lørdag den 22. marts 2008

Påskelørdag eller Langfredag nat - sent!

Kl. er 02.37 og jeg ligger i min seng med veluxvinduet lidt på klem - der bliver hurtigt drønvarmt på 16 kvm når jeg som i dag, har min nevø på 2 år til at snorker herinde og jeg sover ikke specielt godt når der er varmt.

Udenfor dækker sneen Danmark og jeg kan mærke den friske uforurenet frostklare luft trænge ind. Ja okay, måske den ikke er uforurenet men sådan føles det, som en helt ny luft ingen har indåndet endnu, fordi alle sover - undtagen mig!

Men jeg er også unik, jeg er en af de få danskere som ikke ser X-Factor fredag aften og som syntes Netto er noget lort om end det er billigt. Jeg drømmer ikke om børn men i stedet for om et super materalistisk hjem - det er til at tage at føle på...
- men det til trods så tror jeg det er en kende for sent på døgnet til at jeg skal være filosofisk omkring mit liv, ikke at jeg er træt for det er jeg slet ikke selv om jeg burde. I dag fik jeg leveret 3 tons perlegrus på gården og 2 tons stabilgrus - begge dele skal med håndkraft og en satans gammel (tung) jerntrillebøre lægges ud i henholsvis allen og gårdspladsen - og helst inden en vis gl. person opdager det - ikke at han ikke vil opdage det under alle omstændigheder, men det er bare bedst at være færdig med visse projekter inden man skal hører på brok.

Jeg fik lagt cirka halvdelen af gårdspladsens perlegrus før det begyndte at sne og mellem to sne og haglbyger fik jeg dækket de tre største huller i allen, ikke at det hjalp synderligt da det hele ligner en stor mergelgrav, men sådan da.....men grundet alt den sne som givetvis ligger på gården nu, kan man alligevel ikke se resultatet af min knoklen :(

Efter grusen, støvsuget jeg huset, fjerned afdækningsplasten osv. - hvis jeg ikke har fortalt det så har jeg været i gang med at male 140 kvm og jeg skal være færdig til søndag kl. 13 da jeg har tre hold potentielle lejer som gerne vil se huset. Men jeg skal nok nå det, har allerede maled alle fodlister, karme og døre i mat hvid oliemaling og alle vægene er knækked-hvid (ja det hedder farven!)

Inden jeg tog hjem fik jeg som sagt fjerned plastikken, støvsuget og tørred alle køkkenskabe af og rengjort emhætten (nasty job!), så nu mangler jeg "kun" at vaske badeværelsegulvet, baggangsgulvet (maridt af de store) og hvidpigmenterer køkkengulvet - lyder ikke af den store opgave men taget i betragtning at der har boet to voksene, en baby og tre klamme hyrdehunde i huset i ½ år uden at gulvene er blevet vasket, ja så ER det et kæmpe arbejde! Men jeg ELSKER at gøre rent, tosset ja, men det er så afstressende og så er det jo en fordel at det er et sted hvor man kan se hvor man kommer frem, og det tør svagt antydes at man kan her...

- men jeg har dog beslutted at hvis jeg har et hold lejer som igen flytter uden at male og gøre rent, så hyrer jeg en maler og et rengøringshold til at udfører jobbet for jeg GIDER IKKE MERE! Det er tredje gang siden August 2006 at jeg maler alting og gør rent i det selv samme hus, men uden at det er mit snavns. Så slut nu!

Og ja slut nu, nu vil jeg glide længere ned under dynen, putte min nevø endnu engang og se om søvnen ikke vil være barmhjertig og komme forbi.







Elly

Ingen kommentarer: