tirsdag den 25. oktober 2011

Nyt Rullegardin

SÅ har jeg endelig fået taget mig sammen til at skære og klippe i mørklægnings rullegardinet fra Ikea!

I søndags vaskede jeg gulvet og i dag støvsuget jeg det kraftigt igen og så rullede jeg rullegardinet ud. Målet er 140 i breden men jeg skal kun bruge MAX 132 cm.

Jeg er jo et grundigt gør-det-selv-menneske så jeg læser altid brugsanvisningen første

Jeg målte fra venstre mod højre og satte 5 markeringer hele vejen op som jeg bagefter slog en vinkelret streg ned igennem så jeg har noget at klippe efter

Klippe Klippe - fodnote til mig selv: Skal du gøre det her en anden gang er det vigtigt at ha en super skarp saks og ikke en køkkensaks der er blevet brugt til alt muligt - pas også på med at komme til at "krølle" rullegardinet

Så skal der saves i jernstangen. Det er svært at save igennem en hul stang så jeg måtte dreje stangen efterhånden som jeg savede - dét kræver at man holder tungen lige i munden så man rammer rigtigt og lige hele vejen rundt

Save Save

Ehmmm ikke helt så lige som jeg godt kunne ha ønsket......

Den afsavet stump kunne da stå selv.....så helt skæv var den ikke

Ta-daaaaaaaaaaaaa! Mørklægnings rullegardin i mit soveværelse - hold nu op hvor skal jeg sove godt i nat (når vasketøjet er færdig that is)

I dag kørte jeg fra arbejde kl. 15 - jeg er pænt frustreret over at jeg intet høre fra min chef i flere dagen udover at han så sender en mail kort for han boarder sit fly fra Spanien mod Danmark hvor i han skriver "Hvordan ser det ud på PR fronten - jeg savner rigtig meget at der kommer noget mere fra din side af"

That's it -  han skrev ikke mere. Kun en ene linje og så igen - stilhed. WTF! Jeg knokler, jeg gør hvad jeg kan men jeg går ingen sparring, ingen feedback fra ham - jeg får intet og jeg sidder hele dagen alene og ingen taler til mig......

Jeg er rædselsslagende for at det her kan gå hen og blive til noget dumt og jeg VIL IKKE at det skal ske, jeg VIL MIT JOB og jeg elsker det virkelig! Helt med hånden på hjertet så elsker jeg mit arbejde, jeg elsker at stå op og jeg har aldrig en følelse af at jeg ikke gider - overhoved, det er fedt og hvis jeg i al beskedenhed skal sige det, så er jeg også rigtig god til det!

Men jeg mangler sparring, jeg mangler at tale med nogen omkring mine idéer - jeg kan nemt få ideerne og jeg kan nemt se målet, jeg mangler bare en hestesko til at komme igang, indput og sparring er nøjagtig hvad jeg mangler - og det kommer intet fra Hr. Chef som er tørre end en selvantændelig skovbund!

Jeg talte med ham den rødhåret fra firmaet i Spanien i går, ham som jeg ikke har mødt live endnu, jeg spurgte ham lige ud om jeg måtte tale med ham uden om min chef - det sagde han ja til og jeg håber virkelig ikke at han går videre med det. Men så fortalte jeg lidt af hvordan det er på kontoret, at de andre overhoved ikke taler til mig og at jeg savner sparring og at jeg ville høre om han ville fjernstyre min computer fra Spanien af og tage en back-up af min harddisk inden det hele dør.......min computer er så varm lige nu at jeg overhoved ikke behøver at tænde for radiatoren. Jeg lyver overhoved ikke når jeg siger at den måske er 20 grader varm hvis ikke mere.....

Nå men i dag så skriver ham den rødhåret på SKYPE "Iøvrigt, mht. laptop så køber xxxxx (firmaet) en til dig. Hvis du stadig har brug for en privat skal jeg også nok komme med et par forslag til dig." Er det ikke cool? Jeg trode vitterlig ikke at jeg ville få en arbejds computer!! Og så *wupti* får jeg en!

Ohhh My God!!

Da jeg spørger hvornår jeg mon får en computer skriver han "Sidst på ugen eller først på næste uge afhængig af om der er leveringstid, men den bliver nok ikke rød ;) " Tænk engang, han har husket at jeg skrev at jeg gerne ville ha en rød computer.......jeg spurgte ham nemlig for ca. 1½ uge siden om han ville hjælpe mig med at finde en computer til mig, jeg tænkte jo at jeg måtte købe en ny selv og så skrev jeg til ham hvad jeg havde af krav/ønsker til en ny, et af dem er at jeg gerne vil ha en rød......jeg elsker min lille røde camino computer men den er ikke til så meget gavn når man har en stor, men dør denne her så må jeg bruge den - og det er også helt fint.

Men jeg var så frustreret i dag at jeg altså kørte fra arbejde kl. 15, der er så meget larm og snakken og useriøsitet at jeg næsten ikke kan holde det ud - håber det stopper i morgen når min chef kommer igen og så håber jeg iøvrigt at han er i bedre humør end da han tog afsted!!

Jeg kørte ud og parkeret bilen ved Operaen, jeg holdte skråt så jeg fik solen lige ind i bilen og måtte sidde med solbriller på.......århhhhhhhhh.........dét er livet!

Måger er ren ret stor fugl når de er tæt på - der er altså kun to måger på det her billed, den ene var bare lige ved at tage tilløb til at flyve væk :)

Single bird - jeg tror det er en unge fra i sommer

Krigsskib

Mit elskede Holmen og den dejlige sol!
Jeg sad et stykke tid i bilen og kikkede ud og tænkte, så tog jeg min notesbog frem og begyndte at skrive fremadrettede markedsførings idéer ned, det føltes godt at få noget ud af hoved og ned på papir! På en måde er jeg lidt nervøs for at min chef kommer i morgen, jeg ved ikke hvad han vil sige og tænkte, men jeg frygter at han er utilfreds med mig........men det har været efterårsferie og mange aviser køre på halv kraft og mange af dem som kan køre videre på vores  historie har ikke været på arbejde......jeg har lyst til at tude og sige "jeg gør det bedste jeg kan" men et sted inde i mig så ved jeg godt at det ikke altid er godt nok, altså at gøre det bedste jeg kan - desuden sagde min chef allerede til samtalen at "han havde fordomme om kvinder på arbejdsmarked - at de aldrig kan handle men kun tænker"

Allerede dér syntes jeg han lød som en blød nar men det kunne jeg ikke så godt sige - og nu frygter jeg lidt selv at jeg har givet ham ret i hans fordom.......

Ohhh well, jeg kan kun gøre en ting og det er at møde op på arbejde i morgen og give mig 100% til mit arbejde og så glæde mgi over at jeg snart får løn (hver gang jeg skriver ordet "løn" får jeg følelsen af at det er en stakket frist.........Århhh Kære Hr. Gud lad mig ikke fejle og lad mig ikke blive fyret!)

Sidder og lytter til Valentina Lisitsa der spiller "Für Elise" - det hjælper altid at lytte til lidt god musik når humøret daler - dét og så tre 5 stykker chokolade fra den alt for store æske Anton Berg mor efterlod her......der er jo næsten et kg. chokolade i æsken - total FARLIGT!

Mangler at den sidste rundte af vasketøj bliver tør i tørretumbleren - ja ja jeg burde hænge det op men hvor?I min lejlighed så den kan blive fugtig? Nope og det er for koldt og vådt til at jeg kan hænge det op udenfor, så tørretumbleren køre på fulde hammer og er færdig om ca. 20 minutter og springer jeg på hoved i seng!

Har brugt en rum del af aftnen på at sidde og kikke på Ikeas hjemmeside, jeg bliver simpelhen nød til at få mig et ordentligt hjem uden flyttekasser, med ordentlig lys og funktionelle brugbare møbler og skabe ikke mindst!

Åhhh gud hvor jeg glæder mig til at jeg får løn og til at jeg får tid til at nusse omkring mit hjem.....denne weekend skal jeg til Jylland, fredag har jeg en aftale med Barbara og Anika - som iøvrigt fortalte mig at det er hendes mand der har sendt julefrokostindbydelsen retur, jeg forstod heller ikke hvorfor den var kommet retur for alting stod korrekt på konvelutten men Anika fortalte mig at jeg havde byttet om på deres efternavne og dérfor havde han sendt den retur!!! WTF?? Jeg kender altså nogle seriøst mærkelige mennesker, men heldigvis er jeg heller ikke særlig pjattet med Anikas mand!!

De hedder noget i retningen af Christiansens Rold og så har jeg skrevet Rold Christiansen og på dét grundlag har han sendt invitationen retur.......nå, men altså hun får den så igen, i hånden i en ny konvelut på fredag!

Lørdag skal jeg ind og se min onkel Oskars nye møbler, han har fået ombetrukket nogle af Morfars møbler med nyt betræk og nye fjedre, dét glæder jeg mig seriøst til at se! Jeg har selv et hav af Morfars egne møbler (han var møbelsnedker) og de er så godt som allesammen i stykker i betrækket men med nyt betræk og måske nye fjedre er de så gode som nye, ja endda bedre fordi de er håndlavet! Ingen af mine søskende har gidet at få nogen af dem så jeg har hapset alle dem jeg kunne komme i nærheden af - forventer jo at få et stort hus en dag med masser af plads, ligesom da jeg vokset op :)

Jeg skal desværre også besøge min gudfar lørdag.............!!

Kan du huske at jeg for et stykke tid siden havde to gode nyheder jeg ville fortælle men pludselig så var den ene væk? Jeg havde simpelhen glemt hvad det var jeg ville fortælle og hvad den ene gode nyhed var men så i går mens jeg lå inde i sengen og tænkte på hvad jeg skulle i weekenden så slog det mig som et lyn fra en klar himmel hvad det var og hvorfor jeg skulle besøge ham.......

Min Gudfar har dårligt hjerte. Det har de opdaget på hospitalet og indstillet ham til en by-pass operation, om jeg fatter hvorfor fanden der skal puttes penge i ham!

Jeg blev helt oprigtig helt glad ned i maven da jeg fik nyheden og måtte virkelig lave min stemme om for ikke at smile mens jeg talte med ham, jeg tænkte straks på hvor længe man mon kan leve med et hjerte der køre på halv drift og på hvornår han så ville dø - måske er han væk til sommer? Ohhh hvor ville dét være toppen af kransekagen! Så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed over at sælge gården og over at jeg ikke besøger ham så ofte - og når jeg lukker lågen på hans kiste så vil jeg også kunne lukke låget på en del af mit liv som jeg gerne havde været foruden, men når det nu ikke er muligt at skrue tiden tilbage, så vil jeg bare gerne glemme at den tid har været der og gøre alt hvad der står i MIN magt for at ingen i min livscirkel nogensinde kommer til at opleve de ting jeg har oplevet.

Når jeg lukker lågen på hans kiste og kikker på ham for en sidste gang, vil jeg aldrig mere tænke på dét. That is a promise I've given myself years ago - and that I intend to keep.

Godnat

Ingen kommentarer: