torsdag den 20. oktober 2011

Muffins

OM jeg fatter hvad det ALTID går galt når jeg går i et køkken??

Jeg har fulgt opskriften TIL PUNKT OG PRIKKE (som altid) men alligevel har mine cupcakes dels en mærkelig form og dels en mærkelig bismag som jeg vil sige er noget i retningen af mel eller hmm ja noget andet noget som jeg ikke lige kan sætte en finger på - og dernæst så er de bare ikke særlig dejlige og luftige og skønne - har bagt 17 og har 13 mere i ovnen.

Har desuden givet min nabo 4 stk. til at smage for mig - gad vide om jeg nogensinde ser ham i live igen?? Det her bageri er helt af helvede til!!

HVORFOR er jeg så dårlig i et køkken? Har total lyst til at lade hele lortet stå og gå i seng - men får jo gæster i morgen så burde nok lige få fingeren ud mht. opvask og rengøring.......pikke lort at altid går sådan! Humøret fejlet jo intet og jeg har endda sat dobbelt papirforme i hver muffin men alligevel ligner de nærmest klatkager!!

Klar Parat - Tantekages opskrift er printet ud og alt er indkøbt (pisse dyrt at lave kager!)

Da jeg købte ind tænkte jeg "hvis alting går galt så laver jeg bare dem her" men nu da kagerne er færdige og smager mærkeligt så orker jeg ikke at stå op mere og lave flere kager - har lige taget opvasken og den var lige så naller at tage som altid! Så pakken må vente til en anden dag - men jeg er overbevist om at de smager bedre end mine hjemmelavede cupcakes!

Der står blød smør i opskriften.........men igen der står også 280 gram fløde.......hmmmm.......men jeg er pligtopfyldene så jeg vejede fløden af i min nye køkkenvægt og smeltede smørren så den var blød!

Sådan gøres det!

Jeg stirrede læææænge på fløden for at "se den løfte sig fra gryden" og stod klar med hakket chokolade - nøjagtig som i opskriften


Fløde der skal koge eller "løfte sig fra gryden af" og blive til snaks til cupcaksene

Jeg ville hellere ha haft æg fra Fritgående høsn end økologiske æg - nu står der godt nok her på pakken at de her høns har gået ude i det fri, men mange mennesker tror fejlagtigt at økologiske æg betyder at hønsene har haft det suuuper godt og ikke sittet i bur. Det er så langt fra sikkert! Økologi står blot for hvad der er i æggene, hvilket betyder at hønsene er blevet fodret med økologiske råvare, feks. korn som ikke er blevet sprøjtet med stråforkorter - men de kan sagtens ha sidded i bur! Jeg vil skide på økologi hvis jeg skal vælge mellem høns i bur og høns der har spist korn uden stråforkorter!

Ind i ovnen med mine cupcakes - dem i de rosa forme har to forme omkring sig, det siger mine veninder gør at de ikke bliver flade som klatkager - dét passer så nul og nix!

Klumperne er hvid chkolade hakket i små stykker

ja måske der var liiige lovlig meget chokolade i........men der stod i opskriften at jeg kunne skifte de 180gram bær ud med chokolade og da jeg lavede dobbeltportion må det jo betyde 180x2 = meget chokolade ikk?

Syntes sku det er en sej dej.......


Sådan undgår man at dejen sprøjter ud til alle sider - og sjovt nok så kommer billederne i Ukronologisk rækkefølge (kan man sige det?)

Ganesa snask = det som skal på toppen i morgen (måske)

Almost done

De ligner altså ikke nogen cupcakes jeg nogensinde har set før!

Jeg syntes ikke det ligner en chokolademuffin med chokoladestykker i - jeg syntes det ligner en klam sandkage fra en lummer børnehave


På bagsiden ser den fin nok ud........

Og nogenlunde fra siden

Det gule er egentlig hvid chokolade men klamt nok at det ligner en overskåret majs!

2. portion.........som smagte lige så afskyelig

Nu er jeg træt træt - blogger har drillet med at uploade og jeg er sur over at mine cupcakes er skæve og flade og smager af en mellemting mellem våd mel og støv - og nej jeg lyver ikke!

Jeg har fulgt opskriften til punkt og prikke og alligevel............ *suk*............jeg vil så gerne lære det!

GODNAT

Ingen kommentarer: