tirsdag den 20. december 2011

Læge Besøg

Jeg er lige kommet hjem fra lægen af og er helt høj - jeg elsker virkelig at gå til læge, eller nej det gør jeg ikke men jeg elsker at gå til den læge jeg har NU!

Han er simpelhen indbegrebet af uendelig ro for mig - og når jeg har været hos ham er jeg helt rolig inden i, for jeg stoler på det han siger.

Jeg havde bestilt en tid af to årsager, dels fordi jeg stadig er utrolig snottet, har lidt feber og nærmest har misted stemmen - det var der ikke rigtig noget han kunne gøre ved, hvilket jeg også godt vidste men det var rart at få at vide at jeg bare skal sove og holde mig i ro så min feber kan falde - men prøv at sig det til min chef....

Den anden ting er at mit hår er begyndt at blive så tyndt, jeg har bemærket det længe, altså de sidste hmmm 2 måneder, måske kun 1½ måned og da jeg så havde besøge af Barbara og min lillesøster i weekenden kunne de godt se at det var pænt tyndt i forhold til hvad jeg plejer at have - så de anbefalte mig at gå til læge, hvilket jeg har tænkt på før men aldrig fået gjort noget ved - at gå til læge er ligesom at være syg.......
- og jeg vil ikke være syg!

Lægen forsikrede mig om at der så absolut ikke var noget galt med mit hår, jeg havde utrolig mange hår pr. kvadret centimeter og derfor var det helt naturligt at jeg mistede mange hår - jeg plejer at fælde meget om vinteren men jeg syntes selv det her er helt vildt, men altså - lægen siger det er okay og så må det jo være okay ikk?

Jeg har også fået en mega revne i højre hæl, det summer helt op i benet så ondt gør den, lægen sagde at jeg bare skulle sørge for at smørre min hæl og file det tørre hud af hver gang jeg har været i bad, så skulle den nok hele hurtigt og så var jeg klar til at gå igen.

Men så siger min dejlige gamle læge: Men hvordan har du det, Deirdre-Ann? Århhh hvor jeg dog elsker at han bruger mit navn! Jeg elsker når folk bruger hele mit navn, for det meste taler folk bare til mig men det er SÅ sjældent at jeg høre folk sige "Deirdre-Ann" - måske fordi navnet ligger lidt forkert på tungen? I don't know, den sidste jeg kan husek der har gjort det var Norman i sommer, han sagde "Hej Deirdre-Ann" hvor han bare kunne ha sagt "Hej"

I Spanien lagde jeg også mærke til at ham aktionæren der bor i Spanien's kone også hele tiden kaldte ham ved navn, feks. "XXXX (navn) prøv at se dér og dér" og "XXXX (navn) vil du hjælpe mig her" det lød så godt! Hvis du lægger mærke til det, så er det utrolig utrolig sjældent at mennesker bruger folks navne når de taler sammen - og jeg forstår ikke hvorfor, det er jo det man er døbt og det man gerne vil kaldes ikk?

Men så fortalte jeg lægen om mit nye arbejde, hvad de indebar og hvad vi (firmaet) kan tilbyde, han syntes det lød rigtig godt og da han fulgte mig til døren sage han "Men hovedsagen er jo at du har det godt Deirdre-Ann" og så lagde han en hånd på hver af mine skuldre og gav mig et tryk, åbnede døren og ønskede mig en Glædelig Jul!

Århh jeg håber han må leve lige så længe som jeg, så jeg altid kan have ham som læge!!!
Erfaring er en ting, alder er noget andet og personlighed er noget tredje - min læge har det hele og han er den bedste lægen jeg nogensinde har mødt - og det kommer fra en der plejer at have den største foragt for læger der lader sig spise af med en løgn uden at undersøge sagen, selv en dårlig journalist ville bede om beviser men ikke en læge nej nej.......!

Jeg håber der går lang tid før jeg skal se min læge igen, for jeg elsker at være rask - men når jeg skal se ham igen så er det ikke noget jeg frygter, min dejlige søde Harry Potter Look-A-Like Læge!

Nå, back to work

Ingen kommentarer: