søndag den 21. oktober 2012

Spansk Loppemarked!

Her til morgen var jeg på mit FØRSTE spanske loppemarked - og hvilken oplevelse! 

For det første var der ca. 30.000 mennesker og nej, jeg overdriver IKKE! Dernæst blev der solgt lige så meget ubrugeligt som brugbart, måske endda mere af førstnævnte end sidstnævnte. Hernede i Spanien er der jo utrolig mange fattige mennesker, så der er også utrolig mange klunsere som samler ting og sager op af skraldespandene som andre har smidt ud - ofte, langt oftest er det ubrugelige ting, ting som virkelig burde være smidt ud.

Men de forsøger alligevel at sælge det - jeg syntes det var lidt nasty for det er jo ikke fordi de hverken vasker eller stryger feks. tøjet før de prøver at sælge det, eller pudser skoene og stopper dem ud med avispapir - så på den ene måde gør de et forsøg på at tjene penge, men på den anden side så er de ikke helhjertet og det gør at de i min verden er lidt smådovne og ja spanioler agtige!

Tøj der ligger i bunker, som i virkelig bunker sælger bare ikke - det gør det ikke i butikker og supermarkeder og sjovt nok sælger det helller ikke på markeder! Tøj skal som min. lægges pænt sammen og helst, i min verden hænge op i sorteret dessinger - men nej nej ikke hernede...

Men når jeg så bort fra dét og så fra alle negeren som sælger plastik ting til turisterne, så var det her marked en total guldgrube for mig - jeg kunne helt seriøst og uden problemer fylde en Mercedes Sprinter varevogn op med guldfund og køre dem til Danmark og tjene KASSEN på det!

I den ide er der naturligvis nogle problemer: Ét jeg har ikke en sådan varevogn..... To der er næsten 3000 km til Danmark (= lange tur) og Tre jeg har ikke pengene til at realisere en varevogn, en køretur eller til at købe tingene - men jeg er slet ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre og at det oven i købet ville være en god forretning!

Jeg gemmer den tanke i mit hoved og lever videre - den er ikke død, den er bare skrinlagt til tiderne ændre sig, for mig.




En mand solgte et hav af dukker.....

Andre havde brugt LANG TID på at lave papfigure til deres tøj.....men de havde næsten ingen ting med på deres bod....

Et andet sted kunne man købe en projektor!! Kan du huske dem fra folkeskolen? Den kostede 20 euro :)
Jeg fandt også en bod hvor jeg kunne købe gamle zink badekar og baljer til næsten ingen penge, et kæmpe badekar kostede ca. 40 euro uden at jeg havde pruttet om prisen..... der var et hold svenske damer som var i færd med at plukke boden - arghhh havde jeg haft mine egen penge så havde jeg også gået amok, jeg VED hvad ting kan koste i Danmark så det burde så meget kunne lade sig gøre at tjene på det!!!

Nå men altså - lige nu er it manden ude og gå med hans nevø og bror, de er ude at finde en geocach, drengen vil gerne prøve at finde en her i Spanien. I går havde de været oppe og prøve at finde vores geocach mens vi var på arbejde men de kunne ikke finde den, den var væk siger de - hmmm mærkeligt for vi så den i starten af september men nu må vi vist hellere op og se om den virkelig er væk eller om de bare ikke kunne finde den.

Nu er de ude for at finde en anden som ligger et par km herfra.

Min svigerinde som jeg jo har et liidt anstrengt forhold til sover sammen med sin datter mens it mandens niece sover her på sofaen ved siden af mig, jeg har lige dækket hende til med et tæppe, da det faktisk er råkoldt her i Spanien i øjeblikket, måske kun 17 grader og blæst (vi bor jo på et bjerg)

Efter at vi havde været på marked kørte vi ned til en lille restaurant som er indrettet som et piratskib, den ligger i en lille bitte vig og ikke ret mange kender til den, udover de lokale. It manden havde sin niece med derned da hun var på besøg her for ca. 2 år siden, og nu ville hun gerne derned igen, så det gjorde vi.

Bagefter ville alle de andre shoppe i Fuengirola mens it manden og jeg kørte hjem - meningen var at vi ville ha svedig sex men i stedet for faldt vi i en dejlig to timer lang søvn nøgen i hinandens arme, jeg vågnede ved at hans pik savlede på min hånd men lige som jeg skulle til at gøre noget ved savleriet kunne jeg høre de andre komme hjem...!! ARGHHH!!!!

Jeg syntes by far ikke at vi har sex nok - i går klagede jeg til it manden over det, men han mener det er fordi jeg ikke kan huske at vi knalder! Da han begyndte at tælle sammen havde vi siden sidste torsdag i sidste uge (og det var fredag i går) knaldet 5 gange.......hmmm måske det ikke er helt dårligt men altså, jeg syntes vi skal ha mere sex, problemet er bare at jeg altid falder i søvn når mit hoved rammer puden - er de sidste par måneder begyndt at blive sygelig træt og jeg forstår det ikke selv - håber det ændre sig når jeg kommer til at løbe igen, når mine smadrede hæle tillader mig at ha sko på igen!

Er nu oppe på en kampvægt på 68 kg.....hvad sker der for det??? Jeg er 159 høj! Arghhh!!!

I går måtte jeg slukke for bloggeriet da It manden kom og satte sig ved siden af mig, suuper hyggeligt men altså jeg var jo lige ved at skrive....

Nå men det endte med at It manden og hans nevø og jeg og hans niece sad og kikkede på kager på nettet, it manden er ENORM STÆRK modstander af at jeg nogensinde ever laver en Barbie kage med en barbiedukke i, han syntes det er MONSTER klamt at knalde legetøj ned i en kage - man må nemlig ikke lege med maden. Det er sjovt for vi har snakket meget om det og det er virkelig sjældent at han stejler men OMG han stejler her, hold da op - og det syntes hans nevø som 200% minder mig om min yngste lillebror var hyle morsomt så vi sad og kikkede på kager på nettet, først på facebook og så gik vi i krig med de blogs jeg følger, bla kagedage.com  hvor min favorit Tante Kage laver de mest vidunderlige kager, selv om hun dæleme er faldet noget af på det her på det sidste, man skulle næsten tro at hun ligesom jeg har fået en kæreste siden hun er SÅ elendig til at blogge regelmæssigt!!

Jeg syntes vi burde spise hjemme i går aftes, da it manden og jeg fredag aften lavede 5 pizzaer og en kæmpe bunke pandekager og hjemmelavede dip til Bugels chips (dem der ligner små kræmmerhuse) Det er sådan vi, Hr. og Fru Hygge hygger fredag aften og det ville vi vise og dele med vores gæster, det var rigtig hyggelig men der blev meget til overst, så i går, lørdag ville jeg gerne spise rester, plus at vi har ca. 6 kg vandmelon der er taget hul på i køleskabet inkl. masser af mad til små tapas osv. men nej, det andre ville ud og spise men jeg holdt på at jeg ville bliv her.

Jeg tjener ikke nok penge og når vi går ud og spiser betaler it manden næsten altid (jeg betaler når jeg har penge) og jeg syntes det er frås at spise ud når køleskabet bugner af lækkert mad.

Fredag aften, pandekagebagning og en skøn hvedeøl der kun koster 55 eurocent i Lidl.....uhmm me gusta gusta!



I sidste uge, tror det var fredag var vi på kontoret for at arbejde, ham som it manden deler kontor med plejer altid at komme før os, men fredag kom han meget senere - det viste sig at han plejer at bruge sine næsten nyfødte tvillinger som vækkeur, men de besluttede sig åbenbart for ikke at vågne kl. 6, i stedet for vågenede de først kl. 9 - og det gjorde hans kæreste og ham selv også, og deres lille pige på 6 år som havde fri for skolen fredag pga. helligdag her i Spanien, ja hun sov til kl. 11.25!

Nå men han ville genre spise frokost på The Little Mermaid hernede, en dansk restaurant. Jeg havde aldrig været der før - men OMG........
Altså maden var SUPER - helt i top, ingen tvivl om det. UG plus og slange kryds og alt muligt MEN indretningen........

Indretningen var lort!

Væggene var dirrea farvede....bordet var dækket af en lyserrød (!) ternet dug med mere end 3 huller i og flere pletter som åbenbart ikke kunne vaskes af.
Glassene var kalkplettede og mit glas lugtede mærkeligt så jeg drak vand af flasken.

Stolene havde træ ben og armlæn og så noget grønt stofbetræk på ryg og sæde, men dét var der nogen som ikke syntes var pænt så de havde købt noget sort sating agtigt stof (!) og trukket udover, uden så meget som at sømme kanterne, så stoffet trevlede...... deres lokum lugtede så gedint af herrepis at jeg næsten brækkede mig - og fra det ene lokum der var, var der direkte adgang til køkkenet.....hvorfor lægger folk altid det sted de skider og det sted de indtager mad liiiiige op af hinanden? Det er sku da mega ulækkert!!!

På væggene hang der billeder malede af en eller anden "Jette" som var mega tackie og der var ingen rød snor i hverken indretningen, billederne, møblerne eller noget.......

Havde det været MIN restaurant, så var alt service Kongeligt Porcelæn - større mængder kan købes og så kommer tallerkenprisen ned på omkring 90 kr pr. stk. Det ved jeg fra min mor.

Jeg havde også sørget for at få danske Damask duge, dansk bestik, dansk designer stole, dansk design på væggene osv. 

Havde det været MIG der stod for dét sted, så var alting top nice og ikke spanioler agtigt og intetsigende, hvad sker der for at man ikke gider gøre mere ud af indretningen når man servere god OG DYR mad??

Vi fik alle (3 personer) to halve rugbrødder hver, en med leverpostej og en med fiskefilet. De så sådanne her ud og smagte himmels. Til maden fik vi en flaske vand hver. Pris: 79 euro!!!!!
Det burde kunne skaffe penge til en bedre indretning ikk...... 

Men altså nu er gæsterne kørt, skønt - virkelig SKØNT selv om det er gået meget bedre end forventet! Jeg er i gang med at vaske, der er SÅ mange beskidte håndklæder og sengetøj og så skal der støvsuges for OMG hvor er her nusset!!

Men nu er badeværelserne rene - og jeg vil nu gå ud og nyde at skide på et RENT toilet! :)

På onsdag flyver vi til Danmark, om ca. halvanden måned flyver vi til Afrika og om 3 dage lejer vi endnu en lejlighed (forhåbentlig) med overtagelse 1. marts 2013 til at videreudleje ..... syntes det går godt lige nu :)

2 kommentarer:

Tante Kage -kagedage sagde ...

Jeg er vist blevet elendig til at blogge.... det er nu ikke tid jeg mangler.... laver bare ikke så mange kager for tiden, og de kager jeg laver, der glemmer jeg at tage billeder... det er et sidespor!

Har I besluttet hvor længe I vil være i Afrika?

Deirdre-Ann sagde ...

Hvis du mangler en grund til at lave kager så lave en kage til Reden i København, det er snart weekend, tror du ikke pigerne derinde vil sætte pris på en mums kage?

Jeg plejer at give dem rent undertøj og tøj men en kage vil sikkert også komme i højsæde og så kan du blogge om dét?

Ellers så blog om noget andet - det er så meget når man først begynder at tænke (og huske) på at man skal blogge :)