torsdag den 1. marts 2012

En update fra Malaga

Nå, så er det på tide med en update herfra!

I dag valgte jeg at blive hjemme fra "arbejde" dvs. It manden kørte ned på kontoret og jeg blev hjemme, eller igen, dvs. først kørte han ned og hentede alle mine ting - og kom tilbage med dem, SÅ kørte han igen ned på kontoret for at arbejde!

Er han ikke sød?

Anyway, jeg trængte bare SÅ MEGET til at være lidt alene, er faktisk blevet oprigtig ked af det pga. hende fitnessdamen som ikke vil betale mig for de mange mange timer jeg har arbejdet for hende. Feks. bare i dag har hun skrevet til mig inde på facebook, på min private mail OG på min arbejdsmail over hendes firma....

Sådan er det hele tiden, HELE TIDEN og det er helt fint med mig, så længe jeg troede jeg fik penge for det arbejde jeg lavede - nu da jeg har opdaget at hun ikke er villig til at betale mere end 20.000 kr for januar OG februar, så er jeg helt kold inden i. Jeg har ingen følelser, det er som om noget inden i mig døde, noget tillid som ikke kan komme igen...

Samtidig har jeg fået afslag på et job jeg var til samtale om sidste mandag, i København. Det var som stewardesse. Det er ikke sådan at jeg har vildt meget lyst til at blive stewardesse, jeg elsker ELSKER at kommunikere og vil gerne stadig arbejde med kommunikation, men hvis der ikke er andet, så tager jeg gerne et stewardesse job, det kunne måske være rigtig godt rent socialt. Men well, dét fik jeg også afslag fra.

Det var egentlig ikke fordi jeg suuuper gerne ville jobbet, så det var ikke afslaget der gjorde mig ked af det, det var kombinationen af job afslag og damen der snød mig. Dét kunne jeg ikke helt lige overskue...

Så jeg blev hjemme, fik ringed til et par journalister som selv har kontaktet mig om at de gerne vil skrive om firmaet, som jeg jo er blevet fyret fra. Men jeg tænker at jeg ikke bare skal lukke døren og sige til journalisterne: Well jeg arbejder der ikke mere så hej hej......... Det ville være SÅ GODT for firmaet at få noget  mere omtale, grundlager ER godt! I know it! Vi eller det hedder vel "De" er bare for langt fremme, ca. 2 år før deres tid.

Bagefter skrev jeg et langt brev til fitnessdamen, som svar på hendes brev til mig

Hun skrev:



Så har jeg tygget og tænkt lidt.

Som jeg sagde sætter jeg meget stor pris på dit arbejde og har været rigtig glad for alt det du har lavet indtil videre - også på trods af lidt fejl, som forhåbentlig er "begynderfejl"

Jeg har jo netop brug for ikke, at skulle tjekke alt op osv

Mht betaling; 

Jeg kan ikke acceptere et fast månedligt beløb på kr28.000,- for det kan jeg få en fuldtidsansat siddende på kontoret 8 timer hver dag.

Jeg syntes også at din timepris på kr.675,- er alt for dyr og antal timer er for mange. Jeg kan huske at vi snakkede noget om at du skulle sige til efter hver 10.time? (kan ikke huske om det var i starten...my bad)

Mit forslag er, at for det arbejde du har lavet nu skal du sende mig en regning på kr.20.000,-  Jeg syntes stadig det er fuldstændig hen i vejret, men det er jo svært når vi er SÅ langt fra hinanden. Jeg kan ikke strække mig mere - til gengæld kan du som ekstra få fri træning, når der er ledige pladser på alle hold.

Lad os afregne hver måned og for marts måned vil jeg tilbyde dig kr.10.000,- for at lave de samme ting som du roder med nu. 

Du har selvfølgelig også brugt meget tid på at lære systemet, mig  og tingene at kende, så mange ting kan vi lettere springe til nu, hvilket gør at vi nok ikke skal op på så mange timer. 

Lad os Skype senere eller i morgen, så det ikke bliver en lang korrespondance, for min tid er 0 de her dage.




Hej XXXX


I forlængelse af nedenstående mail, må jeg erkende at vi tilsyneladende har arbejdet ud fra forskellige udgangspunkter, hvilket er rigtig ærgerligt for os begge, da vi begge er helt under forventninger.


Jeg får godt, at du syntes en timepris på 675 kr. er høj.


Situationen er, at jeg normalt arbejder ud fra en timepris på 995 kr. ex. moms, hvor af jeg får udbetalt 25% af estimeret beløb og dermed fakturere bagud hver den 20 i måneden med 8 dages betalingsfrist.


Med udgangspunkt i denne betalingsform var mit ønske at give dig og XXXX (firma navn) en god start, det var også med dette for øje at jeg gav dig november og december uden beregning, for at du havde mulighed for at se mig an, i ønske om at vi fremadrettet kunne have et godt samarbejde. 


Derfor satte jeg prisen til dig på 675 kr., da jeg vidste at der ville være tale om forskellige arbejdsopgaver, som ikke kun var kommunikations relateret, men også forskellige assistent opgaver.


Ud af den timeprisen skal jeg, udover skat også betale diverse beløb til det offentlige, så som am og ATP bidrag, feriepenge osv. Når alle udgifter og skat er trukket fra giver det mig en timepris på 179,25 kr. til mig selv, ud af hvilken jeg så bagefter skal betale både telefon, computer og internet.


Situationen taget i betragtning, har dette været nogle dyre lærerpenge for os begge, derfor foreslår jeg følgende, for at vi ikke havner i en lignende situation.


1) Du betaler vedhæftet faktura på 20.000 kr.


2) Fremadrettet vil jeg bruge et program der hedder toggl.com, som er et program,, man kan bruge til at dokumentere timer på udførte opgaver. På den måde kommer vi ud af problemet med misforståelser i forhold til et aktuelt timeforbrug, hvilket jeg tænker kan være med til at skabe trykhed i forhold til vores samarbejde.
Jeg foreslår ligeledes at vi fremadrettet prioritere de forskellige opgaver, således at du får mest value for Money. Ligeledes vil jeg informere dig om hver gang du har brugt 10 timer. Herefter kan du så bekræfte om du i den måned vil købe flere timer.


3) Jeg sender dig en kontrakt, hvor vi får skrevet vores aftale ned, så vi begge er enig om hvad vi har aftalt. Du betaler mig 10.000 kr. For marts måned, for dét får du 22 arbejdstimer, da det er hvor mange arbejdsdage der er i måneden.


4) Jeg vil gerne tage imod tilbuddet om at træne på de hold, hvor der ikke er fyldt op på dagen. Dvs. Jeg booker mig kun på de hold, som ikke er fyldt op, på den måde tager jeg ikke pladser fra betalende kunder. Jeg foreslår at det gælder så længe jeg arbejder for dig og i begge dine centre.


Jeg ser frem til at få denne uheldige misforståelse ud af verden, så vi kan komme videre med fornyet energi :-)


Ha en dejlig dag i København!



Jeg er VIRKELIG uforstående overfor hendes måde at være på - jeg har jo mails på vores aftale og så siger hun "jeg kan huske vi snakkede om at du skulle sige til efter ti timer......" I'm like, OKAY hvis dét er hvad du kan huske, så forstår jeg ikke at du kan være så naiv at tro jeg har brugt UNDER ti timer på to måneder med alt det jeg har gjort for dig!!!

Jeg har prøvet at været så coaching agtig i mailen som muligt, holdt mig på min banehalvdel og samtidig har jeg fået hjælp fra min revisore til at regne priserne ud, så jeg har 100% mit på det tørre nu. Hvor meget jeg end gerne vil arbejde for hende og tjene de penge, så bliver jeg også nød til at være lidt hård....jeg har feks. ikke hørt fra hende endnu....naller!

En dag brugte jeg mere end én time på at sidde i kø til Telia erhverv for hende, bestille nyt tlf. nummer, ny telefon og ordne hendes adresse og cvr nr hos Telia....

Nå, men nok om det, jeg får ikke de penge - surt. Derfor valgte jeg at blive hjemme i dag hos It manden, eller i It mandens lejlighed. 

Jeg startede med at gøre køleskabet rent, det var ret nusset, ikke super beskidt men du ved når man ikke lige får fjernet de der ting man taber fra grønsager (blade, indtørret salat osv.) og når man ikke får tørret op hvis noget løber ud - så jeg skurret det hele og bagefter, da jeg jo var på knæ allerede, tørrede jeg alle køkkenskabene af. Så har jeg gjort badeværelset rent og vasket sengetøj så vi kan få rent på i aften. Jeg vil ha lavet mad til han kommer hjem, og så sidde i badekaret med skumbad og sterinlys og nyvasket sengetøj på sengen.....hihi

Da det blev frokost kom It manden hjem, jeg havde laved Wraps med tun og ost og skåret en masse frugt i skiver, så spiste vi sammen på terassen og da han så gik ind efter sin kop kaffe, fulgte jeg efter ham og spurgte om han nogensinde havde fået "Frokost OG et blowjob"? Dét havde han ikke ....... 

Det var SÅ FRÆKT at ligge på knæ dér midt i køkkenet! Han blev vildt glad, og kom ret hurtigt *fnis* Det er skønt for de sidste to dage har vi ikke haft sex, jeg har givet ham et handjob men ingen sex sex så i aften skal jeg dæleme ha noget!!!

Næste uge ved denne her tid er jeg jo i Danmark og trust me om jeg ikke vil slå mig selv i hoved hvis jeg ikke har knaldet ham nok!!

Men ellers så er der ikke det store at fortælle, vi hygger os, arbejder sammen og handler ind - ahhh jow, dét glemte jeg næsten, hver gang de andre på kontoret er ude eller på wc så stormer jeg hen og kysser ham.....det er vores faste lille ritual og jeg kan se at han smiler så snart den sidste person har lukket døren til feks. wc'et og så rå kysser vi, når der trækkes ned eller vi kan høre nogen komme så *bang* tilbage på min plads som om intet var hændt......hihi

Jeg har ikke tid til at skrive mere, da jeg skal nå at lave mad, støvsuge, lægge sengetøj på og hænge vasketøj op på 45 minutter, som er hvad der ca. er til It manden kommer.....

Så der resten kommer i billeder!

Frokost til It manden og jeg - wraps med tun og ost - i skrivende stund er jeg ved at lave nogle magen til i ovnen

Køkkenet FLØD da jeg var i gang med at gøre rent da It manden sagde at han kom hjem til frokost - SÅ fik jeg travlt!!

Jeg startede dagen med at stryge nogle af hans skjorter som jeg har vasket så de blev helt hvide igen. Magen til lorte strygejern og strygebræt skal man desværre ikke lede længe efter, min mor er indehaver af noget ligende....

Ta-daaa!! I søndags da vi var på racerbanen, fi jeg den vildeste vabel under begge fødder, ligesom sidst jeg havde mine fine Tommy Hilfiger sko på, men jeg HAR JO fjernet mærket så jeg troede ikke det ville komme igen, mend et gjorde det. For et stykke tid siden havde den gamle mand jeg mødte på min pilgrimsvandring sagt til mig at det var godt at sætte en tråd (!) ind gennem vablen når man piftet den, på den måde blev hullet i vablen holdt åben og der dannes ikke ny væske.....jeg syntes det lød lidt som en røver og da jeg har læste MEGET, altså RIGTIG MEGET om pilgrimsvandring og hike generelt og jeg har ADLRIG NOGENSINDE EVER hørt om det trick men well, nu havde jeg jo to pragteksemplar af vabler under hver fod, så jeg piftede dem begge og satte en snor i den ene - og næste dag så den ene fod sådan her ud!
Nul vand i vablen og den anden var helt tyk! Ergo, har du en mega vabel så sæt en lille sytråd ind gennem hullet, så er du klar til næste dag :)

Her er et par billeder fra racerbanen vi var på i søndags, det var SÅ HYGGELIGT og der duftede så godt af træ på verandaen 
Poolen var lidt kold men uhmmm hvor var jeg klar til at springe i! Er den ikke smuk?

Det her hed banen vi var på - jeg vil ikke skrive navnet da It manden så måske finder min blog....men super sted hvis man er bilnørd :)

It manden i den frække "flyverdragt" (køredragt) som han skulle ha på deroppe....her går han og "sparker dæk" mens han savler over biler :)

Og her kommer han susende i fuld fart mens jeg filmer og tager billeder på én gang!

Engelsk bilmærke og It mandens nye kærlighed

Stedet var VIRKELIG flot men hvad FANDEN SKER DER FOR TOILETTERNE?? Hvor er toiletsædet? Og hvorfor er hullet så stort? Og hvorfor er det ca. en halv meter over gulvet? Jeg kunne nærmest ikke komme op og sidde uden at gnide min tissekone mod det manglede bræt og med tanke på at andre havde gnedet deres "kone" der også så ja....pwadddddddder!!

En statstue af en Fiat600 i Fuengirola, magen til den jeg har :)

På Stranden i Fuengirola havde nogle mennesker lavet et snelandskab i sand, det så totalt mærkeligt ud, da Spanien ikke er lig med sne for mig - selv om der er et skisportssted tæt herpå der hedder Sierra Nevada.

It manden og jeg tog på "campingferie" i hans stue med ild i pejsen og masser af sterinlys...

Ser det ikke bare hyggeligt ud??

Nå, better be going, har super travlt med alt det jeg skal nå inden It manden kommer hjem......vil gerne sidde i badekaret og se hot ud :) 


P.S: mens jeg har siddet her og skrevet har min danske telefon ringet to gange, begge gange var der bare en som trak vejret i telefonen og en masse baggrundsstøj. Anden gang sagde jeg ned i røret: Så stop dog med at lave telefonfis og bliv voksen! hvorefter jeg lage på.


Da jeg krakket nummeret kom navnet på en pige jeg lærte at kende da jeg - for MANGE ÅR SIDEN - boede i Århus og læste psykologi på aftenskole fordi jeg gerne ville være jordemoder men ikke turde fortælle nogen om min drøm....hun flyttede fra Århus til Ry og fra den ene dag efter den anden forsvandt hun ud af mit liv......og jeg har ALDRIG hørt fra hende siden!


MÆRKELIGT at hun stadig har mit nummer......efter hmmmm 9 år måske? Det gjorde at jeg kom til at tænke på hvem der ellers har mit nummer, som jeg har glemt?? Og får folk ikke ny telefon i løbet af 9 år? Har hun så overført mit nummer men aldrig brugt det?


Weird!



Ingen kommentarer: