mandag den 21. februar 2011

Bum Bum Bum......

Min lyst til at blogge er næsten helt forsvundet - spørg mig ikke hvorfor eller hvordan, jeg kan bare mærke at lysten til at skrive hver dag ikke er så stor mere..............dét kommer i den grad bag på mig, for jeg har altid skrevet, lige siden jeg lærte at læse som knap 5 årig har jeg drømt om at kunne skrive og da jeg lærte at skrive i børnehaveklassen hos Jonna sammen med Mathias og Vicky Cecilie - vi var de eneste der gerne ville lære at skrive - har jeg skrevet. Jeg fik min første dagbog som 6 årig, den var rosa med lås på og jeg skrev i den hver dag.

Jeg har den endnu, nogle steder er der klistret tyggegummiepapir ind, små boner og en billet fra et tivoli, det var MEGET sjældent at vi børn ude på landet fik slik og kom nogle steder udover i skole og så hjem på gården, der var simpelhen ikke penge til det.

Jeg mindes også (nu da jeg skriver om min barndom) at min far engang kom hjem fra Polen med en rød taske af læder, den havde en tryklås åbning man skulle trykke på først før man kunne åbne lynlåsen! Storslået teknik anno 1980'erne!

Men inde i den her taske..............uhhhhhhhhhhhh !! Min far havde en fabrik i Polen og føj frem og tilbage i sin egen helikopter så han havde aldrig ret meget tøj med, selv i dag kan min far rejse med bare et par rene underbukser i lommen og en tandbørste hihi Nå men altså far kom hjem fra Polen og da vi endelig fik lov til at få tasken kunne vi næsten ikke løfte den, min ældste storebror Norman som havde de mest vilde hvide negerkrøller slæbte tasken ind i stuen til den stod ud for den store trappe op til 2. sal, her åbnede vi den og tasken var spækket med slik!!!

Seriøt, vi taler en mellemstor sportstaske fyldt med slik og i bunden lidt sammenfoldet hvidt undertøj og en tandbørste - jeg kan huske at der var tyggegummier med tatoveringer i!! Nogle af dem var med huden Vaks fra Disneys tegnefilm, dét var en KÆMPE oplevelse!!

Som jeg stadig husker her 28 år senere!!

I dag har jeg været til træning og det LYKKES mig at løbe 5 km, jeg glemte dog at tjekke tiden da jeg var så total kvæsted at jeg næsten måtte kravle ned fra løbebåndet!! Men jeg fik løbet 5 km!! Og cyklet 2 km!! Seje seje Deirdre-Ann!!

Jeg har solgt en gammel gyngestol jeg fået af en piberygende dame i min gamle Kolonihave Forening


Trænger til en kærlig hånd, nye fjedre og maling - et skønt projekt hvis man ikke lige som jeg boede i en mikro lejlighed i et baghus i udkanten af København!


Jeg havde sat den til salg til 800 kr men fik 600 kr for den, hvilket ifølge min veninde er alt for lidt da gyngestole er dyre men nu har jeg det sådan at jeg har gemt denne her stol siden hmmm 2003 så at få 600 kr for noget jeg aldrig har brugt er jo bare skønt!

Grunden til at jeg har gemt den - og en næsten magen til, er at jeg har ladet mig fortælle af mine veninder at det er godt at sidde i en gyngestol når man skal amme og som det fremtidsmenneske jeg er inde i mit hoved så gemmer jeg jo ting til jeg en dag får brug for dem - hvilket også er grunden til at jeg i dag har møbler til over 140 kvm bolig - som jeg gemmer til den dag jeg finder en mand at bo sammen med, men jeg glemmer jo bare lidt at tænke på hvor min mand skal være i alt det her?

Han har naturligvis også ønsker og drømme og ham skal der også være plads til - så nu sælger jeg alt det skrammel jeg ikke selv kan se stå i mit eget hjem - NÅR det vel og mærke en dag kommer.......

Jeg har også solgt denne her stumtjener hmmm som jeg så ikke kunne uploade et billed af, men her er en sofa som jeg også har solgt, jeg fik den af en en ældre mand i kolonihaven - de ældre var glade for mig da jeg flyttede ind, så jeg fik en masse møbler og solgte dem rask væk igen.....men hey det var jo mine møbler ikk!


Mega grim bæ-brun sofa!

Jeg har egentlig ikke noget imod lædermøbler, min morfar var møbelsnedker og har laved næsten alle mine forældres møbler og ja faktisk næsten hele min families møbler for efterhånden som vi bliver voksene så køber vi hans møbler tilbage fra folk som sætter dem til salg - eller gør som min far der direkte tager kontakt til dem som han ved ejer Morfars møbler og giver dem et tilbud de ikke kan sige nej til.........sidstnævnte kan man kun gøre hvis man har penge nok!

Men jeg mindes bare fra min barndom  hvordan stolene klistrede til min numse/lår når jeg sad på dem så jeg er meget mere til stofmøbler - men jeg kan samtidig godt se det praktiske i læder, de kan vaskes af og gøres rene hvis man feks. har børn som hele min familie ligesom har og her bliver stof bare mere slidt og porøst og mine forældre har da også hmmm 4 forskellige læderstuer og jeg selv har én som min morfar har designet og betrukket men jeg er bare stadig ikke helt overbevist om at mit hjem skal have lædermøbler - uanset hvor god en kvalitet det så er i!

I dag da jeg var til træning og løb og kampsvedte på vej mod de 5 km kom Buran G op og løb på båndet ved siden af mig - jeg er nu 100% overbevist om at der er noget galt med hans venstre brystvorte!!!
Jeg har tit set det på hans musikvideo og nu da han løb ved siden af mig i en undertrøje så kunne jeg ligesom se at "patten" hang lidt på den ene side...........hvis det var min krop så tog jeg nok en anden slags bluse på men hey dét er nu bare mig!

Dernæst så var han sådan lidt selvfed at se på, når jeg løber så kikker jeg måske én eller to gange til siden for at tjkke tiden på uret på vægen, men han løb og kikkede til højre og venstre hele tiden, sådan lidt "se mig se mig" - om det rager mig hvem han er.........*fnyser*........og da jeg så stoppede og gik mod omklædningsrummet gjore han det samme og *vupti* havde han trukket en mobiltelefon op af lommen og gik og snakkede ret højt i - hvem træner med en mobiltelefon i lommen?? Kikset nok!



Buran G Ft. Nick og Jay - Tættere på Himlen

Prøv at se her på videoen, hans ene brystvorte ser mærkelig ud i forhold til den anden - den mystiske er den som er tatoveret henover.

Ellers er der ikke noget nyt - ikke udover at min dejlige coaching buddy er kommet hjem fra New York uden sin danske telefon men med en kraftig forstuvet ankel og godt gennemknaldet - hun ordnede lige sin ex-kæreste om morgen og colombianeren om aftnen..............Now THAT'S my girl!!!

Ingen kommentarer: