mandag den 20. april 2015

At foræde sig (igen!) *sight*

Nu er det ikke fordi jeg skal lave en madblog, for er der noget som kan slukke mig, så er det MAD OG TV PROGRAMMER OM MAD OG BLOGS OM MAD OG BØGER OM MAD OG FOLK DER TALER OM MAD!

JEG FUCKING HADER MAD!

Punktum.

Jeg er en af de der - åbenbart få - personer som spiser mad, fordi det skal man for ellers dør man. Jeg spiser ikke mad fordi jeg elsker mad, savner mad eller har en mad fetich. Bevars, jeg har naturligvis livretter som alle andre mennesker og der er ting jeg hellere spiser end andre ting, men generelt spiser jeg fordi det er noget "vi mennesker gør" og fordi ellers får jeg det skidt, altså hvis jeg ikke spiser.

Min "lille" udfordring her i livet er bare, at min krop ikke har en indre stophane, eller hvis den har, så er den i hvert fald defekt og skal justeres. Jeg har mega svært ved at sige nej tak til mad, jeg har mega svært ved at la være med at kamp æde når jeg er sulten.

Det er som om min krop engang har sultet helt vildt - hvilket den jo rent faktisk også har - men det er sådan det føles, at jeg har gået sulten alt for længe og nu er det som om min krop bliver grådig når den ser mad - og det skal helst være noget som kan spises NU uden at det skal tilberedes, sådan at jeg kan få mad NU og endnu HURTIGERE.

Da der jo ikke realistisk set, er ret meget mad som kan spises NU og som samtidig er sundt, ja så kommer jeg nok relativt ofte til at spise usunde ting og de usunde ting jeg spiser, dem spiser jeg i alt for store mængder.

Lad mig give et eksempel. I dag her til aften var jeg kamp sulten og da jeg så går ned i køkkenet kan jeg se en mega lasange i ovnen, klar og alting, der skal bare dækkes bord. Dvs. maden er inden for min rækkevidde på 5 min. men der står også en skærekage på bordet - faktisk en kringle som jeg ikke kan lide med kanel og sådan noget i, kniven ligger ved siden af.

Hvad gør jeg? Venter på en nogenlunde sund lasange som er klar om 5 min. eller vold æder jeg 3 stykker kringle med kanel som jeg egentlig ikke kan lide og som 100% er usundt?

Yes sir, jeg æder 3 stykker kringle OG spiser bagefter et stykke lasange - så hvad har de sidste 2 dages intensiv Reformertræning været værd? Nada og Nul.

Spasser Deirdre-Ann!

Jeg er også en total "snacken" person - min veninde siger at der faktisk er sådan et ord, altså at man kan være meget "snacken" dvs. en person som spiser mange snacks/mellemmåltider/hyggespiser og hun siger også at det er okay, så længe jeg spiser sundt.

I dag ÅD jeg en pose med små snack fiber kiks eller sådan noget hippi agtigt noget fra Urtekram som jeg købte i Brugsen, dertil drak jeg 3 flasker vand. Jeg er total ustoppelig og bagefter bliver jeg altid så vred på mig selv.....

Jeg var faktisk meget bedre til at styre det da jeg boede alene og havde mit eget køkken. Her i huset er der så mange mennesker hele tiden, så hvis jeg køber noget mad og sætter i køleskabet så er det væk næste gang og da jeg jo ikke er den store madelsker har jeg ikke så mange retter i mit hoved som jeg kan lide, dvs. jeg spiser feks. 5-6 forskellige rugbrødder med pålæg, fordi det er de 5-6 stykker jeg kan huske og ved hvordan jeg laver og dermed også ved hvordan jeg handler ind efter.

Det samme gælder for aftensmad - jeg gider sjældent lærer en ny opskrift, fordi det siger mig så lidt, men dem jeg kan dem spiser jeg så ofte - eller gjorde. I 3,5 år har jeg jo næsten haft personlig kok på i form af It manden og det har jo ikke hjulpet på min madlyst... jeg har virkelig VIRKELIG fedet den madmæssigt.

Jeg kan mærke at jeg skal finde nogle sunde og mættende mellemmåltider til mig selv, for det er (næsten) altid dér det går galt for mig, jeg bliver sulten mellem måltiderne og så æder jeg et eller andet fucking usundt - plus at jeg er begyndt at drikke cola light igen. Var ellers lige trappet næsten ud af det, men når jeg får sukkertrang, så hjælper det at drikke en cola light - også selv om jeg godt ved at der IKKE er supper i cola light og jeg ved også godt at jeg nok får selvlysende børn pga. aspartanen i cola light - I know it all and I don't give a flying fuck.

Jeg er træt i dag kan jeg mærke, det har været en hård weekend og jeg har trænet lidt for meget og lidt for hårdt, så nu vil jeg hoppe i nattøjet og gå i seng.

Forresten, der er nu knap 2 måneder siden at jeg skrev til min veninde Anita og fortalte om It manden og jeg og hun har stadig ikke svaret mig - meget mærkeligt at man ikke reagere på en mail hvor ens VENINDE fortæller at hun er blevet single efter 3,5 år i et forhold...... på den anden side gør det at jeg ikke behøver interesseret mig for hvornår hun føder sit næste barn og at jeg ikke behøver bruge penge på en barselsgave, så måske det er en winwin situation?

P.S: jeg har fundet en løbeklub jeg vil starte i, jeg må gøre et eller andet for at få nogle nye venner, når dem jeg (troede) har falder fra som et juletræ der fælder grandnåle.... det er lidt trist at gå hele dagen uden at få sms'er fra andre end It manden.

Jeg ved det lyder ledt og jeg ville være MEGET MERE fucked hvis jeg ikke havde ham, men jeg gad jo godt ha ANDRE i mit liv end It manden...... han har så mange i sit liv og der er ingen i mit liv, eller i hvert fald så har de travlt med alt muligt andet end at tænke på deres venner og jeg bliver træt af at sende veninde sms'er hver fredag blot for at konstatere næste fredag at jeg ikke har fået en sms i nu 5 uger..... nu på fredag sender jeg ingen sms'er. Punktum.


Ingen kommentarer: