torsdag den 2. juni 2011

Jylland

Mine forældre har et stort vinkelhus på en KÆMPE grund lidt udenfor Viborg - her er skønt, virkelig skønt men jeg vil bare ikke bo i denne her by selv, der er alt for mange dårlige folkeskoleminder og dernæst har jeg loved mig selv at jeg aldrig vil bo i en by uden en gå-gade, ergo er Viborg den mindste by jeg kan bo i.



Hjemme hos mine forældre - total rendyrket idyll! I love it
I denne her weekend er alle hjemme, fra Schwitz, Østrig, Sverige og København - vi er lige nu 17 sovende mennesker i huset og det er KUN mine søskende, nevøer og niecer og svigerinder.........og så er der stadig nogle af mine søskende inkl. undertegnet som er single og barnløse, ergo vil min nærmeste familie kun vokse og vokse - skræmmende men SKØN tanke at tænke på! Vi kan snart ikke sidde omkring bordet mere, I'm not even kidding!

Mine forældres kæmpe drivhus som er laved om til en dejlig varm havestue hvor vi nyder sommeraftnerne.

Der kan ikke presses én mere ind - okay det kan der måske godt men ikke flere så!!!

Jeg elsker at være hjemme og i morges sov jeg længe på min yngste lillebrors værelse, da jeg vågnede stod den straks på arbejde, alle fliserne skulle fejes, der skulle støvsuges og gøres badeværelser rene - og så begyndte de sidste ellers at ankomme, hygge snakke og så spise og så sang vi lidt (!) hvilket var Mors idé som der blev grined meget af, vi sang på alle vores familiesprog dvs. dansk, engelsk, tysk og fransk........det lød rigtig sjovt, faktisk lød det nok mere sjovt end godt!! :)
Vi er IKKE musikalske i min familie men vi er mange!

Jeg tror desværre jeg har fået træk da jeg kørte herover i min bil i går, mit hoved et tungt og jeg har ondt i halsen og stoppet næse så jeg er gået i seng og håber at kunne sove snuen væk - vil bare IKKE være syg!!! No fucking way!


Skønne høns vi har - dobbelt blommer i næsten alle æggene!

To flæskestege med knaser på - og masser af drikkevare, her er ngoet for alles smag

Min 5 årige nevøs aftensmads menu - hjemmelavede frikadeller, nybagte boller og pålægschokolade! På et tidspunkt havde han både frikadelle OG pålægschokolade i munden........pwaddddddder siger jeg bare!! Men han nød det og spiste 5½ frikadelle og levnede pålægschokoladen!

Tidligere i dag gik mine yngste brødre ned på fodboldbanerne for at spille fodbold med min ældste nevø og ud af det blå kom der en masse drenge på ca. 12 år og ville spille med, min yngste lillebror er super til fodbold og er fodboldtræner så alle ungerne kender ham og pludselig var der en kamp i gang. Min anden nevø på kun 2½ år kunne ikke finde sin bror og gik rundt og hang med skuffen, jeg fik ham pakket i en klapvogn og så gik vi også ned på banerne og kikkede på at de andre spillede, han brugte laaaaaaang tid på at sidde og plukke græsstrå og lægge dem på min telefon (!) spæææændene aktivitet!!

Min yngste nevø og jeg
Små børn er virkelig søde - desværre er ham her meget sent ude med at lære at tale og jeg kan næsten ikke forstå noget af det han siger, det kan hans forældre heller ikke, men jeg taler bare til ham som om jeg forstår alt. Jeg har nemlig engang læst at man ikke må lade være med at snakke med et barn eller reducerer ens tale til et barn som ikke kan gøre sig forståeligt fordi man tænker at barnet jo alligevel ikke kan forstå noget. Så jeg fortæller om ALT hvad vi ser mens vi går, feks. "Dér er en fugl, dét er en solsort og den har en orm i munden, kan du se det? Kan du sige fugl? Kan du sige solsort? Kan du sige orm? Peg på fuglen......" osv. Og sjovt nok, når han er sammen med mig så siger han en masse, han taler og taler og jeg forstår ikke ét ord af hvad han siger men han taler - og jeg tænker at når lysten til at tale er der, så er det bare tid der skal til, så kommer ordene! Feks. fik han sagt "Babiugl" i dag mens vi gik, jeg fik det til at betyde at han syntes fuglen var lille og derfor var en "Babyfugl"

Da jeg kørte hjem havde jeg jo pakket bilen med alt muligt som jeg skulle have med over til Jylland, bla. har jeg taget alt mit værktøj med. Min lillesøster har sat nogle lange hvide Ikea Hylder op på min ældste lillebrors værelse, hun har dog kun putted to skruer i hver end af hylderne med det resultat at de er ved at falde ud af vægen og sker dét falder hans fine nye selvindkøbte fladskærm ned - total sjuske arbejde! Så jeg tog værktøjet med hjem og vil nu her i weekenden sætte hylderne ordentligt op - da jeg så kommer hjem opdager jeg at min mors ene køkkenlåge er røget af, og Mor siger at Far  har prøved og har opgivet meeeeeeeeen jeg er jo ikke Frk. Do-it-yourself for ingenting, så efter lidt fiksen med et par skruer så fik jeg både sat lågen op OG laved grydekarusellen inde i skabet!!
I'm too cool!

Gammelt køkken men med et par nye skruer fungere alting igen

*Wupti* så fungerer lågen igen - tsk. tsk. at min Far måtte give op!! :))))))

Jeg er simpelhen træt lige nu at jeg vil fortælle om min aften med Barbara og Anika inde i Århus imorgen - om få timer skal jeg op og hente min Gudfar og køre ham og hans 5 resterende tænder til tandlæge!!! Aiiiiiiiiiiii

Men inden da vil jeg fortælle at min bror og hans kone fra Østrig har givet mig årets første fødselsdagsgave og sikkert den bedste af slagsen - nemlig et par Cross Klip-Klapper! De vejer 221 gram tilsammen og er lige hvad jeg har brug for og ønsket mig til min camino!!! Det kan simpelhen ikke blive bedre, nu har jeg ALTING undtagen en mini computer!

Cross Klip Klapper fra Østrig til 5 Euro - de koster 499 kr i Birkenstock butikken på Østerbro!

Ingen kommentarer: