søndag den 30. oktober 2011

Efterår I Jylland

Århh hvor jeg dog elsker mit land! Helt vildt inderligt - jeg ELSKER Danmark!
What's not to like? Det er når jeg er her i Jylland at jeg kan mærke noget inde i mig selv som måske prøver at fortælle mig noget......

Her ER bare skønt! Helt vildt skønt!! Duften, farverne, lydene - jeg elsker det hele!!

En busk hjemme hos mine forældre i eftermiddagssolen - er den ikke bare SMUK??


Min Rodhondendro på gården - den var døden nær i sommer og jeg overvejet at rive den op med rod men se nu, her i slut oktober har den fået nye knopper et "par" måneder for tidligt, tror simpelhen jorden derude har haft SÅ godt af at blive arbejdet med!!!

Prøv at se hvor crazy min hæk ser ud nu! Kan du huske hvor afpillet den var i juli måned da jeg barberet den ned? Nu er den mere grøn end den har været i årevis!! Tror jeg vil save den mere end til sommer hvis jeg altså stadig har gården til den tid, helt ned - altså til ankelhøjde!

Hovsa, hvad er dog det mit øje skure midt i et bed i min have?? En kolort! Ha Ha jeg har (åbenbart) haft besøg af udbryder køer i min have......

Klovspor

Min frugthave en sen oktoberdag

Jeg anede noget ude på marken og hvad ser jeg? En mælkebøtte! I OKTOBER!

Mere ko doodle i min frugthave - der er seriøst et par køer som har holdt frugtparty, mon de er blevet småstive af alle de gæret æbler??

Endnu en cow doodle...... :) Der gik total sport i at finde dem alle i min have, på den måde kunne jeg ligesom se at vejen rundt i have er startet med et "indbrud" gennem min hæk og så i rask skidene-trav op til frugthaven......... hihi


Efterår på min gård - dét rimer men udover dét så ER der altså skønt og smukt på min lille bondegård sådan en oktober dag

Efterår - og nej, jeg går ikke ind for at man skal rive bladene sammen - lad dem ligge til foråret og SÅ kan vi TALE om det, hvis det da ikke er nemmere at køre dem over med græsslåmaskinen og lade dem blive et med naturen igen

Min gode samvittighed bliver styrket når jeg kikker på denne her port i laden. Forsikringen ville kun dække - hold fast, 3 brædder i porten så jeg endte med at betale for at få en helt ny port selv, dog valgte tømmeren at genbruge dele af døren, så som bolte, skruer og de største brædder men fin blev den. Dybt inde i mit hjerte ligger det mig meget på sinde at passe på den arv jeg engang blev pålagt. Huset er så ødelagt at det aldrig kan blive til noget igen, men de andre bygninger vil jeg gerne beholde i god stand dvs. ordentlige døre, vinduer og tag så hvis jeg forsætter med at tjene gode penge ja så kan det lykkes - en dag!

Her er en anden port ind til samme lade, dels vender denne port mod Øst så dét alene gør jo at den er meget udsat for vind og vejr men som du også kan se så er den pænt rådden i træet forneden pga. alt det kattelort som lå op af den i flere måneder. Forsikringen dækkede i alt kun for 21.000 kr (eller var det 31.000 kr? Jeg kan faktisk ikke huske det mere...) på hele gården, så der var bestemt ikke penge til en ny port her - men jeg tænker at jeg kan få en ny for hmmm 6-8000 kr og håber at jeg til sommer har en lille bunke penge som jeg kan bruge på min ejendom bla. til en ny port og et nyt vindue til stalden. Det ville virkelig være dejligt - har SÅ meget lyst til at købe en ny port NU men jeg ved også godt at jeg burde få høvlet af på min gæld..........så........gæld først, port bagefter. Og hvis jeg ikke har penge til sommer, så må jeg i gang med at skrabe malingen af og male den på ny, så kan den måske klare 1-2 år mere


Arghh naller - har lige igen, for hvad 3 gang uploaded billeder fra min bytur med Barbara og Anika og igen driller min gamle møg computer og ja - nu er billederne væk igen og jeg orker ikke at uploade dem en fjerde gang!

Men altså efter at ha været ude og spise hos min Gudfar i dag kørte jeg ud på gården og gik rundt i en times tid og duftede til naturen og så på alle farverne - jeg ved næsten ikke hvilken årstid jeg elsker aller mest, sommer, forår, vinter eller efterår? Jeg tror simpelhen jeg omfagner dem alle med deres farver, dufte og lyde - elsker frosten som bider i kinderne, duften af våde blade, farverne om foråret, efteråret og sommeren århhh hvem der bare havde en at dele disse øjeblikke med!!

Da jeg kom hjem fra gården lagde jeg mig på sofaen og snuppede en lur og kl. 16 var vi inde hos min Onkel Oskar for at se hans nye møbler. Dvs. hans møbler er ikke nye, langt fra - de er lavet af Morfar for 45 år siden men nu har de fået nyt betræk og nyt fyld og OMG hvor er de fine!! Glemte dog at tage et billed af dem - dumme mig - men come on hvor kan jeg se at mit fremtidige hjem bliver smukt når jeg ser på de sofaer! Jeg har jo nøjagtig de samme sofaer og prisen for at få en 3'er sofa, en 2'er og en étter sofa ombetrukket med stof, syning, timer, transportering og levering og fyld har kun kostet 17.000 kr og det er jo kvalitetssofaer! Du får ikke sådanne fine brugbare tidsløse sofaer til den pris nogen steder.......

Århhh jeg vil bare OSSE ha mine sofaer ombetrukket!!!

Vi fik tarteletter til aftensmad og hos min Gudfar fik jeg kylling med sovs og kartofler - i går var jeg på restaurante og fik McDonalds til natmad og torsdag spise jeg sushi med kunstmaleren ......... ERGO skal Frk. Roberts vist liiige til at sætte tempoet ned mht. mad! Og så skrue op for fitness niveauet!! Mandag skal jeg spise pizza med min nye radiojournalist veninde.........og SÅ skal jeg dæleme fitte den igen!

Jeg har forresten fået min chef i Spanien i et dansk mandeblad - ikke dårligt, så det går også fremad på PR fronten selv om jeg nu skal til at arbejde hjemmefra i næsten 2 måneder fordi min chef har sagt vores kontorpladser op hos søsterselskabet vi sidder hos.........og der hvor vi gerne vil ind er der ikke plads før engang i det nye år.

Jeg har lovet mig selv at jeg vil være konstruktiv i min arbejdsgang og vil fra på mandag af lave nogle arbejdsregler til mig selv sådan at jeg ligesom ikke blander fritid og arbejde sammen. Det tror jeg er suuuper vigtigt når begge dele kommer til at foregå i et og samme rum - et af mine problem er dog hvad jeg skal gøre mht. en stol.......lyder som en banal ting men sagen er den at jeg sidder utrolig dårligt på mine spisebordsstole, altså virkelig dårligt og jeg får ofte ondt i ryggen af at sidde på dem i blot få timer, så en hel arbejdsdag hver dag i flere uger - se dét dur bare ikke!

Bum bum what to do........jeg vil også rigtig gerne lave flere resultater mht. PR, både fordi det er mit job men også fordi jeg gerne vil vise min chef at jeg er dygtig og målrettet - hvilket jeg ER men hvordan får jeg ham til at se og forstå og ikke mindst anerkende det overfor mig?

Nå off to bed - jeg er sygt træt!

P.S: HUSK at skifte fra sommertid til vintertid i nat - dvs. nu er det vintertid ergo skal du sætte havemøblerne væk = skru tiden én time tilbage



Rihanna's nye musikvideo "We found love"

Den er virkelig god, dels det første hun fortæller med sin meget britiske stemme (og hun er amerikaner??) det hun siger er jo rigtig, man ved forholdet er dårligt for en dybt nede og når man så endelig er ude af det så vil man næsten ønske man kunne gå tilbage bare for at "ha nogen at elske" - sygt men rigtigt. Sådan var det med Kunstmaleren, jeg ville næsten ønske jeg kunne elske ham igen, hvilket jeg ved jeg ikke kan men HVIS jeg nu kunne, så ville jeg ikke være alene og jeg ville ikke tvivle på at jeg faktisk er sød og dejlig og smuk og fantastisk vel....

Når jeg høre sangen så får jeg virkelig lyst til at have sex........hvor er mændene når jeg savner dem?

Ingen kommentarer: