søndag den 18. september 2011

Dodgy Weekend...

Fredag aften spiste jeg pizza og drak en øl - og en cider og spiste en toblerone med mørkt chokolade som jeg ellers ikke normalt kan lide.....

Desserten fredag aften.....


Aftensmaden Fredag aften....
Ergo kan man vist rolig sige at jeg ikke spiste særlig sundt fredag - så lørdag måtte jeg da gøre det bedre ikk?

Øhhhhhh stemningsbilled fra lørdag??

Aftensmaden lørdag aften - eller var det bare trøste maden lørdag??
Efter - forgæves - at ha forsøgt at se en dvd på min computer måtte jeg give op. Den blev ved med at lukke sig selv ned, der er også under 12% hukommelse tilbage pga. alle de filer jeg har fået lagt over efter jeg er started på arbejde - og min eksterne back up kan ikke finde min driver så jeg kan ikke lave back-ups og få ting slettet for at få mere hukommelse - med mindre jeg vil undvære min computer i en uge........men det kan jeg ikke pga. arbejdet.......fordi jeg ikke har fået en arbejdscomputer og nok heller ikke får det......nå men altså, man ved man ikke bruger sit tv særlig meget når der er massivt støv på fjernbetjeningerne.....!!

In here shoes med Cameron Diaz.

Lækkert tv jeg har hva! Bare en skam jeg ikke har tv tilsluttet og efter at jeg var så "dum" at starte søndag morgen (kl. 8) med at tjekke mit kvartals budget så kan jeg helt sikkert fortælle hele verden at det heller ikke bliver i denne her måned jeg får tv kanaler!!!!! OMG hvor ser min økonomi ud - selv med lønnen!!

Jeg har udgifter for over 38.000 kr i denne her måned når jeg både har betalt husleje her, terminer på gården og alle mine andre udgifter - og så har jeg end ikke regnet mad og drikke med i mit budget, det er altid det sidste jeg regner ud, for om ikke andet så kan jeg leve af havregrød og vand i en måned - not funny men det kan lade sig gøre! Dvs. 8 kr for et kilo havregryn og vandet er jo betalt når de faste udgifter er betalt.........og det ser lidt ud som om sådan en måned er på vej.....

Og det er bare så urealistisk for d. 1 Oktober er der Radiodays og der skal jeg mødes med alle radiofyrene, jeg må virkelig lade dem varte mig op med øl.......total nasser agtigt at tænke sådan

Weekenden efter er det meningen at Lita og Sofie og jeg skal til Sverige Sofies svigerforældres ødegård og ud og kikke loppemarkeder - jeg burde SÅ meget blive hjemme men jeg har også bare SÅ meget lyst til at tage afsted..........jeg ELSKER jo loppemarkeder (har været på ét i dag men mere om det senere, brugte 122 kr)

Ugen efter er det vist nok meninge at jeg skal med arbejdet, altså min danske chef ned til Spanien for at møde de andre i firmaet, selv om de sagde til samtalen at de selvfølgelig befordre deres ansatte så tvivler jeg lidt på at det er 100% korrekt, jeg gruer virkelig for at få udgifter på den bekostning - I can so much NOT afford it!

Dernæst så vil jeg også utrolig utrolig gerne inviterer alle pigerne til indflytter/fødselsdags/julefrokost tam tam d. 17. December her i København, jeg har ikke holdt nogen form for fester eller noget i 1½ år til den tid og jeg vil bare gerne at der er råd til dét.........faktisk vil jeg gerne undvære alle mine julegaver for at holde en fest for mine veninder....

Jeg magter simpelhen ikke alle de udgifter!

Og jeg er jo heller ikke helt god til at holde mig fra at bruge penge, jeg synte selv jeg er okay god til det i løbet af ugen og for det meste også i weekenderne, men når der så kommer sådan en total kedelig nederen weekend for at bruge et Kjøbenhavnsk ordforråd, så knækker filmen lidt.....

I dag havde jeg aftalt med Lita at vi skulle på loppemarked på Jægerborgsgade - jeg kunne jo ikke få bilen ud så jeg kunne ikke hjælpe Sofie med at køre affald, jeg har stadig ikke hørt fra hende og frygter at hun er blevet sur.....

Nå, men vi tog til Jægerborgsgade for at se på loppemarked ting - og lad mig bare sige én ting, organisationstalentet er ikke særlig stort i Jægerborgsgade!!

Der var cykler og biler OVERALT, hvilket gjore det yderst svært at komme frem og tilbage - hvorfor har de ikke sat skilte i ruderne på alle bilerne i ugen op til at der skal være loppemarked, så de kan finde alternative parkeringsmuligheder bare den éne dag? Resultatet er jo at flere af bilerne fik kæmpe ridser når cyklerne væltede ind i dem, jeg så flere biler med store ridser og en vælted cykel op af køleren eller døren, for slet ikke at tale om alle de små ridser bilerne fik når folk med cykler, tasker, barnevogne og andet møflet sig forbi og rørte ved lakken......jeg ville blive PISSED hvis det var min bil som havde holdt der og jeg ikke var blevet informeret!!!

Den manglende plads gjore også at det flere steder var nærmest umuligt at komme til at kikke, på tingene og det har helt sikkert gået ud over salget.........med alle de loppemarkeder jeg har været med til og som jeg selv har deltaget i og arrangeret så er dét der helt klart det mest amatøragtige ever seen, hvad sker der lige for at der ikke var mere styr på det?

Da Lita og jeg kom kl. 09.55 var der flere som slet ikke havde sat deres stader op endnu.......i Århus feks. skal man være på plads kl. 08.30 og marked åbner kl. 09.00 og pladsen skal være forladet igen - og ryddet for affald og fejet kl. 18.00 når marked lukker kl. 16.00.

Det er det samme som da jeg cyklede gennem København her til morgen og ser at der ligger massive mængder smadret glas foran de fleste beværtninger inkl. Karel Van Mander som jeg ellers har ret høje tanker om - i Århus i alle de år jeg var bartender dér og det samme i London da jeg også var bartender dér, hver evig eneste morgen når vi lukkede så blev der sendt to ud på gaden for at feje hele fortovet og vejen foran matriklen for glas, cigaretskodder, affald osv. ellers vanker der møder fra kommunen - men i København, nope der er det okay bare at skide på det hele og smide glas overalt og lade ens gæster svine fortovet til weekend efter weekend og lade alm. mennesker cykle og gå i det til dagligt........

Jeg har flere morgner gået forbi Karel Van Mander og set glas, flasker og andet affald flyde foran deres facade og jeg forstår det ikke - vi taler om 15-20 minutters ekstra arbejde og så sender man samtidig et godt signal til samfundet omkring en.......

Her er nogle billeder fra Karel en morgen i Maj måned, der var bare glas og flasker og cigaretskodder over alt

Svineri

Smadret og ét helt glas på tortovskanten
Jeg tænker tit på at lave en bog om Københavns bagside, altså ikke pga. Karel, slet ikke, men sådan generelt - det er som om der er en generation eller en bølge af ligegyldighed i samfundet der gør at når jeg går mine tidlige morgenture så ser jeg affald overalt, affald, glas, skodder, madpapir osv om det så er fordi der er for få og for små skraldespande eller om det bare er fordi folk er snot uopdragne er egentlig sagen underordnet - jeg tænker bare at en sådan bog måske ville få folk til at vågne lidt op.........ja enten det eller også ville den aldrig blive læst...... :)

Men altså, det var det samme på Jægerborgsgade, cykler, affald og biler overalt mast sammen med en masse boder og en pokkers masse mennesker.......

Men jeg fik da brugt 122 kr, hvilket muligvis var 122 kr for meget, det vil tiden vise men jeg håber at det var en god forretning jeg gjore!

Jeg købte nemlig et par helt nye og aldrig brugte børnesko i str. 20 og NEJ jeg er ikke gravid eller skruk, men skoene koster normalt 750 kr og jeg købte dem til 80 kr og har nu sat dem til salg til 500 kr.......måske det er mine madpenge som er på vej der??

Dernæst så købte jeg en ny Swirl-Vase fra Normann CPH i RØD :) Ohhh la la - og har dermed sat den råhvide jeg købte til 40 kr i sommer til salg........nu mangler jeg bare nogle købere!



Købte et fint grønt glas til min samling af grønne glas - drømmer jo stadig om at finde et magen til dét jeg kom til at smadre i sommer, men indtil den dag kommer så måtte jeg slippe 2 kr for dette her.

Mine to Swirl-Vaser fra Norman CPH, den råhvide som egentlig ser mere nikotingul ud i virkeligheden er nu sat til salg, jeg gav 40 kr for den så der er masser af penge til at gå ned i pris hvis det skal være - den røde er bare SÅ fin og skal aldrig dø!

Dernæst så har jeg også sat den brune vase i baggrunden til salg med endnu flere billeder end før og så fandt jeg de her Angulus og Celavie sko til 100 kr i alt.......det var først bagefter jeg kom til at tænke på om skoene egentlig måske var (er) hælervare? Jeg mener, hvorfor sælge et par helt nye sko til 50 kr når de som nye - hvilket de jo er - koster 750 kr?? Hmmm.......men jeg handlede i god tro for det var først bagefter da jeg kom hjem og tjekkede priserne på nettet at jeg indså den store prisforskel, jeg vidste godt at det var dyre sko men ikke at de var SÅ dyre.

Jeg har simpelhen kedet mig SÅ ubeskriveligt her i weekend og jeg har ned ikke fået trænet særlig meget, når jeg har ringet til min søster eller min mor har de ikke haft tid til at tale fordi de enten var trætte eller i gang med noget - her til aften kedet jeg mig så uendelig meget at jeg ringede til min Gudfar! Som brugte 20 min. på at fortælle om en åndssvag håndboldkamp mellem Viborg HK og et eller anden hold.........og om den nye røde regerng.....*gab*.........fortrød næsten at jeg havde ringet men så fik jeg da gjort en god gerning!

Min Far har været på skadestuen og det viste sig at hans håndryg er brækket.......men vil han han hånden i gips? Nej...........min søster siger hånden ser gyselig ud, jeg tror hende!!

Min ældste lillebror har brugt 8000 kr på 14 dage og det kom som et kæmpe chock for ham, jeg kunne ikke helt lade være med at smile, mest inden i da han fortalte det - jeg kan så udemærket huske hvordan det var da jeg fik min aller aller første løn udbetalt - jeg følte mig som en DRONNING og som verdens rigeste person.......det samme har min lillebror jo følte og *bang* så har han brugt en masse penge, hvilket det faktisk er taget i betragtning af at han bor hjemme og har nul udgifter da Far og Mor betaler ALT for ham inkl. telefon og bil og så har han fået et Benzinkort af Far, så pengene er gået på fest og burger........han var helt chokeret da han talte med mig og jeg ved i mit sind at han vil gøre det anderledes i næste måned og dét er jo godt. Han er sådan en dejlig dreng - det er de begge to, men min ældste lillebror er bare så meget ikke-lig mig, han er stille og rolig og sooooo easy going og altid den korrekte dreng, ikke fordi han skal være sådan, men sådan ER han bare!

Hvor i mod min yngste lillebror, han er nøjagtig som jeg - altså nøjagtig! Han taler og tænker meget og har altid en million følelser i sn lille krop (som så er ca. 30 cm. højere end mig!) Og så er han mega uheldig, taber sin mobiltelefon så den går i stykker ca. hvert ½ år, taber solbriller, får sjålet sin Ipod fordi han lægger den på et bord i et pizzaria (!) Laver buler i biler, køre forkert osv.......han har tre venstrefødder og hoved under armen.........det er tydeligt at han er den yngste og har haft 6 søskende til at gøre ALT for ham altid......men han er også en darling dreng indeni, hvis jeg selv skal sige det så har jeg gjort det ret godt mht. at opdrage dem :)

Ja vist er de ikke mine sønner, men de hang ved min side fra de blev født til jeg flyttede til London i 2006. Det var mig som gik til Svømning med dem, kørte dem til vennerne, lavede videoaftner, bioafter, hygge weekender osv. Det var mig som lavede lektier med dem, arrangerede børnefødselsdage osv. Og jeg gjore det gerne, for de var mit et og alt, de eneste personer jeg altid kunne regne med - og jeg elsker dem af hele mit hjerte.

Og i næste weekend skal jeg hjem til dem sammen med min yngste storebror som bor i Sverige, han skal hjem til noget skole re-union i Viborg og tager mine nevøer med, så køre vi sammen - jeg glæder mig allerede meget og glæder mig også meget til at jeg skal prøve at køre med min yngste lillebror i hans nye bil :)

Forresten, Lita og jeg spiste på en Cafe på Jægerborgsgade, de havde det fedeste toilet længe set - jeg har jo lidt en fetish med wc'er - der findes så mang klamme at jeg bliver oven ud lykkelig når jeg finder et fint hvor min delikate popo er i sikkerhed når den sætter sig (på PAPIR)



Er dét ikke bare gennemført?? Træ gulve, træ spejl og det fedeste tapet længe set.......sådan noget gad jeg faktisk godt selv have i mit soveværelse.......sikke fantasien kunne lege ta-fat om aftnen.......

Nå, klokken er 21 men jeg er slet ikke træt, hvilket måske hænger sammen med at jeg fik mig en lille middagslur i dag.........dumt men ak, jeg var træt og sov til mine ben snurret og trængte til at blive struket i sofaen!

Glæder mig virkelig meget til jeg skal på arbejde i morgen - ud og tjene flere penge og lave noget fornuftigt!

Ingen kommentarer: