torsdag den 16. juni 2011

Torsdag.......

I dag er bare en torsdag og en af de der torsdage som man godt kunne rykke ud af kalenderen og kl. er kun 11.16!

I går aftes fik min coaching buddy en mail fra stalker-ex-kæresten til ham den berømte fotograf hun ser i New York og som hun vist egentlig trode hun var kærester med. Stalkerexen skriver en lang og meget detaljeret mail om hvordan han også ser en berømt balletdanserinde fra The New York Ballet Company......, den var simpelhen så detaljeret at jeg personligt 1. ville foreslå denne her ex at skifte erhver fra fotograf til enten dybdeborende journalist eller privatdedektiv! 2. At min coaching buddy veninde skrider fra idioten hurtigere end du kan sige "Fuck".

Jeg personligt tror på at hver ord i den mail er korrekt, simpelhen, den er så detaljeret at selv da jeg gik ind og lavede lidt grundig research som jeg selv er ret så ferme til så kom jeg frem til alle de samme detaljer, feks. er det jo muligt at tjekke om denne her pige har været med på et specefikt fly til NY på et specefikt tidspunkt - ja ja bevars måske det ikke er helt lovligt at tjekke sådan noget men hvad har man ellers veninder hos American Airlines for......*fnis*.......men altså, det hele stemte og jeg tjekkede kun tre detaljer og det HELE stemte, hun altså stalkerexen må have de vildeste kontakter for visse ting er ikke bare lige sådan ting du kan tjekke uden at have forbindelser til alt muligt........og det er også forbindelser som jeg ikke har.....

Men det betyder jo at hun nu er i total krise og ikke mener jeg kan TILLADE MIG at rejse.......hvad er det med folk og deres smiden rundt med ordet "tillade"?? Skal jeg virkelig leve mig liv efter om folk giver mig tilladelse til forskellige ting? Mine forældre mener jo heller ikke jeg kan tillade mig at rejse........og fordi jeg har sagt at jeg rejser (På pilgrimsvandring) vil de ikke hjælpe mig med min terminsbetaling på 14.000 kr her til slut juni - men de vil gerne give min lillebror på 19 år som blev student i går, en Mercedes CL500 fra 2008............

Jeg lader lige billed stå et øjeblik.........og håber selvfølgelig at læseren er bevist om hvilken slags bil vi taler om?

Min 19 årige lillebrors bil.......
Fælgene er de samme som på denne her bil og det er farven også, bilen er selvfølgelig ikke sprit ny men jeg er udemærket klar over hvad sådan en bil koster! Fra ny af er det ca. 2,2 millioner og selv om min far er en rigtig dygtig købmand, landmand OG jyde så har han alligevel haft den store tegnebog oppe af lommen for at give min lillebror en studentergave - og så har han jo endnu en søn som bliverstudent om præcist ét år....

Jeg skal ikke kunne sige hvordan jeg selv vil blive som forældre, eller hvis jeg bliver forældre men jeg ved i mit hjerte at jeg vil gøre ALT for mig barn - INGEN og INTET skal skade mit barn, om jeg så skal begå mord, tanken alene er ikke særlig skræmmende eller langt væk hvis jeg i mine tanker sætter mit lille barn ind i situationer jeg har været i, i mit eget liv som barn - sådanne situationer havner MIT BARN ikke i, så længe jeg trække vejret!

Og dérfor såre det mig også lidt at mine forældre er så afvisende overfor mig. Jeg ved godt hvorfor de er sådan, de mener jeg er doven, at jeg ikke gør nok for at få et arbejde - men feks. i skrivende stund har jeg 4 ansøgninger ude og fik så sent som i går to afslag på freelance jobs - jeg er selv desperat men aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre eller hvor jeg skal gå hen hvis jeg vælger at give op - men det gør jeg ikke. Altså giver op.

Jeg har netop i dag fået tilkendt min kassekredit, hvilket var about fucking time! Jeg kan jo ikke tage afsted før den er godkendt men det er den nu, her til morgen så nu skal jeg bare booke billetter - de er jo så, desværre i mellemtiden steget men min veninde Maiken har hjulpet mig med at søge og vi har sammensat en rejse der hedder at jeg flyver fra København til Standsted søndag aften, sover 8 timer i lufthavnen og så flyver jeg til Bilbao og dérfra er det pice of pie - så kan jeg starte med at gå tirsdag morgen fra St. Jean-Pied-De Port Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh YES!

Lidt forsinket i forhold til min tidsregning, havde jo håbet på at gå ind i Santiago på min fødselsdag 21. juli men ja sådan blev det så ikke.

Men altså i går aftes ville min coaching buddy så tale og tale og jeg var bare så træt, så da hun tog ud og spiste hos nogle venner holdt jeg mig selv kørende så jeg kunne gå tidligt i seng, min coaching buddy havde sagt at hun ville ringe senere men da jeg ikke havde hørt fra hende kl. 22 gik jeg i seng, men først sendte jeg en sms til hende at nu gik jeg i seng, bare så hun ikke ringede og vækked mig - men hvad gør hun så? Hun ringer kl. 23.15 og vækker mig og vil tale og jeg er bare HELT grooky - der er så varmt i mit soveværelse at hvis jeg vil have luft ind så skal jeg åbne vinduet men den knap så smart person som har valgt netop dette vindue har valgt at sætte et vindue i som når du åbner det ud af så vipper den øverste del af vinduet indad - hvilket i teorien betyder at du ikke kan have et tæppe hængt op foran som gardin, hvilket jeg har i øjeblikket da jeg ikke har råd til gardiner og/eller persienner og selv når jeg får det så vil der jo komme lys ind foroven når du åbner vinduet - så jeg måtte vælge mellem at svede eller at sove i lys - jeg valgte det sidste og har sovet køligt men mega dårligt HELE NATTEN, blot for at min coaching buddy ringer og vækker mig kl. 06.45 for at vil snakke og så igen kl. 07.30 og igen kl. 09 hvor jeg var lige ved at eksplodere fordi jeg simpelhen var såååå træt, jeg så stod endelig op og lod mig overtale til at vi pjækkede sammen, hvilket i teorien er lidt svært for en arbejdsløs - jeg mener hvad pjækker jeg fra?

Nå men vi aftaler at hun skal komme og hente mig kl. 10.45 og så skal vi på roadtrip - jeg skynder mig ned i Netto og køber for 80 kr vand, frugt og lidt slik og skære alt frugten ud i små bidder, pakker servietter, vand, cleaning wipes osv. og når også i bad og er total klar og så får den skarpe lytter lige ét gæt på hvad der så sker??

Min coaching buddy aflyser!!

Yep hun aflyser fordi en af hendes ANDRE veninder er ked af det og har brug for at tale...........og dérfor er det jo helt iorden at sætte Deirdre-Ann tilside, igen - den selv samme person som hun for to dage siden sagde og senere skrev til i en mail, ikke kunne TILLADE SIG at rejse fra Danmark nu når hun endelig var hjemme fra New York.

Jow da.......dét lyder jo meget logisk ikk?

Har lige fået to venne-request på facebook fra mænd jeg ikke kender, hvad sker der for det? Den ene er en gammel gut ser det ud til på billed og den anden står i smoking og krammer sin kone (?) Jeg mener, hvorfor får jeg RET SÅ OFTE sådanne tilføjelser? Jeg skal selvfølgelig ikke være venner med nogen af dem, jeg aner ikke hvem de er og pwadder nej - stay outta my life!

Lige nu kan jeg se Dronningens Livgarde spadserer forbi, det gør de altid omkring kl. 11.45 :) så lidt privilligeret er jeg jo trods alt.....hvem har måske lige en Livgarde i baghaven??!

Men altså, nu sidder jeg her med tasken fyldt med frygt, meloner, agurker, druer og chokolade og ingen at spise det med og det hele er jo skåret ud i skiver så det kan end ikke gemmes særlig længe........ARGH!

I går tog jeg Metroen til Frederiksberg Centret for at købe en bluse til min mor i fødseldagsgave, blot for at konstatere at de ikke havde den dér - så på en bus og ud til Valby - elsker forresten at køre i bus, man sidder højt og kan se alt muligt og slappe af samtidig, så det var faktisk en ren fornøjelse og endelig i Valby fandt jeg blusen og så var det ellers hjemad, men mit klip på mit klippekort var udløbet så jeg gik hele vejen hjem fra Valby og var pænt sulten da jeg kom frem, så jeg syndet efter at jeg havde brugt næsten 500 kr på at købe fødelsdagsgave til Mor og Far og sende det hele med posten - jeg gik nemlig ud og købte mig en pizza.......


Skinkepizza med gorgonzola ost...*mums*

Jeg spiste den med STOR fornøjelse på min terasse mens jeg sad og kikkede på skyerne og pludselig delte skyerne sig og blev til sådan nogle skyer

Er de ikke flotte? Det ligner at de alle sammen er små totter punkteret sky, 8 minutter senere var de væk og himmelen var helt blå igen.
På vej hjem fra Valby så jeg på Vesterbrogade verdens mindste butiksskilt - det var så lille at jeg overvejet om et overhoved havde en effekt...........døm selv

Jeg skulle helt helt tæt på før jeg kunne læse hvad der stod......det gik mig end ikke til knæerne!
Og på strøget så jeg politiet til hest, en af de ting som gør at det er skønt at bo i København, der er altid noget at kikke på :)

Den ene hest stod med tungen ud af munden til stor morskab for en gruppe børnehavebørn som kom 30 sek. efter at jeg tog dette billed, de mente at den måtte være i familie med Pippies hest fordi det gør den (åbenbart) også........

Senere så jeg samme betjent give en cyklist en bøde for at cykle på fortovet mens han stadig sad på hesten - et eller andet sted tænker jeg bare kan man ikke bare stikke af fra politiet når de er på hest og man selv er på cykel? Jeg mener hvad er the odds for at politiet vil tage kampen op og forfølge en PÅ HEST gennem det indre København? Det er jo ikke det vilde Vest det her, så jeg ved ikke om jeg selv havde turde (men så igen jeg cykler aldrig på gågaden) men det må da være pice of pie at stikke af fra en politihest.....

Nu vil jeg sætte mig ud på terassen og spise frugterne og regne på hvor mange penge jeg skal have med og så vil jeg hæve dem i morge og veksle dem til Euro og så er det off til Bilbao med mig :)

Ingen kommentarer: