tirsdag den 8. maj 2012

Én mand, SÅ mange problemer!!!

Hvordan fanden er det muligt at én elendig uduelig mand skal og kan ødelægge meget for mig??
 - og ikke mindst, hvor fanden støver jeg sådanne idioter op??

Først, jeg har misted min boligsikring fordi jeg ikke har indsendt min freelance kontrakt med ham jeg laver PR for. Hvorfor har jeg så ikke indsendt kontrakten?
Fordi jeg fik en mail fra ham hvor i der står at hans scanner/printer er istykker og at han derfor ikke kan sende den til mig men at han gør det hurtigst muligt....
Jeg har så efterhånden givet lidt op på at få den kontrakt, jeg får jo ikke engang min løn så WTF kan jeg bruge en kontrakt til - men nu har jeg altså så misted min boligsikring pga. af den manglende kontrakt og har derfor rykket for den igen.....

Får jeg den ikke så er jeg efterhånden SÅ presset at jeg overvejer (sådan helt seriøst) at skrive den under på hans vegne......det er helt sikkert et brud på 4-5 forskellige strafbare love men hvad skal jeg gøre? Jeg har behov for den kontrakt!!! NU!

Dernæst, så har jeg ikke modtaget løn fra ham endnu, altså ham jeg har lavet PR for - jeg er SÅ vred over at jeg ikke bare krævede alle pengene på én gang men lod ham betale over 4 måneder, hvilket betyder at jeg nu sidder i denne her suppedas som jeg sidder i....

Banken har haft ringet - faktisk har både Nordea OG Nykredit haft ringet og jeg aner ikke hvordan jeg skal trylle penge frem.....jeg har sendt mine feriepenge ind til udbetaling nu, det er 2193,98 kroner og de går ind på Nykredit for at dække dér, så er jeg home safe hos dem når pengene kommer og så skal jeg bare ha styr på Nordea, som er min største hovedpine lige nu, for de har altid været så søde ved mig og behandlet mig godt, talt pænt til mig og svaret på mails når jeg har sendt dem osv. og jeg vil derfor rigtig gerne bevare et godt og sundt økonomisk forhold til dem, sådan at de ikke bare tror at jeg pisser dem op af nakken ved at ha overtræk på min lønkonto....

Der kommer penge for artikler d. 10 maj men jeg kan efterhånden ikke helt huske hvor mange, håber dog det er nok til at dække mit overtræk......

Derefter skal jeg bare til at tænke på husleje 1. juni - og så er der termin 30. juni.........HÅBER HÅBER HÅBER HÅBER HÅBER at jeg får grønt lys fra min udlejer om at jeg godt må udleje min lejlighed mens jeg er ude og rejse, eller altså mens jeg er hos It manden i juli måned og bagefter med min familie på ferie.......dét ville helt sikkert lette på trykket!!

Men seriøst, den mand er simpelhen en IDIOT at han ikke kan overholde basale aftaler, så som at 1. underskrive og tilbagesende en kontrakt. 2. at betale fakturaer til tiden 3. at udføre sit arbejde til tiden!

Hvordan FANDEN han er blevet direktør eller ansvarlig for det her firma er mig et total mysterium!! Dét han laver kan jeg også lave - dét er jeg slet slet SLET ikke i tvivl om! Og jeg kan udføre det med større præsition!!!

7 kommentarer:

Veronika sagde ...

Hei Tøsen!

Snakk om å ha uflaks med folks Manglende vilje til å betale for seg. Utrolig at noen kan være slik. Og at det finnes så mange av dem.. Vel skriv artikler til Norske blader/magasiner om kbh,dk,pilgrimsturer. Er temmelig sikker på at du får solgt noe. Aner ikke hvordan det fungerer men jeg kan hjelpe deg med å finne noen blader som er bra!
Nuh er det jobb,O sørgelige tid!

PS: Leste idag at Danmark var tatt av Tyskland på noen timer 9 April 1940. Hvordan kan det være mulig?

Deirdre-Ann sagde ...

Ohhh SHIT!

Har glemt at tjekke mail!! Gør det med DET SAMME!!!

Men ja, spasser jeg arbejder for, hvorfor i alverden betaler han ikke bare som aftalt? *suk*

Din ide med de norske blade er ikke lagt i skuffen, jeg syntes den er super og jeg har det på min to do liste :)

Hvad betyder "var tatt av"? Jeg er ikke helt sikker men altså 9. april 1940 var den dag der bliver kaldt den "sorteste dag i Danmarkshistorien" for det var den dag/nat hvor tyskerne under 2. verdenskrig besatte vores lille land fordi deres fly ikke kunne flyve helt fra Tyskland til Norge og det var egentlig Norge de ville ha, pga. jernmalmen i jeres bjerge/undergrund.

Jernmalmen skulle bruges til at støbe nye våben, kanoner og tanks til deres kamp mod Sovjet i Øst.

Grunden til at 9. April 1949 bliver kaldt "den sorteste dag i Danmarkshistorien" er fordi Tyskerne mødte minimal hvis nogen former for modstand da de krydsede grænsen, vores regering manede til besindighed og samarbejde med Tyskerne og derfor gik der flere år før vi begyndte at gøre modstand.

Men da vi så først vågnede op, som en anden Holger Danske der i dag sidder under Kronborg (tror jeg det er) og venter på at Danmark igen en dag får brug for hjælp, ja SÅ vågnede vi også op!

Den første modstandsgruppe, som min Farfar var med i, var dem som senere lavede Frihedsrådet, et råd der bla. gemte våben rundt omkring på gårde i Danmark, sådan at "9. april 1940 aldrig ville gentage sig igen" - de ville være klar til kamp uanset hvor og hvornår.

Der er netop lavet en film i Danmark, der hedder "Hvidstensgruppen" og handler om en familie der hørte til på Hvidsten Kro i Jylland (I nærheden af Randers) og som endte med at blive likvideret for deres indsats.

Nogle af de forbindelsesled der bliver nævnt i filmen, er til den gruppe min Farfar var med i, da de havde direkte forbindelser til England.
Det pudsige er, at det havde min Morfar også, men dengang kendte mine forældre jo ikke hinanden, de var blot små babyer under krigen.

Men min Morfar havde også forbindelser til England og fordi han bla. importeret stof til møbler, skødejakker, kjoler, silke osv. så havde han altid dollars og pund og forhandlede bla. med tyskerne selv om han var på Danskernes side og skaffede på den måde information fra de fatsvage tyske officere i Århus.

Deraf kommer min mors pigenavn også, det er engelsk og min Morfar tog det efter krigen som et minde om at hans kontakt i UK som døde under et bombeangreb.

Puha, der er mange andre historier tilknyttet 9. Maj 1940 og 2. Verdenskrig og jeg ELSKER historie!! :)

Tjekker mail NU!

Anonym sagde ...

Jeg forstår simpelthen ikke når du nu er en kvinde der normalt ikk finder sig i noget, og som gammel afdelings chef i en Føtex hvor du os burde ha lidt power fra, hvorfor fanden(sorry) du ikke går ind og banker i mandens bord, smider kontrakten på hans bord og siger:"hey, kan du måske betale udgifter af ingen penge og få?!?" og gentager det sig må han smide hele puljen på engang!! Havde jeg godt nok gjort, men jeg finder mig squ hellere ikke i en skid!:) det nogen gange godt og nogen gange skidt, men jeg får min løn ubetalt hvergang.

Vh en kvindelig anonym

Veronika sagde ...

Intresant dette med 2 verdenskrig. Jeg satt nemlig å leste en artikkel om Tysklands beleiring/okupasjon av Dk. Var intensjonen til DK at dere ønsket dialog med Tyskland? Eller holde dere nøytrale?
Ikke vet jeg hvorfor men sto at det tok 2 mnd før Tyskland hadde klart å ta Norge. Men så er vi jo ett temmelig LAAAAANGT land da. De klarte da de innså at de(tyskerne) kom til å tape krigen,at brenne ned hele Finnmark,vårt aller nordligste fylke. De brente ned hus skoler osv osv. Har hatt pasienter som har ligget i skjul i fjellene for tyskerne,og på sine gamle dager er full av angst. Meget forståelig.
Smart med motstandsgruppe. Er det samme som Hjemmevernet(Heimevernet her) ?

For helvete,den lorten som ikke betaler,kan du ikke si at du går til innkasso om han ikke kommer med pengene? Folk er utrolig sløve og utspekulerte! Og så tror jeg at enkelte mennesker bare ikke har samvittighet!

Veronika sagde ...

Hva er forresten boligsikring?

Deirdre-Ann sagde ...

Bedre sent end aldrig at svare på kommentarer!

1. Boligsikring er måske kun noget der findes i dejlige velfærds Danmark, men det er et fast beløb folk der bor til leje kan få i tilskud hver måned fra det offentlige.

Beløbet regnes ud fra ens indkomst, tjener man mange penge eller har en formue, kan man naturligvis ikke få hjælp til huslejen fra det offentlige og det er op til en selv at bevise hvordan ens indkomst er. Det fik jeg ikke gjort grundigt nok, så jeg mistede mit tilskud (pga. manglende kontrakt) og går nu og hepper på at jeg kan få den igen....

2. Modstandsgrupper er IKKE det samme som Hjemmeværnet. Hjemmeværnet er en sammenslutning af frivillige soldater (wanna-be soldater?) der også findes i Danmark i dag.

Modstandsgrupper er på norsk måske Frihedsgrupper? Frihedskæmpere? Folk der kun står sammen i krigstider og kæmper MOD fjenden mens de i fredstiden har helt almindelige jobs.

3. Går over i Magasin i morgen og kikker efter Norske blade, for at se om jeg kan finde nogen der kunne være interessante at skrive for.
Foran i alle blade står der hvem der er ansvarshavende redaktør på et blad eller en avis og hvis der er et blad som jeg tænker at jeg kan matche målgruppen med mine artikler ja så skriver jeg til den ansvarshavende redaktør :)

Super idé og mange tak for den!! Håber den bringer frugt - men hvis du sidder med nogle blade eller aviser som du allerede nu tænker er gode så må du da gerne skrive navnet på bladet til mig, så googler jeg det.

4. Kvindelig Anonym:
Tak for din kommentar, den er meget tankendevækkende, specielt fordi jeg normalt godt kan blive hård og slå fra mig, men det er bare sådan i mit liv at når jeg er afhængig af noget så bliver jeg svag, her er jeg feks. afhængig af pengene og jeg tør ikke råbe op for hvad nu hvis jeg så slet ikke får dem....??

Hvad skal jeg så gøre???

Jeg håber pengene kommer rettidig her til juni...

Veronika sagde ...

God morgen!
Våkner opp til nyheter om at jeg er tatt ut i streik. Øv sier jeg bare. Jeg tenker sånn at i disse tider hvor mange land i Europa sliter så har vi her på bjerget(Norge) vært forskånet for økonmisk krise (vi har jo stjålet deres oljepenger,hehe) Da kjennes det ikke riktig ut å kreve mer lønn når man er så heldig å få lov å ha en fast jobb og lønn som kommer hver mnd!!
Men selvsagt,jeg vil da tjene mer,men ikke for enhver pris...?!
Tips til blader: Det nye,Kamille,KK,Taras,hjemmet.
Selv leser jeg fast Kamille,ett blad for damer mellom. 20-40? Hadde vært så flott om du fikk skrevet en artikkel,for vi nordmenn er jo gale etter Danmark. (og dansk design!!)

Boligsikring,hvor meget kan man få pr mnd? Tror vi har noe lignende her som heter boligstøtte. Men man skal tjene meget dårlig for få det,tror jeg?
Lej ut din leilighet i juli,du kommer til å tjene gode penger på det. Den ligger jo midt i kremstrøket,supersentralt,i kbh:-)

Jaja,da skal jeg gå å sitte streikevakt,kjedelig.
Ha en dejlig dag og oppdater bloggen ofte nå som du er alene :-) :-)