søndag den 7. oktober 2012

Søndag

Søndag, hvad bruger man (jeg) en søndag til på toppen af et bjerg i Malaga, Spanien?

Jow, jeg vågnede kl. 08.53 (kom i seng kl. 01.00) fordi min dejlige kæreste åbenbart ikke kunne sove mere og dermed stod op - og sådan vågnede jeg.

I løbet af natten havde jeg fået menstruation - heldigvis var der kun meget meget lidt på lagnet så det er til at leve med lidt endnu, da jeg i går aftes lagde rent på sengen og naller at skulle skifte det nu igen. Længe leve blå lagner!

Så i bad med mig - med i bad tog jeg en skuresvamp og en Ajax bruse rens og så fik badekaret en ordentlig tur über alles mens jeg var i bad.

Så ordnede jeg resten af badeværelset bagefter, smurte mig ind i lavendel olie og vaskede samtlige håndklæder.

Så støvsuget jeg, vaskede gulve og pudset vinduerne udenfor og indenfor og SÅ skete det magiske..... jeg fik på magisk vis og med meget lidt anstrengelse overtalt It manden til at gå med ned i poolen og svømme..... 15 baner og en masse konkurrence (som jeg jo naturligvis vandt da jeg er en fisk inden i) og så tilbage, drikke kold smooties som It manden  havde lavet ud af vores bananer og ananas som var ved at blive lidt for besøgt af små irriterende fluer.

Mens vi sad på terrassen ordnede jeg først mine egne fødder og så it mandens, rykkede neglebåndet nedad med en rosenpind, klippede negle og filede dem - han har en irriternede dårlig vane med at pille i neglene så de altid er helt flosset og nogle gange piller han for meget af (AV!) så neglene gør ondt, men nu er de alle ti fine, blanke og pæne.

Så fortalte it manden mig om et forretningsoplæg han skal lave, men som han egentlig ikke gider. Det er til det firma jeg også engang var ansat i og hvor it manden har aktier i (fordi han er medejer) han gider ikke mere - det er har længe kørt på de forkerte skinner men nu er chefen, ham som også var min chef og som i teorien også arbejder for It manden bare blevet FOR meget  - nu kender du ikke min kæreste men der skal bare så så så så utrolig meget til før han har fået nok, så når han siger at han ikke gider mere så har han nok tænkt over det i et halvt år eller mere........ men fordi han er medejer så kvier han sig ved at trække sig fra jobbet men på den anden side, de andre aktionær gider heller ikke mere og det er efterhånden kun It manden der hænger ved - og så vores latterlige chef som er så snot dum at han ikke kan få andet arbejde.

De havde et møde hernede for en måned siden, en fast strategi blev lagt og *bang* just hjemvendt til Danmark beslutter den mærkelige chef at lave noget helt andet end det der blev aftalt. Hvorfor fyre de ham ikke bare? Fordi ingen af dem egentlig gider firmaet mere.....

Jeg har lyst til at ruske dem alle! Fyr dog idioten og få friske nye kræfter ind, feks. har han lige ansat en mand til kanvas salg til virksomheder - manden har ALDRIG på sit cv arbejdet med salg, service eller opsøgende arbejde.......så WHY har han fået jobbet? It manden undre sig meget - jeg tænker at han sku nok er i familie med spasseren eller ven af hans ven eller sådan noget andet ulmt.

Anyway, it manden gider ikke mere og jeg kan mærke på ham at han er i syv sind. Hans indre og hans morale siger ham at han skal forsætte men han gider ikke rigtig mere hvis han skal være helt ærlig overfor sig selv - jeg er utrolig utrolig glad for at han delte sine tanker med mig. Nogle gange kan jeg se han tænker men han siger ingenting.

Jeg kom med et par forslag til hvad jeg syntes han skulle gøre og fortalte ham om hvor godt det føltes for mig inden i at jeg havde sagt nej til den højtråbende idiot der tilbød mig under 1000 euro pr. måned, også selv om det betyder at jeg så ikke har nogen penge!

Jeg sagde at jeg syntes han skulle sige nej tak hvis han ikke følte for det, så spare vi et andet sted. Ikke at vi har de vilde udgifter for feks. ser ingen af os tv, vi lever for ca. 2000 dkr. mad om måneden og jeg syntes vi lever super flot og har masser af mad i både fryseren og skabene. Bilen er betalt for (det er it mandens) og benzin bruger vi faktisk ikke ret meget af, hvis jeg skal tro it manden. Han plejer at køre under 300 km på en tank, men efter at han har mødt mig køre vi ofte mere end 400 km så han syntes selv det er dybt imponerende. Huslejen er ca. 3000 dkr. (475 euro) pr. mdr. alt inkl. så vi skal nok klare os - og forhåbentlig har jeg også snart et job.

Enden blev at it manden vil lave et oplæg med hvad han kan tilbyde og så bruge de næste 14 dage på at finde ud af om han egentlig vil lave det han tilbyder, så frem idiot chefen vælger at acceptere tilbudet, hvilket jeg håber han gør så It manden selv kan vælge om han vil eller ikke vil.

Forresten, vi har givet et bud på en lejlighed lige ned til vandet i Marbella, eller ja måske tre gader fra vandet men en suuuper lækker beliggenhed. Det svare vel bedst til at lejligheden ligger i en sidegade til Nyhavn i København eller i Latinerkvarteret i Århus bare ned til vandet. Gaderne er små og hyggelige og vi kommer til at bo i Penthouse lejligheden - lejligheden har alt hvad vi gerne ville have minus en pejs og en pool - men så har den tilgengæld en mega stor gårdhave.....lyder måske mærkeligt men her i Spanien byggede man i gamle dage husene tæt sammen og i midten lavede man en skyggefuld oase med springvan, palmer og masser af grønne planter og flotte farverige fliser - sådan en findes i vores ejendom. Alt fra stueetage til 3 sal er erhverv. Nederst er der butikker, og så kontor 3 etager op.

Vores lejlighed ligger på 4 sal - eller vores og vores men altså vi har givet et bud på denne her næsten 200 kvm. store lejlighed og i fredags var en af it mandens venner så på druk med ejeren som vi ikke har hørt fra, men ejeren sagde at "XXX and Deirdre-Ann are renting my apartment, so nice now we can move...." Men altså vi har ikke hørt noget endnu men håber at rygterne er sande!!! I så fald bor jeg et andet sted om én måned, inde i midten af byen - så behøver jeg ikke at få en bil lige med det samme, så vi har besluttet os at vente til vi finder THE ONE i stedet for bare at købe en.

Der er desuden garageplads med til it mandens bil og muligvis også en til mig, ligesom vi må leje lejligheden ud når vi er væk, der er 3 gæsteværelser, ét soveværelse, 3 badeværelser og en mega vinkel stue og en lækker lækker tag terrasse og et køkken med spiseplads og alt i hårde hvidevare ligesom der er vaskemaskine og tørretumbler, så alt i alt et mega scoop - OMG hvor ville jeg gerne at manden vendte tilbage og gav os personlig besked!!!

Lige nu sidder jeg og venter på at min dejlige kærestes stouw bliver færdig.....aner ikke hvordan den smager eller hvad der er i den men det dufter godt :)

Prøvede desuden at ringe til min Gudfar i ugen der er gået men han tog ikke telefonen nogen af dagene......mon han er død?

Min søster sige er at han nok er taget på camping ...... usandsynlig, det er mere sandsynlig at han er død! (Hvilket han nok ikke er alligevel) jeg må prøve at ringe igen i morgen....

Nå - time to go - chatter med Mor på skype
 - forresten er det ikke amazing at jeg har det SÅ meget bedre med min mor nu end for hmmm feks. blot et år siden? Det er jo ren magi! :)

Ingen kommentarer: