tirsdag den 31. juli 2012

Juli Opdatering!

I'm back and I'm alive - og dog for hold nu OP hvor er jeg træt!

Sidder i g-string og undertrøje i min renvasket sofa med gardinerne halv rullet ned for at skygge for solen mens jeg putter med min renvasket duftende sprøde DYNE i sofaen!

Det er total optur at sidde med en dyne i stedet for i Spanien at ligge med et pøllelagen som ikke kan andet end at vikle sig om benet - nu kan jeg igen kramme dynen og vikle den ind mellem mine ben og ruche rundt på madressen mens jeg bare nuller og hygger i søvne.....ahhhhh!!

Jeg er som du nok kan regne ud i København, i min dejlige elskede og HØJT SAVNET Penthousecrib! Jeg ankom med toget kl. 18.20 eller sådan noget og tog en bus fra banegården til Kgs. Nytorv, det var en sand fryd for sjælen på niveau med en orgasme at se min altan stige frem i aftensolen.....ahhh HOME!!

Seriøst, dét her er hjem for mig. Det her er hvor jeg føler mig hjemme, hvor jeg føler mig hel - jeg holder utrolig meget af It manden og jeg tror faktisk på visse dage at jeg elsker ham, men Spanien er bare et pis land. Bottom line.
Intet fungere optimalt, folk er fucking dovne, korrupte og har - ifølge min verden - en dårlig mentalitet mod resten af verden.

Danmark er skøn, uanset om det regner eller ej - naturligvis er en sommer ønsket men selv når det regner så er her skønt! Lufte er frisk og klar, aftnerne er lange og lyse og min lejlighed er verdens navle! Mine fine blomster på terassen har overlevet mit fravær takket være mine naboer og min rengøringsdame - bevars der skal nippes visne blade af men alt i alt er de super flotte og store.... :)

(Har netop set i tv at håndboldklubben AG København er gået konkurs - dét er åbenbart en stor nyhed på tristhedsskalaen hvis man skal tro mængden af sendetid på Tv2 News!)

Og forresten, har skaffet mit gamle arbejde, altså dér hvor jeg arbejdede med It manden rigtig god PR! De skal deltage i et nyt program på DR til efteråret.....

Min gamle chef ville først ikke betale mig 3500 kr for at sørge for så omfattende PR, men skrev i stedet at "bla bla bla men hvis du for gammel venskabs skyld vil hjælpe xxxx (firmaets navn) så vil jeg anbefale at du bruger xxxx og xxxx i programmet" Gammelt venskab???
Jeg skrev bare kort tilbage "Tak for mail og det hurtige svar. Jeg syntes naturligvis at det er en skam at gå glip af så stor en chance for markedsføring, men det må være en xxxx (firmaets navn) beslutning."


Ikke mere. Punktum.

Men nu er det jo sådan at jeg egentlig gerne gjorde det her for firmaet gratis fordi firmaet bla. er ejet af It manden, han er aktionær men ikke direktør så derfor er det min gamle chef (den nar!) der tager beslutninger - men for min gamle chef vil jeg end ikke tage bussen gratis! Fuck NO!

Men da han ikke ville betale overvejede jeg at gøre det gratis, for It manden skyld. Det er en tidligere kollega fra da jeg var på radioen som nu arbejder for DR og som ringede og spurgte om jeg kunne hjælpe, egentlig er det en pice of cake opgave, for jeg skal "bare" preppe deltagerne lidt og sætte dem ind i hvad det drejer sig om - men jeg gider bare ikke arbejde gratis mere og slet ikke for firmaet og slet slet slet IKKE når min chef har behandlet mig som han har.

Nå men i dag skrev han så ud af det blå "bla bla bla xxxxx (mit navn) det er ikke fordi jeg som udgangspunkt er imod at betale dig for PR men jeg føler at bla bla bla (en masse kritik omkring hvad han mente jeg IKKE ville gøre for pengene - hvilket aldrig havde været oppe og vende!) men kan vi aftale at du får 2000 kr for at skaffe os ind og så yderlig 1500 kr hvis vi får massiv omtale ud af det bla bla bla"


Manden er jo komplet blød i låget! Nå men ham om det, jeg har sat det hele i gang og har i hvertfald tjent 2000 kr til næste måned - nu skal jeg bare ha sendt fakturaen!

I dag var min mor og jeg inde i min lejlighed i Århus for at lave gennemgang med min lejere derinde. Min søster vil gerne derind og bo og planlægger at flytte ind i weekenden. Lejligheden var heldigvis 100% flot og rengjort men væggene var mærkelig nok malet med to forskellige slags maling - en mat hvid og en blank hvid....

Det påpeget vi, ligesom vi påpeget at en stikkontakt i køkkenet var itu

Stikkontakten er i stykker - det accepteret lejeren og skrev under på det i gennemgangserklæringen men nu, ja nu er hun ikke enig mere.
Min tidligere lejer skriver under på den kopi af gennemgangs erklæringen eller hvad du nu vil kalde den, altså en laaang liste hvor vi gennemgik ALT i lejligheden, feks. er der tørret af oven på skabet, inde i skabet, er grebene på lågerne intakte, er beslagene intakte osv.

Hun får en kopi med det samme vi kommer ind i lejligheden og jeg havde taget en trappestige med, så jeg kunne tjekke alt, inkl. oven på skabene, oven på køleskab, se om øverste ramme på vinduet er rengjort osv.
Hun skriver pænt under og siger farvel og tak og nu knalder hun så HELT af og får sin MOR til at ringe til MIN MOR! Hvad sker der for dét??

Nu skal min mor så mødes med hendes mor (!) i morgen i min lejlighed som hendes datter har malet elendigt og som hun ikke har malet med det maling der står i lejekontrakten og som hun har skrevet under på at hun skal bruge....(den har en god dækevne og ser rigtig fin ud når den er tør)

Oven i det så er wc'et ødelagt, det kan ikke trække ud - min tidligere lejer siger at "det er lige sket nu og ikke mens jeg boede her" Okay og hvad kan jeg bruge det til? Mit lokum virker stadig ikke! Men jeg vælger IKKE at gøre noget ved det, jeg vil bare ha hende UD og ha RO i mit liv (NU!!!!) og så vælger soen at brokke sig over en defekt stikkontakt?

Dumt for hende så har hun skrevet under på papirene og hun fik IKKE min underskrift, fordi hun ikke bad om den - så lod jeg som ingenting, ergo har jeg retten på min side i boligretten. Kom bare an din SO, én retssag fra eller til rager mig en skid på nuværende tidspunkt!

Tænk at være 38 år og få sin MOR til at ringe til MIN MOR - hvor end hun så har fået det telefonnummer fra.....!!

Anyway, efter gennemgangen kørte jeg med tog til København, med DS-fucking-B hvor deres plusmore internet overhoved ikke virkede, så de ville at jeg skulle skifte vogn og dermed få net men dermed også komme til at sidde på en mega dårlig plads, nemlig en af de der klapsæder som findes i visse vogne.....HVORFOR skulle jeg ville dét når jeg havde bestilt en fin plads ved vinduet med strømstik und alles?

Jeg blev siddende og kørte net fra min telefon og skrev samtidig en mega lorte anmeldelse af DSB inde på Trustpilot. Ha tag dén!

Hvad er ellers sket? Jow jeg er blevet ét år ældre og i dag er første dag (aften) siden jeg forlod min lejlighed 26. juni at jeg er alene, altså helt alene - har lige sagt godnat til It manden på face time, han er på konferance i udlandet. Det lyder ledt men jeg gider faktisk ikke tale med ham lige nu, vil bare gerne sidde HER alene. Punktum. Intet andet. Bare mig, helt alene.

Jeg fråsede og bestilte mad fra Wokshop, en nr. 17 - mens jeg ventede på at klokken blev 20 gjorde jeg badeværelset rent og støvsuget kraftigt i hele lejligheden. Dét hjalp!

Mit mega rodet køkken - it manden har jo været her i én dag før jeg ankom og før ham har den været lejet ud til nogle mennesker fra Australien - mine orkideer står i vand til i morgen, de så noget slatne ud.

Da jeg kom ind i lejligheden lignede den noget som var bombet - it manden havde brugt hele tirsdag på at sætte sin nye computer op og havde dermed glemt at pakke sin taske til hans konferance rejse. Han ville derfor stå op kl. 6 i dag og pakke men kom først op kl. 07.30 og skulle med metroen kl. 8 - så manden har pakket i vild panik og det HELE rodet....men med denne her seddel var han tilgivet med det samme :) Plus hans forsøg på at lave et hjerte og et uendelighedstegn :)
Min bunke med post - jeg har fået MANGE rykkere pga. overtræk (lorte mennesker der ikke betaler til tiden) og rigtig mange regninger, bla. på forsikring.....


Jeg har haft tid til at tænke over min fødselsdag og jeg er kommet frem til at jeg er semi skuffet over den. Ikke over gaverne men over at jeg ikke måtte vælge at vi alle gik ud og spiste på min fødselsdag, i stedet for skulle vi spise på hotellet - og det var bare det samme crap mad hver evig eneste aften og det eneste jeg virkelig virkelig gerne ville var at ha været på en ægte italiens restaurant og fået en ægte italiensk pasta del mar (spagettie med rejer, muslinger og blæksprutter) Det smager simpelthen SÅ godt og jeg fik det for mange mange år siden i Italien og det var min fødselsdagsdrøm som ikke blev til noget.

Kagebordet kl. 15 var helt genialt og flot og alting men det var lidt en fuser aften :(

Fedt, nu driller det med at lægge tekst til billederne....! Hvad sker der for blogger??

Jeg er træt, uendelig træt og må simpelthen gå i seng nu - jeg LOVER at skrive i morgen, ved mine løfter efterhånden lyder pænt hult men jeg er simpelthen så hængt op at jeg snart brækker mig. Feks. skal It manden og jeg ha vore første hygge aften alene på torsdag - og så ringer min lillebror og invitere sig selv og hans italienske knald herover på torsdag med overnatning til fredag - jeg siger de gerne må komme men kl. 18 skal de tage til Sverige (hos vores bror) og sove og *bang* så bliver han fornærmet......og så er der min fornærmet lejer......og så har jeg haft besøg af en ejendomsmægler på gården som fortalte mig at min gård (mildt sagt) er usælgelig.....

Jow jow det køre for mig - næste måneds regninger hober sig allerede op, just in case jeg ikke skulle vide hvad jeg skulle bruge mine penge på!

Skriver i morgen - promise!

Ingen kommentarer: