lørdag den 26. februar 2011

En Mærkelig Dag

I dag var jeg oppe og ude på Nørrebro for at hjælpe min veninde og hendes kæreste med at tømme deres kælderrum kl. 08.30. De har af uransagelige grunde valgt at købe en bil med - hold fast, 50 hestekræfter!! Den kan end ikke trække en tom trailer........

Min fine gamle og i øjeblikket møgbeskidte Prinsesse bil har 110 hestekræfter, hvilket jo egentlig heller ikke er særlig meget men det er en hele del mere end deres møgspand af en bil, så jeg har kørt med trailer hele dagen.

Først tømte vi deres gigantiske kælderum og fik sendt kæresten afsted mod Roskilde, bagefter fyldte vi resten af habenguttet ind i min bil og fyldte traileren helt op til randen og bar det som skulle til storskrald ud, nu mangler der kun et par småting som de selv må ordne i morgen og søndag. Jeg har fået en gammel lampe af dem som jeg kan bruge til læselampe her ved min sofa, dén blev jeg vildt glad for at få! Glasset er godt nok revnet men hvis jeg passer på så revner det ikke mere og så kan jeg bruge den lampe indtil jeg får råd til at købe en ny og bedre.
Jeg skal hente lampen i løbet af ugen da der slet ikke var plads i min bil i dag.

Efter at jeg havde surret alting godt fast på traileren kørte vi til Roskilde, fik tømt traileren blot for at fylde den op med jord, helt op! Min elskede bil kunne sagtens trække traileren med lidt over én kubikmeter jord i men jeg kunne godt høre at den trak til op af bakkerne i Roskilde på vej mod genbrugsstationene! :)

Da vi kom på genbrugsstationen viste det sig at vi ikke, som i Jylland bare kunne køre op og læsse jorden af på en plads, nej på Sjælland skal alting være mega besværligt, så vi skulle selv skovle alt jorden OP I EN CONTAINER som cirka gik mig til midt på brystet! ER du klar over hvor hårdt dét var?? Jeg var helt flad og jeg er ganske overbevist om at jeg i morgen vil have et nært forhold til musklerne i mine arme!!

Det tog Sofie og jeg ½ time at tømme hele traileren og så tilbage for at hente et helt læs ragelse som skulle fordeles i de forskellige container, meningen var ellers at vi skulle tømme hele deres indkørsel for jord, hvilket vil sige cirka  6-8 trailer læs men der er åbenbart en regel om at man kun må afleverer én kubikmeter om året.......igen dét må være en Sjællænder regel for sådan noget bureaukrati har jeg aldrig været udsat for før!!

Det er ikke tilladt at klunse på genbrugsstationer, og de små skrankepaver af opsynsmænd fiser rundt og sørger for at fortælle folk som Sofie og jeg at vi ikke må afleverer mere jord osv. men når der kommer en bil med fire udlændinge i som begynder at klippe ledningerne af alle køleskabe, vaskemaskiner osv som står i containeren med "Hårde Hvidevare" så siger de ikke noget............

Jeg hader sådanne mennesker som det ene øjeblik pisser deres område af for det næste at glemme at gøre deres job........tsk tsk.

Jeg var hjemme igen kl. ca. 16.00 hvor jeg straks gik i et stærkt tiltrængt bad, at skovle jord i blæsevejr gjore at jeg havde jord i både øre, hår, næse og ja endda i munden - jeg er ganske overbevist om at der i morgen vil være en del snasket søvn i min øjenkrog for jeg fik virkelig meget støv i øjene......puha.........jeg fik skrubbet mit hår og redt det igennem for knotter med mine fingre. Jeg er ved at øve mig i ikke at bruge en børst til at friserer mit meget lange krøllede hår, dét er lidt af en opgave men det kan lade sig gøre og nu har jeg efterhånden en teknik.

Jeg bruger ret meget hårkur til at rede det ud med, men det fungerer virkelig godt og min plan er at jeg så ikke behøver at tage en børste eller en kam med på min pilgrimsvandring. Normalt når jeg har været i bad putter jeg noget "hårsnask" i mit hår for at samle mine krøller så de ikke bliver helt vilde og fuzzy, når man har krøller så har de det med at skille sig fra hinanden og blive til små pølser og nogle hår deler sig og krøller bare ét hårstrå alene og det gør så at håret ser "frizzy" ud og ser ud som om det er møg beskidt, fordi hår hos mennesker uden krøller normalt først deler sig når der er meget fedt i håret........jeg hader at tænke på at folk måske tror jeg har fedte hår fordi min hår skiller pga. mine krøller.......

Anyway, jeg vil ikke tage det der "hårsnask" med på pilgrimsvandringen, så i dag var min øve dag hvor jeg bare friseret mit hår i badet og bagefter friseret det igen med hænderne da jeg var færdig med at bade. Jeg snurret mit lange våde hår op i en flad knold (frikadelle) bag på hoved og fæstned den med 5 hårnåle og i aften når jeg skal sove skal jeg så tjekke om håret stadig ser pænt ud eller om jeg skal finde en anden løsning. Min plan er jo at jeg ikke behøver at have ret mange hårting med på turen, ét elastik, 5 hårnåle, shampoo med balsam i og nich weider.....og så kan jeg stadig se nogenlunde normal ud på turen med mit lange hår - på min sidste pilgrimstur så jeg herrenes ud, jeg ved godt det lyder mærkeligt, men kan jeg ikke få lov til at være lidt forfængelig selv om jeg skal vandre ud af en strækning der bliver kaldt "1000 km ensomhed"?

Jeg vil stadig lakerer mine tånegle inden jeg tager afsted, så er jeg i det mindste lidt fin på turen, måske vil jeg også tage min gudmors guldarmbånd på igen, det havvde jeg på den anden tur, men jeg har ikke helt besluttet mig endnu, armbåndet er ved at gå lidt i stykker og jeg ved ikke om jeg har råd til at få det laved lige nu.....elsker ellers guldsmykker, helst de enkle gammeldags af slagsen. Min gudmors armbånd er et "Bismark Armbånd" i guld, egentlig et meget almindeligt armbånd for kvinder i starten af 1930'erne og opefter til omkring krigens tid, så der findes mange af dem i omløb men mit er helt specielt, jeg fandt det mellem min Gudmors efterladte ting og da jeg aldrig har set hende gå med smykker betød det endnu mere for mig. Der er også en kæde med til armbåndet og hos Guldsmeden sagde de at kæde var langt over 100 år gammel, det kunne de se på slitagen og de rådet mig til at være meget forsigtig med halskæden da ledene var meget tyndslidte. En dag vil jeg gerne have den laved så den kan holde 100 år mere men du ved........money is toooo tight to mention!

I dag har jeg haft det meget mærkeligt inden i, jeg har tænkt meget på min coaching buddy, jeg følte og føler stadig at hun ikke rigtig bakkede mig op, hun er lidt en flirt over for mænd  og det er skam all good, sådan er jeg jo også selv til tider, men for hende er det über vigtigt at være venner med alle, også når de går over grænsen og ikke taler pænt om andre eller opfører sig ordentligt - jeg har det stik modsat!

Og jeg synets hun burde ha bakket mig op i går, da ham idioten svinede rødhåret mennesker og dermed mig, i stedet for begynder hun at sige at jeg skal kunne rumme alle mennesker og alle slags personligheder..........nogle gange kan det dér coaching shit bare stikkes skråt op hvor solen aldrig skinner!!

Samtidig har jeg - måske pga. ovenstående? - haft en enorm omsorgslyst eller måske omsorgssult? Jeg vil give så meget for at blive holdt lidt om i dag, få at vide at jeg faktisk er okay og god nok som jeg er - det er som om det altid er mig som der er noget galt med, som om jeg altid skal ændre mig så andre kan passe ind i min verden i stedet for at andre ændre sig så de passer ind i MIN verden......

Og når jeg har det sådan, så tænker jeg (desværre) stadig på Norman.....han er i min verden det ypperste af maskulinitet, han er en klippe af ro, stabilitet og tryghed og jeg ville give meget for at mærke ham bag mig, mærke hans arme omkring mig............ Det er år og dage siden jeg har opleved det og da jeg oplevede det var det kun ganske flygtigt, men det var som en drøm der blev til virkelighed og dérfor husker jeg det så godt......alle de nætter vi chatted og jeg så ham på webcam, alle de nætter drømte jeg om hvordan han ville være at røre ved, jeg kunne næsten mærke hans hud under mine hænder, mærke hans muskler spændes. Jeg kunne føle hvordan mine korte arme aldrig ville kunne nå omkring ham og dét var min store hemmelige drøm at kunne få lov til at holde om ham - og da det lykkes så var det som at stå under et vandfald og høre ens tanker blive overdøvet af en brusen, alle fibre i min krop brusede og jeg syntes dét var helt fantastisk at ligge dér i hans arme på et hotelværelse i Daytona - men det var dengang og selv om jeg ikke bryder mig om at bruge ordet "aldrig" så er jeg ganske overbevist om at dét aldrig nogensinde kommer til at ske igen.

I går fortalte min coaching buddy om en af hendes gode venner som er 39, han er blevet kærester med en go-go danser på Club Zen (!) som er 19 år (!) - og nu skal de have et barn sammen............jeg fik total deja-vu af at høre om dét!

Nok er Normans kæreste ikke go-go danser, eller det tror jeg nu ikke hun er, men hun er i samme simple kategori hvis du spørger mig og han er også 39 om få måneder og selv om han måske selv siger anderledes, så er jeg ganske overbevist om at han tænker på børn, hvem i 30'erne kan sige sig fri for det? Så lur mig, det næste rygte jeg kommer til at høre, eller endnu "bedre" læse om på forsiden af BT er at han skal være far og at moderen er en 20 årig platinblondine uden uddannelse..........

Jeg kan lige så godt forberede mig selv mentalt på det, for jeg er ganske overbevist om at det er hvad der kommer til at ske i fremtiden, næste skridt er 100% at Norman får et barn med Frk. Plastik Fantastisk.

Jeg tænker tit på at NÅR jeg engang får en kæreste så håber jeg at det er en fyr som min familie også kan lide, jeg ved godt at det ikke er mine forældre og mine søskende som skal date min kæreste og på sigt giftes med ham, men det betyder alligevel rigtig meget for mig at mine forældre kan lide mit valg af livsledsager, det giver bare en anderledes stemning i familien når en af ens søskende vælger at gifte sig med en person som ikke rigtig passer ind - det er selvfølgelig i bund og grund et personligt valg men jeg vil nu gerne at min familie accepter og holder af min kommende mand på samme niveau som jeg gør, alt andet lige så gør det bare mange ting nemmere.

Og fordi jeg tænker sådan, så tænker jeg på om Normans familie mon er helt pjatted med hans valg af kæreste? Jeg er overbevist om at hans familie er meget mere liberale end min familie er, men alligevel, er det en mors drøm at se sin eneste søn på snart 40 danne par med en middelmådig undertøjsmodel som viser sig frem halvnøgen på forsiden af BT?

Jeg kan i hvertfald sige at dét IKKE er min mors drømme svigerdatter!!!
Og hvad siger hans søstre mon til at han dater en pige som er næsten 10 år yngre end hans yngste søster? *Griner* liberal familie eller ej, det er nok ikke den nemmeste situation han er havn i, men kærlighed gør jo blinde og hvis de er lykkelige så er det jo godt for dem.........ikk?

Sidder og ser en film som hedder "Knocked Up" - der er en lille pige i familien som har vildt mange små hvide krøller, pigen ligner virkelig mig da jeg var lille.........


Mig da jeg var lille - cirka samme højde i dag ;-) jeg har lagt min lilla sut på dynen, brugte aldrig sutten men elskede at ha den med mig. Jeg har både bukserne og den lille vest i en kuffert på gården, og måske jeg selv får en lille datter som kan ha tøjet på, en dag? I så fald håber jeg hun har masser af hvide krøller!!

Damen i filmen har installeret et program som hedder "SpyWare" hvor hun kan se alle hendes mands aktiviteter, hvilken sider han besøger på nettet, hvem han sms'er og mailer til - total skummelt sådan at udspionerer hinanden!! Puha sådan et forhold vil jeg aldrig ha!!! Det er jo det samme som at tvivle på personen!!

Min menstruation er forresten stopped i går, blødte næsten ikke hele dagen i går og i nat og hele dagen i dag har jeg slet ikke blødt - Ayal ringede til mig på SKYPE og vi har en aftale i morgen aften........*piiiiiiiift* han er ikke særlig god sex men han er fræk fræk, lidt nedtur at jeg ikke kan få Hr. Romlund ............

Jeg kan åbenbart aldrig få de mænd jeg gerne vil....... :(

Ingen kommentarer: