fredag den 15. maj 2015

Sukkerchock og Grimme Sko!

I dag er min sidste dag i Spanien - i denne omgang. Det har været SÅ FANTASTISK at være her alene at jeg har lovet mig selv at jeg højt og helligt at jeg hellere går med min pivkolde vinterjakke endnu et år hvis det betyder at jeg kan komme til Spanien igen, alene.

Det har VIRKELIG været en lise for min sjæl, mit sind og min livsglæde - og selv om jeg ikke kan tillade mig at sige at livsglæde ikke kan vurderes så er det lige før jeg har lyst til at sige sådan. Jeg har bare ikke liiige pengene til at tage afsted igen.

Turen ned og op har været dyr plus at jeg har købt Sushi og nye (Grimme!!!) løbesko og to løbebluser og et par løbebukser som godt nok var sat ned til 20€ mod 40€ før - hvilket også var hvad de pæne par løbebukser koster, men når man er på budget kan man godt træne i grimme bukser (blev jeg enig med mig selv om, selv om jeg godt kan mærke at mit forfængelig indre ikke er heeeelt enig!!)

Mine nye GRIMME løbesko og 2 par nye løbesokker

Jeg ville gerne ha haft et par i pink eller rød eller lilla eller ja, alle andre farver end Neon GUL - feks. ville solgul havde været fantatisk men det gode ved de her sko er, at de sidder perfekt på mine fødder...så måske jeg nu for første gang i ét år kan gro 10 hele tånegle og ikke hele tiden mangle én eller ha en som er ved at gro ud igen!

I dag da jeg kom tilbage fra at have parkeret min bil hos nogle af vores venner (tog en taxi tilbage) var der pludselig liv på min terrasse - eller ikke på min terasse men på nabo terrassen som bare ALTID har lignet et dump af en anden verden.

Men som altid kan Spaniolerne ikke renovere uden at larme - og på en lækker solskinsfredag aften gik de i krig med en vinkesliber og hammer og mejsel...... så set fra den vinkel er det SKØNT at jeg skal hjem nu!



Som du kan se på billederne, ligner det en signøjner lejr - så jeg er spændt på hvordan det ser ud når jeg kommer igen - faktisk er jeg også glad for at jeg ikke liiige har en bookning i morgen eller om en uge, Spaniolere kender virkelig IKKE til støjnivauer og feks. noget med at holde lidt igen på weekender, nej nej de kan bruge en hel arbejdsuge på intet at lave og så give den fuld gas i weekenderne.....

Jeg har også afkalket både min kaffemaskine, elkoger og begge brusehovederne i dag med eddike. En flaske eddike koster 0,49€ cent, så det er 3,65 kroner for afkalkning på en sund måde - og nu er det hele så fint som nyt :) Længe leve gamle husråd

Afkalkning med eddike - virker perfekt!
Her til aften har jeg faktisk syndet helt vildt - hvilket jeg er STOLT AF AT KUNNE SIGE AT JEG IKKE HAR GJORT HELE UGEN!!

I en hel uge har jeg kun spist en lille pose skittles - men så i dag, her til aften var jeg sulten og træt, så jeg købte en sådan en her fra butikken lige foran min lejlighed - det er faktisk kun anden gang i mit liv jeg har købt sådan en. Første gang var engang hvor It manden var syg og jeg ville lokke noget i ham som var nemt at spise for maven mens vi boede her i lejligheden.





Det hedder en Churrio og det var simpelthen SÅ SØDT at jeg måtte drikke en liter vand til - og så kunne jeg endda ikke spise halvdelen..... det smagte godt, don't get me wrong men altså jeg tror trods alt der er lidt for meget sukker i dét der for mig...!


Til aftensmad spise jeg melon og så prøvede jeg at spise et granatæble men dét smagte helt af helvede til hvis du spørger mig - surt og øv agtigt og så svinede det helt vildt. Så ingen granatæbler til mig nogensinde igen, med mindre de skal bruges til pynt på en dessert eller sådan noget.

Melonen var også lidt for grøn til at smage kanon godt men det gik an - til en anden gang skal jeg ikke købe så meget mad kan jeg informere dig om. Jeg har jo købt ind som skulle jeg spise hjemme hver dag, hvilet jeg jo langt fra har gjort.

Nå, klokken er 23.02 og jeg skal sove. Skal op kl. 03.30 og med en taxi (!!) til Lufthavnen kl. 04.00. Det bliver dyrt - ca. 80€ hvilket er knap 700 kr men jeg har virkelig ingen andre muligheder - alle hernede har jo børn og ingen af dem gider stå op og kører mig til Lufthavnen til kl. 04.30. Busserne kører ikke på det her tidspunkt og der findes ingen tog - de nåede kun at bygge togbanen til og med Fuengirola, så slap deres EU penge op og ja toget som skulle ha gået til Marbella blev ikke lavet færdig.

Jeg har dog opdaget at jeg kunne parkere ved Plaza Mayor, ca 2. km fra Lufthavnen og så parkere bilen dér mens jeg er i DK og så tage en taxi til Lufthavnen men It manden var ikke helt med på ideen kunne jeg høre. Men nu har jeg så tænkt lidt over det og i og med at bilen er min og jeg er den som skal herned oftes, så bestemmer jeg også hvor den skal parkeres og næste gang, så parkere jeg den dér - for dér står den lige så godt som ude på vejen hvor vores venner bor og kun ser den når vi minder dem om at kikke efter den.

Bliver den fjernet er det naturligvis FUCKING ÆRGERLIGT men jeg kunne se på Plaza Mayor at der var virkelig mange biler som havde holdt der længe plus at det jo ikke er ulovligt, så næsten gang, ja så tager jeg chancen. Basta.

Jeg har lige været i bad og vasket mig total lækker og ren og velduftende og nu vil jeg tage mine batterier og gå ind og ha et intimt forhold til mine dildoer - hvem ved hvornår jeg får mulighed for dét igen??



P.S: TAK til dem som lægger kommentar - det betyder VIRKELIG meget for mig at de faktisk altid er så positive og konstruktive :)

Ingen kommentarer: