søndag den 1. januar 2012

Dag #1 2012

Tænk engang, jeg har levet endnu ét år.....

Det er faktisk en stor tanke at tænke, at der er gået endnu et år og jeg har været en del af det her år, af universet og af Danmarks befolkning. Jeg kan rigtig godt lide den tanke!!

Har tænkt meget i dag, vågnede tidligt men vendte mig om og sov videre, og da jeg så vågnede anden gang endte jeg nærmest på sofaen og her har jeg mere eller mindre siddet lige siden, hvor er det dog befriende skønt! Jeg har nærmest ikke været hjemme i én eneste weekend siden november så SKØNT SKØNT SKØNT og dobbelt SKØNT at ha en hel dag i min egen lejlighed.....(opvasken har jeg dog ikke fået taget endnu.....doo!)

I går var jeg jo som skrevet til en nytårsaften, der var arrangeret gennem P3 og deres tilbagevendende program "Festen og Gæsten" - det var ikke et hit! Selve konceptet, super! Selve festen, laver end lav!

Kald mig bare for en snob, men hvor svært kan det være at gøre basalt rent i sin lejlighed inden man får gæster man SELV har inviteret? Og ja jeg er måske snobbet fordi jeg ikke gider sidde og spise min mad nytårsaften af en skide plastiktallerken og forsøge at skære et stykke mega rødt og blodigt kød ud med en plastik kniv og en plastik gaffel......! Nej!!
Det koster også penge at købe alt muligt i plastik, altså engangsservice, og da jeg holdt julefrokost var jeg i Ikea hvor jeg købte 12 hvidvinsglas, 12 rødvinsglas og 12 champangeglas for 42 kroner!!

Når tingene er så billige - og samtidig kan gemmes og bruges igen og igen, hvorfor skal jeg så sidde med sådan noget lorte service? Aiii men I'm telling you, festen var bare sååååååå skod! Damen der holdt festen havde et barn med en arabisk mand og nej jeg er ikke racist, men jeg har en meget klar mening om kvinder der får børn med udlændinge og så bagefter sidder og brokker sig over samfundet og det faktum at de ikke kan få deres analfabetiske uarbejdsdygtige mand til Danmark hvor han kan leve af samfundet resten af sit liv uden at integrere sig - og tror du ikke Frk. Ultra National, I love my country havnede ned midt i sådan en fest??

Da Dronningens Nytårstale gik over skærmen sad folk og buueht hende ud og kaldte hende "Danmarks største bistandsklient" og brokket sig over at hun havde dyre smykker på osv. Og de er alle sammen gæster i MIT land og så tillader de sig at tale sådan? Da Nationalsangen blev spillet rejste jeg mig op - sådan gør man der hvor jeg kommer fra, men jeg var vitterlig den eneste der rejste mig, resten sad og smed kapsler på skærmen.........I'm like, fuck you!

Jeg kunne fortælle meget om festen, men jeg fik en mail fra it manden tidligere i dag og skrev herefter en mail tilbage til ham - den fortæller i detaljer om festen så den får du om lidt.

Da klokken var lidt over midnat ringede it manden (fra Spanien) til mig, han ville bare ønske mig Godt Nytår........ :) Var dét ikke sødt tænkt? Jeg blev total glad - han var selvfølgelig fuld, det kunne jeg høre i hans stemme, og han spurgte hvorfor jeg ikke var kommet ned til ham og fejret nytår, da jeg svarede at jeg jo ikke var blevet inviteret (hvilket jo ikke er helt korrekt for han har faktisk inviteret mig) så sagde han "Jammen kan du så ikke komme på onsdag....." Øhhhhhhhh jeg skal jo arbejde........du ved mandag til fredag 8 til 17........"Nå okay, skal jeg så hente dig i lufthavnen på fredag kl. 17?" siger han......

Og så forsætter han med at fortælle mig at jeg bare skal huske ikke at tage en for stor taske med fordi den ikke kan være i hans sportsvogn......jeg har VIRKELIG lyst til at tage ham på ordet og komme derned, meeen.........jeg arbejder jo sammen med ham! Og jeg ved vitterlig ikke om jeg er interesseret i HAM eller om jeg bare er nysgerrig og gerne vil knalde..........bum bum......han ER sød, no doubt about that men han er bare ikke særlig initiativrig og jeg slukker simpelhen på at jeg skal gør alting selv........jeg vil SÅ gerne møde en der bare ordner the shit for mig........

Jeg troede egentlig at det bare var noget han havde sagt da han var fuld og at han, når han blev ædru igen, ville ha glemt alt om mig igen, så derfor blev jeg virkelig positiv overrasket over at få en mail fra ham, en privat mail og ikke en arbejdsmail som jeg får ca. 10 af om dagen - men han nævnte intet om at jeg skulle komme derned.....

Her er vores mail korrespondance



Den 1. jan. 2012 17.13 skrev IT MANDEN>:


Hej Deirdre-Ann

Håber du kom godt ind i det nye år på trods af en beskidt lejlighed og
plast bestik.

Og hvd f***** laver du i den stakkels mandens vasketøjskurv.... Kan lige
se dig stå på hovede u den på bedste Nynnes Dagbog vis...

Vi hvde en siper hyggelig aften og xxxxx og mig turede sprit stive
rundt nede i havnen i Marbella og kom alt for sent hjem.... Jeg
overnattede derinde og vågnede op til din råben; "Hugo må ikke
hugge... Hugo må ikke hugge" dora for fuld skrue. Skulle hilse og du
bliver nødt til af kigge forbi og snakke til Olivia med Dora stemme.

Nu sidder jeg i Funcky town og venter på take away Sushi og har
faktisk tænkt mig at spise det så dagen i går kan ikke have været så
hård som da du var her. Du håber jeg bare computeren har downloadet
noget der er værd at se.

Hyg dig, vi snakkes.








Deirdre-Ann Roberts DeirdreAnndk@aol.com til IT MANDEN



Kære IT MAND

Hvor er du sjov!!

Jeg har da ikke stået på hoved i en mands vasketøjskurv!! Svinet må da lære at rydde op før han får gæster! Der var dillerhår bag toiletsædet og håndvasken var helt mat af vand og kalk og tandpasta og liiige ved siden af håndvasken stod der en kæmpe enorm vasketøjskurv uden låg og øverst lå der en nusset dame bh af den HELT STORE slags og et par dametrusser med udflåd i........pewwwwwwwwwwww.........som coach har jeg lært at man altid kan finde en positiv ting ved alting, hvor bizzar oplevelsen end har været og som den gode snusfornuftige coach jeg er, så er den gode ting ved den oplevelse at mandens kæreste (manden der burde ha været single ifølge fest opslaget) må ha et velfungerende underliv, idet at hvidt udflåd er et sundhedstegn!!!! 

Jeg havde en bordherrre fra afrika der havde et ordforråd på ca. 2½ engelske ord, han var stærkt utilfreds med at han som afrikaner ikke kunne få opholdstilladelse i Danmark når han nu havde gift sig med en total bonderøvs-look-a-like pige fra Danmark efter at de havde kendt hinanden i 4 dage. Manden har ingen uddannelse og job og kommer fra en afrikansk landsby uden el og træk og slip og så sidder både han OG hans lameass kæreste og sviner MIT ELSKEDE DANMARK!! WTF!

Min anden bordherre var mindre end mig i højden men ca. lige så bred som han var høj - yderst ucharmerende!! Han blev ved med at aee mig på min bare arm og jeg overvejet til sidst om jeg skulle nakke min plastik gaffel ind i hånden på ham, jeg lod dog være da jeg stoppede med at slås da jeg var ca. 26 år :)

Vi skulle tage skoene af (!) i lejligheden hvilket resulteret i at mine strømpebukser løb efter 4 minutter og at jeg her til morgen havde de mest gustne tær - som jeg jo har sovet med i mit yderst delikate og altid rene kridhvide sengetøj - så nu måtte jeg skifte sengetøj igen OG vaske tær! Nasty nok!

Jeg var hjemme kl. 2 men først efter at jeg fik en fyr der hedder xxxx (ham fyren som jeg fortalte om i et tidligere blogindlæg, der havde spammet min telefon indtil jeg skiftede nr) og som jeg kender fra min tid på dating.dk til at græde..........ja.......du læste rigtigt..........jeg fik, helt uden vold, en mand på 41 år til at stortude og jeg aner ikke engang hvordan jeg bar mig ad!! Det var noget med at han ville at jeg skulle sidde på hans skød - I'm like no fucking way - så jeg satte mig på en lille skammel ved siden af sofastolen hvor han sad og så begyndte han ellers at åbne for sluserne om hvor meget han ALTID havde holdt af mig lige fra han så mig første gang i 2004 og at han var ked af at han havde sagt at han hadet mig (engang for mange år siden da han var kærester med min venindes veninde i Århus) og at han først rigtig kom til at kende mig (!) da han så mig grædende på nationalt tv i 2010 (dengang med gården) og at han simpelhen så mig som sin bedste veninde (Ret syret taget i betragtning af at jeg ikke har set ham siden den der fest i Århus i hmm 2006 hvor han sagde at han hadet mig hvorefter han væltede min øl udover bordet og gik.......) og at han bare vidste at jeg var sådan et godt menneske inde i, der altid gjorde alt for andre og at jeg bare var utrolig uheldig og bla bla bla...........Til sidst måtte jeg afbryde ham og sagde at det var helt okay, jeg bar (og bære) ikke nag og at jeg håbede at han ville blive rigtig glad for at bo i Århus (hvor til han flytter i dag) og SÅ *bang* stortudet han og I was like.........hvad sker der??

Og så fik jeg pakket mine små stinkende strømpebuksebefængt fødder ned i mine højt savnede stiletter og så gik jeg ellers mod Metroen og var hjemme i løbet af ½ time, hvor jeg åbenbart har været så lidt fuld at jeg har husket at rense af, børste tænder, smide mine trusser i vasketøjskurven (som HAR lå og som IKKE står frit fremme) og hoppe i nattøjet. Jeg vågnede kl. 11.45 da Livgarden marcherede forbi på vej over til slottet til Dronningens nytårskur - skøn skøn måde at vågne på!

Så ringede jeg til alle mine søskende som befinder sig i henholdsvis Sverige, Østrig, Schwiz, England og Danmark, hvorefter jeg fik slæbt min dovne meget ædrulige krop ind i stuen og lige med undtagelse af en omgang støvsugning og rengøring af badeværelset og general oprydning, så har jeg siddet HER på min flade mås hele dagen i min elskede postkasserøde sofa - kun tanken om at du skal til at spise sushi kan få mig ud af sofaen, for jeg kunne dæleme også godt spise sushi nu!! Men det er dyrt i Danmark og hmmmmmmmmm jeg skal spare i det nye år!

Men sushi smager bare SÅ godt............= dilemma! 

Mht. Dora, jammen gladeligt, dog ER der forskel på min naturlige stemme og min Dora stemme, der lægges jo kompress på stemmen ligesom der skrues op for den, altså så den får en mere piiiiiiiget lyd og dermed er mere "skinger" - jeg har en meget dyb stemme fra naturens side og det er ikke almindeligt at piger har det.

Fik du min sms om at du skal downloade filmen "Harrys Crime"? Jeg tror den er vildt god, prøv at se her http://www.imdb.com/title/tt1220888/ Jeg sendte dig sms'en i tirsdags og skrev at du nok fik den fredag så du kunne nå at downloade den.........

ARghhhh jeg tror jeg må ud og kikke efter noget mad..........har jo været dygtig i dag, har gjort rent og redet seng og ordnet sengetøj, mangler kun at stryge......bum bum.......og så har jeg bestilt boder på http://www.lions-bagagerumsmarked.dk/index.html hvor jeg hvert år plejer at stå i en del weekender, jeg tjener ca. 4000 kr pr. gang på ting fra gården og jeg har det bare meget bedre med at bruge en lørdag på at pakke tingene og en søndag på at sælge dem og så vide at jeg har gjort noget aktivt for at tjene penge til den bunke skrot af en bondegård jeg ejer - hver krone jeg lægger til side, er ét skridt væk fra den røde bundlinje. Det tager laaang tid og det er op af bakke 99,9% af gangene men det er den eneste måde jeg nogensinde kan blive gældfri på - ja det og så hvis jeg sælger gården, men det jeg kan helt ærligt ikke finde ud af om jeg vil, sådan helt inderst inde i hjertet......det er jo hele min ungdom jeg har lagt derude, skal jeg så bare sælge og gå derfra?

Naaaaaaaaaaaa og igen, alt ALT for dybe tanker på sådan en årets første dag!!!!


Deirdre-Ann - on her way out to find food!


Freelance Journalist
MA Journalism (International) Broadcast
(+45) xx xx xx xx





Hmmm jeg syntes egentlig min mail var ret sjov da jeg skrev den, men når jeg nu læser den igen så kan jeg se at den måske er lidt grov i kanten, lidt for maskulin til en lille fix pige som jeg? Ohhh well, can't turn back time can I!

Jeg har dog ikke hørt mere fra ham og tænker om jeg bare skal finde en eller anden og knalde så jeg kan få lettet trykket og komme videre med at arbejde på livet løs sådan at jeg måske kan få lov til at beholde mit arbejde. Jeg ved ikke om de decideret skader min fremtid at bolle med it manden men jeg tror heller ikke at det nødvendigvis gavner mig, så frem det altså kommer ud - men det kræver jo at en af ham eller jeg fortæller om det og jeg kan betro dig én ting, I ain't gonna tell a soul!!!





Forret, kartoffelsupper (nasty nok) som blev serveret i en skål (!) fordi der ikke var plastiktallerkner nok, min medbragte øl blev drukket af et plastikbæger damen stolt proklameret at hun selv havde stjålet fra hendes arbejde.......OMG! Og så var der, som prikken over den tarvelige fest, en sort velour "dug" på bordet og sort velour hængt omkring lampen så lyset bare blev endnu mere dæmpet og skummelt

En anden af festens deltager spiser af en anden slags skål......SÅ kikset!

Maden.....kødet ser måske ikke SÅ rødt ud her, men det sejlede i blod og der var flere der ikke spiste noget fordi det var så rødt

Min tallerken - sovesen var god however

Temaet var "lilla" så jeg havde taget mine lilla ringe på. Da jeg sad og kikkede på billede tænkte jeg på hvor gamle mine hænder egentlig ser ud, jeg ved ikke hvorfor men de er altid så rynket selv om jeg altid smørre dem ind i creme. Jeg tror det er fordi jeg har arbejdet så meget da jeg var yngre i alt slags vejr og ikke rigtig passet mine hænder........Gad vide hvor gammel jeg ville blive bedømt til at være hvis folk kun så min håndryg?

Fine nylakeret negle

I år følte jeg mig som supermand (Superwoman) og gik derfor med ud og så på fyrværkeri som jeg ellers er yderst angst for - og jeg overlevede!

Jeg syntes selv jeg har overvundet mange ting i år så hvorfor skulle jeg ikke også kunne se på nytårsfyrværkeri uden at blive bange? :)

Mig og min cigar (som egentlig kun er en cerut)

Øhhhh

Jeg var for optaget af at passe på ikke at blive ramt til at jeg kunne nyde det der blev skudt af, men det var vel pænt nok

En raket

Mere fyrværkeri

Sikke et svineri

Booooooooooom!



Nå men det var i store hele træk min nytårsaften, jeg gik hjemad kl. 2 og da klokken slog 3 lå jeg i min seng og sov, med afrenset hud og nybørstet tænder :)

Det kan være at jeg næste går er til en ordentlig fest, altså en med dans og mange mennesker og disko musik og latter og snak (på dansk!!) og en super god stemning.........det er i hvert fald mit mål og hey, jeg er da allerede ét skridt tættere på at komme på dét niveau hvis man ser sådan på det at, det at sidde hjemme er bunden og en stor disko fest med mange mennesker er toppen, så har jeg da ramt et mellempunkt nu ikk!

I morgen starter en ny uge og jeg vil straks dagen gryer lægge en plan for hvordan jeg skal få firmaet endnu mere i medierne i den kommende tid.......jeg ved ikke helt hvordan det skal lykkes, altså at blive endnu mere eksponeret, men jeg er et kreativt tænkende menneske så mon ikke det lykkes!??!

I'll do my best


P.S: Jeg endte med at købe en pizza fra det lækkre pizzaria "Pizza House" i Gothersgade og så står den på smalhals fra og med i morgen!

Ingen kommentarer: