mandag den 18. maj 2015

Sådan lapper man en Ekspansionsbeholder!


Hvis du ikke ved hvad det er du kikker på, så er den en Ekspansionsbeholder på en Nissan Micra. Min bil begyndte (åbenbart) at koge den anden dag mens min lillebror kørte i den og da min far så ville tjekke for vand, stak han tommeltotten igennem denne her beholder, som er en slags overløbs beholder. 

Dvs. du har en vandbeholder på en bil, når bilen bliver varm, bobler vandet, så løber det måske over og gør det dét så løber der over i ekspansionsbeholderen. Hvad det så laver dér ved jeg ikke helt men det betyder at din bil ikke kommer til at mangle vand så hurtigt som den ville gøre det, hvis der ikke var en ekspansionsbeholder - for hvor skulle det varme vand så løbe hen?



Jeg har virkelig ikke super meget forstand på indmaden i min Nissan - havde det været min Prinsesse Golf var det noget HELT ANDET, den kendte jeg ud og ind og kikkede ofte i motoren, her er det sket ret sjældent og kun af nød....

Nå men en sådan ekspansionsbeholder er ikke lige sådan at finde, men der er en i Nordjylland - men indtil jeg kan få den hentede til 200 kr, kørte jeg i Bauhaus med It manden og købte Gaffatape. Det kunne jeg få i sort, sølvfarvede, rød og blå - jeg var LIGE VED AT KØBE RØD fordi det er min total yndlingsfarve men så tænkte jeg at det nok var bedst at holde den i farver som passer, som feks. denne her blå farve.

Så indtil jeg får en ny ekspansionsbeholder, så er hullet tapet til med fin blå gaffatape :)




Jeg var i HTH køkkener i dag, for at købe et højskab til min nye lejlighed, det var så lige så kompliceret som jeg havde frygtede - fucking hader sådan nogle steder hvor de hiver en prisliste på tykkelse med en manual frem og fortæller en om 10 varianter af samme møgskab - seriøst, jeg vil bare ha et helt almindeligt op og ned lige højskab. Ikke noget krummelure agtigt noget, ikke noget dit og dat - bare ET SKAB for christ sake!!

Jeg endte med ikke at købe noget fordi der var så mange variationer - så nu skla jeg måle og alt muligt før jeg kan købe et. ARGHHHHH!

Nå men jeg så dette her fede bord.....



Smart ikke?

Bagefter kørte vi i Jysk for at købe en seng til min udlejningslejlighed, min lillebror har jo hapset den jeg havde købt først - så nu skal jeg ha en ny igen, dog betaler mine forældre denne gang.

Men sengen var udsolgt, så jeg kan først få den i weekenden, tidligst.



Prøv at se de her jordbær, er de ikke cool? Ladybug Strawberries :)

Godnat, i morgen skal jeg til Revisor, wish me luuuck!

Ingen kommentarer: