lørdag den 3. marts 2012

Lørdag i Spanien

Grunden til at jeg skriver så lidt, tror jeg - er fordi jeg har så lidt tid til mig selv og mine tanker. It manden og jeg er hele tiden sammen, selv når vi arbejder.

Det går rigtig godt men jeg savner min egen tid, tiden hvor jeg bare er utterlig alene UDEN at være ensom!

I går aftes var It manden og jeg ude og spise på en næsten-Micheling restaurant, når jeg siger "næsten" så er det fordi stedet ikke ER en Micheling Restaurant men kokken og ejeren tidligere var på den der dyre fine Restaurant hmmm Torres nej hmmm Le Bull eller sådan noget, en fin en som lukket efter at den fik sin sidste stjerne sidste år. Så besluttede ejeren at lukke stedet fordi han ville holde "inspirations fri" i 4 år....

Kokken dérfra har så åbnede denne her http://www.rcafedeparis.com/ restaurant, det var den mest vilde oplevelse jeg nogensinde har haft, sådan rent madmæssigt!!

Eneste kæmpe minus var at jeg var så ufattelig træt, det havde tordnet om natten så jeg havde nok kun fået 4 timers sammenhængende søvn, da jeg jo er mega bange for tordenvejr og jeg fik ikke sovet til middag, hvilket jeg SÅ MEGET BURDE HA GJORT!

Men bortset fra dét så var det en helt fantastisk oplevelse, feks. vi vi frisk brød med en smelted mandel på....vi fik måske 17 forskellige retter og der var kun en af dem jeg ikke kunne lide, den smagte SÅ MEGET af rødbede og så lå der is på den, jeg tog isen til side og tænkte at nu smager jeg på alt det der rødbede noget og så spiser jeg den lækker is bagefter - men tror du ikke isen smagte af pwadder? Det smagte nøjagtig som kærnemælk lugter og havde en bismag af noget der var jordslået......MEGA NASTY!

Men ellers var alt andet guf guf - her kommer lidt billeder! :) Hele menuen vi fik, kostede ca. 89 Euro pr. person inkl. drikkevare, så selv om jeg syntes det var vildt dyrt så siger It manden at det er det ikke i forhold til hvad man ellers betaler andre steder.

Her er stolene på restauranten, ER de ikke fine? Jeg syntes det er nogle af de flotteste stole jeg nogensinde har set! 
Menukortet

Vægen af levende planter.....It manden var helt solgt!

Udsigten - vi var de første der kom og fik dermed det bedste bord. Da vi gik kl. 01.30 var alle borde optaget

Forret, et pilled oliven, mega pwadder men flot lagt op

Den eneste ret jeg ikke kunne synke! OMG hvor var isen (den hvide klump i midten) ulækker! Resten var rødbeder i forskellige afskygninger

En reje menu......uhmmmmmmmmmmmmmm! Det hvide smagte af popcorn! :)

Muslinger med noget pisket skum af en slags = MUMS!

Lækkert nybagt brød!

En forret, varmt sødt brød med én smeltet mandel på

Vi grinede meget af hvem der mon har fået jobbet, i køkkenet med at skære den lille bitte firkant til venstre i billede ud?? Den smagte SÅ GODT! Det var en slags kød med forskellige frugter og grønsager og kartofler som så vist var en pastinak....

Jeg har MANGE flere billeder, men vi skal ud og hike så jeg har ikke mere tid, her er hvordan regningen blev præsenteret, i en lille træ æske med hjerter og en pige udenpå :)


I dag da jeg vågnede - efter endnu en nat uden sex - det er 3 dag i træk vi ikke har sex og jeg er mega naller over det, hvad sker der!?? It manden er ikke særlig god til at tage initerativ, hvis jeg gør det så sker det også men hvis jeg ikke gør noget så gør han heller ikke..........det irriterer mig ikke endnu men det er vist bare et spørgsmål om tid....

Han vil jo gerne, han er bare ikke særlig god til at give mig knus og kram osv. af sig selv.....

Men i dag da jeg så vågnede og hentede min computer fordi It manden skulle installere iMessage på den, så kan jeg (og alle andre der har programmet og et Apple produkt) sende gratis sms'er til hinanden overalt i verden! Suuuuper smart!

Du kan selv downloade iMessage her iMessage til Apple Produkter

Nå, men så åbner jeg også min mail og hvad ligger dér? En mail fra Fitnessdamen der syntes jeg er for dyr i drift og derfor ikke vil ansætte mig mere....

Hun havde ellers skrevet følgende til mig først:


Jeg syntes,  det er en god plan.

Jeg betaler fakturaen og vi starter forfra i dag med timer, som du kontrolerer og informerer mig om.

OK til træning.

Glad for at vi kan komme videre uden bøvl.

1.priotet pt er manualen, som skal være klar søndag d.11.

Har ikke min kalender her - hvad aftalte vi mht foto?

Tak fordi du tackler tingene som du gør - sådan skal det være.

Lad os komme videre :)

Hyg dig i Espaniol...

(Nogen lækre juan's?)



Så tænker jeg naturligvis at alting er okay og arbejder videre med alt det jeg skal lave, bla. mere PR for hendes nye center, indlæg til hendes blog, indlæg til det hun skal sende ind til de to faste blade hun skriver for, som jo i teorien er mig der skriver osv....

Så får jeg denne her mail her til morgen - hvilket IGEN bekræfter overfor mig hvorfor jeg IKKE skal tjekke min postkasse OG læse mails i weekenden, det ødelægger alting.... *snøft* 


Kære XXX

have i går møde med xxxx (hendes nye partner) og jeg oplyste hende selvfølgelig om vores fremtidige arbejdsaftale.

Hun var meget uforstående overfor arbejde#pris, og efter at have sovet på det (igen) tror jeg at det er bedst at vi lukker ned for vores samarbejde her, da du simpelthen går hen og bliver for dyr en post for firmaet,

Jeg beklager og er rigtig ked af, og ville ønske det ikke havde taget en forkert drejning her til sidst.

Tusind tak for ALT hvad du har lavet for mig, du har været en kæmpe hjælp - simpelthen bare for dyr.

Jeg kommer måske lige til at spørge ind til manualen, som jo lige hænger i en tynd tråd nu. Og så sørger jeg for at få afregnet asap.

KNUS XXX (hendes navn)



I'm like, hvad sker der? Hvor går du lige hen og får 22 timer for 10.000 kr pr. mdr? Jeg forstår det ikke, siden jeg indstalleret toggle på min computer tirsdag eftermiddag har jeg allerede brugt 5,45 timer på hendes arbejde, hun mener at én time om dagen burde være mere end nok ....

Jeg ved godt at det er at være ondskabsfuld og skadefro og alt muligt andet dårligt, men jeg kan ikke la være med at håbe og ønske inden i at det må gå hende skide dårligt og at hun må dø af stress eller sådan noget!! En dag brugte jeg mere end én time på at sidde og ringe til KLM Airlines for at ændre hendes billet som hun har købt over nettet.....hun har jo brugt mig til at muligt som hun så åbenbart bagefter ikke er villig til at betale for!

Jeg har endda støvsuget for hende - og tro mig, det er jo ikke fordi jeg går og drømmer om at få lov til at støvsuge et surt gulvtæppe, men det er penge og jeg er ikke for fin til at arbejde......men når der ikke kommer nogen løn så.....

Hvad skal der dog blive af mig??

It manden har lavet madpakke og nu skal vi ud og hike i bjergene....det bliver en god dag alligevel!! (håber jeg!)

Ingen kommentarer: