torsdag den 12. marts 2015

Mormor's Fødselsdag og Rengøring




Sådan kan lejere også finde på at aflevere en gryde..... man skal nogle gange tælle til 200 baglæns når man udlejer. Heldigvis er fortjenesten oftest større end frustrationerne og udgifterne og det er jo dét som gør det så skønt!

Superglue klare alt!

Min dag i dag startede med at jeg kl. 06.45 stod og fejede fortov ud foran min gl. lejlighed som min søster egentlig bor i - men som hun alligevel ikke bor i fordi hun bor med sin kæreste i København.

Min søster havde glemt at hun havde turnus i trappevask ordningen som bla. indebære at fortovet skal fejes, indgangspartiet, kælderen, skraldespanden ved vaskemaskinen skal tømmes osv. Og det var den ellers så søde lesbiske overbo gået total amok over og havde ringet og svinet min søster til - og så måtte storesøster her jo træde til. Inden klokken var 08.00 og folk havde fået øjne i opgangen var alt ordnet.

Herefter gik jeg i krig med at gøre selve lejligheden ren - den er kun 45 kvm. men når man skal leje ud, skal ALT være rent og det kan godt tage tid. Det er sjovt som alm. dødelige mennesker der ikke ved meget om rengøring eller går op i rengøring, ikke forstår at det kan tage så lang tid eller være så hårdt.

Jeg var færdig kl. 16.00 i dag.... dette inkludere at jeg også rullede 3 sæt sengetøj, vaskede sengetøj, foldet håndklæder, vasket badeforhæng, tørrede ALLE fodlister af, trak sengen ud og vaskede gulv og støvsuget og skuret badeværelset så det skinnede. ALT var og er rent da jeg gik.

Men inden jeg kom dertil, måtte jeg lige superglue Farfar's gamle køkkenbord som nok er nær 100 år og jeg måtte bruge ekstra med knofedt på en gryde som den tidligere lejere nok har kogt æg i men ikke liiiiige fået rengjort..... det alene tog 20 min.

Min yngste lillebror som er træner hos AGF kom hjem fra tur til UK i dag, han har været væk siden sidste lørdag. Da jeg gik op på hans værelse for at se ham, var han total gået ud som et lys, så jeg måtte nøjes med at nusse ham i håret og sige til ham at det var dejligt at han var hjemme igen.
 - og bære hans tallerken ned i køkkenet. Inden han faldt i søvn havde han spist makralmadder.....you can imagine the smell!!

Jeg har lige brugt min vaskemaskine for første gang her i lejligheden, til at koge rengøringsklude i, da jeg ikke har et tørrestativ er de nu i tørretumbleren - jeg er ellers mega imod at bruge en tørretumbler, da jeg syntes det er noget værre svineri med mindre det er MEGA nødvendigt!

Ellers vælter det rent ud sagt ind med bookninger i dissse dag - eller enquiry, altså henvendelser på at leje nogle af mine lejligheder. I går alene fik jeg 3 betalte bookninger, i dag har jeg svaret på 9. Jeg kan bare SÅ MEGET MÆRKE AT HØJSÆSONEN ER PÅ VEJ! Yahoooooooo!

Nu mangler jeg bare at få noget mere - meget mere at lave. Jeg tror faktisk uden at prale at jeg kunne styre 50 ejendomme uden at få stress. Jeg elsker simpelhen at organisere og koordinere og planlægge. Næste gæst tjekker ind i min søsters lejlighed på søndag mens jeg har 2 hold gæster i gang i Spanien. :) Me Gusta!

Lige nu køre min opvaskemaskine for første gang.... total energi frås jeg har gang i hva!

I dag kunne min HØJT ELSKEDE OG UTROLIG SAVNET Mormor være blevet 89 år - er det ikke vildt at tænke på, at min Gudfar som var sådan et forfærdeligt menneske har fået lov til at leve i så mange mange år, hvor han nemt kunne ha været undværet her på jorden og så har min elskede Mormor været død i 20 år?

Det er utroligt - jeg forstår det ikke. Jeg bliver helt hul inden i, når jeg tænker på at Mormor er væk for altid - jeg kan stadig dufte hendes duft når jeg går forbi nogle der har den på. Min hjerne reagere instinktivt på duften af Mormor. Jeg vil gemme ALT hvad der har været hendes forevigt - for altid! Hun er min elskede Mormor og jeg ville faktisk gerne få mit ben amputeret uden bedøvelse hvis det bragte hende tilbage igen - og ja, jeg er godt klar over smerten men det er jo en midlertidig smerte og da jeg helt sikkert har prøvet værre på lang sigt, så er det pice of pie men ak og ve, livet er jo ikke en buffe, så Mormor kommer jo ikke igen, uanset om jeg har ét eller to ben.

Tænk hvis man kunne få ét dødt menneske tilbage..... så ville jeg vælge min Mormor. Mon hun ville være stolt af mig?

Jeg tror hun ville ha været stolt af at jeg kæmper så hårdt og ikke bare giver op, jeg tror hun ville ha syntes jeg var dygtig men jeg tror også hun ville ønske livet og tingene generelt var nemmere for mig.

Jeg savner min Mormor - og lige som jeg sidder nu og her, så kommer jeg i tanke om at jeg faktisk ikke har ét eneste digitalt billede af hende. Hun døde før det blev moderne og oven i det ville hun ikke ha taget billeder, så jeg har ikke ret mange billeder af hende. Hvor er det godt at jeg har en fotografisk hukommelse så jeg kan huske hendes ansigt ned til mindste rynke, fuge og modersmærke.

Min lillesøster er opkaldt efter min Mormor som er opkaldt efter hendes Tante som er opkaldt efter hendes Mor. Hvis jeg end dag får en pige, vil jeg opkalde hende efter min Mormor.

Da min lillesøster skulle døbes, sagde præsten til mine forældre at han havde begravet mange med dét navn, men aldrig døbt en, så om de nu var helt sikre på at de ville give denne lille pige dét navn? Mine forældre var sikre og ca. 30 år efter er det et rasende populært navn men i det år min søster blev døbt og i de 10 år før og ca. 17 år efter er der ikke ét eneste barn i Danmark som er døbt det navn. Det kan man se inde på navnelisten. Det er vildt at tænke på.

Mit navn kan ikke slåes op på navnelisten fordi det er to navne sat sammen, det ene er almindeligt og det andet er sjældent - jeg er stolt af mit navn :)

I morgen kommer der nogen og sætter skabe op kl. 07.00 og kl. 08.00 kommer der nogen fra firmaet bag lejligheden og kikker på gulvet sammen med mine forældre og en uvildig bygningskonstuktør. Det er som om at der altid går noget galt når jeg har med fast ejendom at gøre..... scary!

Godnat

Ingen kommentarer: