søndag den 26. september 2010

Søndag kl. 12.51

Godmorgen!

Ja eller måske God Formiddag, nej faktisk er det vel God Eftermiddag for det er OVER middags tid og jeg er næææsten lige stået op og har presset det sidste ymer ud af kartonen og tænker at jeg nu må tilbage til at spise havregrød den næste uge, men hvis jeg bare kan betale min husleje så jeg ikke behøver at flytte hjem til far og mor så er dét det hele værd!

Faktisk så sidder jeg og tænker på, at hvis jeg skulle flytte, så er det groteske jo at jeg faktisk slet ikke har råd til at flytte! Hvor skulle jeg få penge til flyttefolk fra? Hvor skulle jeg få penge til at leje en flyttebil? Jeg har ingen penge, altså helt bogstavelig talt nul penge og Københanvs Kommune syntes mærkelig nok at jeg stadig har for mange penge - jeg gad virkelig godt se mit regnskab fra deres synsvinkel, for hvis jeg har alle de her penge som de siger jeg har, hvor er de så? Jeg vil virkelig gerne se hvor den lomme med penge er, for jeg kan altså ikke finde den - ja jeg har en gård, men hvad skal jeg bruge en gård til når gælden er større end værdien fordi værdien er blevet så forringet af én latterlig kattedame og nu er jeg arbejdsløs og 99% uden midler og stadig kan jeg ikke få kontanthjælp!

Men dét kan kattedamen SELVFØLGELIG - alt andet ville jo være mærkeligt ikk, jeg mener hun er jo så svagt et menneske at hun selvfølgelig skal hjælpes men hvem skal hjælpe mig? :(

Når jeg skriver at jeg "kun" er 99% uden midler så er det fordi jeg stadig kan betale min husleje, i hvertfald i Oktober måned, derefter kommer det virkelig virkelig til at knibe.....jeg har 2000 kr indlagt i min "Essential Radio Skills" bog fra universitetet i London og måske 600 kr under min bestikkasse i øverste skuffe i køkkenet - og 5635 kr på min konto hvoraf de 5000 kr går til huslejen på torsdag....

Jeg tænker to ting, jeg kan enten kontakte banken og tigge om at de låner mig flere penge inden at de finder ud af at kommunen vil tinglyse gården og så kan jeg bare "lade som om" at jeg ikke vidste at de to kontoer var sammensat og dermed begge er til pga. gården, dvs. jeg lader som om jeg ikke ved at min kassekredit kun eksistere pga. jeg har gården som "pant" og så vil de måske låne mig penge, så kan jeg hæve dem alle på én gang og gemme dem så de ikke forsvinder i et stort hul når jeg går konkurs.......

Eller jeg kan hive det frække blonde lingeri frem fra skuffen hvor det alligevel ligger og aldrig bliver brugt, og gå ud og dyrke noget tilfældigt sex med klamme mænd for penge........

Først nævnte idé lyder mest tiltalende mens sidstnævnte idé lyder nemmest.....
- jeg tror ikke jeg kan få banken til at låne mig så meget som én eneste krone mere og jeg forstår dem jo godt i bund og grund - ville jeg låne penge til mig selv hvis jeg var en bank? Nej ikke med fornuftens briller på, men med de menneskelige briller, så ville jeg.... men baker er jo ikke menneskelige!

Se nu bare Den Danske Bank - de er nu gået fra at være Bilka Blå i farven til at prøve at være Netto Gul - problemet er bare at de, udover at være snot dumme i Den Danske Bank også er farveblinde, for den gule farve de har valgt minder mest af alt om Tyskland! Farven er sådan lidt tysker-gul på en grumset beskidt måde, så jeg mener bare at deres valg af farve og dermed dét signal de tror de udsender er helt helt HELT forkert og tænk at ingen kan se det udover mig! Tænk at alle deres dyre marketingsgrupper ikke kan se at den er helt galt med deres nye "udseende"!!

Ergo, Den Danske Bank er nøjagtig lige så latterlig klam som de altid har været, så er Nykredit Bank trods alt bedre, de har søde mennesker ansat men stadig, business er business og selv om jeg ville ønske at det ikke var sådan, så må jeg jo accepterer at sådan er det.

Til noget helt andet - jeg har netop i dag opdaget at jeg åbenbart har én læser af min blog! Dér kan man bare se!

Jeg har tænkt på hvorfor ham fra Eskimo Avenue ikke har vendt tilbage og ville tjekke hvilken dag det var at han ringede og sagde at han ville vende tilbage "om to uger" - det var 6. September og da jeg sad og læste bloggen for den dag jeg var på Holmen og lå og solet mig så skønt ved vandet, så var der en kommentar nederst.....øhhhhhhhh.....

Den havde jeg så ikke lige set, tænker på om der er andre kommentare men hvordan finder jeg ud af det? Jeg gider dæleme ikke sidde og kikke alle mine blog indlæg igennem for at se kommentare og da jeg tænker at dem bag Blogger.com godt ved at skribenten ikke gider dét så må der jo logisk set være en nemmere måde at se alle kommentare på bloggen på..............så dét skal jeg lige have undersøgt hvordan jeg gør for det må kunne lade sig gøre. I'm quite sure!

Men til hvem du end er, hvis du stadig læser med, så tak tak, det var en overraskelse - om det var en god eller en dårlig overraskelse ved jeg ikke.......tænker..........jeg tror ikke det var en dårlig overraskelse, men om det var en god en ved jeg heller ikke.......kan en overraskelse være neutral?

Jeg tror det var en neutral overraskelse faktisk.

I går aftes da jeg gik over til Lita mødte jeg min stive alkoholiseret overbo i porten - du ved ham fra min fødselsdag som bare ikke fattede én meter af noget! Jeg har 7-9-13 undgået ham siden og har slet ikke set ham og så fandeme når jeg er dressed up til lir med knald røde negle, rød læbestift, sort kjole med guld perler på den ene skuldre og store guldarmbånd og guldstilletter og opsat hår med perfekte små krøller i nakken (de kom af sig selv men fik lov til at leve denne ene aften!) tror du så ikke jeg møder den dumme stive idiot??

Udover min kjole som er virkelig flot, havde jeg min uendeligrøde cottoncoat og en pose med cider fra min fødselsdag (til at bytte med for Lines øl - hun får mine ciders jeg får hendes øl! GREAT deal!) og så møder jeg ham liiiige før jeg når ud på gaden og så står han der og svejer og siger: Hvor er du dog smuk, hvor er du dog flot, neeeeeeeeeeeeeeeeeej hvor skal du hen.......aiiiiiiiii og alle mulige andre mærkelige ting og så pludselig så siger han: Du har noget lige dér og peger på mit ansigt og så rækker han hånden frem, jeg børste mig på kinden og siger tak, så er det væk!

Men han siger nej, det er ikke væk lad lige mig.... og mind you, han er fucking ulækker, gammel stinkende, alkoholiker - en rigtig tyende fra arbejderklassen som min lettere snobbet Godsejer far ville sige og liiige her, her ville jeg for én gangs skyld give far ret!

Og så rækker den her klamme lavtstående individ fingeren frem og køre den henover min underlæbe som jo er meget stor, altås jeg har meget store læber og jeg ved det godt og jeg bruger rigtig lang tid på at lægge liplineren inden for læbekanten sådan at læberne syner mindre, lægges liplineren udenfor læbekanten syner læberne større (et gratis make-up fif) og jeg har altså brugt meget lang tid på at lægge en lip liner indenfor og af flere omgange male mine læber røde så de ikke ser så voldsomme ud og så farven holder hele aftnen, jeg er nemlig ikke sådan en som gider og stå og lægge mere make-up på ude på toilettet i løbet af en aften - det har bare at holde til jeg kommer hjem. Basta.

Men nu står den her undermåler af et menneske og gnider sin pegefinger - som har været gud ved hvor mange steder - mod min underlæbe og siger "Aiiiii hvor er du bare fræk...."

Jeg kikkede helt forskrækekt på ham og sagde, ja nu har du en rød finger og så skyndte jeg mig at gå så hurtigt som mine guldstilletter tillod det henover brostenene og ud i friheden på Vesterbro!

Kors hvor er han skummel.......!!!

Og hele natten i nat har jeg drømt tre forskellige ting, måske fordi jeg var lidt beruset da jeg gik i seng, måske fordi det var min tur til at have dårlgie drømme, men den første ting jeg drømte i nat var at små børn druknede rundt omkring mig, jeg prøvede at hive dem om som en anden klud og lægge dem på en hylde der var over havet, men der var for mange små børn i vandet og hylden var ikke stor nok og selv om jeg stablet dem så blev de ved med at falde i vandet og der var bare sååå mange små børn over det hele - jeg var helt panisk og prøvede og prøvede at holde deres hoveder oven vande mens jeg tænkte på hvor deres mødre var og hvor alle mennesker var hende, var der virkelig ingen der kunne se at alle de her børn ville drukne hvis jeg ikke fik noget hjælp?

Pludselig som i en film klippet jeg over til en anden drøm som jeg ikke rigtig kan huske, men jeg kan huske at den også var ubehagelig......og til slut inden jeg vågnede drømte jeg at jeg blev voldtaget af flere gamle mænd.....åhhh gud hvor en forfærdelig drøm!

Da jeg vågnede var jeg HELT vågen i løbet af 3 sek og i løbet af ét minut var jeg ude af sengen og sad på toilettet og tissede mens jeg prøvede at orinterer mig selv om hvor pokker jeg var og heldigvis, var jeg i min egen lejlighed og dørene var stadig låste og det hele var bare en dum drøm - men ikke flere børn-der-drukner og gamle-mænd-der-voldtager drømme til mig i år tak! Ja helst resten af livet men heldig kan jeg vel ikke være??

Nu fryser jeg, sover jo med vinduet åben hver nat og nu er kulden kommet ind i stuen og jeg har kun et uldtæppe omkring mig så jeg må vist heller få noget tøj på igen og komme i gang med den store strygebunke som kalder OG få læst op på spansk, for det begynder i morgen.....

Håber jeg kan lære en del mere nu hvor jeg er rykket op på et bedre hold, så jeg kan tale og forstå mere spansk når jeg skal gå pilgrimsvandring til foråret :)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Deirdre Ann.
Kan se at du har læst en af mine kommentar. Har kun skrevet to kommentar, så du behøver ikke at gøre det helt store ud af at finde dem. Der står ikke noget spændende:-). Håber at det er ok at jeg laver en "smiley" på denne måde. Ved jo godt at du synes at det er lidt barnligt. Og at en 30 årig sømand skriver sådan en smiley, gør det ikke just bedre;-). Anyway, er stadig en trofast læser, og noget af det du skriver overgår fiktion. Ment på den måde at jeg synes at du har været uheldig med stort set alt. Måske med undtagelse af din familie. De lyder til at være flinke, selvom det ikke er de gloser du bruger om dine forældre:-).

Hav en god dag.

Hilsen Sømanden.