fredag den 4. november 2011

Somaly Mam i Cambodia

Jeg har jo en drøm inden i, om at når jeg engang kommer på den anden side af gæld og ikke mere er indsolvent så vil jeg gøre noget mere for andre, mere charity.

En ting er selvfølgelig at det er fradragsberettiget ligesom feks. en A-kasse og en fagforening, det er selvfølgelig dejligt men jeg ville stadig gøre det hvis det ikke var.

Den anden ting er, at jeg kan slet ikke bære i min krop at vide at der er SÅ mange mennesker i verden som har det skidt - og at der er SÅ mange mennesker i verden der har det bedre end godt og som overhoved ingenting gør for at hjælpe andre.
Karma eller ej, jeg tror på at man skal være den forandring du selv vil se i verden. Hvis jeg er sur og ked af det hele tiden så tiltrækker jeg også den slags mennesker den anden vej (hold da OP hvor er jeg oplyst her til morgen hva! ;-) )

Udover at betale til mine to "små" piger i Togo i Afrika, så støtter jeg også Somaly Mam's foundating against trafficking of woman and children, altså på dansk menneskehandel.........ja ordet menneskehandel sætter ligesom ret meget tingene i perspektiv ikk!

Jeg tænker på noget alla da slaverne blev fragtet fra Afrika til de nye kolonier i Amerika, bare værre for i dag er folk oplyste eller det burde de være - og så sker det stadig, endda med helt små små børn, specielt piger som bliver voldtaget af store fede mænd.....jeg dør lidt inden i hver gang jeg tænker på det.

Følelsen...vægten af en stor krop oven på en lille krop......lugten af sved.......blod....smagen af de salte tåre som bare overhoved ikke har nogen effekt på manden......arghh jeg mister helt lysten til min morgenmad når jeg får sådanne deja'vu - PUHA lad os tale om noget andet.......

Men altså der var jo selvfølgelig en grund til at jeg skriver det her, det er fordi jeg på min facebook støtter Somaly Mans foundation men jeg er også venner med hende personligt på hendes egen facebook og her til morgen så jeg at hun havde lagt et billed ud af en af mine store kvindelige idoler fra Hollywood.....

Meg Ryan og Somaly Mam sammen i Cambodia for at gøre verden opmærksom på den desværre stigende handel med kvinder og børn....
Jeg får tit at vide at jeg ligner Meg Ryan, jeg smiler når folk siger det for hun er jo meget ældre end mig men hvis jeg ser lige så haps ud når jeg er i hendes alder så er det vel helt okay. Lige nu er jeg bare SÅ stolt af at hun ligesom jeg støtter en gruppe mennesker som ellers ville være glemt for omverden.......

Jeg får endnu mere travlt med at blive gældfri når jeg læser om de nye oversvømmelser i landet som gør at de mister deres centre hvor pigerne bor bag store høje mure så bagmændene ikke kan komme og tage dem tilbage når først de er blevet redet.....

Og det aller aller ALLER væreste er, at der også findes menneskehandel sted her i mit lille elskede Danmark..........har du tænkt over det?

Ingen kommentarer: