tirsdag den 20. marts 2012

The Penthouse Crib!

SÅ er jeg i København igen! OMG hvor er det skønt!!

Jeg sidder i min egen lille lejlighed, indsvøbt i mit grå uldtæppe i min røde dejlige sofa og kikker udover hele Kgs. Nytorv mens en kirkeklokke slår 17 ét eller andet sted.....

SOO GOOD TO BE HOME!

Mine 2 1/2 dag i Jylland var forfærdelig, mildt sagt - total familie krise pga. at min lillesøster ikke vil acceptere vores nye søster i Schwitz som hendes rigtige søster - I'm like, jeg fatter ikke at mine (vores) forældre sådan vil blive ved og ved med at presse hende (min ægte hel lillesøster) til at skulle elske og holde af en kvinde der måske nok blodmæssigt er vores halvsøster men som vi kun har kendt i knap 3 år!!

Min søster er 32 år gammel (snart) og hun må da selv vælge om hun vil ha en dame på 43 år som sin søster eller ej, må hun ikke?

Jeg er total ligeglad - jeg er bare lykkelig over at jeg ikke har begravet en søster men blot fået en mere. At jeg så ikke tænker på hende som min søster søster er noget helt andet, men jeg sender julekort og fødselsdagskort til dem i Schwitz ligesom jeg gør til ALLE andre i min familie, jeg laver ikke forskel men jeg tænker ikke på hende som en søster. Jeg har jo kun kendt hende i 3 år og set hende en ti gange.

Men min lillesøster har fra dag ét af, sagt helt klart og tydeligt at hun ikke vil ha noget med damen at gøre, hvilket måske er lidt hårdt, fordi jeg mener man bør give alle en fair chance, uanset hvem de er eller hvor de kommer fra - men igen, dét er min søsters valg og det må hun jo stå ved (hvilket hun også gør) og stå til regnskab for (hvilket hun også kommer til, ret ofte endda!) men mine (vores) forældre vil bare IKKE acceptere at min søster ikke vil vores nye søster i Schwitz!!

Og da vi her til sommer skal til Italien, som en del af vores julegave, og holde sommerferie sammen, HELE FAMILIEN hvilket vil sige at vi bliver 25 mand høj når alle nevøer, svigerrinder osv. tælles med. Min søster og jeg har begge sagt ja tak til at tage med men det er åbenbart stadig en tårn i øjet på mine forældre at min søster ikke juuuuubler over at vores nye søster, hendes to piger OG deres mor (som jo er damen der i sin tid knaldet vores far!!) skal med!!

Jeg kan godt se at det er en stor gestus fra min mors side at sige "Okay, her er en familie der består af 4 (fire) mennesker og vi invitere derfor dem alle med, altså både vores nye søster, hendes to børn og hende mor" - men jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ VIGTIGT for vores forældre at min søster (og alle os andre) også skal acceptere hende og syntes at det er MEGA FEDT at se vores fars gamle hul på vores badeferie??!!

Faktisk mener jeg ikke hun er et "hul" - for hun var ganske ung og det samme var min far, men hvor mange skal lige tilbringe ferie med en dame deres far knaldet for 44 år siden, og hvor mange mødre skal lige lægge ryg til at se deres mand's tidligere frille??

Jeg syntes min mor er sej at hun siger det er okay, jeg syntes nemlig også at det ville være synd at vælge damen fra når familien kun består af fire mennesker, det ville være et hak i glæden tænker jeg. Men jeg syntes samtidig også at det burde være helt i orden at min søster, som er et voksent menneske, vælger at sige nej tak til at få en ny søster.

Man kan ikke presse sådan noget ned over folk og når man gør det, eller forsøger på det, så sker det som nu er sket - hele lortet eksplodere!!!
 - og dér kom jeg dumpende, i super godt humør efter at ha kørt fra København til Vejle med It manden i hans mors lille bitte Nissan Micra! Jeg ankom uden bil til et hus på landet hvor tagstenene var ved at eksplodere og shit would hit the fan!

Jeg prøvede......ikke én gang, ikke to gange men hele TRE GANGE at tale med min mor, at fortælle og forklare ved hjælp af fakter, følelser og superlativer i hobetal at jeg godt forstod min lillesøster og at mine forældre simpelthen skal la hende være, at det ikke hjælper at presse hende. Pres virker ikke. Det er min 100% overbevisning!!

Anyway - dét virkede heller ikke og det endte med - laaaang historie kort at min mor sagde til mig om jeg havde overvejet om det var klogt at få børn med It manden (!) fordi han godt kan lide at gå sine egne vegne og det har jeg også altid gjort, så hvilket slags barn vil vi ikke få......!!

I was like! WHAT THE FUCK!!

Hvad sker der lige for at samtalen drejer derud?? Jeg havde tidligere fortalt min mor at It manden godt kan lide ting der er anderledes, at være anderledes. Feks. hans tøjstil, den er fed men meget anderledes end andres. Han går feks. med spidse sko når han går i byen, det er ikke grimt, det er bare specielt at se. Han køre i specielle biler, har specielle (anderledes) habitjakker og bukser osv.
Fordi alle andre handlede på én måde da It boblen ramte Danmark i 1990'erne og It manden handlede på en anden måde, så overlevede de firmaer han arbejde med, dengang It boblen krakket. Dét havde jeg fortalt min mor, hvilket så viste sig at være en fejl.

Min mor mener at jeg altid har været en meget enrådig person der altid har gået sine egne veje og som aldrig rigtig har lyttet til dem (mine forældre) og nu har jeg så, ifølge min mor, mødt en der er ligesådan og dét mener hun ikke er sundt....

Jeg blev arrig at jeg ikke talte til min mor fra mandag kl. ca. 15 til nu - hvor jeg stadig ikke har talt med hende! Kl. ca. 20 mandag aften kom min søster og hentede mig, så kørte vi op til hende og dér sov jeg og i morges kørte min søster mig til møde kl. 10 med det firma som aktionæren i Spanien har anbefalet mig til.

Da mødet, som gik godt, var færdig tog jeg en taxi (!) ind til banegården  Århus og købte en togbillet hjem. I toget kom jeg til at sidde ved siden af nogle mennesker der stank SÅ FORFÆRDELIGT at jeg skrev følgende på facebook:


Folk der vælger at køre i offentlig transport, som feks. i Lyntoget fra Århus til København og som IKKE går i bad med jævne mellemrum og derfor STINKER af gammelt askebæger, beskidt tøj, sved, kløefyldt røv og andre menneskelige kropslugte og som vælger at sætte sig ved siden af mig og placere sine fede ligeså nasty teenageunger overfor mig, så jeg er lukket inde i en kapsel af menneskelig kropsSTANK burde simpelthen have en kupe for sig selv eller desinficeres inden de stiger ind i toget!!!

Fucking nasty klamme stinkende svin, jeg dør af iltmangel!



Helt seriøst, jeg troede jeg skulle dø af flere omgange! Sad og snoet mit hår omkring min finger og stak det op i næsen for at få en slags ren luft!! Hele toget var proppet og jeg kunne ikke flytte nogen steder hen - de mennesker burde HELT SERIØST og med hånden på hjertet, ikke få lov til at køre i offentligt transport! Jeg har den mest hjernedøde hovedpine af deres odur! Klamme nasty fuckers!!!

Bagefter, da jeg kom til København og fik slæbt mine tunge tasker (ha ha ha "tunge tasker"... fik du den??) ud til bussen, ser jeg at pga. alt det vejarbejde der er i København så er busstoppestedet for bus 26 flyttet over til Vesterport Station! OMG dét var nærmest dråben!!

Da jeg så får slæbt og stavret derover med de her mega tunge tasker, opdager jeg at der intet skilt er - ergo, where the fuck holder bussen?? Jeg kan jo køre gratis hjem på min togbillet  og har allerede kørt i taxi én gang i dag, så jeg tvang mig selv til at gå fra den ene side af Vesterport Station til den anden, blot for at se bus nr. 26 komme kørende forbi mig....jeg vinkede helt vildt og sørme om den super søde kjøbenhavner buschauffør ikke stoppede bussen midt i vejarbejdet og samlede mig og en grønlandsk dame op!!! OMG dét havde jeg ikke troet!

Jeg takket ham også både da jeg gik ind og da jeg gik ud igen, hvor var det pænt af ham!! Jeg var SÅ træt at jeg kunne tude og så stoppede han......helt vildt pænt gjort!!

Jeg kan køre nærmest liiige til min hoveddør - minus 31 skridt med bus nr. 26 som stopper ved Kgs. Nytorv....

Da jeg kom hjem stormede jeg på wc og tissede som en elefant og siden da har jeg siddet her - klokken er nu 19.28 og jeg har netop set mit første afsnit af Bones på mit tv! Tænk engang, jeg har tv!! :) OG internet som ikke er i den der pind!

Jeg har derfor sagt mit fitness abonnoment op, sådan at jeg kan bruge de penge fra fitness til tv og internet og så må jeg bare lære at lette røven og komme ud og løbe igen, det kunne jeg gør før så kan jeg også nu! Basta. Plus det er gratis at løbe.

På vej op med de mange tunge tasker tømte jeg min postkasse og fandt de her breve....


Først  et brev fra Nykredit Forsikring hvor i de oplyser mig om, at de opsiger ALLE mine forsikringer hos dem, da de mener at jeg er en for risikofyldt at ha forsikret hos dem....!! Problemet ligger bare i, at de opsiger mig pr. 1. April 2012 og brevet er dateret 16. marts 2012. I forsikringsbetingelserne står der, at begge parter kan opsige forsikringerne med én måneds varsel.....and those fuckers ain't giving me a months notis!! De laver som altid fejl - de tror de kan sige mig op nu med virkning fra om 2 uger, dét kan de ikke! Hvad sker der - hvorfor er jeg pludselig for "risikofyldt" at ha forsikret? Gården ER jo ødelagt!!!
Nå, men næste brev var fra Blodbanken og indeholdt piller - det viser sig at mit jerndepot (ferritinværdi) er for lavt, det har de tjekket og nu skal jeg tage en pille hver aften i 60 dage for at komme up to date på det punkt. Hvor fantastisk er det ikke lige at de sender mig gratis vitaminer??

Jerntilskud til bloddonorer

Her er brevet mere close up, altså det fra Blodbanken

Tredje brev var fra min "lille" pige i Afrika, hun har fået en julegave på max beløbet jeg må sende (udover de 199 kr jeg betaler hver måned) og for det har de købt det der står på papiret. Det glæder mig at det går hende godt :)


Klokken er nu 21.38 og jeg har ikke flyttet mig ud af sofaen siden jeg startede med at skrive kl. 17! Det skulle da lige være for at tisse to gange, hente vand to gange, tænde sterinlys og åbne døren for manden fra Roomservice der kom med luksus sushi til mig fra Sticks'n'Sushi......I know I should't men jeg trængte til forkælelse.....godt nok har It manden skrevet "Hej Søde" til mig i en mail (bliver sku så blød om hjertet når han skriver sådan noget...) men det var ikke heeelt nok til at dreje mit humør og min dag til noget godt....

Om lidt vil jeg logge af, gå ud og skide og så ind i seng og sove, så jeg kan være tidlig oppe i morgen til at lave de papir jeg skal sende til firmaet jeg var til møde hos i dag. De skal også ha en kontrakt - ingen slinger i valsen her!

Og forresten, hende fitnessdamen sagde til mig - da hun nægtede at betale - at jeg lavede mange "små fejl", sjovt nok eller mærkeligt nok har hun ikke én gang i løbet af de forgangende tre en halv måned nævnt noget om "små fejl", det kom først da hun skulle bruge en undskyldning for at slippe for at betale mig. Anyway hun er i USA nu på ferie og hendes nye partner styre biksen. Hun har glemt at tage mig af som admin på deres facebook selv om jeg sendte hende en punkt liste med ting hun skulle gøre, så som at slette min mail adresse osv.

Nå men derinde kan jeg se, at hende den nye partner lægger ting op, eller små statusopdateringer op hver dag på gruppen til fitnesscentrene - og de er SMÆK FYLDTE MED FEJL!! Ikke nok med at der er stavefejl og slåfejl, der er også decideret forkert ordsammensætninger og det med at starte med stor og lave punktum er åbenbart ikke opfundet........det knalder mig faktisk lidt af at hun siger jeg laver fejl når jeg kan se at der nærmest ikke er andet i deres statusopdateringer! Den sidste uge har der kun været én ud af 6 opdateringer som var uden stavefejl! En!

Nå men jeg tror på at karma er en bitch og she'll come around!!

I dag sad jeg og så et program på DR der hed "Misbrug i Værtsfamilien" omkring udvekslingsorganisationen STS og Intertravel. Det skræmmende er, at hende Anette Sørensen som nu er chef for Intertravel og som engang arbejdede for STS, hende arbejdet jeg for i 1995 da jeg selv var udvekslingsstudent! Og da de så ringer til USA og prøver at få fat i Judy Hamlinton men får fat i hendes telefonsvare (hun arbejder for Aise eller ASSE, kan ikke huske hvordan det staves) da får jeg et helt chock, hun var nemlig State Coordinatore da min værtsmor i Texas var Area Reperasenative for STS og Aise!

Nu er hun så åbenbart chef for en organisation der lader pædofile få udvekslingsstudenter ind.....Jeg kender altså både Annette Sørensen OG Judy Hamlinton personligt......it's a small world men jeg syntes 100% de burde stå til ansvar for hvad de har gjort eller været medvirkende til at gøre!!

Svin!

Her er lidt billeder fra de seneste par dage.....

I øjeblikket har jeg verdens største bums på hagen, den gør monster ondt! Så søndag aften prikkede jeg en nål ind i den og trykkede og trykkede til det sprøjtede ud på spejlet med hvidt bumsesnask.....så fik den en overdosis Fucidin Creme og et kæmpe plaster - i dag er den allerede meget mindre og næsten ikke øm om end den stadig lever...



Mandag var Far ikke hjemme og jeg havde ingen bil, så jeg snuppede Mors nye Mercedes de 900 meter (MAX!) der var op i Brugsen.....


Wrooom - skøn lydløs bil at køre i men ellers er jeg overhoved ikke misundelig i forhold til min egen VW Golf  som er ved at være en ældre 15-17 årig dame!


Søndag aften kørte jeg ud og overrasket min Gudfar med pizzaer, jeg ved ikke hvorfor jeg gør det, men jeg har ofte ondt af ham selv om han har gjort mig meget ondt i tidens løb....Jeg hepper dog stadig på at han snart dør!



Efter mødet i dag sad jeg på McDonalds på Banegården i Århus og ventede på togte og kikkede på mennesker 

Morgenmad, frokost og hmmm kaffe?

Don't ask! Det er svært at få en ny telefon!!

Århus Banegård! Ohhh so sweet - snart hjemme!!

Her stod jeg efter mødet og ventede på min taxa der skulle tage mig til banegården og til toget.....mine tasker var SÅÅÅ tunge!!


Snapshot fra min søsters hjem

Snapshot fra Far og Mors hjem hvilket jo i teorien er mit barndomshjem eller? Jeg er jo ikke opvokset dér...?? Men sjovt at lysen ser sådan ud nu :)

1 kommentar:

Veronika norwegian stalker ;-) sagde ...

Din norske stalker her;-)
Mega kort da jeg er på vei i senga.. Men skal bare høre at jeg forsto deg rett. Du har en halvsøster i Sveits!? Hvordan fant du ut om henne? Og du har søsken i Sverige Østerrike og dk?
Har it mannen møtt dine foreldre? Og vil gjerne vite mer om din gård på Jylland!