torsdag den 19. januar 2012

En god dag (endelig!)

I dag har været en god dag på mange punkter.


Jeg startede med ikke at kunne komme ud af fjerne, klokken var 07.45 før jeg rejste mig og valfartede ud i et meget tiltrængt bad! Ikke forstået på den måde at jeg ikke har været i bad i flere dag, men jeg har ikke vasket hår siden lørdag og dét var tiltrængt!


Sagen er den at jeg ikke har mere balsam og da jeg de sidste par måneder har brugt shampoo fra min brors fabrik har jeg jo sparet penge ved at bruge det og ikke købe selv - men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at sige til min bror at jeg syntes hans shampoo - som sælges til skyhøje priser i alle de dyre frisørsaloner - er noget værre crap!


Mit hår bliver helt mærkeligt af at bruge det og jeg vil, når jeg nu ikke har råd til Kerstase Shampoo hellere bruge Neutrals shampoo og en hårkur der skal skylles ud igen som balsam, begge dele kan jeg som regel få på tilbud i Netto på Holmen.


Men hvis hårkuren ikke er på tilbud er den ret peberet, 50 kr for en krukke og dét er mange penge, så jeg har ikke fået købt nogen fordi jeg ikke har kunnet finde den på tilbud.....men så i går mens jeg stod og rodet i mit skab, fandt jeg en masse små pakker jeg har haft gemt, du ved sådan nogle små prøvepakker på shampoo, hårkur, balsam osv. fra alle mulige mærker. Nogle har jeg fået af Anika, det er sådan nogle naturhelsenoget og andre har jeg fået af min shampoo pusher fra HHx som jeg køber hårsnask til mine krøller af.


Så mit hår fik den HELT STORE tur her til morgen og hvor var det bare skønt!! Lige indtil jeg skulle ned og aflevere en masse papir til hende jeg laver PR for og blev overrasket af et gigantisk regnskyl som gjorde at mit hår total klasket sammen og at det snask jeg kommer i for at holde på krøllerne så de ikke bliver til små fizzfuzz krøller begyndte at løbe ud....det duftede godt men smagte knap så godt når det ramte læberne!!


Min dunjakke blev SÅ våd at den var helt tung og jeg måtte smide den i tørretumbleren og mine sko er stadig ikke tørre selv om de står under radiatoren i stuen.....men det var frisk at gå turen og jeg kunne mærke på regndråberne at de var tunge, så jeg luret på om der ville komme sne......


Det kom der så da jeg gik fra fitness her for en times tid siden - masser af sne, men desværre fryser det ikke nok til at det bliver til rigtig sne.......det her er en alt for mild vinter!!


Nå, men så ringede jeg og rykkede på forskellige jobs, det ene fik jeg at vide med det samme at jeg ikke havde fået, det var i Nordjylland men lød rigtig godt - så selv om jobbet var fedt så var jeg glad for at jeg ikke skulle til Nordjylland!!
Næste job var et af de job hvor jeg bare tænkte "dét er mig" da jeg læste opslaget men det har været mega svært at få fat i nogen i firmaet, jeg har prøvet hele ugen. Så i går lagde jeg en besked på direktørens telefonsvare og så ringede han i dag. 


Han ville gerne undskylde at han ikke havde vendt tilbage i går men at de var i gang med at forhandle løn med en omkring jobbet.........I was like "nå......." - igen tabte jeg. Men så siger han at han jo kan se at min ansøgning er "spot on" (!) og at han ikke forstår hvorfor de ikke har set den før og at det jo må skyldes manglede kompetance fra firmaets og dermed hans side og det vil han gerne undskylde. Jeg var kæk og sagde at hvis firmaet virkelig var i så meget vækst som de skriver, så får de jo snart brug for en mere af samme slags, så når han nu skulle merkulere alle de andre ansøgninger så kunne han jo lige gemme min.....


Det ville han gøre og 5 min. efter at vi har talt sammen skriver han til mig på Linkedin "Dejligt at lære dig at kende, føler der er noget gods i dig, så om ikke andet vil jeg gerne have dig i netværket."


Igen var jeg kæk og skrev tilbage "Så er det jo heldig at jeg er til salg for billig smiger og sushi" - det er noget jeg har hørt i en film og jeg syntes det lød så godt. Anyway, jeg har jo intet at miste idet jeg alligevel ikke fik jobbet, ærgeligt for det var virkelig et godt job!


Nå, så ringede jeg også til ham som aktionæren fra Spanien havde sagt jeg skulle ringe til og han var helt vild med mig (!) og syntes jeg var super og havde gode ideer (!) og virkede som om jeg var fyldt med gå-på-mod! OMG hvis du vidste hvor skønt det er for mig at høre sådan noget.......det var lige hvad jeg trængte til!


Jeg har ikke hørt ét ord fra min chef i to dage........han ignorere mig! Jeg kan se at han er i dvale altså "gul" på vores mailprogram hele dagen lang mens han er grøn på skype - men "folk" (de andre i firmaet) siger at han ikke svare når de ringer og skriver til ham - jeg aner ikke hvad der er galt med ham.........så jeg føler mig endnu mere alene hver dag og derfor var det bare helt vildt fantastisk at blive talt pænt til og få ros!!


OMG jeg er en sucker for ros!!!!!!!


Nu har jeg fået første opgave af det andet firma og jeg tænker at jeg køre til jylland i weekenden, altså lørdag eller søndag, skal nemlig i byen med Lita fredag aften men derefter, så skal jeg til jylland og så vil han gerne mødes med mig.....! So nice!


Han kan ikke give mig fast job men han kan give mig nogle timer hver uge og dét er også godt, det er jo bedre end ingenting og måske det kan bringe noget andet med sig - jeg bliver nød til at være positiv!! (selv om det er SÅ MEGET nemmere at skrive end at praktisere!!)


I går efter arbejde var jeg helt flad, mit energi og mit humør niveau var i bund og i kraftig minus, jeg havde semifedtet hår og havde bare taget noget tøj på, kan faktisk ikke huske hvad det var udover at det ikke passede sammen, overhoved!


Jeg tog en rask beslutning da klokken blev 18 - rykkede to bøger i tasken og gik en lang tur, mit mål var at få noget luft og så noget mad - og det lykkes.


Jeg havde kl. 18.30 nærmest hele Købenavn for mig selv, ingen mennesker kan åbenbart lide regn udover mig, jeg ser regn som en ny begyndelse, alting bliver rent og godt igen :)

Jeg gik forbi en undertøjsbutik og så det fineste sæt undertøj ever seen - de har mine to YNDLINGSFARVER i et og samme sæt: Guld og Rød! Så bliver det ikke bedre! Fra Stella McCartney.......århhh hvem der bare havde en kæreste at klæde sig på for!

Det sjove ved det her billed er, at når jeg står i min lejlighed  så kan jeg se den ene side af toppen på Magasin, altså det lille tårn med alt lyset på! Så højt oppe bor jeg og så fint bor jeg......min egen lille oase!!

Da jeg blev træt af regnvejret gik jeg ned på The Bishop Arms og bestilte en stor burger og en stor cola light og så satte jeg mig tilrette med min bog om podcast og en kuglepen til notater og dér blev jeg til kl. 22.30.
OMG hvor var det befriende at komme ud blandt andre mennesker......at høre latter og smil og snak........Dét skal jeg helt klart blive bedre til at gøre! Fuck hvad folk tænker - jeg skal KUN tænke på mig selv!!

Toiletterne på The Bishop Arms :)

Super fine - me like A LOT!!






Mens jeg sad og spiste fik jeg en sms fra min coaching buddy hvor i der stod "Hey DA, tak for besked og undskyld jeg svare så sent. Kom hjem fra rejse i fredags og har jetlag og travlhed. Det har ikke noget med dig at gøre, men jeg har desværre ikke tid til at ses. Jeg er helt hængt op med arbejde efter at ha været væk i 1,5 mdr. .....det er snart modeuge og jeg rejser til NYC lige bagefter....håber du har det godt :) XXXX (hendes navn)"


Jeg er helt kold. Fuldkommen. Jeg har tænkt SÅ meget på hende og nu er jeg bare der hvor jeg slet ikke bliver påvirket af en sms. Hun har brugt 6 dage på at svare tilbage og det er ikke, slet ikke og langt fra acceptabelt i min verden. Jeg overvejet at svine hende til, fordi jeg er blevet så såret men det gavner mig bestemt heller ikke og endnu mere vigtigt, JEG får det ikke bedre af at svine andre mennesker. Gjorde jeg det, ja så ville jeg svine til på livet løs!!!


Jeg svarede "Kære XXXX (hendes navn) Det er jo et valg du træffer. Skulle dine prioriteringer en dag blive anderledes så har du mit nummer. Deirdre-Ann" Jeg overvejet stærkt, igen provokeret af at hun har såret mig, at skrive "så skal jeg se om jeg har tid" men gjorde det ikke..........tempting but no.


Jeg regner bestemt ikke med at høre fra hende igen. Og lige nu, så er det okay. Jeg ved jo i mit hjerte at jeg ikke har gjort noget galt - og selv tanken om at alle andre måske har fået en anden version af historien har ikke slået mig ud, jeg kan sagtens møde dem med oprejst pande en dag for jeg har ærligheden i mit hjerte - som jeg altid bestræber mig på at ha.


Og ellers er der ikke noget nyt - jeg har bestilt en tid hos frisøren på tirsdag, i Århus. Jeg har besluttet mig for aldrig mere at bruge ham bøsse frisøren som hader kvinder her i København! Sad for et stykke tid siden og så billeder fra min fødselsdag på Karel van Mander for 1½ år siden, kors hvor var mit hår langt og fint og nu ligner det bare en ulden kort tot pga. ham og hans "kvinder skal være kortåret!"


Jeg skal også ind og høstes tirsdag aften - og så håber jeg altså snart at der kommer noget pik i farvandet! Jeg har ikke haft nogen oppe i mig siden 24. november!! Hvad sker der for det!!


Nå - tid til at rense af og i seng - er utterly træt og i morgen skal jeg i byen :) Med Lita! Hendes bror spiller i et ret kendt band, eller de er ved at blive kendte og dem skal vi ud og høre men først skal vi spise sammen. Musikken er SLET IKKE mig, men jeg gør det bare for selskabet skyld!


What to wear?? Hmm.......

Ingen kommentarer: