torsdag den 15. september 2011

Knas på Arbejdet

I dag er der Folketingsvalg i Danmark - lige nu siger exit pollerne at der står 51,2 til Rød blok og 48,8 til Blå Bolk som er dem jeg stemmer på - jeg kan næsten ikke magte at de røde skal til magten.....og ved du hvorfor?

Fordi jeg lige har fået et glimt at deres enorme ressourcespild her fra min lejlighed, en flok vrede grimt klædte unger som ikke sagde meget andet end "Fucking" har netop marcheret rundt nede på gaden i deres Christiania outfit - med kæmpe politieskort!! Hvad sker der for at der skal tre politirugbrød og 4 betjente til at eskortere dem rundt mens de stopper trafikken og råber "Fucking Fucking"??

"Stadig ingen Fucking tak til systemet?" Sig mig, ved de hvad det vil sige at leve i et andet slags system, hvor deres opførelse og påklædning slet ikke var blevet accepteret, hvor de ville være blevet banket og smidt i fængsel, lande og systemer hvor de skal være glade for overhoved at kunne stave og skrive - hvad FANDEN har de at brokke sig over???

Jeg skal undlade at kommenterer på deres påklædning og hårpragt, men som min elskede Morfar ville ha sagt, så skulle de ha en omgang med tonkingstokken og som min Far ville sige det "Stik dem en feltspade og lav dem lave noget digebeskyttelse ude i Vestjylland, så gør de da lidt gavn......." for gavn dét gør de fandeme ikke dér på gaden!
Ohh well, nu er kl. 19 exit-poll'en kommet: 90 mandater til Rød. 85 til Blå - bum bum en rød regering er vist in the making - eneste positive ting ved dét er at farven rød er pæn......

Men hvad er det med de røde der tror man kan blive ved med at tage penge ud af statskassen og bare bruge og bruge? Når der ikke er nogen penge at bruge må man spænde livremmen ind og spare hvor spares kan - dét er ALDRIG fedt, I know from personal experiance men det ER bare nødvendigt.

Hvem vil lægge navn til at spare på ældreområdet? Ingen, men hvis der er nogle ældre som har formue, så ser jeg ikke det forkerte i at de selv betaler noget til deres alderdom og til deres pleje, det kan lyde som uretfærdigt fordi der er ligeså mange som ikke har sparet op og de får alting gratis men hvad er alternativet? At der er forskellige ting som slet ikke kan blive til noget?

Jeg syntes heller ikke at det skal koste penge at gå til læge, vi må ikke blive for amerikaniseret og fattige, gamle og syge må ikke føle at de ikke kan gå til læge når de har det skidt - vores velfærdssystem er for ALLE, men - hvis du skal til læge og ha pencellin, hvilket du ofte selv godt ved hvornår du skal, har du en betændt finger, skal du til gynækelog osv. så syntes jeg det er okay at du betaler 200 kr pr. gang - er du fattig skal du selvfølgelig ha lov til at komme alligevel - men dem som kan, de BØR fandeme betale mere!

Og nej det er ikke sjovt at skulle betale mere, men glæd dig over at du er i en situation hvor du KAN betale i stedet for at være så fattig at du ikke kan.......

Og nej vi skal ikke hæve udlandsbistanden - det er super synd og helt vildt forfærdeligt at der er så mange som lider rundt om i verden, men vi skal og må altså have vores eget land op og køre igen og det kan man ikke hvis vi samtidig giver penge væk vi selv mangler - så lad os lave nogle flere nationale indsamlinger og sætte udlandsbistanden i bero i et par år, feks. 2 så vi kan bruge pengene på at få styr på Danmark, så kan vi altid hjælpe igen bagefter.

Jeg syntes at alle mennesker som har det skidt i deres eget land skal have lov til at komme til mit fantastiske land og bo frit og mene, tænke og tro hvad de ønsker - men jeg syntes ikke at det er i orden at de kan få kontanthjælp, gratis bolig og bo her uden at integrere sig og lærer vores sprog - jeg har ikke kunnet få kontanthjælp i 1½ år hvor jeg har haft en mikro indkomst og jeg har bidraget til samfundet siden jeg fik mit første arbejde som 14 årig - Danmark kan ikke blive ved med at agerer bistandskontor for hele Europa.

Du skal være velkommen her, men du må tegne en sundhedsforsikring så du kan få lægehjælp indtil du selv kan klare dig selv økonomisk og du må ikke starte ud med at få kontanthjælp før du har bidraget til samfundet - det lyder måske hårdt men det gør måske også at mange som bare sidder derhjemme, feks. udenlandske damer som ikke kommer i arbejde og dermed ikke lærer sproget kommer mere frem i bybilled.

Dét er mine politiske holdninger - og så inkl. alle dem som omhandler landbruget og beskyttelse af landbruget og fremmelsen af et bedre og mere bæredygtigt  landbrug til gavn for os alle - og med de ting i min hjerne gik jeg ned og stemte her i eftermiddags på Nyboder Skole.

Først gik jeg forbi plejehjemmet som har det største flag jeg længe har set - her er da noget helt galt med properationerne...... :) Måske fordi de ældre ikke kan se flaget hvis det er mindre?

Nyboder Skole 15. September 2011

Dejlige Kong Christian d. 4 (1588-1648) stod på sin plads og holdt øje med at der var ro og orden i hans lille Dannevang

Aiii men hvad sker der for at cykle rundt med sådan noget bras på sin cykel??

Stemmeseddel Anno 2011

En Kandidatliste er ophængt inde i valgrummet just in case du ikke vidste hvem du skulle stemme på.......

Skal jeg stemme på Dansk Folkeparti??

Naaaa jeg tager gode gamle Venstre!!

Og siger FUCK til Socialdemokraterne - eneste humoristiske indslag med dem er Lars Weiss (nederst til højre på Liste A) som har et slogan ude på Amager som hedder "Amar' Lars Weiss" - det er da lidt humor at lave lokale valgplakater.......

I dag måtte jeg cykle på arbejde da hele byen var spærret af for bilkørsel pga. VM i Cykeløb og så er det lige jeg spørger, HVORFOR skal det både være koldt OG regne når jeg for første gang i mands minde skal cykle??

Langt om længe fik jeg møjet cyklen op af verdens mest skumle cykelkælder - jeg har lovet mig selv ikke at sætte den derned igen - super ærgeligt at den skal stå ude men jeg lover dig, jeg køber hellere en ny cykel end jeg bruger cykelkælderen!!! Den (kælderen) skriger "voldtægt" lige i hoved på mig and I ain't having it, hele baggården skriger "PAS PÅ!"
Og som om dét ikke var nok, så havde jeg modvind både derud og hjem.....!! I morgen tager jeg min vinterjakke på!! Min elskede Moncler med den itu lynlås......

Da jeg kom ud på arbejde er kl. kun 08.10 og jeg har jo ingen nøgle så jeg må vente til min chef kommer kl. 08.30...........kl. 08.40 sms'er han mig at han ikke tager ind til København i dag (han bor et sted på Sjælland) pga. alt afspærringen og at jeg også godt må arbeje hjemmefra...........doooooooo!!!

Så jeg må vente helt til kl. 09.08 hvor den første med en nøgle møder.........Aiii men fuck mig i øret hvor er det dog irriterende!!! Og jeg knurre frøs!!


Lang hård cykeltur i støvregn, modvind og kulde.......og så måtte jeg liiige stå og vente i en time!!

Da jeg skulle hjem så jeg det her og så var det at jeg konkluderet at man ved man arbejder et ungt sted når folk køre på arbejde på SKATEBOARD!! Helt vildt grinagtigt men også lidt lillebror sødt.........
Da jeg mødte ind ringede min chef til mig, han sagde at han havde fået en vred mail fra chefen fra det firma vi deler kontor med - jeg tænkte straks på flasken jeg havde taget med hjem og fik en klump i maven.........

Chefen for det andet firma er 25 år og er samtidig opfinderen af konceptet, min øverste chef i Spanien har så (åbenbart) købt aktier i firmaet. Anyway, min chef og jeg har lejet os ind hos dem for ikke at sidde alene, hvilket jeg er virkelig glad for, for jeg trænger til at komme ud og det er så skønt at det er et ungt team med en kæmpe konkurrence ånd vi bor til leje hos, det smitter vildt meget af på mig.

Vi betaler 7500 kr for to kontorpladser pr. måned og i dem er der ikke inkluderet computer, printer eller noget og så har vi fået to skriveborde som står rigtig ufedt placeret lige ud til en gang hvor alle går forbi i pendulfart på trods af at der er masser af plads andre steder.
Plus at min chef ikke er der halvdelene af tiden, enten fordi han arbejder hjemme fra, har møder, er i Spanien eller på Ibitza.
Ved siden af det betaler vi så 300 kr pr. person for frokost pr. mdr. og igen er min chef der ikke altid. Frokosten består af alle mulige slags pålæg fra Netto og rugbrød - vildt lækkert for mig som aldrig har pålæg i køleskabet men ikke noget gourme måltid og slet ikke til 300 kr pr. mdr hvis du spørger mig. Nå, men så er der også en frugtordning og de gratis vand, vitamin vand, cult og Eve ciders.

I mailens skriver ham den unge chef at han lige vil pointerer at frugtordningen og vand, vitanmin vand osv. IKKE er med i vores madpenge, at dét skal vi betale yderlig 300 kr pr. person for pr. mdr. for at deltage i (!) og at han fremadrettet vil fakturere hans PR Chef for at hjælpe mig, for aftalen havde været at han (altså det andet firma's PR Chef) skulle bruge en halv time på at "lærere mig op" og ikke mere - men den halve time var klart gået og så forsatte han i den dur i mailen til min chef........

Jeg blev helt paf!

Lærere mig op?? Jammen det er jo MIG som har hjulpet dem............ja deres PR Chef var inde hos mig den første uge i ca. 20 minutter og fortælle mig om hvordan jeg skulle bruge Presswire som er en side der sender pressemeddelser ud, så fortalte han mig om et samarbejde de havde med et andet firma og herefter brugte han resten af tiden på at fortælle om at han engang havde været i Q-tv og vise sin mave frem.........

Min chef var så rasende over mailen at jeg skyndte mig at gå til bekendelse og sige at jeg havde taget sådan en solbær drik og at jeg var kommet til at tage flasken med hjem, men at jeg kun havde gjort det fordi jeg ikke havde fået den drukket færdig på arbejdet........senere på dagen hørte jeg den unge chef tale højt med de andre om hvad sådan en flaske kostede pr. stk. i butikkerne. Jeg var dæleme lige ved at hente min pung for at lave kontant afregning......

Anyway, min chef er nu så vred over den behandling vi har fået derude, at han i morgen skal ud og se på andre kontorhoteller vi kan bo til leje hos.......

Og så bad han mig lave en komplet liste over hvad jeg har gjort for de andre - og taget i betragtning at jeg har været der i 8 arbejdsdage da han får mailen så har jeg faktisk været rigtig sød - ikke at jeg ikke altid er det, men jeg har lagt mig ekstra i selen og netop derfor gør det også ekstra ondt at få smidt sådan noget volapyk i hoved - hvis det ikke var for mig havde det andet firma slet ikke været i tv i går aftes feks.! Det er også pga. mine kontakter at de fik en artikel i Ekstra Bladet og en anden i Femina....

Her er hvad jeg har hjulpet med:


Jeg har skaffet XXX (Pressechefen) kontakter på Tv2, Bazar, Vi Unge, Alt for Damerne, Femina, Eb.dk og Lime, derudover har jeg hjulpet XXX fra XXXX med at komme i Tv2 Bornholm og forsøgt at få solgt en artikel til Lime ang. deres cykler + tøjkode og givet dem tlf. nr. på diverse radiofolk på både Jyske stationer men også på både Nova FM og 100FM.
Jeg har sammenlagt tager ét Solbær Vitamin Drik og én Flaske vand i den periode vi har været her. Tyggegummierne har jeg spist af men ikke vildt mange og jeg har ikke tal på dem.


Den dag XXX (Presse Chefen) var inde hos mig for at "hjælpe" mig, brugte han tid på at vise mig Presswire og fortælle mig om hans opdigtede pressemeddelelse, og lidt om XXX samarbejde med XXX, resten af tiden brugte han på at fortælle om hans optræden i Q-Tv hvor han fik 500 kr for at vise sit vaskebræt foran 150 kvinder.


Den dag XXXX var på besøg med cyklerne, tror det var hmmm fredag? Det var en dag du ikke var her, der viste XXX (Pressechefen) folkene fra XXX ind til mig bagefter hvor jeg brugte ca. 20 min. til en ½ time på at snakke med dem om hvor de gerne ville eksponeres og der var her jeg spurgte ind til hvor de kom fra osv. hvorefter jeg foreslog at de kontaktede XXXX på Tv2 Bornholm som er en af mine egne gode venner, som så kom og filmede dem i mandags med cyklerne.


Hver gang jeg har givet dem en kontakt har jeg ringet i forvejen for at høre om det var okay at jeg gav den og den persons tlf. mv. videre, det har også taget tid. Dernæst så har jeg i går brugt tid på at hjælpe de to programmør og ham den lille XXX  som sidder tættest på vinduet overfor de to nørder med at finde et sted at bo her i København, da jeg efter at ha boet 4 steder på 1½ år har et ret effektivt boligkartotek og altid gerne hjælper andre mennesker - men jeg bliver godt nok en kende irritabel når jeg får min venlighed og hjælpsomhed smidt i nakken på en måde.


Og så sidder jeg lige og kommer i tanke om, at jeg jo foreslog XXX (den unge chef) at der kom en større skraldespand op ude i Køkkenet så de dyre Netto poser til 2,50 kr pr. stk. som bliver indkøbt hver dag når der handles ind ikke bare bruges som affaldsposer - han bad mig om at finde en større skraldespand og det fandt jeg også til ham i går via nettet og sendte ham to forskellige tilbud.

OMG jeg syntes ovenstående som jeg selv har skrevet er at gå i ultra små sko, jeg mener - hvad betyder det hvem der har hjulpet hvem bare man får lavet noget og når nogle resultater? Men det betyder åbenbart noget for mange andre - som jeg sagde til min chef så har jeg lært hjemmefra at den som kan, bør - og da jeg kan hjælpe det andet firma med mine kontakter så bør jeg også hjælpe og det har jeg gort som den mest naturlige ting i hele verden men det viser sig så at deres PR chef så åbenbart ikke har fået laved alt det han skulle og så har han sagt til ham den unge chef at det var fordi han har hjulpet mig................sådan en lille skid, han har tørret det af på mig at jeg har brugt hans tid så derfor er han kommet bagefter?!

That ain't even true.............og nu skal vi så måske flytte kontor.......jeg sagde til min chef at jeg fulgte ham hvorhen han ville være, så længe det var i København (gider ikke til at ligge og køre rundt på Sjælland for at komme på arbejde hver dag!) Mega mega irriterende situation........og hvor er ham den unge chef da bare drøn barnlig! Pardon me men hvis man lejer kontorpladser så er det altså noget man gør med alt inkl. - min søster har siddet på Lyn Fabrikken i Århus flere år og hun lejet altså en kontorplads med alt inkl. til meget færre penge end det vi betaler......og jow LynFabrikken ER mere populær end en gammel pisse kold chokoladefabrik på Amager!

Nå, men jeg blev altså i drøn dårlig humør af at være dér i dag og da min kilde fra militæret så pludselig trak sit citat tilbage så blev dagen ikke bedre. Min chef siger at han nok har fået et dunk i hoved oppefra og derfor ikke må udtale sig mere men arghhhhhh what a day!

Så jeg cyklede hjem kl. 14.00 i stiv kuling og modvind og regnvejr, gik hjem, fik et lynhurtigt varmt bad og så gik jeg ned og stemte, hjem og tog én time på øjet og så gik jeg i krig med at arbejde igen, skal bare være færdig med de brochure til i morgen!!



P.S: Socialdemokraterne har vundet valget ......... hvor irriterende!!

Ingen kommentarer: