torsdag den 12. januar 2012

Min Første Budget Uge i 2012

Sidste onsdag aftalte jeg med banken at jeg skulle prøve at hæve 1000 kr i kontanter hver onsdag januar ud og se hvordan jeg kunne leve for det - jeg syntes det er vildt vildt mange penge!!!

Det her var vel og mærke før jeg blev fyret og fik en usikker fremtid i sigte...

I dag har jeg så regnet sammen hvad jeg har brugt af penge, jeg har nemlig gemt ALLE bon'erne og det er faktisk lykkes mig ganske fint at bruge 1000 kr på én uge!! Uff!

Men, så har jeg også købt mange ting som jeg alligevel skulle ha, feks.:

Neutral Vaskemiddel 2 store bøtter af 82,95 kr pr. stk i Bilka. Køb 2 stk. og få 66,90 kr i rabat. Tandpasta fra Zendium (den røde!) 31.95 kr for to stk. i én pakke. Køb 2 pakker og få 24,90 kr i rabat. Toiletpapir - det billigste i Netto. 8 Ruller til 12.90 - de snød sig selv for 1,05 krone for der stod 13.95 kr på skiltet men helt seriøst, det må være deres problem........selv om jeg måske er lidt en lus ikke at sige det!

Da jeg var i Dansk Supermarked og var afdelingschef så gik jeg rundt og lavede scanningstest for at tjekke om varene faktisk stod til den pris de slog ind til - jo flere fejl en afdeling havde jo mere fik det skåret af deres budget og jo mindre budget jo mindre areal rent kvm. mæssigt fik de ved næste omrokering så folk oppet sig efter at det blev indført, af mig.

Nå, hvad har jeg mere købt? Jow, tampax! 48 stk. Tampax (gul - kan simpelhen ikke få nogen større op!!) Jeg fik 48 stk. for kun 24 kr fordi selv pakken var smurt ind i hmmm jeg tror det var opvaskemiddel eller shampoo, den så i hvertfald ramponeret ud og derfor var den sat ned. Men indholdet fejlet ikke noget så tak tak for et godt tilbud.

Så har jeg selvfølgelig også soldet og været i biografen og se Niceville til 90 kr og dertil slik for 21,20 kr......Så har jeg spist på Subway til 54 kr og spist sushi for 155 kr hos det der skrækkelige sted i Gothersgade, Sushitarian - never again!! Ain't worth the money!

Så har jeg også købt ret så meget frugt - jeg var begyndt at spise lidt for usundt fordi jeg sidder her helt alene dagen lang, så nu har jeg købt en masse frugt og lagt i køleskabet og hver morgen tager jeg ét stykke ud som jeg så må spise i løbet af dagen.

Jeg har forresten også købt skruer med rawplugs til gibsvægge fordi jeg skal ha hængt mit tv op, de kostede 59,95 kr for 10 stk!! Expensive shit!

Derudover har jeg også købt 2 parasoller.............yep........helt i øje med årstiden eller øhhhhh nej sagen var den at i Silvan ude i Kastrup der havde de parasoller til - hold fast - 49,95 kr pr. stk. sat ned fra 550 kr eller 550 kr var hvad jeg sparet!! Manden sagde det var fordi de skulle ha plads til de nye sommervare - så jeg købte to stk. En til min egen "lille" terasse i sort så den ikke er så smuds modtagelig og en til min lillesøster (i fødselsdagsgave) i koksgrå. Gemmer begge dele i kælderen til sommeren kommer.


Dyre skruer til at hænge mit tv op med - som alligevel ikke er tilsluttet! Men jeg tænker det vil se bedre ud når det hænger på vægen!

Den ene parasol som jeg fik købt til kun 49,95 kr i Silvan!

Det var først da jeg kom hjem og fik kikket på den at jeg så at den er pænt stor, 2,5 meter i diameter........heldigvis har jeg en stor terasse :)

Købete forresten også denne her til min søster i fødselsdagsgave, til 40 kr i Netto. Tænkte at hun ville blive glad for den til den tid, hun brokker sig altid over at hendes bil er så gammel og at hun ikke kan få strøm til sin nye iphone hvis den er ved at løbe tør - det kan hun nu, eller til juni hvor hun har fødselsdag :)
Er ved at lave en back-up af min arbejdscomputer, jeg vil få den renset for ALT inden de får den tilbage, kontaktpersonerne er MINE! Imens har jeg tændt for min gamle men højt elskede HP computer der bare altid har været så god, den er gået i dvale og viser billeder fra min pilgrimstur......århhhhhhhh svært at koncentrere sig om at lave mit arbejde færdig så jeg kan afslutte pænt når sådan noget her snurre henover skærmen til højre for mig.........!!
Hvis pengene er til det så er I gone like the wind soon....!
Jeg har desuden besluttet mig for at jeg bare vil sige "fuck it" og tage til Litas fødselsdag i dag kl. 13.30 - jeg har det sådan lidt "Who cares" det har jo allerede fyret mig......

På mandag skal jeg ud og se på et kontorfællesskab på Vesterbro hvor der sidder rigtig mange journalister og radiofolk - jeg trænger SÅ meget til at komme ud!! Det er ret så presserende at jeg kommer ud og får noget socialt!!

Ligesom det er presserende at jeg får købt mig en ny computer i en aller helveds fart - total naller penge at skulle af med, specielt fordi jeg har fået banket så meget af min kassekredit at jeg nærmest håbede den ville være ude om 1 til 2 måneder men som situationen kommer til at se ud nu, så bliver det ikke tilfældet, langt fra. Desværre.

Har forresten fået hende damen jeg laver PR for ind i Tv2 Nationalt og ind i Tv2 Lorry den ene af dem er i denne her uge og den anden af dem er i starten af Februar - "Value for money" up my arse til min chef!

Jeg er SUPER dygtig til det jeg laver, bare ikke i hans øjne og så er det jo at jeg skal være så klog og dygtig at jeg IKKE vælger at hænge mig i hvad han mener og tænker men prøve at lytte til alle de andre som roser mig! Dernæst så har der i går også været en stor artikel om hende i en af de lokale aviser i København - my work!
Hvis du kun er en lokal virksomhed, så har det jo meget større VALUE FOR MONEY at blive nævnt i et lokalt medie end i et landsdækkende medie så det har allerede skabt en del traffik på hendes hjemeside, 62% mere end normalt ifølge it manden. Me gusta!

Nå, må vist hellere få noget tøj på, da jeg skulle til at trække i tøjet i morges opdaget jeg at jeg havde spildt sovs på min kjole juleaften og lykkeligt glemt det - så nu har jeg forsøgt at fjerne pletten og så håber jeg den er tør nu, ellers må den ha et skud med hårtørren for det er dén kjole jeg vil ha på til Litas fødselsdag!!

Jeg skal også ha sat hår og lagt make-up så jeg ser fin ud når jeg ankommer. Hun bor på Vesterbro, ikke mange skridt fra hvor jeg boede før og jeg har tænkt mig at gå derud så jeg får lidt motion oven i, plus at jeg er dybt facineret af Vesterbrogades liv og leben så turen er for mig en fornøjelse af de helt store :)

Så bye bye spisebord der har fungeret som kontorplads de sidste 2½ måned!! :) :) :)

Forresten, i alt har jeg brugt 1052,25 kr i denne her uge der er gået og det er inkl. mad, vaskepulver, tandpasta, biograftur osv. Lidt fråseri men jeg forsætter som Banken og jeg aftalte måneden ud og så må jeg skrue ned for kvart blus og leve på en sten igen. It sucks men i det mindste ved jeg at det kan lade sig gøre og det er en trøst.

Ingen kommentarer: