mandag den 20. september 2010

Østrig Østrig Østrig....

I dag har vi været i Innsbruck fordi min bror og hans kone skulle underskrive en lejekontrakt på et hus i Kitzbühl. De vil gerne købe et bestemt hus og har også fået lovning på det, men først om 1½ år, så indtil da lejer det et hus.

Det tog over 2 timer at køre dertil men det værste var turen hjem – jeg troede jeg skulle dø da vi kørte med 80 km i timen i buldrende mørke, tåge og regnvejr på en ujævn vej med nålespidse sving! Jeg ved godt at min bror er en super chauffør og har levede af biler hele sit liv og bla. Været testkøre osv. Men hold nu OP hvor blev jeg for det første køresyg og dernæst så var det som at sidde i en ruchebane og jeg hader ruchebaner! Når jeg kikkede ud så jeg en bjergside flyve forbi, hvilket gav mig kvalme, prøvede jeg at kikke ud af forruden fra bagsædet så fik jeg endnu mere kvalme af at se vejen fare lige imod mig! Så jeg endte med at sidde og fokuserer på mine skosnuder i over to timer!!

Jeg må endnu engang konkludere for mig selv at jeg elsker ELSKER sangen ”I et land uden høje bjerge….” som jeg også gik og sang for mig selv i Spanien når bjergene blev for hårde for mig og jeg bare havde lyst til at sætte mig ned og tude af udmattelse!

Det har virkelig været en hmmm anderledes tur for mig so far – jeg kan virkelig godt mærke at jeg stadig ikke er helt på toppen med at tilbringe for meget tid med min familie af gangen – jeg får det for det første rigtig skidt bare af at skrive det her, men dernæst så har jeg det skidt med at jeg tænker sådan – hvorfor kan jeg ikke bare elske min familie ubetinget? Og hvorfor kan jeg ikke bare være glad for dem som de er?
Jeg ved det ikke, men jeg ved også at jeg tit syntes de er på nakken af mig, og selv med et åbent hjerte og sind så kan jeg ikke finde ud af om det er mig som er sart eller mig som er fair…..?

Feks. Her til aften så spiste vi aftensmad på en Running Sushi Restaurant i Innsbruck, det var billigt – 10 Euro pr. person for alt hvad man kan spise – og jeg elsker sushi! Af hele mit hjerte jeg elsker det…..og jeg ved at min bror og hans kone også godt kan lide det men at vi nok gik derhen pga. mig – min mor syntes vist bare at det var okay. Anyway, jeg blev virkelig skuffet over maden

Indsæt fottos!!

Fordi sushien var meget kold, dvs. at det var for mig tydeligt at det ikke var frisklavede selv om min bror sagde ”Se der står en kok i køkkenet og lægger det på båndet” – ja dét gjorde der, men det betyder ikke at han stod og lavede det samtidig som de feks. Gør i København i Stormgade ved siden af Rio Bravo, der kan du se kokken stå og arbejde med maden og det kan jeg virkelig godt lide.
Men sushien var meget kold, risene var kolde osv. – ikke kolde som i afkølet men kolde som i at et næsten gjorde ondt i tænderne at bide risen over!
Dernæst så var tallerknerne ikke rigtig rene og over hvert styk sushi var der et lille låg – dét syntes jeg så mærkeligt ud men min mor syntes det var dejligt og hygiejnisk – men jeg opdaget ret hurtigt at de ikke smed lågene ud som folk jo stablet op på bordene, de stablet dem og bar dem ud i køkkenet og da jeg sad med ansigtet mod køkkenet så kunne jeg se at de vaskede tallerknerne op men ikke plastiklågene som egentlig bare er enegangs låg eller enegangs kopper vendt om…….

Så i stedet for at være super tilfreds med at vi fik min livret til aftensmad, så murrere jeg inden i over at min familie nu syntes at dét der sted er standarden for Sushi – dvs. min mor kan aldrig igen lokkes på sushi bar og min bror og hans kone syntes at 199 kr. er mange mange penge for alt hvad du kan spise af sushi hos Running Sushi i Stormgade – men stedet er SÅ rent og SÅ lækkert at det slet ikke kan sammenlignes!

På vej hjem snakket vi om at mor bliver 60 år til sommer – hun vil under ingen omstændigheder have en fest – det skyldes ene og alene alt det som er sket i forbindelse med Familien i Schwitz – pga. det føler min mor ikke at hun har nogen venner tilbage og hun vil ikke fejres – så siger jeg, ligesom for at putte et plaster på såret, at det skal hun ikke være ked af, så kan vi bare alle sammen tage til Italien (som vi har gjort før) i en uge med blå vand, swimmingpool, hotelværelser, restauranter osv. Uden Familien Schwitz og hygge os dér…….

SÅ brød fanden løs!!! Vi kommer ALDRIG igen til at holde ferie uden dem fra Schwitz!! Og hvordan jeg dog overhoved kan tænke sådan noget! Vi er i familie og derfor vil de altid være der og de går aldrig væk igen og sådan er det bare. Forstået?! Basta. Punktum.

Jeg blev helt måløs, dels fordi jeg prøvede at være sød og muntre mor og resten af bilen op med gode ferie minder som kunne gentages og dernæst så blev jeg måløs fordi vi iflg. Min mor i al fremtid skal have dem på slæb, vi kan åbenbart aldrig igen holde en ferie på dansk, bare mine forældre, mine søskende, mine svigerinder og svoger og små nevøer……altså med andre ord, vi kan aldrig igen holde en ferie bare OS FAMILIE…..dét syntes jeg er chokerende!!

Jeg prøvede at sige at jeg bare ønskede alting ville forblive som i gamle dage, som det var ”før” og så fik jeg på huden igen – intet ville nogensinde være som ”før” og den eneste som faktisk var offeret her er min mor osv.………. Hvilket er noget forbandet pis! Jeg er sku da også et offer, tror du jeg med alt det rod jeg har i mit liv har bedt om at få mere rod og så i form af en ny søster som smadre min familie og næsten får den til at gå i opløsning?? Tror du jeg har brug for en ny søster som hader min ”gamle” ægte lillesøster og som prøver at spille os ud mod hinanden?? Tror du jeg har bedt om at få en ny søster hvis veninde er spåkone og fortæller alt muligt pis om mig og mit liv til mig uden at jeg har bedt om det, ting som alligevel sætter sig fast i mit hoved og rider mine tanker som en mare??

Svaret er, hvis du skulle være i tvivl: N E J !!!!!!!!!!!

Jeg vil bare have min familie er lykkelig og glad – jeg vil bare selv være glad og jeg er faktisk skide ligeglad med Schwitz! Gid det lille lorteland ville forsvinde fra landkortet, hvad kan man i øvrigt bruge en svag befolkning som erklære sig neutral i krigene men bagefter nægter at udleverer værdier tilhørende døde mennesker men som de døde mennesker familie stærkt har brug for og i øvrigt krav på?

Latterligt land!! (MIN fordom og jeg elsker den!!)

Jeg har sovet rigtig årligt i nat fordi jeg var så bange for at bløde ved siden af – det lyder måske sjovt men jeg er bange for at bløde på min svigerindes mors lagner…….. jeg er jo slet slet ikke vant til at have menstruation og ved slet ikke hvordan jeg skal gøre! Ja grin du bare, jeg ved godt at jeg er 32 år men jeg har bare ikke haft menstruation mere end måske 20 gange i hele mit liv – så how should I know?
Jeg glemmer at skifte tampax hele tiden og jeg syntes alle kan høre at jeg åbner en tampax når jeg er på et offentligt toilet – og hvad sker der lige for toiletter hvor der ikke er en bind pose eller en bind spand? Jeg trækker bare hele skidtet ud i toilettet – basta, så kan de lære at glemme at sætte sådan noget op! I morges vidste jeg slet ikke hvor jeg skulle gøre af mit brugte bind – skulle jeg måske gå ned i køkkenet og lægge det i skraldespanden i min svigerindes mors køkken?? NOT!

Så jeg pakket det ind i emballagen det lå i inden jeg brugte det og så ind i en masse toiletpapir og så ned i min håndtaske!! Ja, I know! Nasty men hvad skulle jeg gøre???
Og så smed jeg det ud på et offentligt toilet…….jeg lå hele natten på ryggen for ikke at komme til at bløde igennem, jeg sover næsten altid på maven med én arm over hoved, sådan blev jeg født siger mor, en arm først og så kom jeg ud liggende på maven med krydset ankler – og sådan sover jeg også for det meste. Anyway, jeg lå på ryggen HELE natten af frygt for at bløde igennem, det ”plejer” jeg nemlig at gøre når jeg sover og har menstruation alene, men så har jeg også altid et håndklæde under mig så det ikke går udover mit lagen osv. Og sker det at det går i gennem, ja så er det jo mit eget blod på mit eget sengetøj og med lidt klorin og en omgang kogevask, så går det altid af – men jeg kan hverken få mig selv til at bruge deres håndklæder eller til at bede om et gammelt et – tænk hvis jeg blødte igennem på min svigerindes mors håndklæder eller endnu værre, på hendes sengetøj!!! I en alder af 32!!!

Så jeg har sovet HELE natten på ryggen med bukser på og en cardigan under mig – 7-9-13 så var der ingenting sket i nat – faktisk havde jeg kun blødt en lille bitte smule midt på bindet…….men resultatet er at jeg har sovet mega dårligt i nat!
Og jeg savner København og vil bare hjem hjem hjem…….det bliver en LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG køretur med mor hjem i bilen – hvordan fanden er jeg egentlig havnet her i Kitzbühl i Østrig??

Ingen kommentarer: