fredag den 18. november 2011

FREDAG!

Godmorgen Deirdre-Ann!

Sådan tænkte jeg da jeg åbnede mine øjne kl. 8! Jeg gik i seng kl. 21.44 og har sovet lige siden, jeg ved det lyder af mange timers søvn og det er det også, men jeg frygter ikke at jeg er ved at få en vinterdepression for jeg har det strålende indeni, det er bare min arbejdsenergi og min energi til at tage hul på dagen der er væk - den er sjovt nok kommet igen nu når jeg kan mærke weekenden og to dage "fri" fra spisebordet lige om hjørnet!

Så jeg starter, er kl. 08.30 med at læse mails, den ene er fra min chef....

Han er simpelhen en nødeskald til at formulere sig. Sagen er den at jeg er ved at lede efter en case til en artikel i Berlingske Tidende, så jeg har sendt et brev ud til alle vores bruger om de kender en der gerne vil være med/stille op.

Jeg har skrevet brevet og sendt det til vores IT fyre i Spanien som så har sat det ind i en mail der bliver sendt ud til alle vores bruger i en fin indpakning, altså som sådan et fancy brev der åbner sig når de klikker på det. Anyway, der var - åbenbart - en del stavefejl i brevet som min chef stod helt af over i denne her mail og kaldte os for (tjekker lige mailen for at få den rigtige formulering) "uduelige pizza-handlere" ja, dét kaldte han os, mig og it fyrene lige fra morgenstunden......! Nu har jeg jo tjekket hans baggrund - fordi Norman engang sagde til mig at "alle googler" så jeg VED at han bare burde holde sin grimme mund lukket med at rakke ned på andre. Der er i hvertfald ingen af os der er blevet fyret for bedrageri!

Nu er det jo sådan at jeg er et total ordensmenneske og jeg VED der ikke var én eneste stavefejl i det nyhedsbrev da jeg sendte det ned til Spanien, et af stederne skulle der ha stået "general" men i stedet for stod der "generl", et andet sted manglede der et pause komma (hvilket jeg egentlig ikke ser som en stavefejl men som en upser) sådan at teksten kom til at lyde sådan her " eller hjælp til deres magasin...." der skulle ha stået "eller hjælp, til deres magasin....." det er selvfølgelig super uheldigt, men hvad skal jeg skrive tilbage?

At it fyrene i Spanien sikkert har rykket rundt på teksten og så er der røget et komma og et bogstav? Overskriften i mailen var også "bla bla bla.....Berlingske Tidene" - inde i brevet stod der så "bla bla bla...... Berlingske Tidende.....bla bla bla" Jeg ved jo også godt at det ikke er mig der har lavet overskriften, men en af It fyrene, jeg ved faktisk også godt hvem af dem, det er ham den rødhåret, men hvad skulle jeg svare tilbage?

Skulle jeg skrive en udførlig mail med hvem der stod for hvilken stavefejl og dermed fuldstændig vaske mine egne hænder? Det ville være det mest korrekte hvis jeg skulle holde mig til sandheden, men den seneste tid og de sidste mange år har lært mig at ærligehden ikke er den bedste løsning i 99,9% af tilfældene.

Så jeg skrev i et munteret tonefald:

"Godmorgen Alle

Jeg tager fuldt ansvar for dette nyhedsbrev og de stavefejl det indeholder.

Jeg er også enig i at det er bøvlet og irriterende at alt omkring nyhedsbrevene skal omkring XXX (vores chef) for at blive tjekket inden det sendes ud, da det flere gange har gjort at nyhedsbrevene ikke er kommet ud ifølge deadlinen.

Selvfølgelig skal der ikke være stavefejl og andre graverende fejl i det materiale der sendes ud, det er klart, men på den anden side så er vi alle kun mennesker, pizzafolk, journalister eller XXXX (firmaets navn) - alle laver fejl.

Jeg er helt klart af den overbevisning at XXX (It folkene) og jeg godt kan ordne nyhedsbrevene alene fremover, hvilket også ville være en lettelse."

Jeg var liiiige ved at skrive "....men på den anden side så er vi kun mennesker, pizzafolk, journalister eller tidligere offentlige ansatte - alle laver fejl" meeen dét ville lige ha været kækt nok og nok nærmest det samme som at skrive under på min egen opsigelse! Men damn hvor ville han have fortjent det, jeg syntes simpelhen hans måde at tale til andre på er helt ude i hampen.

I går ringede jeg til Elsebeth min coaching buddie, hun sagde at ham, min chef er ligesom hun har været i mange år, offentlig ansat og offentlig opdraget, dvs. han vil se kasser, diagrammer, tal osv. før han er tilfreds, det er nemlig sådan det offentlige køre og ikke som i den verden jeg kommer fra hvor begge mine forældre og alle mine søskende er selvstændige, at man gør hvad der er bedst for virksomheden, uanset hvad normen er og hvad folk tænker.

(Hvis de offentlige gjore sådan, så ville vi jo ikke se alle de der omsorgssvigt, så ville man bare rykke et barn der lider ud af kløerne på sine klamme forældre eller plejeforældre og finde et andet godt sted til barnet - alle de der retningslinjer osv kan man jo ikke køre et land efter, i hvertfald ikke når det har med mennesker at gøre. Hvis jeg var offentligansat ville mit hus være stuvende fuld med tvangsfjernet mishandlet børn! Nå, et surt opstød herfra morgenstunden af!)

Så nu har jeg besluttet mig for at jeg vil satse på at Elsebeth har ret, at min chef er en 1'er i Ennegrammet og derfor vil jeg fremadrettet behandle ham som en 1'etter og give ham rammer, kassser, diagrammer osv. I can do that. Pice of pie men fucking borring!

Men altså, jeg kan lugte weekend, i går aftes blev julelysene, gurilanderne, julehjerterne og julestjernerne tændt på gågaden og jeg kan se dem fra mit stuevindue - SÅ SMUKT og nu skal jeg bare være færdig med den møg strategi og så må jeg jo lave den som jeg mener den skal laves og så tage alle høvlene bagefter, for 100% så har han (min chef) en masse rettelser når jeg har lavet den, men før jeg laver den har han ingen indput, ingen undersøgelser, meninger eller noget omkring virksomheden jeg skal bruge.......irriterende men nu gider jeg ikke tænke mere på hvordan han arbejder.

Jeg ER super dygtig og kompetent til mit job, ingen tvivl om det - jeg skal bare vise det og være mere ligeglad med om jeg bliver genansat så længe jeg er ærlig og tro mod mig selv (........men det er bare pænt svært at være ligeglad med en genansættelse når mit eksistensgrundlag afhænger af det!!)

Ingen kommentarer: