onsdag den 28. januar 2015

Er det mon mig der er noget galt med?

Nogle gange tænker jeg, at jeg har så meget selvindsigt i mig selv, at det så absolut ikke kan være MIG der er noget galt med, når ting går galt og andre mennesker er involveret.

Jeg mener, jeg har gået til psykolog for at forstå mig selv, jeg er blevet coachet i en uendelighed og jeg har uddannet mig selv til coach for bedre at forstå alting i livet - og det har hjulpet, rigtig meget endda. Jeg tror ikke jeg ville være her hvor jeg er i dag, hvis det ikke var fordi jeg havde kæmpet så hårdt med at forstå mig selv de sidste 20 år.

Og så alligevel undre et mig, at folk ikke mener jeg er særlig klar i mæglet, spyttet om du vil og tænker at følgende er OKAY med mig:

Feks. så skriver damen som ejer et af de huse i Spanien som jeg passer, følgende til mig:

Hej xxxxx . Hvad siger du til at jeg prøver at arbejde i mit netværk på at leje ud også ,så hvis du får 10%af det jeg lejer ud  for jeg kan godt hjælpe med at tale og skrive jeg har pt nogen der gerne vil leje 1 mdr og vil selvfølgelig ikke betale fuld pris men det bliver ikke til den gamle pris . Det vil jeg gerne hvis du vil men det er ok for mig hvis du får den del vi har aftalt for det du lejer ud . Ved du hvornår du er der så kan jeg prøve at få den rengøring ud som muligvis vil . Vh XXXX

Udover at hun skriver som en brækket arm, hvilket gør det at læse hendes besked til en udfordring i sig selv, så kan jeg flippe HELT SKRÅT når hun tror at jeg vil lave samme stykke arbejde som jeg burde ha 35% for, men som jeg kun får 20% for (fordi jeg var for blødsød) for 10%...... hvad fuck i helvede lorte spasser idiot går der galt i folk hoveder?

Hvis du ikke kan se problemet så skal jeg forklare det her. Hende her krampen vil at jeg skal sørge for at deres hus i Spanien altid er i tip top stand, at der altid er indkøbt wcpapir, opvaskemiddel, at sengetøjet er strøget, at huset er gjort rent, at haven er passet, at fliserne er fejet, at alarmen fungere, at der ikke er rotter i kælderen - kort sagt, hun vil ha en husbestyreinde og hun vil ha at jeg skal gøre ALT i huset, mod at jeg får 10% af indtægterne - som hun jo så vil sætte yderlig ned, fordi hun tror at det er dét som hjælper dem til at leje mere ud. Altså hun tror at et brandudsalg vil hjælpe dem til at få flere lejere..... det vil det så ikke. Hvad der ville gavne dem var at opdatere husets sengetøj, så der feks. ikke er bæpletter på sengetøjet, mugmærker på dynerne osv. Dernæst skulle de tage og bruge de kanaler som rent faktisk virker, frem for dem som DE TROR virker - og så må de indstille sig på at deres hus ligger i et område hvor der er 20.000 andre huse til leje......og at det faktisk koster at ha et hus og få nogen til at passe det.

Jeg svarede hende ultra kortfattede - og har besluttet mig til at når jeg kommer til Spanien, så vil jeg sige ordne huset en sidste gang og fyre dem som mine kunder. Jeg gider ikke at blive underbetalt for et knokelarbejde.

Hej xxxx

Tak for din mail - jeg er desværre ikke interesseret i at arbejde for 10%. Der er alt for meget arbejde forbundet med det, selv om det ikke umiddelbart måske ser sådan ud og jeg syntes allerede jeg har arbejdet rigtig meget gratis. 

Som jeg nævnte da vi talte sammen, så er jeg i Spanien fra 4. Februar og tager ud i huset enten søndag d. 8 Februar eller mandag d. 9. februar, så hvis rengøringsdamen kan en af de dage ville det være dejligt. 

Alternativt kan du give mig hendes nummer, så ringer jeg til hende når jeg er tilbage. 

Há en dejlig dag 

Jeg gider ikke, med fed fed streg under IKKEEEEEE AT ARBEJDE FOR FOLK DER IKKE SÆTTER PRIS PÅ MIT ARBEJDE!!!

Jeg bliver simpelthen så rasende - hvem fanden er det som køre her og der og alle vegne og henter ting til deres hus? Handler ind? Vasker? Gør rent? Folk vil altid gerne ha gjort rent men de vil ikke betale - rengøring og vedligeholdelse er det laveste betalte i hele verden men det som folk oftest har brug for og faktisk altid har brug for - men værdien af det er så ultra lav at det er til at tude over!

Nå men når jeg har ordnede huset og scoret de 100€ som ligger til rengøringen så kan de tage deres hus og stoppe det op i røven og skide det ud! Basta. Men de 100€ vil jeg ha, så er min tur til Spanien næsten betalt. 

Nå men anden ting som gør mig så mega rasende er at IT manden og jeg jo er startede i nyt job. Min gl. radioven har et firma hvor han laver lyde, reklamer osv. Vi har købt os ind med vores arbejdskraft. Dvs. IT manden arbejder gratis i 6 måneder og laver et system til dem, jeg får halvtidsløn dvs. 14.500 kr. pr. mdr. 

I Oktober havde vi et møde med de her 2 fyre, hvoraf den ene er min gode radioven og bedste drengeven. Vi aftaler ud fra nogle punkter i et oplæg vi er blevet enig om, at det er dét vi vil arbejde hen mod. Herefter laver vi en hensigtserklæring og underskriver den (tror jeg det hedder) Det er altså et stykke papir hvor vi er enig om at de punkter som står i oplægget er det som vores fremtidige A/S firma skal bygges op omkring, når advokaterne har lavet papierne. 

It manden og jeg vil jo bare gerne igang, da der er meget som skal laves i firmaet, så vi regner med at vi skal starte 2. januar i det nye år - men vi høre ikke fra dem så vi indkalder til et møde og bliver enig om at vi jo  bare kan gå igang selv om papierne ikke er 100% underskrevet, fordi vi jo alle 4 er enig om at vi arbejder hen mod samme mål, nemlig det som står i oplægget og som vi har skrevet under på i hensigsterklæringen. 

Nu har jeg så arbejdet i snart hele januar måned plus at jeg har brugt masser af tid på at køre i genbrugsbutikker og købe nye kopper og glas mv. (for at spare) og i Ikea for at købe håndklæder og alt muligt andet som bare ikke er opdateret i deres firma. Jeg har derudover brugt 8 timer lørdag og 9 timer søndag (eller var det omvendt) på at gøre rent i firmaet - der var SÅ beskidt!

Jeg har også ansat en rengøringsdame og sat hende ind i alarm mv. Jeg har opdateret deres hjemmeside og alt muligt andet - jeg har VIRKELIG KNOKLET og så da jeg beder om løn, eller nærmere da IT manden spørger til hvor fakturaen skal sendes til - da det er dumt at oprette mig i lønssystemet når firmaet skal laves om til et AS i løbet af den næste måned eller to. 

Nå men så skriver de to gutter følgende..... 

Jeg tror sgu vi har misforstået hinanden venner :)
Jonathan og jeg kom hver især fra mødet med opfattelsen af, I ville ind og starte med det samme, også selvom det nye selskab ikke var etableret og DA  ikke fik honorar/løn. Det var derfor vi trykkede på knappen så hurtigt, fordi det så var økonomisk ansvarligt.

Det er noget rigtig pis vi ikke fik nedfældet noget på skrift, for vi har åbenbart to forskellige opfattelser. 
Anyway. Det skal ikke skille os ad, og vi er så taknemmelige for alt jeres arbejde som er mere end pengene værd! Så send faktura. Og lad os hurtigst muligt komme videre med den ejeraftale!

Jeg kunne være DØD AF RASERI!!!!

DE TROEDE SIMPELTHEN AT JEG VILLE ARBEJDE GRATIS imens deres uduelige advokat fik brugt endnu 4-5 måneder på at få lavet en aftale som kunne skrives under?? Hvad fanden sker der i folks hoveder???

It manden svarede dem, da jeg simpelthen er opbrugt for diplomatiske og sober sprog og talemåder - resten af Januar kan jeg ikke være fair!

Træls med misforståelser. Vi var sikre på at vi alle arbejde ud fra hvad der ligger i den nye aftale, eneste detalje var at papirerne ikke er underskrevet. Derfor har vi lagt den tid og energi i som vi har...


Jeg fatter til dags dato ikke hvad det er som i deres hoved fik dem til at tro at jeg ville lægge SÅ MANGE TIMER i et arbejde som ikke betalte mig.....!!!?????

Vi var ALLE FIRE ENIG om at vi arbejdede ud fra en aftale vi lavede sammen i Oktober og så pludselig når der skal falde penge, så er det et problem. 

Jeg blev så fucking arrig at jeg nægtede at tage på arbejde i dag - så jeg travede mig en lang tur ned til min Farfar som ligger på Kirkegården 6 km herfra og tilbage igen. Og så har jeg gjort badeværelset rent, støvsuget og nu sidder jeg her og tænker hvad det er som eksploder i andre menneskers hoved når et andet menneske har arbejdet røven ud af bukserne og de så sidder og tænker at: Øhhh venner.... det var jo gratis arbejdskraft.....

Jeg mener virkelig og oprigtig at det er super vigtigt at ha selvindsigt og indse og indrømme egne fejl og jeg siger ikke jeg er 100% god til det, men jeg kan finde ud af det og jeg gør det gerne, jeg er ikke bange for at indrømme mine fejl og mangler og jeg lyver virkelig sjældent - jeg prøver at være ærlig og oprigtig og hårdarbejdende men det er som om det bare ikke er nok her i livet.... 

Jeg kommer virkelig aldrig økonomisk på fode igen. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skal lykkes...




Jeg er begyndt at spise ovenstående piller, det er mælkesyrebakterier til maven. Jeg er mega skeptisk overfor helse og øko mennesker, men jeg har bare så mange problemer med min mave at jeg var parat til at prøve hvad som helst og så gav min veninde Anika mig dem her - og OMG det er jo ren medicin til min krop!

Jeg har ikke haft én eneste dø oplevelse hvor jeg har været ved at skide mine tarme ud i 2015!!!
Er det ikke fantastisk? Så jeg har lige bestilt en mega bunke af samme slags på nettet og nu forsætter jeg og ser om virkningen holder - måske min mave bare har trængt til balance rent tarmflora mæssigt!

Jeg måtte overføre penge fra lejlighedskontoen i Spanien for at få økonomien til at hænge sammen..... bilen skal ha et nyt udstødning.....åhhhh de penge.....


ARGHH og hvorfor bliver baggrunden hvid når jeg skriver??? Møg

Ingen kommentarer: