man bliver nød til at hjælpe hinanden, han er jo selv ret hurtig til at bede om hjælp men han er ikke særlig god til at sende hjælpen videre - jeg burde selvfølgelig ha vidst bedre men jeg er bare et menneske der hurtig glemmer de dårlige ting og kun husker de gode.

Men skidt, nu skal jeg videre og snart er jeg afsted på vej over Pyrenæerne! :) Min coaching buddy vil så gerne at jeg bliver hjemme nu da hun er kommet hjem - tro mig det er også fristende, men på den anden side så har jeg bare vented så længe på den her tur at jeg bare føler jeg må afsted, det ufede er selvfølgelig at når jeg kommer hjem igen så er hun rejst til New York - igen igen, jeg tror jeg kommer hjem lige før min fødselsdag hvilket er lidt øv - der er nemlig aldrig nogen som er hjemme på min fødselsdag, alle er ude og rejse.........og jeg er bare træt af at være alene på min fødselsdag, som i år også falder på en hverdag så folk er jo på arbejde :(
Aldrig skal jeg lave en baby der bliver født i sommerferien, that's for sure! Min fødselsdag ligger så oven i købet i uge 29 hvor ALLE bare er væk, så udover at den ligger i sommerferien så ligger den også i en rigtig træls uge.......21. Juli er ikke en god dag at have fødselsdag på, i hvertfald ikke når man er single.

I mandags gik jeg en tur, satte mig først i Kongens Have men der var så mange mennesker at jeg ikke gad være dér så jeg gik videre og fandt en trappesten som var lun af solen og satte mig dér mens jeg bare nød at solen varmede mine krop. Jeg sad længe bare med lukket øjne og solbriller på og nød livet og mine tanker for fremtiden.......

Pludselig slog det mig at jeg sad lige overfor dét hjørne hvor jeg 21. Juli 2009 gik og græd mens jeg trak min cykel, altså på min fødselsdag for to år siden hvor jeg lige til en forandring havde skændtes med mine forældre. Jeg var netop flyttet til København imod deres ønske og dét gjore dem så afsindig vrede at vi ikke talte sammen i 1½ måned og dérfor var jeg alene på min fødselsdag da alle var ude og rejse men dér går jeg på en lille gade og trækker min cykel da en Shik eller det tror jeg han var, det var en indisk mand med en kæmpe turban og snoet overskæg og iført traditionelt indisk tøj kom gående imod mig, da han passere mig vender han sig om og kikker på mig mens han siger på engelsk "You have a very lucky aura" Jeg kikker på ham fra bag mine solbriller og begynder at stortude mens jeg siger "I don't feel very lucky" og så går jeg hurtigt videre.......stalkkels mand, det var helt sikkert ikke hans mening at få mig til at græde.......og havde jeg været skarperer havde jeg jo spurgt ind til hvad han mente - jeg har aldrig før eller siden set en sådan mand, hverken i Danmark eller i udlandet.

Det var NØJAGTIG her jeg gik, lige ud for skiltet med "blind vej" da jeg i 2009 på min fødselsdag mødte den indiske mand......tankevækkende......
Mens jeg sad på min varme trappesten og nød stilheden i et ferielukket København hørte jeg pludselig lyden af en spraydåse - jeg drejer hoved og ser to unge fyre stå og male grafittig på vejen.......ca. 2 meter fra mig!

Den ene maler og den anden filmer og holder vagt - jeg forstod ikke lige helt hvad det gik ud på men som den super journalist jeg nu engang er så rykkede jeg selvfølgelig mit lommekamera frem fra inderlommen og fik knipset et par billeder - jeg tænker at det må være en eller anden slags happening, et statement eller noget  - havd det været en bygning de havde maled på så havde jeg meldt dem for hærværk men vejen er i orden, eller det er det vel egentlig ikke men det er okay, det går jo af igen når det regner og bilerne køre henover det som de malede - ej faktisk er det vel egentlig ikke okay men ja......ikke NÆR SÅ SLEMT som hvis de havde maled på en bygning, lad mig sige det sådan.

De stod med en lyserblå spraydåse og malede én hajtand...

En maler, en filmer og holder vagt.....

Og så fik de ellers fart på og småløb væk......

Hajtandsgrafittig??

Bagefter ringede min søster og så talte vi sammen i en times tid og så gik jeg hjem og ordnede mine camino ting........... :)
Jeg ville lave en pakkelist-video og lægge på youtube, har fundet en som er laved af en engelsktalende mand og den er rigtig god men kan ikke finde nogen danske og overhoved ikke nogen til en pilgrimsvandring men fik det ikke lige gjort - jeg gik dog taget et par billeder af mit grej! ;)


Camino ting......

Ohhhhhhhhh so ready!

Jeg har også laved en pakkeliste og den kommer her:

Pilgrims Pas! (Kan fås i St. Jean Pied de Port eller i enhver anden by hvor du starter)

En god let vandretaske – max 6 kg = 35 Liter.
Vandrestave i aluminium
Gode dyre sokker (Samme antal som underbukser)
Ordentlige vandre sko, ikke støvler - mine er Rebookk Nordic Walk
Zip bukser med aftagelige ben (Tyndt Stof/Trope udgaven)
Ét par shorts/Leggings
Én T-shirt
Én undertrøje
Én langærmet T-shirt
Én varm bluse/jakke evt. en fleecejakke m/hætte
En solhat
Et regnslag til at tage på dig selv og udover tasken
Klip-Klapper i letvægtsmateriale
Underbukser + 1 Bh (samme antal som sokker - jeg har to par sokker og to par trusser med)
Et hurtigtørrende håndklæde
En toilettaske der kan hænge op
Shampoo – lille udgave
Solcreme – lille udgave, høj faktorer
Deodorant – en halv brugt udgave
Tandbørste
Tandpasta – en halv brugt tube
Kam til håret – letvægtsmateriale (Jeg har valgt at droppe kammen og reder i stedet mit lange hår med fingerne)
Sæbe til kroppen (Jeg har en halvt brugt stykke sæbe med)
Ansigtscreme – put over i en lille plastik beholder
Creme til massage af muskler feks. Tea Trek – lille udgave
Ladyshaver/Barbermaskine
Flydende vaskemiddel – i en lille flaske
En lille toilettaske til fødderne
Sæt to nåle i foret af den lille toilettaske
Compeed vabelplaster til hæl, tå, fod mv.
Alm. Plaster – det hvide er bedst til at klistre på varme fødder
En lille tube fodcreme
En pakke med Panodil (10 stk.)
Neglesaks – som også kan bruges som neglefil og renser
Ørepropper!
Solbriller
Etui til Solbriller
Mobiltelefon
Oplader til Mobiltelefon
Lille Lomme Kamera med stort memory card
Oplader til Kamera
Lommelygte – lille eller en pandelampe
En guidebog med Albergue oversigt og strækninger
Sommersovepose
Silkepose til inden i soveposen
Flydende myggespray – MEGET MEGET VIGTIGT da det bruges til at spray på madresserne før du skal sove så du undgår sengelus!!!
Bæltetaske/Pengebælte til når du efterlader din store taske
Pas
Kontanter – ikke større end 50 euro sedler
Kreditkort
Forsikringskort
Donorkort
Livstestamentekort
Dagbog
Kuglepen
En god bog til de stille stunder
En rulle wc papir hvor pappet inden i er taget ud
5 sorte skraldeposer – små – til wc-papir efter ”naturbesøg”
Desinficerende gel til hænderne – lille udgave
5 store sikkerhedsnåle
Nøgler t/huset – sættes fast med sikkerhedsnål inden i tasken
Peberspray og/eller Kniv

Hvis du sidder og læser det her og har nogle spørgsmål, så skriv endelig så skal jeg svare så godt jeg kan på alt.

Dernæst, som pige er der jo risiko for at man får menstruation på turen, jeg har dog valgt ikke at tage tampax og bind med - jeg tænker at kvinder over hele verden har menstruation og de klare sig jo alle sammen på en eller anden måde, så det gør jeg vel også - jeg kan købe hvor jeg kommer frem i stedet for at tage noget med som jeg ikke får brug for.

Dernæst så har jeg også valgt at få farvet mine øjenvipper inden jeg tager afsted så jeg ikke er helt "usexet". Mine øjenvipper er helt hvide når de ikke har mascara på og sidste år følte jeg mig så flad og kikset når jeg så mig i spejlet at jeg denne her gang har loved at ændre på dét, bla. ved at farve mine øjenvipper, jeg lakerer mine tånegle inden jeg tager afsted. Jeg har også valgt at holde alle mine bluser i "piget farver" og købt mig en rød bøllehat.

Dernæst så er det godt at veje sig og måle sig inden man tager afsted, altså måle lår, mave, talje osv og så veje sig - skriv det hele ned på en lille seddel og læg det ved din tandbørste herhjemme - trust me du bliver glædelig overrasket når du kommer hjem!!! :)

Klokken er nu 23.30 og jeg er overhoved ikke træt - var træt hele dagen og "kom så til" at sove fra kl. 19.30 til kl. 21.10 - FLOT! Så nu kan jeg slet ikke sove.......men det var dæleme dejligt men en lur......hihi......minusset er bare at jeg er så enorm lækkersøvnig, jeg mener virkelig jeg kunne så godt bruge et knald lige nu, lå inde i sengen og sov i bh og g-string og da jeg vågnede lå jeg længe og struttet med måsen og tænkte på hvordan det ville være hvis jeg nu havde haft en kæreste som jeg lige kunne kalde på og så ville han komme ind og se mig ligge dér med en meget lille g-string på og bare bede om at blive knaldet.......arghhhhhh hvor noget møg at jeg ikke har en kæreste eller bare som min. et stabilt bootycall!!

Gad da helt vildt godt at Hr. Højesteret kom forbi lige NU og knaldet mig og så gik igen så jeg ikke behøvede at lægge rent sengetøj på igen...........*fnis*......hvor er jeg ond, men jeg gider virkelig ikke ha ham til at sove her, ikke i dag that is, ville dog gerne bare ha hans krop (og diller daller) *suk* og *ØV!*

Forresten, var inde i byen i lørdags for at finde Valerie Gellers nye bog "Beyond Powerful Radio" - den er så ikke kommet til Danmark endnu - øv for det. Men altså, jeg så denne her plakat for en ny bog, prøv at læs hvad der står på den........

SYGT dårlig appetiser til en bog.....!! Hvad sker der lige for det?

Er det bare MIG som syntes at det er en vildt dårlig plakat? Ville du måske få lyst til at læse en bog hvor blikfanget og appetiseren er "Stooooooop" Jørgen stoppede og så var campingvognen omside på plads." Ej vel! Hvem fanden har dog laved denne her plakat? Og endnu værre, mon personen har fået penge for det? Hvis dette er det mest sindsoprivende fra bogen, så er det jo en dødsdømt bog, en virkelig DÅRLIG bog - normalt vælger man jo en passage fra bogens om vil skabe nysgerrighed hos læseren til at købe bogen og læse mere - får denne her passage mon overhoved NOGEN mennesker til at blive nysgerrige??

Damit jeg gad godt vide hvem der mon vil læse denne her bog på baggrund af dénne plakat..........NOT I!
Tænker at folk som vil læse denne her bog må være de samme solk som læser Se og Hør, i min fordumsfule hjerne er dét folk uden hjerne inkl. min Gudfar som altid skal vise mig Side 9 pigen........klamme stodder!

Har fået en mail fra min coaching buddy der på det kraftigste argumenterer for at jeg ikke skal tage afsted, jeg mener det er da skønt at lave noget med hende men hun skal jo arbejde i løbet af dagene så hvad skal jeg så lave? Bare sidde og kikke og lave ingenting og vente på at det bliver tirsdag så jeg kan gøre rent og eftermiddag så vi kan "lege"? Ej.......jeg ved godt at vi så kommer til at overlappe hinanden med at hun rejser tilbage til New York når jeg kommer hjem d. 15 juli men det er der jo ikke noget at gøre ved........

Nu vil jeg prøve og se om jeg kan få sovet noget mere - er så meget i underskud på søvnkontoen

mandag den 13. juni 2011

Skuffet :(

I går brugte jeg 3 timer på at gøre rent hos min coaching buddy efter at hun har haft lejet sin lejlighed ud til en dame i de lidt over 3 uger hun har været i New York, damen har samtidig passet hendes kat.

Vi aftaler at jeg skal hente hende i lufthavnen i dag kl. 07.35 og så skal hun lige hjem og i bad og pakke ud og så skal vi spise brunch sammen - no need to say at jeg har glædet mig HELT VILDT meget fordi jeg overhoved ikke har set ét eneste menneske hele den uge der netop er gået......

Så sker der selvfølgelig det at bilelevatoren i ejendommen går i stykker (igen igen) og jeg ikke kan få min bil op i går aftes da jeg skal op og gøre rent hos hende, så jeg ringer til Viceværten og bla bla bla. den kan først blive laved på tirsdag - hvor jeg jo skal bruge bilen fra morgenstunden af pga. at jeg skal ud og gøre rent! Anyway, jeg sender en sms til min coaching buddy på hendes amerikanske nummer og krøller tær over at det koster kassen og sms'e til hende - og skriver at jeg ikke kan få bilen op men at jeg selvfølgelig gerne kommer og henter hende i lufthavnen og hjælper hende hjem med sine kufferter i bussen/metroen, jeg skriver også at jeg savner hende helt vildt og glæder mig utroligt til at se hende igen.

Da jeg kommer hjem omkring midnat fra hendes lejlighed sætter jeg alle de våde klude over i vaskekælderen, syntes ikke at jeg ville lade hende komme  hjem til så mange beskidte våde klude, jeg sidder troligt oppe og venter på at de bliver færdige så jeg kan smide dem i tørretumbleren, så de kan være klar til at jeg kan tage dem med op til hende idag.

Mens jeg sidder dér får jeg en mail fra hende hvor i der står "Hey DA, det er helt okay med i morgen og med din bil, det skal du ikke tænke på. Vi mødes bare senere på dagen til brunch ikk? Jeg tænker jeg bare tager en taxi fra lufthavnen. Er på vej i lufthavnen nu og sidder og spekulerer på om det ikke bliver storm snart så flyet først kan lette imorgen...." jeg skriver en sms tilbage at jeg så ikke kommer og henter hende i lufthavnen men at jeg glæder mig til at se hende og at hun bare kan ringe eller sms'e når hun er klar til brunch. Jeg ved så at hun får sms'en når hun lander i Danmark.

Tror du så ikke jeg får en sms her til morgen hvor i der står "Hey er lige landet. Så jeg venter dig ikke i lufthavnen? Jeg tænket du kom derud som aftalt, så nu har jeg laved en aftale med at besøge xxx og xxx i sommerhus senere men vi kan da lige snakkes ved" Øhhhhhhhhhhhhhhhhhh?????

Er det bare mig som lige har misset noget her? Skrev hun ikke netop i mailen at jeg IKKE skulle komme i lufthavnen fordi hun bare tog en taxi og at vi så skulle mødes senere som det hele tiden har været aftalen? Og så pludselig har hun en aftale med nogle andre mennesker?

Hold nu op hvor blev jeg skuffet da jeg læste hendes sms, det var som en bølge af skuffelse der kom imod mig - jeg skrev tilbage "Aiii du skrev jo i mailen at du tog en taxi og at vi skulle mødes senere!!
:( Havde sådan glædet mig" - Den har hun så ikke svaret tilbage på - OKAY pilgrimsvandring here I come!

Jeg kan slet ikke tage når folk bare sådan tænker at aftaler, løfter osv. er noget som bare er la la la - SPECIELT IKKE når min coaching buddy er så meget inde i Ennegrammet og VED hvordan en 6'er som jeg reagerer på løftebrud - jeg er trofastheden selv og ville aldrig bryde et løfte selv, eller i hvertfald meget meget sjældent!

WTF!

Nu vil jeg lave min pakkeliste færdig over pilgrimsvandringen og så smørre mig en skrabet madpakke og så vandre ud til Halvanden med min rygsæk bare for at mærke vægten :) Se dét gør mig glad at tænke på!!

søndag den 12. juni 2011

Stiveopkald Fra Malta

Uffe min ex-kæreste, som også var min første kæreste nogensinde er i øjeblikket på Malta, dét vidste jeg ikke og jeg talte ellers med ham på MSN den anden dag og der nævnte han ikke noget om at han skulle til Malta, anyway kl. 04.50 i nat ringede min telefon, som ligger ved siden af mig om natten - hvilket faktisk er en dårlig vane......

Jeg trode lidt (håbede lidt?) at det var Hr. Højesteret som ringede og ville ha et sted at sove, det kunne selvfølgelig også være min klamme stalker, tanken strejfede mig et sekundt men jeg har ikke hørt noget fra ham siden jeg meldte ham til politiet - men så var det Uffe, jeg VIDSTE at han måtte være stiv siden han ringede, for han ringer aldrig til mig, virkelig så godt som aldrig og så viste det sig at han var på Malta.......og var faret vild i sin kæmpe brandert og ville høre om jeg kendte en genvej hjem fordi jeg altid er så god til at finde vej pga. min klæbe hjerne..........!!!! Men Øhhhhhhhhhhh Uffe, jeg har ALDRIG været på Malta........!!!

Dét mente han så bestemt at jeg havde - mens vi snakkede fandt han vandet og så kunne han gå hjem mente han og lagde på.

5 minutter efter ringede han igen og sagde at nu havde han fundet et skilt hvor på der stod "I love you" på maltetisk og så vidste han godt hvor han var - så spurgte han ind til om jeg havde besluttede mig for at tage afsted på pilgrimsvandring - jeg sagde at dét havde jeg og at jeg regnede med at tage afsted på torsdag d. 16. juni eller så snart min kassekredit er gået i orden og så sagde den fulde ex-kæreste faktisk noget rigtig klogt - altså han er klog men det kom lidt bag på mig så meget perspektiv der egentlig er bag hans ord....

Uffe sagde - fordi jeg have fortalt ham om mine følelser for Norman, altså at jeg savner ham ligesom jeg savner Hr. Højesteret og at jeg er bange for at jeg igen kommer til at gå en pilgrimsvandring med ham i mine tanker - og dértil sagde Uffe at jeg skulle prøve at forestille mig at være kærester med Norman/og/eller/ Hr. Højesteret.

Ville det at være kærester med dem opfylde mine drømme om en kæreste?

Nej.

Ville det at leve et liv sammen med dem opfylde mine drømme om dét liv jeg gerne vil leve?

Nej.

Se sådan har jeg jo ligesom ikke set på tingene før - det lyder måske såre simpelt men lige da Uffe sagde ordene var det som om tiøren faldt for mig - jeg kunne næsten høre mine stressede hårdtarbejdene hjerneceller klappe af begejstring over at jeg endelig ENDELIG så lyset!! :)

At være kærester med Hr. Højesteret ville være som at få en halv drøm opfyldt, han har jo børnene, han har ex-konen, han har haft alle de ting jeg gerne vil have og så vil han ikke giftes og ikke have flere børn - et forhold til ham ville være ét stort kompromi hele tiden men jeg ville få trygheden og jeg ville få den lækkre store stærke kloge mand.

At være kærester med Norman ville være noget nær det samme, jeg ville aldrig kunne få den sikkerhed og tryghed hos ham som jeg helt fra starten af har følt i mit hjerte at han stod for. Han er alt for flyvsk og jeg ville med min godhed aldrig sætte grænser for ham og han ville med sin flyvske livsstil og egoistiske tankegang igen og igen træde bevist (måske ubevist) på mine følelser. Jeg ville få alt materalistisk der kan købes for penge, måske et bryllup og en lækker klog mand men alt andet ville være ét stort kompromi fra min side, dag efter dag.

Intet af ovenstående er noget jeg vil ønske at få, helt dybt nede - jeg vil gerne have trygheden, sikkerheden, den lækkre mand (om ikke andet så bare i mine egne øjne) muligheden for at få børn og et skønt havebryllup og samtidig have en elsker, en bedste ven, mand og fortrolig i én person - alt det materalistiske kan vi sammen spare op til og kan vi ikke, så lever jeg allerede nu fint uden - jeg har end ikke tv, eller jeg har tv men jeg har ikke råd til at få det tilsluttet men jeg kan dog stadig spise mig mæt ca. 3 (måske kun 2 gange) om dagen men det er også nok - så jeg har det egentlig godt, der mangler mange ting i mit liv men jeg har det okay som jeg har det nu.

Og dérfor er jeg NU slet ikke i tvivl om at jeg nok skal klare min pilgrimsvandring uden at tænke synderligt på hverken Hr. Højesteret eller på Norman - og når jeg engang kommer hjem så vil jeg være frisk og klar til at tage fat på hverdagen igen, det vil sikkert stadig komme ups and downs og dumme ting i mit liv men i bund og grund vil det være rigtig dejligt at komme lidt væk så jeg kan komme hjem med ny energi - og turen er pice of pie. Been there done that..... :)

Her er forresten nogle billeder fra i Fredags........

Taget fra rundkørslen på Kgs. Nytorv - hvad sker der lige for at hejse folk så højt op??

Det blev ved og ved hele aftnen

Hvad mon de laver? Spiser??

Og på vej ned igen...
Den dårlige sushi fra dondon sushi gav mig virkelig dårlig mave fredag formiddag (og jeg har faktisk stadig dårlig mave her søndag) så midt i mine "jeg oser" i Bilka måtte jeg sætte kurven fra mig og storme ud på toilettet men jeg kan bare IKKE sætte mig på offentlige toiletter uden at dække sædet til først!!! Yaiiiiiiiiiiiddddddddddd

Lidt rystet billed, men er det bare MIG som syntes det er ulækkert at Bilka One Stop i Fields sælger kager og brød under TRAPPEN på torvet? Jeg mener, er der INGEN (udover mig) som tænker på alt det skosnuller der falder ned fra trappen og ned i maden som så sælges og spises af mennesker??? Fy føj - jeg skal ikke nyde noget!!
Senere i dag skal jeg op og gøre rent hos min coaching buddy, hun kommer hjem i morgen kl. 07.35 med flyet fra New York og jeg skal hente hende i lufthavnen, så skal hun lige hjem og powernappe og i bad osv og så skal vi mødes til Brunch :) Såååååååå hyggeligt, så sker der endelig noget i mit liv!!

lørdag den 11. juni 2011

Solopgang??

Hvad sker der for at jeg vågner kl. 04.43 og ikke kan vride ét eneste minut mere søvn ud af min krop?

På gaden larmer folk som altid, jeg elsker det lige så meget som jeg hader det. Larmen fortæller mig at jeg lever og at jeg der er folk omkring mig, men den fortæller mig også at jeg ikke er en af dem som er ude og feste og dét gør mgi ked af det.

De sidste tre dage har jeg leget med lystperlen, det er vel meget godt men jeg savner noget - i går aftes efter mit drik-mig-i-hegnet-forsøg som endte med 3-3 til mig og øllene, dvs. jeg måtte kapitulerer efter 3 dåseøl og gå i seng, efter en omgang dildosex med mig selv som varede under 2 minutter vendte jeg mig om på siden og græd - jeg kan ikke helt fortælle hvorfor jeg græd for jeg ved det ikke selv men jeg er bare så træt af at jeg sidder i en stiuation som ser ud til ikke at ændre sig - jeg glæder mgi til min pilgrimsvandring men problemerne er her jo stadig når jeg kommer hjem.....arbejdsløsheden og alle tankerne.

Jeg havde fået en sms fra min coaching buddy da jeg vågnede her for et stykke tid siden, hun skriver "Er du vågen? Sidder med XXX og vil gerne have ham til Danmark, har sagt hans ven kan sove hos dig :)" Øhhhhhhhhhhhhh??

Så fordi hun vil have sit amerikanske knald til Danmark og han ikke er voksen nok eller moden nok til at rejse alene så skal han have sin ven med og hans ven kan selvfølgelig ikke sove hos min coaching buddy da hun skal bolle ham fotografen hele tiden så hans ven skal altså installeres i MIN lejlighed? I MIT hjem? Fandeme nej!!!

INGEN mænd skal ind her og slet slet ikke nogen jeg ikke kender!! HVOR havde hun tænkt sig at han skal sove? På min ikke eksisterende sofa?? I min seng? Fucking NOOOO!!

Dét er bagsiden af medaljen, altså at være venner med en 7'er i Ennegrammet, jeg skrev til hende på SKYPE at jeg var ked af det og fortalte hende hvordan jeg havde det, så logger hun af uden og svare og det næste jeg høre er en sms om at hun da liiiiiige har inviteret en fyr til at bo i min lejlighed!

Jeg har nærmest ikke hørt fra hende i 3 uger mens hun har været væk og så er det næste jeg høre at hun nu vil installerer en fyr i min lejlighed........no way, hvorfor ikke i en af hendes andre veninders lejlighed?? TANKEN ALENE er klam for mig! Skal jeg have en fremmed mand til at sove i min seng, til at bruge mine håndklæder - til at sidde her i mine møbler? En JEG ikke kender og en som JEG ikke har inviteret?

Nej Nej Nej!!!


Solopgang over Kongens Nytorv m/måge

Solopgang over Kgs. Nytorv u/måge!

fredag den 10. juni 2011

Øl Og Pizza

Nu er jeg gået på druk - har købt mig en pizza til 54 kr og en six pack Carlsberg i Netto og jeg agter ikke at gå i seng før alle dåserne er tomme!

Basta.