torsdag den 26. marts 2015

Du Er Ikke Inviteret Til Min Fødselsdag Alligevel

Sejt - hvade lige skrevet en langt indlæg og så crasher siden og alting lukker ned.

I mandags var jeg rocker tidligt oppe fordi jeg var til samtale i København hos fitnessdamerne, de har måske brug for noget PR hjælp her i Jylland. De lovede at vende hurtigt tilbage da de bare skulle sove på det - men i dag er det torsdag aften og jeg har stadig ikke hørt noget.

Lørdag aften fik jeg en bookning i en af mine forældres tomme lejligheder - altså tom som i helt tom. Mine forældre var i Østrig og mine små brødre blev pludselig usynlig, så jeg måtte selv igang med at finde møbler, tv, bestik, sengetøj, salt og peber, toiletpapir, kabler, lys - ja kort sagt ALT hvad der skal til at lave en lejlighed om til et hjem som nogen ønsker at bo i.

Søndag var jeg inde i lejligheden kl. 07.00 og arbejdede til klokken var næsten 22. Op næste dag (mandag) kl. 05.30. Kl. 07.00 kørte IT manden og jeg til København, hjemme igen gik jeg i krig med lejligheden  og arbejdede til klokken 23.30 - køreturen til og fra København var mega hård og jeg var såååå træt.

Op igen tirsdag kl. 06.00 og så ellers fuld gas fremad indtil ca. 30 minutter før Gæsten ankom tirsdag kl. 17.00.

Jeg var og er SÅ smadret! Fuck det var hårdt!!

I dag kørte jeg op til IT manden for at få fysisk og mentalt ro til at skrive slutningen på min bog - der er altid 100 mennesker omkring mig og nu da jeg bor hjemme hos mine forældre, har jeg slet ikke ro på noget tidspunkt.

Jeg har ingen skrivebord, ingenting som er mit - kun min seng oppe på værelset og sidder jeg dér tror alle jeg er sur eller ked af det. Når jeg sidder i sofaen i en af stuerne med min computer, syntes folk at jeg er online hele tiden - hvilket jeg vel egentlig også er, men mit arbejde er jo online. Mit arbejde er at svare info mails og være prompt og korrekt hele tiden.

Da IT manden og jeg gik fra hinanden og besluttede os for at sige det til nogle af vores venner, skrev vi et brev til 2 hold par i Spanien som vi begge gerne ville forsætte med at se.

Vi skrev til dem at vi ikke længere var kærester, at jeg nu boede hos mine forældre og at IT manden var flyttet til Viborg. At vi var de bedste venner og at vi snart skal starte firma op sammen. At vi har det godt med vores beslutning.

Det var en fælles mail, sendt fra It mandens email men underskrevet med begge vores navne og sendt til de her to par.

Alligevel har jeg haft sådan en nagende følelse inden i. Før vi gik offentlig med at vi ikke var kærester mere, var vi blevet inviteret til en 40 års fødselsag hos en af vores venner i Spanien. Det er manden i det ene af de 2 par vi gerne vil forsætte med at se.

Jeg havde allerede glædet mig rigtig meget selv om det først er til sommer. Dels fordi jeg så skulle til Spanien og havde en grund til at tage derned som ikke hed evig rengøring men også fordi jeg skulle til en fest med alle de mennesker som vi har haft kontakt med i de 3 år vi har boet i Spanien. Det ville blive så skønt med et gensyn.

Jeg kan jo se hvem der er inviteret og alle dem vi plejer at se, skal med. Men jeg havde sådan en mærkelig fornemmelse fordi vi ikke havde hørt noget tilbage fra manden som holdt festen, så i sidste uge skrev jeg til ham på Facebook

Hej XXX
Jeg har tænkt rigtig meget over alting her på det sidste og vil bare sige, at jeg er oprigtig glad for at være blevet inviteret med til din Fødselsdag til sommer.
Men jeg ved også godt, at jeg nok ikke var blevet inviteret hvis jeg ikke var XXX’s kæreste, så hvis du/I gerne vil, så bliver jeg væk. Det vil jeg have fuld forståelse og respekt for.
Há en dejlig aften
Deirdre-Ann


I dag svarede han så tilbage

Hej d.a.... Havde det været (Konens navn9s fest så havde det nok været anderledes .. Men ja du har ret.. I var inviteret som par.. Beklager


Det sved lidt i øjenene da jeg læste beskeden. Jeg ved ikke hvad der gør mest ondt - at jeg ikke skal med til festen eller at jeg åbenbart ikke er kvalificeret som ven af ham her, som jeg troede var min ven?

Jeg overvejede et øjeblik om jeg skulle kræve betaling af It manden for at bruge lejligheden, når jeg nu ikke skal med til festen. Lejligheden er 100% min og jeg betaler 100% alle udgifter. Det er midt i højsæsonen og nu da jeg ikke skal derned, vil jeg hellere leje den ud og tjene penge - men det er jo ikke It manden skyld. Han er gamle venner med ham her fyren men jeg trode faktisk (og åbenbart fejlagtigt) at de kunne lide Deirdre-Ann som person og ikke bare som It mandens kæreste.

Jeg kunne godt tage med til Spanien til sommer, men det ville være rigtig træls at sidde i lejligheden og vide at It manden gør sig klar og skal til fest med alle dem vi kender og så skal jeg ikke med. Det vil være total dejavu - i alle de 3 år vi boede i Spanien var det altid It manden der skulle ud og til fest - det var så sjældent mig. Altid sad jeg hjemme og når jeg endelig var afsted, så var det os som et par.

Det gider jeg ikke udsætte mig selv for igen - dvs. nu har jeg så officielt ikke nogen planer for min sommer, overhoved. Jeg skal ikke på ferie - jeg har ikke råd til det - jeg har ingen veninder som kan rejse fordi de alle har børn og selv om jeg elsker børn, så ville  det bare være skønt med noget alene tid. Og ingen af dem vil komme ned til Spanien med mig - de kom jo ikke mens jeg boede der så hvorfor skulle de komme nu?

Jeg er virkelig skuffet kan jeg mærke - jeg tror faktisk det er det faktum at jeg ikke er set på som en af deres venner - når jeg ser dem som mine venner. Måske jeg skulle skrive "så" dem som mine venner i stedet for "ser" dem som mine venner?

Desværre er jeg ikke så godt til at dislike folk jeg først kan lide.

I går styrtede et fly ned i de Franske Alper. Det var på vej fra Barcelona til Tyskland. Det viser sig at den ene pilot låste den anden pilot ude af cockpittet og med vilje styrtede flyet ind i bjergvæggen. Alle 155 mennesker ombord formodes at være døde.

Folk der ønsker at begå selvmord, har sjældent lyst til at skade andre end sig selv - jeg tror der må stikke noget under. Tænk at et andet menneske kan finde på at gøre sådan noget mod andre uskyldige mennesker.

Mens Far og Mor var i Østrig, lavede jeg kylling med brun sovs og ris til mine brødre. 

Færdig og Sprød. 

Jeg har læst at ristede pinjekerne smager himmelsk, så jeg ville lave en salat med det til

Jeg ved stadig ikke hvordan ristede pinjekerner smager men jeg ved at brændte pinjekerner smager af pommeres til og lugter at brændt popcorn!

Man skal passe på ikke at tabe et glas ned i vasken - så går det i stykker!

Så skal der laves brun sovs. Mums



Min Far har købt ny bil (igen igen)

Den er mega stor og klodset men jeg tror det han kan lide er at der ikke er så langt op eller så langt ned i bilen når han skal ind. Min Far er ved at blive en ældre mand. 

Far og Mors biler. 

Det har regnet rigtig meget i Spanien og det har åbenbart fået vasken i køkkenet til at løbe over, det opdaget min rengøringsdame da hun kom for at vande blomster. 

Som prikken over iét løb lokummet også over og vandtrykket fik kloaken til at stige op i kummen og udover..... så er det at jeg er MEGA glad for min Rengøringsdame!!!

Alle rum var oversvømmet!!!


Mens mine forældre var væk, trængte jeg til at lave noget fysisk arbejde - det var naturligvis inden jeg fik bookningen!

Drivhuset bagefter

Et af mine forældres skure - kors der er mange ting derinde!

Flere ting

Og en million blade. 

Færdig
Jeg forkælede mig selv med Roastbeef med ristede løg og remoulade på rugbrød..... mums. 


I Sierra Nevada lejligheden fandt jeg et par solbriller fra Rayban. Da ingen gæster havde spurgt efter dem i et år, solgte jeg dem i sidste uge for 250 kr. Nice

Min pung var så dejlig fyldt med penge - det er den desværre ikke mere. :(

I København var vi på vej ud til Nordnet for at få åbnede It mandens aktiekonto men kom til at holde sådan her.... bum bum...

Nok verdens dårligste støvsuger som min mor har købt til udlejningslejigheden. En AEG Equipt. Eneste gode ved den, er at den er rød. 

Jeg er 159 høj og skaftet er for kort til mig, selv om det her på billede er slået helt ud. Dernæst så er den der "undertryks" udluftning som sidder på den sorte del af skaftet, vendt modsat af hvad den plejer. Dvs. når jeg støvsuger, så trykker min højre hånd knappe ned så der suges luft ind i røret og sugningen derved ikke blive så kraftig. På alle andre støvsuger sidder den omvendt, så man ikke kommer til at bruge den ved et uheld. Mega nederen støvsuger!

Min Storebror fra Sverige var hjemme i forgårs og i går og tog afsted i dag. Jeg gav ham to påskeæg med hjem til mine nevøer. Jeg kan huske at Mormor altid købte et påskeæg i et glas til os børn. Så stod de oven på reolen mens vi spiste og jeg kan bare huske hvor cool det var at få chokolade OG en kop som var min - fordi vi var så mange børn, var der næsten ingenting som vare mit alene, men det var koppen. Så det ville jeg købe til mine nevøer, men nu om dage er der proppet en lille bitte chokolde hare ind i en æske med en kop og nede i koppen sidder et udueligt stykke kina legetøj som ingen jo gider lege med alligevel - WTF?? Så jeg endte med at købe et helt andet og billigere æg. 

Ingen kommentarer: