onsdag den 30. marts 2011

Shopping In Texas

I dag har været en FANTASTISK dag! Flere af denne her slags dage tak!


Min lærerinde har fået en sprit ny truck - ALT er i læder, selv instrumentbrættet! Brunt kalveskind med hvide stikninger og resten er sølvfarved metal og brunt cedertræ............seriøst, den er SÅ lækker!! Hele bilen dufter af læder og træ........I'm so in love!


Pga. min minimale højde så er jeg egentlig ikke så pjatted med trucks og høje store biler men dén her, den er ohhh so fine! Det lille trinbræt du kan se her på billed folder sig op når man går ind i bilen og folder sig ned når man stiger ud - hvor fancy er dét lige!! Bilen er en "Platinium" Edition og har hydrogen eller sådan noget i dækkene.......det er som at gå fra en slidt Peugeot 106 til en Rolls Royce når jeg sammenligner bilerne min gl. værtsfamilie har kontra min lærerinde. Me gusta!
Big arse texan truck.............dét her er så on the other hand alt for stor og klodset en truck!
Først kørte vi ud og fik morgenmad på Jims, en restaurent der kun findes i Texas - super koncept! Bønderne kommer med friske råvare til hver restaurent hver dag og derfor er priserne også lidt højer end andre stedet. Alle børn under 14 år spiser gratis.

Bagefter kørte vi på shoppetur.............

Jeg har brugt knap 200 dollars, hvilket er ca. 80 dollars mere end jeg havde med hjemmefra, men jeg krydser finger for at min løn fra mysteryshopping OG mit depositum fra den gl. lejlighed SNART tikker ind - og at jeg så kan få tjent penge til maj måneds husleje når jeg kommer hjem! Århhh de penge de penge.......

Men altså, jeg har fået nogle vildt gode ting og har samtidig købt en lille ting med hjem til alle, mangler bare min mor og to små brødre men de skal ha en parfume fra lufthavnen tax free.
Jeg besluttede mig allerede hjemmefra at jeg ville købe "praktiske ting" - altså ting jeg ellers aldrig får købt nrå jeg er i Danmark fordi der altid er noget andet der er vigtigere.

Så her er mine indkøb - hold on!

Først tog vi til butikken "Bed, Bath and Beyond" - en butik jeg HELT AFGJORT kunne gå amok i, godt jeg ikke har en visakort med ubegrænset midler på!!
Jeg er ikke særlig huslig intersseret når det kommer til køkkenet, men lige på kageafdelingen er jeg total rundtosset, dét må helt klart være noget arveligt fra min konditor mormor :)

Fra mine kagekurser har jeg hørt om firmaet "Wilston" og alle deres ting - og jeg skal lige hilse og sige at det er rasende dyrt i Danmark, men her i USA, the homeland er det billigt!! Jeg købte bla. to kage blade hvor i jeg kan se nøjagtig hvad jeg skal bruge til hvilken en slags kage og et lille "step by step" hæfte - kan slet slet ikke vente til jeg skal sidde med næsen dybt begravet i dem og lærere nye ting og teknikker!!

28 forskellige tutter (har selvfølgelig glemt det danske navn igen) til at lave mønstre med. 20 US dollars, i Danmark koster samme sæt fra samme mærke 359 kr!

Kagesæt - her den "dyre" udgave til 20 US dollars - jeg fandt også et "startkit" til 10 dollars som i Danmark koster 225 kr - det her sæt koster næsten 400 kr i Danmark...........der er altså nogen som tjener fedt på det her, told og skatter til trods!!

Paletten kostede 4 dollars (97 kr i DK) Poserne kostede 5 dollars for 12 stk. (60 kr i Danmark) 8 pasta farver kostede ligeledes 5 dollars - aner slet ikke hvad de koster i Danmark men de er helt sikkert dyre! Udrulnings papiret til fondant kostede 7 dollars når jeg valgte en "ikke Wilton" produkt

Dekorations hæfte 4 dollars

Det eneste jeg ikke kunne finde og som virkelig ærger mig, var en silikone kagerulle, eller faktisk så var det en silikone kagerullepind - altså en uden kanter - kunne kun finde dem i træ. Jeg glæder mig seriøst voldssomt til at jeg skal lave kager kager kager....... :)


De har selvfølgelig også andre ting i "Bed, Bath and Beyond" - og det var egentlig dét jeg kom efter - nemlig et smukt badeforhæng i lilla nuacner!! Det er simpelhen SÅ SÅ smukt! Og så nogle kroge til at hænge det op i
- jeg får VERDENS SMUKKESTE HJEM og det er MIT hjem!!

Jeg købte også en super lækker bademåtte til 36 dollars, liiidt peberet men jeg håber den holder i mange mange år........svampebørsten er til min ryg, jeg er begyndt at få knopper og bumser (AD!) på den øverste del af ryggen efter jeg er begyndt at træne, håber at jeg kan skrubbe urenhederne væk - og så to Sally Hansen neglelakke til 3 dollars, så jeg kan prøve at lave French Maniqure på mine fingre

Lidt grill tam tam stuff til min far som ELSKER Texas - jeg vil gerne beholde det selv til min lille terasse og til mine grill aftner i løbet af sommeren men det går ikke at jeg er über grådig og beholder alt selv (selv om det er MEGA fristende!)
Blandet stuff - en bodylotion, to hårspænder, 10 blade til min elskede ladyshaver fra 1992, en fast pudder, sådan en har jeg aldrig haft og så er den fin med et "A" på, en ny øjenbynsbørste (den gamle er fra 2006 og temmelig ramponeret) endnu en Sally Hansen neglelak, en pimpsten til mine hæle (99 cent!) Hårnåle til lyst hår, en løs pudder som jeg fik anbefalet af en dame pga. min "teint" og en hårbørste til min lillesøster som ikke ejer en (!) og den farve er hendes yndlingsfarve

DON'T LAUGH!! Mit første køkkenudstyrs indkøb i MANGE MANGE ÅR, hvis ikke det første nogensinde - de skal stå i et ½ liters porcelæns potmål som jeg har fra min Gudmors tid - jeg skal nok vise billeder af det når jeg kommer hjem. Jeg betalte 2 dollars pr. træ ting. De ting jeg har nu er fra da min veninde flyttede til USA for hmmm 13 år siden og er af jern og sort plastik og ikke særlig pæne hvis du spørger mig!

FRÅS!! 3 par sommersko - fik det ene par af min lærerinde fordi jeg ikke kunne blive enig med mig selv om hvilken et par jeg skulle købe af de øverste, de sorte uden sten eller de sorte med sten...........jeg blive så fin til sommer, føler mig allerede flot! Min krop er SÅ meget bedre end sidste år og jeg kan mærke at jeg er inde i en super stime og med fint tøj, ja så hjælper det hele!

En supermand t-shirt til min nevø på 5 år og en grøn spiderman t-shirt til min lille tykke fantastiske nevø som ligesom sin faster er en smule rød i hårpragten og selv om jeg ikke kan lide rødhåret hår på mig selv, så ser han altså ret så sød ud og grøn vil passe godt til hans hår. T-shirtsene kostede kun 5 kr pr. stk. i Old Navy butikken.
To vinpropper - den pinke er til min lillesøster og den turkise er til min coaching buddy, hun elsker dén farve og køber altid fine ting med hjem til mig. Jeg tænkte at hun kan bruge den til at sætte i toppen af champange flaskerne når der er noget tilbage, det er ikke altid vi når at drikke det hele.

Læbepormade fra Walgreens med solfaktor i som ikke smager af noget og som er uden parabener = fåes ikke i Danmark så vidt jeg er orinteret. Jeg købte én med cherry smag bare for at prøve. 99 Cent stykket.



Ups i går netop som jeg sad og blogget røg internettet - jeg har jo fundet ud af at jeg kan åbne mit internet i min gl. værtsfamilies hus og så gå med computeren åben over til naboen hvor jeg bor og så stadig gå på nettet mens jeg sidder i min seng - wicked! Anyway, i går røg nettet da jeg var ved at blogge så jeg kan først skrive og udgive dette blogindlæg nu.

Sidder ved køkkenbordet i min gl. værtsfamilies hus, min værtsmor har netop hostet sit GEBIS ud af munden........aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Dét er bare en af de ting man IKKE savner ved at bo her i Texas........!

Nå, men altså jeg har faktisk glemt alt hvad jeg skal skrive eller ville skrive fordi computeren gik ned i går og jeg nu sidder her hvor jeg ikke kan få noget ro - men her er resterne af billederne fra min dag i går og så må jeg skrive mere i aften eller en anden dag :)

Jeg fik en pedicure (ordnet fødder og negle) og for FØRSTE gang i årevis har jeg pludselig negle igen, vildt mærkeligt at se på, normalt er mine negle helt knald røde - jeg elsker postkasse rød, men i går fik jeg French Maniqure på mine tær, har stadig ikke vænnet mig til at kikke på dem!


Vælg et mønster............ der var en dame som fik kunstige negle på fødderne (!) fordi hendes egne negle var så små og så fik hun tegnet jordbær på dem!! Damen var ca. 50 år!

Start

Sådan får man lavede maniquire i Texas

Fodbad med varmt vand, bobler og duftende sæbe - SÅ MEGET LUKSUS!!!!

Jeg passer rigtig godt på mine fødder til dagligt - syntes jeg selv, jeg ordner tit fødder, nelge og hæle men alligevel var der meget hård hud at høvle af hvilket jeg syntes var pænt kikset - jeg mener, jeg ligner jo et svin som ikke passer på sin krop og fødder........hmmm men SKØNT SKØNT at få ordnet fødder - TOTAL VILD LUKSUS!!!

MUMS!

Så ordnede manden også lige mine ben og svøbte dem ind i varme håndklæder - Oj Oj Oj I'm telling you, jeg ELSKER denne her form for luksus, min gl. lærerinde og jeg talte om at vi måtte finde et sted at få en massage næste gang jeg kommer så vi virkelig kan hygge og nusse os selv............dét har jeg aldrig prøved men århhhhhh det må være SÅ MEGET LUKSUS!!

French Pedicure

Tørretid

Færdig

Skriver senere når der er mere ro :)

1 kommentar:

Tante Kage -kagedage sagde ...

Næste gang du skal afsted, får du altså lige en indkøbsliste med.... Jeg føler mig SNYDT!!!!!