mandag den 23. august 2010

Forsættelse af Fødselsdagsfest & Karel Van Mander!




Altså, som skrevet i mit tidligere indlæg så var jeg ikke en super værtinde til min egen fest, så på den måde kan man sige at jeg har skuffet mig selv, en hel del faktisk.

Min søster stod for det meste af maden, ligesom sidste gang men det var som om eller det er som om at det var mere "okay" at hun gjore det sidste gang. Denne gang skammet jeg mig ligesom på en eller anden måde...

Jeg havde bagt muffins - et rent maridt og et helt blog kapitel for sig selv - men det var den ene del af desserten, at pigerne skulle have en muffin og så skulle de selv dekorere den.



Dertil havde jeg købt glassur som jeg laved pink, eller dvs. det gjore min søster. Jeg havde også købt en masse spiselige farver i små tuber som man kan skrive/tegne med, små hjerter, blomster, ansigter, dyr, krymmel i alle farver osv. så der gik helt konkurrence i at dekorere den bedste og fineste muffin - dertil, eller efter muffinsnene (hvordan skriver man egentlig muffin i flertal??)skulle vi havde haft en skive trefarved is, med chokoladesovs, kyskager, små vaffler, guf, vindruer, blåbær, ananas osv. - det kom aldrig på bordet.....

Forretten var 250 g hakked oksekød (3%) som jeg havde laved til bøffer - eller igen, min søster havde, som blev sat på bordet med burgerboller, salat, gourgamola (Add!) agurk, rød peber, ketchup, burgerdressing og mange andre ting som puttes i burger. Så alle fik lov til at lave sin egen burger, jeg hader når der er alt muligt klamt, dvs. ting jeg ikke kan lide og der er MANGE ting jeg ikke kan lide, i maden og man er i byen og dermed tvunget til at spise op.....så dét vil jeg aldrig udsætte mine gæster for!

Udover et stort udvalg af sprut som jeg har flyttet et UTAL af gange helt fra da jeg flyttede fra gården i 2005, så havde jeg også købt en masse forskellige øl, rødvin, hvidvin, flere forskellige slags og smagsvarianter af cider, champange og en velkomstdrink, tre forskellige slags chips og en masse chokolade (som desværre heller aldrig kom på bordet)

Så det var ikke fordi tanken bag min fest ikke var god nok, det kiksede bare på en eller anden måde. Op til festen begyndte jeg at få voldsom dårlig samvittighed over at jeg overhoved holdt fest når jeg nu er arbejdsløs og ikke tjener penge overhoved - men jeg trængte bare SÅ meget til at mærke jeg levede og sidst jeg havde en super sjov sjov aften i byen var til julefrokosten hvor vi var på Karel Van Mander bagefter, så jeg tænkte - måske lidt naivt - at jeg kunne genskabe den magiske herlige stemning igen.

Det kunne jeg ikke.

Nytårsaften i år, eller nytårsaften 2009 sad jeg til en forandring igen alene - ikke fordi jeg ikke var inviteret steder hen, men fordi jeg ikke orker at sidde til parmiddage og være den ENESTE som er alene - jeg hader det og jeg afskyer det og at være til sådanne fester/komsammen får mig til at føle mig som en stor taber. At jeg nu stadig efter 8 år er alene. At ingen vil mig osv.

Meget meget muligt at det psykologisk set kun er mine egne ider og fantasier men never the less - tankerne ER der og jeg orker det ikke, så jeg vælger heller at være alene hjemme end at være et sted hvor jeg føler mig alene blandt andre.

I år vil jeg dog satse på at komme ud hvor jeg kan danse, måske et stort sted hvor der er mange som er i samme båd som jeg - der var engang hvor dating.dk holdt nytårsaftner, jeg elskede det!! Endelig en fest hvor jeg kunne feste og drikke og danse hele natten og ikke føle mig som et freak fordi jeg er alene og ikke kan give en sober forklaring på hvorfor jeg er alene, et sted hvor folk ikke kikker skævt til mig - men de fester holder de desværre ikke mere.

Der var en som fortalte mig - efter nytår, at Karel Van Mander holdt nytårsfester for single, måske jeg vil kikke på det til nytår i år. Nu er det jo et sted jeg kender, så der vil også være noget genkendeligt i at være derinde, noget trygt hvilket jo er godt når man er alene, og de spiller god musik og dansegulvet er stort men - der er jo et men, jeg tror måske Norman vil være der til nytår, det vil jeg næsten tænke at han er og dét er nok ikke en særlig smart kombi.

Mig, alkohol og ensomhed på samme sted som Norman der finder mig sær? Naa men lad os nu se, der er heldigvis 4 måneder endnu og det var heller ikke helt dårligt at være alene en nytårsaften, dels har jeg prøved det mange mange gange før og dels fik jeg lov til at spise 35 stk. sushi alene! :)

Nå men vi kom altså i byen og ja jeg vil da håbe at folk hyggede sig men jeg ved det ikke, desværre drak jeg nok en tand for meget øl og så faktisk ikke alligevel, for jeg ved at der var købt 2 ½ liters Hoegaarden og 4 alm. små Hoegaarden øl og det er de eneste øl jeg drikker. Sofie og Lita fik hver en ½ liter og jeg drak de 4 små - så jeg VED hvad jeg fik at drikke, men jeg ved også at jeg ikke havde spist andet end en halv bagel hele lørdag og jeg i hvertfald drak de to første øl på tom mave, på Karel fik jeg to glas med sprut i - er ikke særlig vild med sprut så jeg fik en stor fadøl oven i, men jeg var virkelig virkelig fuld - og egentlig fyldt med en rigtig dårlig samvittighed som jeg ikke rigtig kan forklare.

Nogen gik ret hurtigt hjem men både Annabell, Sofie, Barbara og jeg blev til kl. næsten 4, da tog de andre hjem og jeg ville egentlig have været med for så sparet jeg en taxi alene og ja, hvad skulle jeg på Karel alene, men så så jeg en fyr jeg mener jeg havde set før - og jeg kan virkelig ikke sætte en finger på hvor.....stadig i dag kan jeg ikke sætte finger på hvor....

Han var faktisk ret lækker og kikkede også ret meget efter mig, det var faktisk sådan at jeg tænkte: Ham gad jeg godt prøve at kysse.....!!!!

Hold nu op!! ER du klar over hvor mange mange år siden det er jeg har kysset nogen?? Ayal har jeg ikke kysset, vi bollede bare (og dét var dårligt!) og når jeg så lige tænker tilbage, så skal vi helt frem til November 2007 hvor jeg i London så en britte ved navn Tom tre gange, vi kysset en del, han var meget sanslig og ville gerne røre, føle og mærke - det var måske lige i den modsatte grøft af Ayal og dermed næsten FOR meget hvor mærkelig det end lyder, men når jeg ikke er forelsket så er jeg altså ikke så meget for alt det der som forholder sig til følelser. Følelser er til kærlighed og kærlighed er sjældent.

Anyway, ham her fyren hvade jeans på, hvilket jeg normalt vil syntes er kikset at tage på i byen, men det passet til hans outfit. Han havde sorte "gå-i-byen-sko" på, lyserblå jeans, hvid skjorte, et sort bælte med en firkantet spænde, en sort habit jakke og et lille tørklæde i halsen og så var ham lidt "gammel" dvs. ikke 25 eller 35 men måske nærmere 42-45 år - ergo total hot hot i min verden og så var hans hår lidt langt i toppen, ikke at han var langhåret der var bare meget af det og I liiiiiike, men jeg opdaget at han kikkede på mig, ret meget faktisk og da jeg ligesom fik studeret ham, blev jeg enig med mig selv om at ham ville jeg gerne kysse men så var det at de andre ville hjem......så jeg valgte at blive!

Og lige da jeg havde sagt farvel til de andre, så forsvandt han! Jeg kunne simpelhen ikke finde ham, hvilket var rigtig ærgeligt for jeg tænkte faktisk inden i, at jeg godt ville kysses lidt på - du ved, de der prøvende, søgende kys stjålet i et mørkt hjørne og et par mandehænder på ens krop - jeg var ikke intersseret i mere, bare dét....og dét i sig selv er sjældent, altså at jeg har lyst til det.

Men væk var han, og mens jeg kikkede en sidste gang efter ham på terassen så så jeg en helt anden person - en person som jeg lykkeligt næsten havde glemt!!

Men stadig en person som desværre trækker vejret i samme by som jeg, en fed løgnagtig ondskabsfuld og tilmed grim kælling - pardon mit sprog!!

Jeg mødte simpelhen Røvballenæsedamen hvis næse ligner et par røvballer, eller Luckey Luke's hage om du vil!!

Dén ko som altid har løgt om Norman og bagtalt ham, hende som sikkert også har løgt om mig til Norman, hende som aldrig siger ét ord ærligt! Og som prikken over iét var jeg allerede tilføjet som ven med hende på facebook søndag morgen!!!

WTF! Tror hun virkelig i sin sygeste fantasi jeg nogensinde vil have NOGET at gøre med hende???? Aldrig vil jeg tilbringe tid i hendes nærdværd hvis det ikke er fordi jeg kan se mig selv få noget ud af det!

I lørdags blev jeg vildt overrasket over at se hende, hun går altid klædt i sort og trust me, det pynter ikke på hendes uheldige fede krop og uheldige udseende! At være grim betyder ikke at man også skal klæde sig grimt men det har hun ligesom ikke fattet - ved du hvad det ALLER ALLER ALLER første den fede ko siger til mig???

"Aiii tillykke med babyen!!"

WTF? Babyen?? Ja siger hun, nogen har fortalt hende at jeg havde fået en baby - og senere, efter et par minutter mente hun at det var - gæt selv - Norman som havde sagt det og senere igen, efter et par minutter mere - at hun måske have læst det et sted........

Kan du se hvad jeg mener?? Hun kan end ikke selv huske hvad hun siger - man VED da hvor man har hørt sådan noget ikk! Nå men jeg fik jo fortalt at jeg altså ikke er gravid, selv om jeg havde en stor løs kjole på.

Jeg kikkede på hende og spurgte harsk: Du er måske gravid? Nej Nej siger den fede ko på snart nogen af 40 - jeg knepper bare......øhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

Sagde du lige: Jeg knepper bare til en helt vildt fremmed person? Ucharmerende!!

Så fortæller hun mig at Norman lige har gået en pilgrimsvandring fordi han er så ulykkelig over at hans ex-kæreste skal være mor, fordi han i så mange år har ønsket sig et barn..........og drømt om hende......!!

Løgn! Løgn Løgn og atter Løgn!!

Jeg har jo selv talt med Norman, iflg. ham er det ikke grunden til hans pilgrimsvandring og han var ligesom jeg med Kunstmalerens rolle som far igen igen, forliget med sin ex's graviditet!

Seriøst, jeg talte med hende i max 30 minutter - og så har jeg også været large med tiden - og hun fyrede den ene løgn af efter den anden og spurgte hele tre hmmm eller to gange hvorfor vi - altså hende og jeg - ikke var venner på facebook!

Dét er vi jo af gode grunde ikke fordi jeg alle tre gange hun har anmodet mig har afvist hende - jeg vil simpelhen ikke have hende i min nærhed, hun emmer jo af ondskab!

Så fortæller hun at hun er blevet selvstændig og laver events nu og tjener flere penge end da hun arbejdet for Norman og at hun har det meget bedre nu da hun ikke er i sådan et indspist forretningsselskab - og ved du hvad - samtidig med at hun siger de her ting, så står hun sammen med tre andre som jeg er sikker på snakket om Normans firma, ergo tænker jeg at de arbejder for ham - så hun hader firmaet som er indspist men alligevel går hun i byen med dem??

Jeg tror den ene pige hun stod med var den pige som jeg så Norman i Netto med dengang jeg kom hjem fra pilgrimsvandring og endte med at skvatte på gulvet i Netto, men jeg er ikke helt sikkert. Der var også en anden pige og en ung dreng som så ud til at være helt vildt forelsket i Netto-pigen, det var faktisk lidt sødt at se på, for ham drengen - han var virkelig meget meget ung - havde sådan et kært smil, ligesom min lillebror og lidt kraftigt lyserbrunt hår med fald i, en fyr jeg godt kunne blive forelsket i, hvis det ikke var fordi han var SÅ ung at det var næsten komisk at se ham derinde :) Men smuk var han og 100% vild med pigen han stod sammen med.

Men anyway, jeg forstår ikke hende røvballenæsendamen - først siger hun at jeg har fået en baby, så kan hun ikke huske hvem det er som har sagt det, så er det Norman og så har hun læst det - så er Norman knust i sin grundvold over sin ex og så går han 1000 km hvilket jeg så liiiige følte mig nødsaget til at korrigerer - jeg sagde ikke at jeg vidste at han havde gået, jeg sagde bare at turen ikke er på 1000 km men på ca. 870 km!

Fede møgsæk - seriøst, jeg er ikke typen der hader andre eller bære nag, men HENDE HER, hun burde udryddes! Hun er ikke kun grim udenpå, hun stinker af dårligdom, råddenskab og ondskab!

Jeg tvivler på at hun nogensinde har sagt noget pænt om andre, til andre og om hun nogensinde har talt sandheden?

Nå men jeg skyndte mig at sige at jeg skulle tisse og så gik jeg hjem, købt McDonalds til pigerne derhjemme - men fik vist den forkerte pose med, for der skulle kun have været 10 cheese burgers i min pose men der var 10 cheeseburgers, to Big Mac, 3 store pomfritter og en ½ flaske vodka......så nogen er vist blevet slemt skuffet da de kom hjem med en halvtom pose med kun 10 cheeseburgers i :) Ups - det var i hvertfald ikke med vilje!

Har stadig ikke hørt fra Norman og det kommer jeg nok heller ikke til, efter at jeg blev så vred på ham. Men godt det samme, jeg vil så gerne videre - være fri og hvis han end ikke vil være min ven, hvad skal jeg så med ham?

En dag bliver jeg forhåbentlig sej nok og klar nok til at kunne slette ham fra min facebook, men indtil da har jeg blokeret ham, sådan at når han poster noget på sin side, så kommer det ikke op som news feed på min. Jeg kan kun se hans profil hvis jeg går ind og decideret søger på ham - det føles godt at jeg ikke bliver konstant mindet om ham.

Jeg tænker at en dag vil jeg havde det med ham som jeg har det med Ayal og Kunstmaleren, de er søde mennesker og jeg er glad for at ha mødt dem, men det er det. Norman bliver jeg aldrig klog på, jeg trode vi skulle være venner efter hans tur og pga. kontakten vi havde før og under turen, men jeg tog fejl - jeg kommer aldrig til at forstå mænd og dét er selvfølgelig trist.

I morgen skal jeg til samtale hos en radiostation og på Mandag skal jeg til samtale hos DR Århus og på tirsdag skal jeg til samtale hos DR København - det bliver så min 5 samtale i August måned alene og jeg har stadig ikke fået et job, ej heller svar fra nogen af dem. Total uprofessionelt.

Jeg vil se om jeg kan sætte billeder ind fra min fest - aner ikke hvordan jeg skal gøre, men hold on - prøver......

Her er blomsterne jeg fik fra Mor, jeg har puttet rød frugtfarve i vandet så det blev pink-agtigt ligesom blomsterne og resten af mit lyserrøde-pige-tema :)

Ingen kommentarer: