tirsdag den 15. februar 2011

Verden På Vrangen

Man skal se og høre meget før øjene falder ud - her er et par eksempler på hvad der kan få mig til at tænke: WTF!!

Datingside for folk med GENITALIA HERPES! - Dér er simpelhen nogle mennesker i Canada som har lavet en hjemmeside for folk med herpes på kønsdelene........se dét er så dér jeg står af og siger tak for kaffe, mad og alt muligt andet!!

Så er der denne her sag, som jeg har fulgt nøje siden det skete - jeg syntes helt fra starten af at det var mystisk at hun kunne "hænge" sig selv på den måde OG at hun havde hængt sig........ Pernille Oldenborg Lind  Og mere her Pernille Oldenborg Lind - der var engang, da jeg var på radioen en hjemmeside som hed "uopklaret.dk" den findes stadig men jeg aner ikke hvad det er for noget som ligger derinde nu, det er i hvertfald ikke en side med alle de uopklaret sager i Danmarkshistorien som det var dengang, men via denne side talte vi tit eller måske ikke tit men ca. 1 gang om måneden om denne her sag, jeg ved ikke hvorfor den stak mig sådan i hjertet, der er jo folk som dør og bliver myrdet hver dag..........men denne her hang fast. Noget jeg også syntes er mærkeligt, jeg har på et tidspunkt læst at den afdøde piges veninde gik ind og slettede hendes Arto profil med alt hvad der lå på den af breve mv. Til politiet har hun udtalt at dét havde Pernille bedt hende om  - never the less, jeg forstår ikke at sådan en side ikke kan genskabes, eller at brudstykker derfra ikke kan genskabes - jeg mener, alt der er slettet ligger jo i realiteten i cyberspace så det burde være muligt.......i dag er det nok forsent men dengang, dér burde de havde kontaktet firmaet bag Arto og bedt dem gøre alt fysisk muligt for at få den genskabt.

Og så er der det nye pressebilled 2010/2011 af Afghanske Bibi Aisha


Som 12 årig blev hun gift bort til en Talibankriger af hendes far, fordi han havde en stor gæld - hendes mands familie misbrugte og bankede hende og hun sov i stalden - da hun stak af og løb hjem til sine forældre kom Taliban og trak hende med op i bjerggene hvor hendes svoger holdt hende nede mens hendes mand skar hendes øre og næse af!

Hun blev efterladt i bjergene men det lykkes hende at kravle til hendes onkels hus, han afviste hende og så kravlede hun videre til hendes morfars hus som bragte hende til en Amerikansk Militærbase - i dag bor hun i USA og ser sådan her ud




Jeg ved godt at der findes disse mennesker i verden og at der sker forfærdelige ting hver evig eneste minut, og at det kun er en mikrobrøkdel af historierne som kommer frem i alverdens medier, men jeg håber at denne her pige en dag vil gøre noget godt for andre piger i hendes situation - og at mange andre piger og mænd med en normal tankegang vil tage dennne og andre historier til sig og hjælpe andre mennesker på deres vej - hvis jeg havde pengene så var der også meget mere jeg gjore for at hjælpe andre, lige nu er det eneste jeg kan gøre at forsætte med at betale til min Afrikanske pige - alt andet er mig fysisk umuligt men en dag så vender det og så er der så mange ting jeg gerne vil gøre!

Udover de her tre ting så er der jo vildt mange andre ting som jeg syntes er helt hen i vejret at gøre men lige nu er jeg blank!

Har været til træning i morges, løb kun liiiige knap og nap 3 km, jeg var SÅ færdig - dét må siges at være straffen for ikke at ha trænet i én uge! Bagefter cyklede jeg 5 km på 10,53 minutter, dét syntes jeg er sejt!! Og så gik jeg hele vejen hjem igen, gik i et stærkt STÆRKT tiltrængt bad - har ikke været i bad siden lørdag formiddag (!) og nu sidder jeg her og skal skrive et par artikler til min coaching buddys modeblad OG mysteryshoppe - min lejlighed ligner noget som er blevet bombet eller måske røvet, der er er vasketøj, strygetøj, beskidt tøj, poser, tasker, opvask osv. OVER ALT - men jeg ved at det hele også er der når weekenden kommer så lige nu prøver jeg at se bort fra det og fokuserer på dét som giver penge!!

Há en rigtig god dag out there!

Ingen kommentarer: