onsdag den 11. juli 2012

Undskyld!


PUHA! 

Skal jeg virkelig starte med at undskyld, igen for at jeg - igen - ikke har skrevet lææænge?

Hmm ja, det skal jeg vist, sagen er den at jeg simpelthen som i virkelig IKKE har noget tid for mig selv. Overhoved. Jeg er omringet af mennesker fra jeg slår øjene op til jeg går i seng om aftnen.

Her er hvordan min dag cirka er. Uret ringer kl. 06.54 (en tid jeg åbenbart har fået tastet ind på et tidspunkt i min iphone), jeg snuuser til kl. 07.00 og står så op, går i bad, stryger tøj, lægger mascara hvilket tager herre lang tid for jeg er mega dårlig til at lægge make-up og bruger min. 5 vatpinde hver morgen til at rette mascaraen til med - og husk på at der er to ender på én vatpind....

I mellemtiden er It manden stået op, han går også i bad og inden jeg har set mig om er han igang med morgenmad i køkkenet, det er jeg så også efter ca. en time. Min morgen er hellig for mig jeg har mine rutiner som jeg prøver at fastholde, jeg reder seng og rydder op osv. (hvilket er herre svært for der er mennesker og ting über fucking alles!)

Morgenmaden består af nogle brune kornflackes med mælk og et stort glas postevand. It manden mener jeg er nuts fordi jeg drikker vandet fra hanerne. Jeg tænker bare slet ikke over det, vand er vand eller hva? Dertil tager jeg én jerntablet hver morgen som jeg har fået af blodbanken, så tager jeg to andre piller som jeg har fået af Annabel for at gøre mit hår stærkere og en klam skefuld fiskeolie. It manden spiser også en skefuld fiskeolie og to helse piller for hans kolesterol.

Så nørder jeg lidt med telefonen, læser nyheder osv. og så køre vi sammen på arbejde inde i Marbella hvor vi sidder på et kontorfælleskab sammen med 5 andre, nogle er danskere andre er britter, meget hyggeligt men jeg er generelt meget koncentreret når jeg arbejde og det er pænt svært når de her fyre sidder og siger "I did't pick up the phone because I was bussy putting my penis into something else..." jeg syntes de er dybt dybt latterlige! Deres favorit joke er "My business is like my penis, it is happiest when working hard....."

Så jeg har lovet mig selv at tage mine radio høretelefoner med fra DK (de er gigantisk store) og sætte dem på når jeg kommer tilbage i August, så kan jeg ikke høre hvad de siger, desuden har høretelefoner en god virkning på om folk taler til en eller ej - de små snollede nogen jeg har fra min iphone hjælper ikke en dyt!

Efter arbejde tager It manden og jeg ned og træner i et lokalt fitness center. Det koster 35 euro for én måneds fri træning - der er altid mega varmt derinde men det er okay - jeg vil jo gerne ha flad mave så jeg giver den gas. 

Så køre vi hjem og hjemme er der altid to voksne og to børn og mega pisse beskidt - jeg prøver så vidt muligt at holde mig i baggrunden, bruger usandsynlig meget tid på badeværelset og gider egentlig slet ikke at tale med hende damen i forholdet. Hun er sød, don't get me wrong men alt det der sygdoms snak, som faktisk er med i hver evig eneste samtale, dét gider jeg bare ikke!!

Pigen fik en af de første dage nogle knopper, måske 5 - så fik hun 10 mere. Jeg sagde fra starten af at det lignede varme knopper - dét var det bestemt ikke, til læge, få hormoncreme til at smørre på blot for at finde ud af efter halv anden uge at ups, det var jo varmeknopper....og sådan er det HVER DAG! Børnene konkurere om hvem der har været mest syge, været mest ved lægen, hvem der får flest piller osv.......I just can't take no more!

Der er ris, krummer, snavs og sand over HELE LEJLIGHEDEN!! Jeg er begyndt at gå med udesko indenfor, fordi ellers er mine nyvaskede tær beskidte efter 3 minutter! Jeg prøver at holde soveværelset rent og fri for snavs men det er ikke nemt - men på søndag rejser de hjem, SÅ skal der bare gøres ren til den helt helt store guldmedalje!!!

OMG hvor skal der gøres rent!

Så spiser vi aftensmad, og så er det sengetid. Lige nu sidder It manden og hans ven og spiller et eller andet spil på iphonen hvor man skal gætte logoer fra hele verden ude på terrassen mens jeg sidder i sengen med terrassedøren åben og prøver at skrive lidt.

I dag, her til aften har jeg været til min første sociale event her i Spanien. Jeg har meldt mig ind i en facebook gruppe for kvinder der flytter til Spanien, det er en mega stor gruppe og de mødes hver 3. torsdag på en lokal bar for at hygge. Hver anden måned holder de så en stor event som i aften, hvor der var 60 kvinder på en bar i Puerto Banus. Jeg mødte min første danske kvinde (på 60 plus men stadig) og en norsk kvinde ved navn Mona der så helt ked ud af det da hun opdaget jeg var fra Skandinavien......hun brugte resten af aftnen på at ignorere mig.

Anyway, jeg kom i snak med nogle mennesker der laver radio og skal på mandag ud og ha mit første radioprogram (live) som co-host 


(så kom it manden ind i sengen, slukker nu, bliver fucking aldrig færdig med at skrive!!!)


SÅ er det blevet onsdag.....klokken er 16.08 og jeg sidder på kontoret, It manden taler med en i Lithaun og jeg prøver at få skrevet - har et latterligt skrivebord så alle kan se min skærm men nu er dem bag mig gået hjem!

Hvor kom jeg fra??
Nåe jow, mandag skal jeg ud på en radiostation og være co-host til en af eftermiddagsværterne. De vil MÅSKE gerne ha mig som morgenvært - sejt, don't get me wrong men jeg kan TYDELIGT OG LEVENDE huske HVOR HÅRDT det var at være morgenvært!

Jeg ved ikke om jeg er parat til dét igen men lad os se hvad der sker, jeg lukker ingen døre.

I dag har it manden og jeg været til et forretningsmøde med et firma som gerne vil "købe os" dvs. vi skal lave et samarbejde med dem. It manden laver backend systemer (hvad det så lige helt præcist er ved jeg ikke...) noget med at han tjekker deres systemer, om de er gode nok, og hjælper dem der hvor de er svage. Jeg skal lave contens til deres side, dvs. jeg skal lave tekst og hjælpe med PR. 

Jeg syntes mødet gik godt og jeg følte mig ikke som It mandens kæreste men som en ligeværdig partner og det er dét jeg vil være - når vi arbejder er jeg ikke hans kæreste og dét er vigtigt for mig.

Eneste problem er at jeg ikke helt kan se hvordan vi kan tjene penge nok - jeg syntes jeg er ved at drunken i udgifter - ham idioten jeg laver PR for har NATURLIGVIS IGEN IGEN IGEN IGEN ikke betalt mig til tiden og samtidig så driller min paypal konto, jeg har overskredet det beløb jeg må hæve på én måned så jeg skal vente på en kode på mit konto udskrift før jeg kan få lov til at hæve grænsen så jeg kan få mine penge ud af siden - ergo har jeg ingen igen penge!

I går lånte jeg 50 euro af It manden og følte mig som en lus der lever på en lus....tænk at låne penge af sin kæreste.......!

Magter ikke det her - jeg har nul tid alene og nul penge - jeg vil egentlig bare gerne arbejde 25 timer i døgnet så jeg kan tjene penge til at leve et ordentligt liv, dét har jeg ikke her og nu....

Hmm.....

Nåe ja, i lørdags skulle jeg hente It manden og hans ven som bor hos ham (sammen med kone og to børn) i Puerto Banus. Jeg havde kørt dem og en anden ven derned om aftnen - intet problem. Jeg kan sagtens finde vej.
Nå men da It manden ringer kl. 04.00 og spørger om jeg vil hente dem siger jeg naturligvis ja. It manden er piv vissen og siger at jeg skal forsætte ud af motorvejen og ikke dreje fra og køre gennem Marbella som ellers er den vej jeg kender.

Så jeg gør hvad han siger, jeg forsætter af motorvejen - hvad It manden blot glemte at sige var jeg skulle dreje af motorvejen og køre ned i tunnellen. Så jeg køre ud af motorvejen og havner på BETALINGSmotorvejen! Ja da! Med tanker på min økonomi kunne de da ikke blive bedre vel.....!

Ikke nok med at jeg havner dér, jeg bliver fucking også stoppet af Guarda Civil fordi jeg (åbenbart) kun køre med positionslys og ikke lys lys - her var jeg allerede ret sur fordi jeg ligesom kunne lure at jeg var på vej det forkerte sted hen.

Af motorvejen, betale for dét og videre tilbage - men ak, en dårlig ting kommer sjældent alene. Da jeg havde afleveret mændene spurgte jeg om 44 liter benzin som lorte Forden viste at der var i tanken, var nok - dét var det! Uhhhaaaaa ingen problem!!

Guess what, dét var det så ikke! Jeg forsøgte at komme på rette vej og samtidig finde en tankstation, men de to første afkørsler jeg mødte var lukket med store betonklodser - jeg gik total i panik mens jeg kørte ude på en motorvej uden lys i et fremmed land og bilen viser at der nu er benzin til 1 km mere - af motorvejen tænkte jeg! Du kan ikke gå i stå her midt i det hele!

Så jeg ryger af i en vis fart mens jeg er helt oppe og ringe af arrigskab over hvad fanden det her er for noget jeg er blevet rodet ud i!! Mænd for helvede fucking bæ lort!!!!

Da jeg kommer af rampen er der en rundkørsel og dér midt i det hele er der en tankstation!! OMG! TAK Hr. Gud!!! Jeg blev så så så GLAD!! Desværre er der også her to betonklodser for indkørslen op til tankstationen, men jeg SKAL bare derind inden jeg løber tør, så jeg banker bilen opover fortovet og må vippe sidespejlene ind for at komme forbi et skilt som står på fortovet.

Men jeg kommer ind på tankstationen - a woman gotta do what a woman gotta do! - og ser til min store lykke og glæde at det er en BP (British Petrol) 24 timers tanksstation - som så er fucking LUKKET!!!
Hvad sker der for dét?? Dø for helvede!

Jeg knalder helt af! Ender med at slukke bilen og sætte mig i 5 min for at tænke over hvad der sker....her holder jeg, uden benzin et øde sted i Spanien og min kæreste er langt væk, piv vissen.....lang historie kort, jeg knaldet røret på to gange mens han ringede, han ville at jeg skulle sende ham et link til et kort så han kunne se hvor jeg var, så ville han komme. Bottom line, jeg har SÅ meget shit installeret på min iphone som jeg ikke aner hvordan virker - sådan er det at ha en it kæreste - og sjovt nok vidste jeg ikke hvordan jeg sendete koordinaterne......og dét fik mig til at springe i luften! Jeg sagde til It manden at han ikke skulle ringe mere, at han skulle tage en taxi hjem med sin spritter ven og så ville jeg vente til tanken åbnede kl. 7 (nu var klokken langt over 5) og så komme hjem.

Men nej, min søde kæreste ville ikke la mig blive alene på en tankstation - i Estapone! Det viste sig at jeg var kørt ca. 40 km forkert.....flot!
Da mændene har fået en taxi til at køre dem derud, vil de at vi skal køre videre - de mener der er mere benzin på bilen selv om alle lamper lyser.....
Igen - lang historie kort, vi køre og finder efter 3 forsøg en åben tankstation og er hjemme kl. 7 hvor jeg opdager at jeg har fået menstruation - som heldigvis er ved at slutte igen nu her i skrivende stund så jeg skal bare SÅ MEGET bolle min kæreste i aften!!

Og NU må jeg smutte igen for vi skal ud til Aktionæren her i Spanien, it manden skal fikse hans internet eller noget. Har købt en smuk buket blomster til hans kone, de er SÅ fine! 20 Euro for smukke smukke blomster.....



Sent om natten, varmt og ingen benzin.....DØ Ford!

Se! Kan du OGSÅ se at der står 24 timers åben?? Lorte Spanien! Burde skrive et klagebrev til BP over misvisende skilte og et klagebrev til Ford for at lave løgner biler der siger de løber tør når de ikke gør!!

Og her holdt jeg så.......GODT jeg ikke er mørkeræd!

Her er et et billede fra da vi var ude og prøve svævebanen henover Malaga - flot tur men jeg var ved at blive lidt søsyg af alt den gyngen.....

Udsigt fra toppen :) SÅ smukt! (og mega varmt!)

Og så fik vi købt en kommode til mit tøj, vi skal ha købt en mere for en var ikke nok....

Og her sidder ungerne og skære flamingo i stykker.....yes...

En Grib!

I hmmm måske fredags kørte vi op til søerne i Ardales, det er indsøerne til Malaga hvor byen får sit drikkevand fra - det er HELT FANTASTISK at bade dér og vandet er så rent og skønt!

Der var også langt op til toiletterne, så jeg måtte gå et sted hen alene og gå på camino toilet! Normalt ville jeg ALDRIG smide papir i naturen men jeg havde glemt at tage en pose med......sorry Hr. Gud!

Smukt ikke?

Vidunderligt at bade i!

Man kan også leje en vandcykel - mega peberet men stadig 

Lørdag (inden mændene tog på druk) hikede vi til en artikel jeg har solgt til et blad i DK. På vejen fandt vi en Geocach :)

Indholdet af Geocachen - dvs. faktisk sige at det var It manden der irriterende nok fandt den igen igen igen igen ! Hmf!


På vej hjem fra søerne


Maden var billig og god i skoven


Det duftede lidt af pilgrimsvandring :)


Det var herre varmt so to speak!


En ged (som er en statstue)

Gammel romervej

Her gik vi bla. til - geden i baggrunden er en statstue 

LOVER at skrive når jeg har fået gæsterne ud af MIT (vores) hus!

Ingen kommentarer: