mandag den 12. december 2011

Firmajulefrokost

Okay - i går besluttede jeg mig for at lørdagen SKULLE være en god dag og resultatet blev som jeg besluttede mig for (næsten)

Jeg så det her skilt i en butik og tænke "JA!" og hvis lørdag ville være min sidste dag i live, ville jeg så leve den sådan som min sinds tilstand var nu? NEJ! Who gives af fuck om en eller anden poletneger af en aktionær i firmaet tror at jeg lægger an på, I KNOW BEST!
Og med dét i tankerne fik jeg en rigtig dejlig lørdag eftermiddag, aften og nat.

Jeg startede med at lave flødebollenisser :) til alle dem fra firmaet (kun mænd) er skulle komme op til Itmandens hjem for at lave brainstorm og quizzer over firmaet. Vi havde jagtet glögg og pebernødder i Malaga og fundet det - ét kræmmerhus med pebernødder kostede 40 kr!! Og én pakke flødeboller ca. 35 kr!

It manden var på kontoret, jeg tror det var for at få lidt alenetid. Det er sikkert hårdt at have selskab 24/7 i over en uge når man er vant til at være alene - I know I would think so. Men altså, det betød at jeg hoppet ud af min kjole og tog min langærmet sove t-shirt på udover strømpebukserne og så gik jeg i krig med at lave flødebollenisser mens jeg hørte musik fra min youtube konto

Youtube

Jeg havde købt chokoladeknapper i Lufthavnen og gik så i krig med at farve fondant - jeg have bare glemt hvor meget  rød farve der skulle til for at få fondanten RØD og ikke pink!

Én pakke flødeboller kostede over 35 kr!

Jeg kan desværre ikke huske hvad bloggen hed hvor jeg så de her små flødebollenisser - hvis du ved det så sig endelig til, så skal jeg linke til siden - men det er altså herfra jeg har min inspiration!

Mine hænder er stadig pinke i dag!!

Nissehuer til tørrre

Kvaste til nissehuerne

It manden har sådan en statstue af sig selv lavet af jern, den er ret sjov. Jeg lavede en ekstra hue og satte på  :)
Lidt julepynt skulle han ha 

Mine færdige flødebollenisser - jeg skulle dog ha sat en klat chokolade ind i selve knappen, så havde de ikke  set så skræmmendene ud!

Huerne skulle også ha været mere rød og jeg havde lidt problemer med at få kuglen til at sidde fast, min anbefaling er at man laver en spids på kuglerne som man stikke ned i hatten i stedet for at lave en helt rund kugle, giver det mening? Altså at lave en pæreformet "kvast" og så stikke spidsen ned i huen

Det var super hyggeligt at møde alle de andre fra firmaet, altså jeg har jo mødt it manden og den unge "it mand" aka en praktikant agtig dreng på ca. 20 år - men jeg havde ikke mødt alle de andre og det gjorde jeg så her til hygge-brain-storm-mødet. Bla. mødte jeg en af de andre aktionære som også bor i Spanien til daglig.

Han var rigtig sød men utrolig utrolig tynd! Hold da op! NOT my type of guy, overhoved - og så trængte han til at blive barberet syntes jeg, men jeg tror han altid ser sådan ud faktisk.

Noget af det første han spurgte ind til, da mødet var færdig og vi bare sad og talte sammen var min gård.......*arghhhhhhh* nå men altså nu ved alle alt om min gård og so be it. Det er jo ikke en hemmelighed, det er offentlig tilgængelig materiale men derfra og så til at jeg gider tale om det og gider at folk skal ha ondt af mig osv. dér er langt.

Pludselig var tiden nærmest gået og jeg havde under 34 minutter til at komme i bad, få make-up på, sat hår og komme i tøjet - jeg nået det næsten, minus 4 minutter som jeg "kom forsent" dvs. vi skulle hentes kl. 20, jeg var der kl. 20.04! Woop jeg er en hurtig pige!

Nå men afsted med mig i min guldpaliet kjole fra Zara og min fine ræv fra Lithavn og sorte stilletter som jeg netop har fået sat nye hæle på. Vi skulle spise på en god restaurant og maden var fantastisk. Snakken gik rigtig godt og endte selvfølgelig hurtigt under bæltestedet, hvilket jeg bare syntes er sjovt - og det syntes alle mændene åbenbart også. Kanon aften :)

Senere tog vi på to forskellige dansesteder og desværre kom jeg til at betale for taxierne hver gang, selv om jeg satte mig bagi for at undgå det - men jeg sørgede for at få kvitteringerne og dem vil jeg selvfølgelig bede It manden om at få refundering for, men det betyder nu at jeg ikke har de penge - plus at jeg jo også skulle lægge ud for den der lejebil.......ak min stakkels konto! Jeg har jo slet ikke råd til at være her i Spanien!! :(

(jeg er vildt træt lige nu faktisk.......)

Udsigten fra it mandens lejlighed (taget gennem vinduet)

Ild i pejsen før vores "brain-storm-møde"

Her spiste vi - mums mad. Stedet var ejet af nogle svenskere

Den STØRSTE flaske jeg nogensinde har set og den var IKKE fake! Der var rent faktisk sprut i! Den ser måske ikke så stor ud her på billed men den var længere/højere end mit ben!!!

Mega fin lampe på et diskotek, sådan en vil jeg gerne have når jeg bliver "voksen"

I dag skulle vi så ud og hente udlejningsbilen som holdt ved restauranten hvor vi spiste. Bamsen er en it manden har købt til en af dem i firmaet der har fået en lille baby

Her til aften fyrede it manden op i sin pejs igen og jeg satte hans Mormors gamle lysestager oven på kamien og tændte dem, det var så hyggeligt!
I går aftes blev vi alle pænt stive men jeg holdt med vilje igen fordi jeg ikke ville risikere at komme til at lave noget eller sige noget jeg ikke var 100% herre over - min chef blev dog piv stiv på den virkelig stive måde men det var nu meget sjovt at se på!

På et tidspunkt hiver den ene af de mænd der er aktionære i firmaet mig til side og siger noget i retningen af, at "xxxx (it mandens navn) vil dig gerne og jeg ved tilfældigvis at han har et par millioner på kontoen....." Jeg kikket på ham med et blik der helt sikkert var mere hårdt og foragtet end jeg egentlig ville ha det til at være og sagde "Tror du virkelig jeg ville tage ham bare for pengenes skyld??"

Jeg mener, hvad sker der for at alle tror jeg bager på folk? Bare fordi jeg er super singlen Deirdre-Ann er det jo ikke ens betydning med at jeg vil knalde alle og at jeg kunne finde på at tage en mand blot fordi han har penge........så holder lykken da ikke særlig langt!

Aktionæren sagde straks "nej nej nej, jeg ved godt at du ikke er sådan, du giver blod til folk der har brug for det (hvor ved han det fra??? Har min chef fortalt at jeg var inde og levere akut blod?) og har klare dig selv altid, men han har penge og han er en sød fyr " og så en masse mere som jeg ikke kan huske. Jeg ved godt at it manden er sød og jeg har bestemt også luret på ham og jeg syntes også han ser små fræk ud men han er STADIG over mig rent arbejdsmæssigt og jeg sætter STADIG mit job højre end et knald med en mand jeg deler lejlighed med!

I går inden vi skulle afsted stod han i bar mave og strøg sin skjorte og jeg luret lidt på ham - ganske diskret men alligevel.....ikke værst, lidt rundt men ellers ikke værst.

Og i går da vi var i byen kunne jeg bestemt også godt mærke at jeg blev lidt vims af at se på ham og snakke så godt med ham, altså ikke sådan at jeg tænker "OMG du er min kommende mand" men mere sådan "dig kunne jeg godt kneppe" - og fordi det var sådan jeg følte så gjore jeg IKKE noget selv om aktionæren senere sagde, da han skulle til at gå "Deirdre-Ann hvad er det du skal huske?" Jeg troede jo han mente rent arbejdsmæssigt, så jeg skyndte mig at sige "Jeg skal huske at lave en masse PR!" hvor på han kikkede på mig og sagde "Ja du skal lave en maaaassssse PXXXXXR!" It mandens navn rimer på "PR" og det han ligesom mente, eller det jeg fik det til at betyde var at jeg skulle hooke op med it manden......

Jeg vil lyve hvis jeg sagde at tanken ikke havde strejfet mig og havde han bare været en fyr i byen så havde jeg redet ham for hårdt men han er dels over mig rent arbejdsmæssigt og dels arbejder han i samme firma som jeg og jeg skal se ham igen - så jeg holdt mig 2 meter fra ham hele aftnen eller okay ikke helt men jeg flirtede OVERHOVED IKKE!

Vi endte med at køre hjem i en taxi sammen kl. 07.30 i morges, som jeg betalte (av min pung!) og i dag betalte jeg også burgers på Hard Rock Cafeen, jeg gjore det fordi It manden i går aftes sagde noget i retningen af "ja du har ikke betalt så meget i aften......" og dét slog mig lidt, dels fordi jeg jo havde lagt ud for alle taxierne og dels fordi jeg ikke trode jeg skulle betale for noget, da det var en firmajulefrokost........men jeg ved ikke helt hvordan det fungere, så jeg fik monster dårlig samvittighed selv om han sagde det mens han var fuld........så måske det bare var noget han sagde men måske det også er fra børn og fulde mennesker man skal høre sandheden og i så tilfælde er jeg på den!

Så jeg har brugt knap 87 Euro i dag på taxi, mad og kakao på en cafe.........av av av!

I dag skulle vi så ned og hente udlejningsbilen - men jeg havde glemt nøglerne til bilen derhjemme FLOOOOOOOOOOOOOOOOOOT så vi måtte køre tilbage efter den, på vejen møder vi den ene af aktionærerne og hans kone og hans baby og så endte vi på cafe med dem, dét var hyggeligt.

Jeg ville så gerne ha holdt babyen men jeg kunne godt mærke at han var så ny at moderen stadig var øm og pyllret over ham, så jeg holdt igen med at spørge - men OMG han er lækker og sikke lange ben han havde :) Jeg blev "NÆSTEN" skruk, men også kun næsten, af at se på ham.

Aktionæren sagde i går da jeg ankom i min guldpalietkjole og min sibiriske ræv at jeg så godt ud, det var super dejligt at høre og jeg følte mig også rigtig flot - i dag da vi så mødtes igen så siger han pludselig ud af det blå at "du var godt nok flot i går aftes...." :)

Se dét havde han ikke behøvet at sige og derfor tror jeg faktisk at han mente det og hvor var det dog dejligt at høre! Jeg gad da godt at it manden havde sagt noget i den retning......jeg tror han har været alene så længe at han ikke helt ved hvad han skal gøre, feks. da vi var ude og købe ind, så var jeg lige ved at tage begge poserne, i den ene var der tung vin osv. men så tænkte jeg "nej fandeme nej......." og lod den tunge stå og tog selv den lette og gik et par skridt med den, da jeg vender mig om har han ikke taget posen og opdager den først da jeg siger "tager du den anden pose?" Det kom til at lyde lidt moragtigt og dét har jeg ikke lyst til  at det skulle gøre........ligesom da jeg kom i onsdags og skulle ha mine ting ind i lejligheden fra bilen, tror du han tager den tungeste kuffert? Nope.........Han tog ingenting, jeg bar det hele selv.

Ikke at det gør det store, men du ved jeg er vant til at klare mig selv, men jeg ville bare gerne forkæles LIDT.........når der nu endelig er en mand i nærheden af mig.........hmmmmmmmmmm mon sådan en mand findes?

Nå men altså, nu må jeg hellere komme til at sove, klokken er over midnat og jeg skal op og på arbejde i morgen. Hr. Romlund har skrevet en masse sms'er og er pænt klar på at knalde mig når jeg kommer til jylland igen, så jeg tror godt jeg kan holde mig lidt endnu........desuden tror jeg - uden at være helt sikker - at jeg skal have menstruation på torsdag eller sådan noget så det passer perfekt med at den er overstået når jeg kommer til jylland :)

Så alt i alt en rigtig god lørdag fordi JEG besluttede mig for at det SKULLE det være og hvor er det bare SKØNT at vide at jeg har den evne inden i mig, altså at jeg kan vende dårlige dage til gode dage bare ved at sige til mig selv at "sådan skal det fandeme være!!!" Basta. :)

Godnat


P.S: Ham aktionæren jeg talte om, han har også gået pilgrimsvandring og det talte vi lidt om, han trode ikke på at jeg havde gået den på 25 dage, hellere ikke da jeg sagde at 1. jeg gik sammen med en hen mod mål (Fotomodellen fra Bulgarien) og 2. at jeg jo havde mit compostela som bevis.....jeg kunne ikke helt finde ud af om det var en joke fordi han har svært ved at kapere at en pige har gået hurtigere end ham, eller om det rent faktisk var fordi han ikke trode på mig..........jeg håber det var det første.

Men igen, who cares? Jeg ved hvad sandheden er, jeg har masser af camino-venner jeg mødte på min tur, både den første og den i sommer som kan bevise ægtheden af mine ture. Forresten så sagde han pludselig noget i rentingen af "bla bla bla..............du kender godt Norman Bach ikk?" Jeg kikkede kort på ham og sagde sådan lidt vævet "jowe jeg har hørt om ham" eller fik jeg sagt "jeg ved hvem han er"? I don't remember men jeg kørte lynhurtigt samtalen ind på noget andet og så sagde han ikke mere i den retning.

Jeg har overhoved ikke hørt eller set noget til Norman hernede og det er bare SÅ skønt!!

GODNAT!!

1 kommentar:

Garaffata sagde ...

Dette er en af ​​bedste Firma Julefrokost, jeg nogensinde har kendt. De designs, idéer og forberedelser var så stor, at det gjorde mig så inspireret om den kommende julefrokost i vores virksomhed.