tirsdag den 3. marts 2015

En Kold Martsdag

I skrivende stund sidder jeg i min eller vores men nu er det min køjeseng - måske det hele tiden var min?

Jeg har lånt køjesengen, som er mega cool, til min Mor, så den er nu sat op i deres Gæstehus. Det er sådan en køjeseng hvor bunden er 140 cm bred, altså en dobbelt seng og toppen er en alm. seng på 90 cm. Ergo kan der i én seng sove 3 personer. Smart!

Der er en elektrikker på badeværelset her i Gæstehuset og jeg er VIRKLIG IKKE god til at sidde og glo mens andre arbejder, så jeg har "gemt" mig inde på vores soveværelse som vi er ved at flytte ud af = ergo ligner det et bombede lokum to say the least!

Fredag morgen ankommer 8 Gæster til Gæstehuset, det er 4000 kr i alt, vi kunne ha sagt nej til bookningen men det er jo gode penge og desuden fik jeg nøglerne til min lejlighed 1. Marts så vores plan var at flytte derind.

Men det er jo det med planer, at de har det med at ændre sig og det er også sket her. It manden har lejet det SKØNNESTE lille bitte dukkehus agtige byhus i hjertet af Viborg - var jeg den type som bliver dødelig jaloux, så ville det ske NU!!! Det er så mega fedt at det fatter man slet ikke - huset ligger i en række af andre små huse og er skagensgult. Det er ikke så stort, måske 80-90 kvm men det er jo perfekt til en enkelt person.

Der er et lækkert badeværelse, et nyt køkken, gamle brædegulve, en trappe ovenpå til et stort lyst rum og forsætter man ligeud (nedenunder altså) så går man ind i endnu et rum og så ud i en mega lækker gårdhave, som med lidt kærlighed kan blive til en total oase ...... Pris? 6100 kr pr. mdr. Er det ikke vildt?

Jeg har altid elskede Viborg, jeg har mysteryshoppet der så mange gange og desuden har jeg arbejdet både på Radio Viborg, Berlingske Media og Bilka - byen har en mega atmosfære, en gågade og lidt byliv men stadig duften og følelsen af at man er på landet. Jeg elsker den kombination.

Og om halvandet år til 2 år kommer Appel til byen..... what's not to like?

Hvis jeg flyttede til Viborg så kunne jeg få en lækker lejlighed til næsten ingen penge, men jeg har næsten ingen penge og må derfor blive her hos mine forældre. Don't get me wrong, der er mange som ikke har den mulighed, at flytte hjem til sine forældre - der er endnu flere hvis forældre ikke har pladsen eller som ikke har mulighed for at give en sit eget Gæstehus at bo i, men mine har - og det er jo skønt! - Jeg havde bare aldrig troet at jeg skulle bo hjemme i en alder af 36 år og 7 måneder! Og det er dén tanke som knuser mig - at her er jeg, sød, single, hårdtarbejdende, broke og hjemmeboende.

Det er som om at alt hvad jeg røre ved, smuldre. Da jeg mødte IT manden sagde han til mig at min tid som uheldig var forbi - jeg troede ikke på ham, jeg ville gerne men jeg tænkte hvordan han kunne tro at uheld bare sådan forsvinder? Han er altid optimistisk (en SKØN EGENSKAB) og han tror altid på det bedste i folk og når han så bliver skuffet, så er han bare sådan lidt "pyt agtig" - hvor jeg bliver total knust når folk svigter mig igen og igen og igen.

Desværre måtte selv IT mandens evindelige og næsten ukuelige optimisme vige for Frk. Evig Uheldig og nu må jeg så forsætte alene - det er ikke sådan at det at være uheldigt bliver nemmere når man er 2 for det gør det ikke, men det er skønnere at være 2 når ting går skævt, selv om jeg stadig foretrækker at være alene når jeg græder - dér er jeg aller svagest og dér ønsker jeg ikke at nogen skal se mig og gør de, så plejer jeg at blive rasende fordi jeg føler mig ydmyget.

Men altså, i dag er It manden på Fyn for at få lavet bremserne på sin bil hos en ven og i morgen muger vi ud her i Gæstehuset og fylder de ting IT manden skal ha i én bil og de ting jeg skal ha ind i min udlejningslejlighed i en anden bil - de få ting jeg selv har og som ikke skal lejes ud, kommer op til mine forældre, hvor jeg flytter ind på min lillebror's gamle værelse, hvilket faktisk er min lillesøsters gamle værelse. Mit gamle værelse er beboet af min yngste lillebror som flytter hjemmefra til sommer. Far og Mor har købt en mega lækker lejlighed til ham i Århus C.

Vi har ikke fortalt vores forældre eller nogen faktisk, at vi er gået fra hinanden, det er også mega hårdt men grunden til at vi ikke har fortalt det til nogen, er fordi vi jo stadig bor samme her hos mine forældre og samtidig så bliver hele det med at købe os ind i min Radiovens firma ikke til noget og ingen af os har kunnet finde et sted at bo - ergo er der sindssygt mange ting som ikke rigtig har flasket sig og vores ting står stadig pakket ned i kasser i garagen. 3 år er pakket ned og nu skal jeg så hanke op i mig selv og starte forfra, igen.

I sidste uge var jeg til jobsamtale som Salgskoordinator i Århus, jeg tror 100% ikke jeg får jobbet det sagde de faktisk til mig inden de tog mig til samtale, virkelig mærkeligt men de havde måske et andet job som ville passe til mig. De lovede at vende tilbage mandag. Mandag skrev de så at de ville vende tilbage onsdag (det er i morgen) og så må vi se - ellers har jeg kun ét fast job som giver ca. 9000 kr pr. mdr hvilket lige er nok til at holde min udljeningslejlighed kørende, men hvis jeg kan holde den kørende og tjene penge på at leje den ud, så kan det jo blive en rigtig god forretning.

Jeg besvare et firma's infomails 24 timer i døgnet, jeg sætter virkelig en ære i at hjælpe folk og besvare hurtigt og korrekt, også selv om de nogle gange er total besværlige og opførere sig som om de er dumme for at sige det mildt. Men jeg tænker altid på, hvordan jeg gerne selv ville behandles og så behandler jeg andre derefter - det er faktisk mega nemt og så bliver jeg endda betalt for det, af It manden.

Han siger at han ikke leder efter en anden til jobbet, det håber jeg er rigtigt, for jeg ville være endnu mere fucked hvis jeg slet ikke havde jobbet!

Derudover tjener jeg jo også lidt her og der ved at leje ud for andre og derfor gør det mega ondt når min Mor den anden dag sagde at hun var ked af at hendes 4 yngste børn ikke tjener nogen penge.

Min lillesøster er arbejdsløs og på dagpenge efter at hun kom hjem fra Paris hvor hun har læst sin MBA i Fashion Design, så fik kæresten hjertestop og blev genoplivet (heldigvis) og nu er de flyttet sammen til København, imens lejer jeg min søsters lejlighed ud i Århus (som faktisk er min)

Min ældste lillebror er 22 år gammel og går i skole nogle timer hver dag for at tage nogle supplerende kurser plus at han læser nogle kurser på fjernundervisning sådan at han kan komme ind på sit drømmestudiet til sommer, noget Markedsøkonom.

Min yngeste lillebror er 21 år gamme og går på Hx (tror jeg det hedder) altså den 2 årige HHx uddannelse. Ved siden af arbejder han som træner for AGF (hvor han også tjener penge) plus at han får Su

Og så er der mig der lige er sluppet af med min Gård, er flyttet hjem til DK igen og bor hos mine forældre og er single...jeg skrev derfor denne sms til min Mor den anden dag

Har tænkt på det du sagde i dag med at dine 4 yngste børn ikke tjener nogle penge - det napper lidt i mig, for jeg tjener faktisk rigtig mange penge. Feks. har jeg tjent 169.412,93 Kr. henover de sidste 18 måneder til XXX (Min lillesøster) Det svare til at XXX (Min lillesøster) hver måned de sidste 18 måneder har kunnet putte ca. 9000 kr i lommen, ergo svare det til knap 18.000 kr hvis hun skulle ud og tjene dem. Oven i det har jeg tjent 5879€ (44.008 dkr) på min lejlighed i Spanien - at jeg så ikke tjener noget på at hjælpe XXX (Min lillesøster) og kun får skældud og utilfredshed når det gælder og at jeg har haft mange udgifter feks. med Advokat på gården, coach, restsskat, revisor, AM bidrag er naturligvis ikke nogens skyld, men jeg bryder mig ikke om at høre at jeg ikke tjener nogen penge, når det faktisk er mig som tjener flest og når jeg faktisk ikke tænker på andet fra det øjeblik jeg slår øjene op til jeg går i seng igen om aftnen og iøvrigt har en fast indtægt hver måned på 1255€ svarende til 9365 Kr. 

Jeg blev simpelthen nød til at skrive sms'en, fordi det var så mega frustrerende at høre at "du ikke tjener nogle penge" - jeg ved bedre end nogen anden at jeg ville gøre ALT for at tjene flere penge, men det er mega hårdt at komme op igen når man først er røget ned, men jeg kæmper. Jeg kæmper virkelig hver evig eneste dag, så at høre sådan noget er total nedtur.

Havde jeg vidst at det med min Radioven ikke var blevet til noget, så var jeg 100% ikke kommet hjem. Jeg kom hjem fordi jeg regnede med at at jeg havde en fast løn hver måned hele 2015 og det var dét som trak og så tanken om at blive selvsændig igen, at arbejde for noget som er ens eget. Dét elsker jeg.

Men lige nu og her, så skal jeg igennem denne her uge uden at bryde total sammen. Jeg skal ha hjulpet it manden med at flytte til Viborg, ha gjort dukkethuset rent og få ham installeret på den bedst tænkelige måde - det er jo heller ikke en sjov situation for ham og jeg holder stadig utrolig meget af ham, jeg elsker ham bare ikke.

Vi er blevet inviteret til en 40 års fødselsdag i Spanien til August, jeg har sagt ja tak til at komme og alle jeg kender kommer også til festen, men jeg ved ikke om det er en smart ide at komme - var jeg mon blevet inviteret hvis de havde vidst at vi ike var kærester?

(Er den skide elektrikker ikke snart færdig??? Han har været her siden kl. 11.10 og klokken er nu 14.28!! Huset køre på elvarme/solenergii men der er jo lukket for strømmen så jeg kan ikke tænde for varmen og her er pisse koldt!!!)

I går gik jeg ud og købte en ny seng til min udlejningslejlighed - 4699 kr..... det er sjældent jeg bruger så mange penge på så få minutter! 9 minutter tog det mig fra jeg gik ind i Jysk og købte den til jeg gik ud og havde en kvittering i lommen, men jeg vidste hvilken en jeg skulle have, købte den samme som jeg havde før og når gæsterne her fra Gæstehuset er rejst, så smider jeg min gl. seng ud, men beholder benene og rullemadrassen (som naturligvis skal vaskes igen!) Topmadrassen og selve madrassen er sprit ny. Jeg har vasket håndklæderne og puderne og dynerne så snart er alting klar til at jeg kan "samle lejligheden" så den kan blive vist frem til udlejning og så jeg kan få taget billeder og lagt på nettet.

I sidste uge fik jeg solgt en vandvarmer som har hængt på mine forældres Gård (som skal rykkes ned om et par år da den nu ligger i by-zone og er lavet om til byggegrunde) Jeg må få alle pengene for de ting jeg sælger. Jeg fik 1000 kr for den :)

Jeg har pt. 99 annoncer på Den Blå Avis og håber at jeg får noget solgt løbende og henover sommeren har jeg en masse markedspladser i Århus. Jeg vil gøre ALT for at tjene penge!

Men det er hårdt når jeg ikke ved hvordan fremtiden kommer til at se ud.... Hvad jeg dog ved, er at jeg om et par dage gør It mandens forældre utrolig kede af det ligesom jeg gør mine forældre kede af det, når de får at vide at It manden og jeg ikke er kærester mere. Tænk engang at jeg gør så mange mange mange mennesker bevist kede af det...... tanken er næsten ikke til at bære!

Mit udslæt i hoved er næsten væk men jeg skal forsætte med at tage pillerne, som giver mig dårlig mave - dernæst så er min mega omgang forlølelsessår i munden også væk, de piller smadrede også min mave, så nu håber jeg snart på at jeg er pille fri! Såret mellem øjene hvor jeg blev brændt af lægen, er næsten fint igen.









Ingen kommentarer: