fredag den 11. marts 2011

TORDENVEJR!!!

Arghhhhhhhh jeg er bange for torden!!! Og NU tordner det over København, det buldre og brager og regnen hamre mod vinduerne, eller nej vent, det er ikke regn, det er hagl - men skidt med det, hvis bare det ville stoppe med at tordne!!!!

Jeg er seriøst bange for tordenvejr (og hunde) - eneste ting i verden som kan få mig til at blive indendøre og ikke ville gå nogen steder........

På min otteårs fødselsdag, eller den dag jeg holdt min fødselsdag for klassesn, slog lynet ned i høloftet på vores gård og hele den ene længe brændte ned, jeg kan stadig huske alle mine fødselsdagsgæster som stod og græd, hønsene, grisene og min søsters heste som skreg - ja dyr kan godt skrige når der er ild i dem! Og så alt vores hø og halm, det har været lige efter høst engang i slut august eller start september, for loftet var proppet med hø og halm og det tog få minutter så var hele taget i flammer og der var kun min mor, min mormor, jeg og alle gæsterne hjemme på gården, jeg kan ikke huske hvor min lillesøster var - måske en af vores karle, Niels også var der? Han spiste altid pølsemadder som jeg var så misundelig på.

Brandbilerne kom med fuld udrykning og vores nabo (min gudfar) begyndte sammen med et par andre naboer at skyde dyrene fordi der simpelhen var ild i dem, min mor og mormor fik gennet alle os børn ovenpå i huset og bad os lege med dukker men jeg kunne ikke sidde dér og lege med dukker mens alle mine høns og dyr skreg udenfor - ganske forfærdelig tanke når jeg tænker tilbage.......kan godt forstå at børn får krisehjælp i dag.

Jeg kan huske at jeg kikkede ind til mine klassekammerater, de sad alle og legede med dukker og ingen af dem græd mere, de spiste lagkage, drak saftevand, legede og snakkede - jeg kan huske jeg syntes de var dumme, sådan bare at sidde dér som om intet var galt - da de blev hented en times tid efter blev de bugseret ud af havedøren og deres forældre kunne kun kører halvt op af vores alle fordi både gårdspladsen og allen var spærret af brandbiler. Jeg husker at jeg var glad da de gik.

Da brandbilerne var færdige med at slukke kørte de fleste mens to blev for at efterslukke høet og tjekke at det ikke blussede op igen, vi havde som alle andre gårde også brandsikkert loft i staldene så det var "kun" taget som total udbrændte på én bygning og halvt på den anden (3 længet bygninger på en kæmpe gård) men stalden var alligevel mere eller mindre ødelagt da alle ruder var sprunget, der var vand op til anklerne, sod og døde dyr over ALT......... jeg kan huske at jeg gik rundt og skubbede til dyrene med min fod men ingen af dem bevægede sig, jeg tænker at jeg ville være sikker på at de var helt døde, for Kronjyde ville jo komme og stikke sin gaffel ned i dem........det havde jeg jo set så mange gange før.

Kronjyden er en bil som kommer og henter døde dyr hos landmanden (landmændene) og laver dem om til bla. glyserin som bruges i ALLE typer shampoo, sæbe, mange typer make-upper og rengøringsmidler.......nice at tænke på at man vasker missen med en død ko........eller en død kylling!!!

(Shit hvor et brag der lige kom!!! Aiii jeg vil ha en kæreste NU!!!)

Den ene af brandmændene fandt ud af at jeg havde haft fødselsdag den dag, eller afholdt den, for min fødselsdag er i juli måned hvilket er død sygt for et skolebarn skal jeg lige hilse og sige! Han så at vi havde flaget oppe og min mormor fortalte om alle børnene og min fødseldag og oppe i havestuen stod der en hel kage med utændte lys i, så fik min elskede mormor den fantastiske ide at inviterer alle de brandmænd som var tilbage på kage og grøn og rød saftevand - dét husker jeg så tilgengæld tydeligt!

Der sad de i deres kæmpe store tøj som var mega beskidt og lugtede af snobrød og så spiste de kage med fingerne (og ikke med gaflen som mor altid sagde man skulle) og bagefter gav de mig en af de bedste gaver jeg til dato har fået - en tur helt op i kurven på deres stige brandbil!! Jeg blev løftet helt op i toppen, jeg ved ikke hvor lang sådan en stige er, men jeg var helt oppe og røre toppen af blodbøgen, jeg klappede den røde dut på toppen af flagstangen og tog en gren ned fra skorstenet på vores 3 etagers store hus som havde irriterede min far i flere måneder - det var helt fantastisk! Og jeg fik lov til at have en hjelm på, den var så tilgengæld enorm tung men sejt sejt sejt og sikke en skam at ingen fra min klasse så mig, så ville de nok have syntes jeg var sej - og ikke som de normalt gjore, mobbede mig helt enormt meget og efter denne her episode blev det ikke spor bedre! Jeg skiftede skole efter jul samme år.

Men puha hvorfor skal jeg altid tænke på sådanne ting når det tordner? Total deprimerende - men hvorfor skal det så også tordne??

Go away!!! Tænk om jeg kan få stød af at sidde her med min computer????

Her er tanktoppen jeg købte i går i Vero Moda, perfekt med lidt farve til alt mit ellers pænt triste vandreudstyr!
SÅ fint tørklæde - dog har jeg netop opdaget at der er en fejl i vævningen, der er vævet græsgrøn farve ind i det lyserøde to steder og det er ganske tydeligt at det ikke skal være der........øv dét er vist en bytter
Denim shorts, årtier siden jeg har haft et sådan par!! Men de sad virkelig godt på mig så nu glæder jeg mig helt til det bliver sommer og sol og jeg kan gå med klip-klapper, denim shorts og en lækker t-shirt!
Om lidt skal jeg ud og mysteryshoppe så jeg kan få penge på min konto i næste måned også, selv om jeg godt kan mærke jeg er ved at køre lidt træt i alle de mysteryshopping besøg, specielt fordi de er pænt ensformige....

Ingen kommentarer: