lørdag den 4. september 2010

Lørdags Road-Trip!

I dag kørte Sofie, Lita  og jeg til Farum, hvor der hver den første lørdag i hver måned kl. 10 åbner et kæmpe loppemarked laved af spejderne - vi stod i kø og ventede på at de åbnede og jeg skal liiiiiiiiige love for at folk gik helt amok! Jeg var ved at blive pløjet ned af folk som LØB, ja LØB for at komme ind og købe billige brugte møbler!

Shit jeg har seriøst aldrig set nogen løbe ind på et loppemarked og ja bevares, det var da rigtig smart at det hele var delt op, feks. en afdeling med kniplinger og syting, en afdeling med værkstøj, en med teltudstyr/vandreting, en med porcelæn og en med møbler osv. - men det var ikke sådan at jeg på noget NOGET tidspunkt tænkte: Gosh dét må jeg eje.....der var kun to kongelige porcelænstallerkner i én kæmpe bod, der var så godt som ingen fine glas, kun sådan noget Ikea lort, eller ikke lort, men hvorfor købe Ikea ting på et marked når man kan få det billigt i Ikea??

Nææe på et marked køber man billige dyre ting og ikke billige billige ting og seriøst, med min ret fremskredne næse for antik, malerier, sølvtøj, porcelæn mv. så var der seriøst IKKE noget værd at købe dér, overhoved.

Bevars, der var mange fine ting, sjove ting og ting jeg ville putte i et sommerhus/kolonihave, men ikke i mit hjem.

Så da vi havde været dér en times tid og Sofie havde købt et semi stort bord, og et lille kaffe bord og Lita også var blevet indehaver af at kaffebord med intarcia i, så kørte vi til Hillerød eller øhhhh op nord på :) Er total hammer elendig til geografi når det kommer til Sjælland, hele Sjælland er København for mig :)

Men vi kørte op nord på og fandt flere antik butikker som åbenbart må have slået hoved, hele bundet for deres priser dér var så SÅ ublu at jeg tænkte hvad sker der.....!!

Feks var der ét sted hvor de ville have 1000 kroner for en "balje" af kobber som var bulet af H.T. og trængte til en liter Brasso! Min farfar havde en magen til, bare cirka så stor som et børnebadekar, også bulet og alting som han brugte til at have brænde i på sin Herregård i Jylland, den ville min mor smide ud men efter meget ballade fik Frk. Samleobjekt her, lov til at få den.....og så vil en mand i Nord Sjælland have 1000 kr for en på størrelse med en opvaskebalje.........min burde koste 8000 kr! Ikke at den er til salg men.....

Et andet sted ville de have 600 kr for et gammelt vaskebræt.......ja, et vaskebræt magen til dem man stod og gnubbet tøjet op af og som har en lille skål til sæbe.....fuck it, jeg har måske tre af dem på gården og never in a million years ville jeg overveje at købe et sådan for mere end 40 kroner MAX!!

Nå men det var en super road-trip og vi endte på en eller anden "Københavnsk havn" altså en havn et sted i Nord Sjælland hvor vi købte to fiskefrikadeller for 30 kr pr. person og guffet dem i os, det var så hyggeligt!




Jeg burde plyndre jylland for mærkelige ting og sælge dem til årgerpriser herovre, Københavnerne er snot dumme og fyldt med penge når det kommer til hvad de kalder "antikviteret" :) Total humor, og i morgen tager jeg på Holmen til mit hemmelige loppemarked, måske Lita og Sofie også vil med men da Lita skulle i byen i aften turde hun ikke love noget, det var vist et kombineret bryllup/fest noget og Sofie hun er bare B-MENNESKE med STORT B! :)

Nå men til noget helt andet, jeg mødte jo Norman i torsdags og skrev så fredag en sms at jeg gerne ville komme forbi med noget til ham, den svaret han lige så prompte på som den sms jeg sendte sidste søndag! Dvs. han svarede slet ikke.....og fredag sendte jeg ham endnu en - jeg havde været i Fælledparken og set min veninde Maja løbe DHL Løb for hendes firma NNIT (Nova Nordisk IT) og der så jeg en masse fra Normans firma og også Norman selv, men jeg valgte ikke at hilse på ham, udover at han var total svedig og våd at se på så har jeg det bare også sådan inden i at jeg syntes han er en dum skid når han opfører sig som han gør. Det er jo total barnligt!

Han kunne bare havde skrevet: "Nej jeg ønsker ikke at have gensidig kontakt" da jeg sendte ham en sms i Santiago, han havde også ALT mulighed for at sige at han ikke gad se mig mere eller høre fra mig da vi mødtes i Torsdags - jeg tror stadig, på trods af at Lita og Sofie mener noget andet, at han KUN spiste på cafe med mig i Torsdags fordi han ligesom blev "opdaget" af mig midt på vejen, hvis han ikke havde set mig, så var han gået videre til sin bil uden at svare på min sms.

Norman gider mig ikke, hverken som kæreste eller ven. Først nævnte vidste jeg godt og desuden er jeg heller ikke sikker på at jeg ønsker ham som min kæreste - men det sidste, dét vidste jeg ikke. Eller måske jeg godt vidste det, måske jeg bare ikke ville indse det - det har jeg indseet nu.

Bare det faktum at han ikke gider svare på sms'er er nok. Han sagde i torsdags at han ofte liiiige var på vej ud af døren når jeg skrev, eller også var det sent - men never the less, hvis man vil en person så finder man tid til at svare igen, til at være der og når han ikke gør det, så må jeg indse at Annabell har ret i det hun sagde. Annabell sagde til mig: Deirdre-Ann, jeg er ked af at det skal være mig som fortæller dig det, men Norman er bare ikke særlig intersseret i dig....

Det gjore avs at høre, men på den anden side så gjore det slet ikke ondt alligevel, det var som om jeg fik en brik som manglede i mit Norman-Puzzlespil af Annabell, og det var skønt og befriende.

Så i dag har jeg skrevet et brev


Kære Norman

I Santiago købte jeg dette mærke til dig, som jeg tænkte jeg fik mulighed for at give dig inden du rejste af sted på din Camino. Tanken var at du kunne have det som dit mål, når dagene blev hårde og uoverskuelige, som de bliver for os alle i ny og næ, på vej mod solNEDgangen (!) ved verdens ende.

Men nu er du hjemvendt og fyldt med mod på flere eventyr og jeg syntes bestemt Kilimanjaro lyder som en god idé. Husk at gå langsomt og husk at det er bedre at give op og prøve igen end at blive syg med højdesyge. Også selv om du er stædig anlagt!

Jeg tænkte at du kunne sy mærket på din taske, sammen med et mærke fra Danmark, dit fædreland og et mærke fra Spanien, dit hjemland og så efterhånden, som verden åbner sig for dine fød-der og for din rygsæk, kan du sy flere på – næste mærke må så være Kilimanjaro!

For du kan vel sy? Jeg mener, du kan flyve, du kan løbe, du kan gå til verdens ende (næsten) og springe ud fra fly, så sy kan du vel også?

Husk at mærket sidder bedst på venstre side af tasken, uanset hvilken retning du går på din vej, vil det altid være venstre side der ses fra vejen af (med mindre du går i England that is!)

Bladene er en bonus-gave, det er medlemsbladet fra den for-ening jeg er medlem af her i Danmark og jeg håber du vil nyde at læse dem lige så meget som jeg har gjort. Mit valg var at lægge dem i bunken af blade som jeg hver anden måned afleverer, når jeg er bloddonor på Bispebjerg Sygehus, til at ligge i venteværel-set eller at give dem til dig - jeg valgte det sidste fordi jeg tænkte at du også ville glæde dig over historier om de forskellige ruter og vide at ”vores Camino” kommer i tv til jul.

Du skal vide at det gør mig ked af det, irritabel og usikker når jeg ikke ved hvor jeg har folk i mit liv. Jeg bryder mig simpelthen ikke om at jeg ikke ved hvor du ”er” – er du min ven eller vil du en dag falde mig i ryggen igen? Kan jeg stole på dig og endnu mere vigtigt, stoler du på mig? Er du inde eller er du ude?

Konklusioner kommer af erfaring og derfor er de ofte for egen regning, det være sig både dine erfaringer og mine erfaringer. Mine erfaringer siger mig at du lever som vinden; du blæser henover verden og folk og se ikke altid, hvad det er du efterlader.

Når du siger at du gerne vil holde kontakten gensidig, og samtidig ikke svare tilbage på sms’er – på vej ud af døren eller ej, så er det jo ikke en gentlemans måde at leve på og da jeg altid forsøger at leve så omsorgsfuld og ærlig som mulig, så er det en meget dårlig cocktail for mig.

I mit liv, søger jeg folk som altid er der, folk jeg kan snakke med i timevis, folk der ikke er bange af sig og som har meningernes mod, folk der er unikke på alle kanter og som er ægte.

Du er ikke de ting, og jeg er bestemt heller ikke hvad du ønsker at omgive dig med
– derfor ønsker jeg dig alt mulig lykke i livet fremover og håber at du finder alt det du mangler for at dit eget lille spanske paradis er fuldendt.

Kærlig Hilsen


Og vedlagt det El Camino stofmærke som jeg købte til ham i Santiago, jeg trode jeg ville se ham inden han tog afsted og at han kunne sætte det på sin taske, min tanke var at mærket skulle være hans motivation når der kom dage hvor benene værkede, familie og venner er langt væk og det hele bare kuldre, de dage får alle og jeg tænkte at med et mærke af sej en karakter på sin taske, så kan man kun overvinde alt.

På min egen taske sidder der den dag i dag et ligende mærke og når jeg kikker på det så smiler jeg, meget muligt at andre ikke ved hvor sej jeg egentlig er, men jeg ved det, og det er nok :)





Sammen med mærket vedlagde jeg to bøger, eller magasiner om du vil fra Santiago Pilgrimmene i Danmark, en forening jeg er medlem af, deres magasin udkommer hver ½ år og er virkelig overraskende professionelle og gode og jeg tænkte at Norman som den eneste jeg kender, ville have fornøjelse af at læse i dem - og det var dét jeg ville havde afleveret hos ham, men i stedet for at skrive en sms og sige: Hey Deidre-Ann, jeg er på vej til Spanien, kan du sende det, eller Hey Deidre-Ann jeg har ikke tid/Lyst/what ever, så skriver han ingenting og på hans facebook kan jeg så se i dag at der står "Spain Again" - er go er han taget hjem. Helt fint at han gør det, men kors hvor er han et røvhul at han ikke svare tilbage, jeg hader sådan noget uvished.

Så, nu har jeg pakket det i en konvelut og på mandag sender jeg det til ham i Spanien og så sletter jeg ham fra Facebook. Jeg kan ligesom ikke blive ved med at drømme om en ven jeg engang trode jeg fandt, en ven som jeg tænkte var min soul-made og som jeg kunne se passe ind i så godt som alle mine fremtidsplaner og drømme.

Det bliver sikkert ikke sjovt, men jeg ved at der kommer andre, først var der Kunstmaleren som var mit livs ét og alt, da han skred i svinget mødte jeg Norman og når han nu er væk, så møder jeg måske nogle andre?

Jeg har i hvertfald nok af "dates" og selv Ayal har haft ringet....så hopla hvor det går!

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg syntes Norman er smuk og fræk, men det var akavet at tale med ham i torsdags, parkometeret tikket og jeg havde ikke rigtig ro i mig, solen bagte i mit ansigt og ord faldt mig svære at finde, så måske det er Guds eller livets, om man vil - vink med en vognstang om at jeg skal videre - uanset hvad det var, så er jeg nu endelig parat til at gå ned af den vej - og Gud hvor har jeg længtes efter den lyst!!

Det er lidt ligesom at tabe sig, man ved før man er parat at man tabe sig, men først når man er parat til at tabe sig, kan man rent faktisk tabe sig....ulogisk men alligevel så befriende når det endelig sker!

Jeg er endelig parat til at tabe mig!!

Og noget helt andet, jeg aner faktisk ikke hvordan pokker vi kom til at tale om det, Norman og jeg i torsdags, men vi kom pludselig til at tale om babyer.....og det at få babyer og han fortalte at han havde dated en pige (Sjovt som han lige får smidt alt muligt ind med dateri, sex og one nights når han taler med mig!) som ikke kunne få børn og selv om han var forelsket i hende så havde han slået op med hende pga. det at hun ikke kunne få børn fordi han ville have børn.

Jeg ved ikke hvad det er der sker med mig, men nogen gange, så bliver jeg simpelhen stukket af djævlen himself og så fortalte jeg ham om at jeg heller ikke kan få børn, at jeg ikke har regelmæssig menstruation.

Intet af det jeg sagde var forkert eller en løgn, men jeg undlod at fortælle ham det vigtigste af alt - hvilket måske var bevist, I don't know, jeg har tænkt meget over det, gjore jeg et bevist? Jeg ved det virkelig ikke...... :)

Sagen er den at jeg kun har haft menstruation få gange i går, det er sådan at hvis man i Danmark - før det der med at barnløse selv skal betale for fertilitetsbehandling - ikke har regelmæssig menstruation så kan man få taget æg ud til senere brug, så frem man har menstruation 3 gange eller mindre på ét år og derfor skal jeg skrive ned hvor mange gange jeg har menstruation i 2010 og det samme gjore jeg i 2009 - men det er mere fordi min gynækelog vil have vished for hvad hun allerede tror er konklutionen på at jeg ikke har regelmæssig menstruation.

Hvis jeg vil havede taget æg ud, så er det et indgreb jeg skal få foretaget som single, alene - og det vil jeg ikke! Hvad pokker skal jeg bruge den information og den viden til? Jeg er jo alene og jeg har ingen, INGEN intentioner om at få et barn nu, så jeg gider ikke - men for at hjælpe lidt på vej mht. min gynækelogs meninger og for at få mine forældre, specielt min mor, til at kravle ned fra min nakke så har jeg sagt ja til alle de ting som ikke indebære indgreb og medicin.

Men dét som min gynækelog mener er galt er at jeg har for tyk "hud" eller "hinde" omkring mine æggestokke, altså dér hvor æggene ligger, der er hinden for tyk, derfor kan mine æg ikke særlig tit trænge igennem og vandre ned i livmoderen hvor de, fordi de ikke bliver befrugtet, bliver til en menstruation.

Jeg har selv set en scanning af mit underliv og dér hvor man altid ser en baby var der helt sort, et stort sort hul som bare venter på en baby - og oppe i æggestokkene lignede det en slikkepind med buler på :)

Der var simpelhen SÅ mange buler på mine æggestokke fordi æggene prøvede at komme ud, men det lykkes altså meget meget sjældent og derfor mener min gynækelog at det eneste jeg behøver, når eller HVIS den tid kommer at jeg vil have børn, er at jeg skal have noget medicin som gør denne hinde mere elastisk og så vil æggene strømme ud som hos alle andre kvinder.

Faktisk sagde min gynækelog dengang jeg talte med hende sidst og blev scannet for ca. ½ år siden, at "jeg skulle passe på når jeg legede med drengene, for hvad hun så beviste at jeg i høj grad var frugtbar, jeg skulle bare lige havde en hestsko..."

Så iflg. min gynækelog i Århus så er det pice of cake - men det har jeg ikke fortalt NOGEN overhoved, end ikke mine forældre - jeg vil gerne bare have lov til at være mig, leve som jeg gør og så tage de store tanker om børn og æggløsning når jeg en dag har en til at snakke med det om som faktisk er intersseret i at vi sammen finder svaret......

Men alt det kunne jeg simpelhen ikke se nogen grund til at fortælle Norman - han er alt for arrogant og desuden rager mit underliv ikke ham - han er et dårligt knald og ser slet ikke sex som en fantastisk verden ligesom jeg gør, eller ligesom jeg engang gjore og som jeg forhåbentlig gør igen snart :)

Jeg har desuden en slutty aftale med Jydehollænderen senere i aften og en aftale med en anden fyr i morgen, han vil - sjovt nok - gerne gå en tur i Frederiksberg Have så ja det kan vi da godt :) Han hedder Peter og er fra Sønderborg - og det første jeg tænkte var: Uha, ikke endnu en sønderjyde........ min søsters kæreste er fra Als og dér er vist en del hjemve men så er det jo godt at det kun er sex!

Ingen kommentarer: