mandag den 28. februar 2011

Sidste Dag I Februar 2011!

Og alle mine tv-kanaler er enten forsvundet eller blevet erstattet af nogle svenske skod kanaler!!

Når jeg nu skriver "alle mine kanaler" så vil det sige DR1, DR2, Tv2 og Tv3 - alle er de nu pist væk og erstattet af svenske kanaler............efter to kanalsøgninger har jeg genfundet DR1 men ellers er jeg total på herrens mark.

Godt jeg ikke ser særlig meget tv generelt men lige præcis tv-serien "Bones" gider jeg godt at se og det er nu her kl. 18......bommer! Jeg må ønske mig alle afsnit på DVD til jul eller fødselsdag.

I dag har jeg mysteryshoppet i Jackpot og InWear butikkerne på strøget, i Magasin og i Illum - og som en del af opgaven skulle jeg købe en ting, jeg købte lidt alle stederne og byttede det så det sidste sted og købte én stor ting i stedet for - jeg faldt for denne her kjole.........

Fin fin sommerkjole i 30'er stil, bred halsudskæring hvilket er godt til piger med brede skuldre som jeg!

Jeg har forsøgt at kopier kjolen fra Jackpots hjemmeside ved at lave et screen print men det lykkes ikke, så her er linket til kjolen i stedet for - så længe det eksisterer! Polkaprikket sommerkjole fra Jackpot
Jeg har et par fine røde sommersko inde i skabet som vil se rigtig godt ud til kjolen - så selv om jeg elsker vinteren og det her vejr som er nu, så glæder jeg mig nu til det bliver sommer og jeg kan tage mine fine kjole på, og måske tage på en date med en hottie?

Apropo hottie, så kan jeg mærke at det er utrolig godt for mig at jeg har haft en god sexfyldt aften med Ayal i går, jeg tænker næsten slet ikke på Hr. Romlund mere og desuden har jeg konkluderet at han simpelhen må være top mærkelig siden han først siger at han er åhhhhhh så klar på at ses igen inden jeg overhoved er kommet ud af døren og dernæst så ignorere mig, så skriver han en sms at han overhoved ikke ville ignorere mig og så gør han det alligevel igen - dét er simpelhen en mærkelig opførelse at ha!

Og ham om det.

I dag har jeg gået og tænkt meget på babyer og børn generelt. Dont' get me wrong, det er ikke fordi jeg er skruk men det var bare virkelig VIRKELIG dejligt at kunne tale med Ayal (en mand) om mine tanker omkring det at få børn, mine ønsker, drømme, frygten, håbet og fantasierne. Min oplevelse som kvinde er at hvis man nævner sådanne ting over for en fyr, specielt en fyr man har sex med eller ser på den frække måde så går de helt i baglås og vil slet ikke snakke seriøst om det og tror at man som pige er SÅÅÅÅÅÅÅ skruk at man er parat til at lokke dem i en fælde og blive gravid ved et uheld.

Men sådan er jeg slet ikke! Jeg kunne aldrig i livet drømme om at lokke nogen til noget de ikke selv ønsker og alt andet lige så vil jeg da helst have en mand til mit barn og helst en mand som ligger i min seng hver nat og som vil elske og ægte mig resten af livet. Men bare fordi jeg ikke har den mand så betyder det jo ikke at jeg ikke har drømme og ønsker og det var bare utrolig skønt at have en gensidig fornuftig snak med en mand om disse ting og høre hvad mænd eller bare hvad Ayal tænker på det punkt.

Feks. var vi begge enig om at børn skal have to navne, det har vi begge to selv og dernæst så var vi også enig om at det skal være navne som kan siges på både dansk og engelsk uden de store forskelle, feks. Emma eller Christian osv. Ayal hældte til at navnet også skulle kunne udtales på Fransk uden de store forviklinger fordi han er Fransk/Amerikansk/Dansk jøde. Mht. efternavne så er jeg suuuper gammeldags og mener at man som kvinde kun har sit efternavn til låns indtil den dag man skal giftes, så får man et nyt. Ergo skal jeg ikke beholde mit efternavn den dag jeg bliver gift, det vil min søster feks. gerne.

Men hvis jeg skal have et barn uden en mand, så vil jeg gerne at barnet har samme efternavn som jeg - så hvis jeg fik barn med Ayal ville vores barn få begge efternavne og så ville jeg til daglig kun bruge mit, da det vil gøre tingene nemmer i feks. børnehave, vuggestue osv. Desuden er Ayals efternavn fransk og dét kan jo alt andet lige godt give lidt problemer i lille Dannevang.

Dernæst så var vi også super enig om at det der med at gå ud og købe alt muligt ind til babyen for flere tusinde kroner er helt hul i hoved!! Feks. hvis jeg bare kikker i min egen familie, så har mine forældre to af alting fra mine brødre var små, feks. har de to baby sæder til bilen i alle størrelser, ja betrækket er ikke det sidste nye skrig og kunne bestemt være pænere men med en designer søster så burde det være nemt at få et nyt fint ensfarved betræk og senge........herregud, en ny madress er vist alt hvad der skal til! Mine forældre har to børnesenge, min storebror har tre børnesenge - og alene i min storebrors garage står der 17 flyttekasser med baby og børne tøj og legesager, sko og alt muligt andet tam tam som de har brugt til deres små drenge.

Min bror nævner jævnligt at han glæder sig til én eller anden i familien bliver gravid for så vil han personligt leje en trailer og køre over og læsse alt af på dørtrinnet så han kan få sit værksted tilbage!!! Derudover har de to barnevogne, tre klapvogne og måske 5 børnesæder i forskellige størrelser........

Og dét her er KUN i min egen nære familie og så har jeg slet ikke nævnt alt det tøj min mor har fra alle os 6 børn.........

Jeg kunne ALDRIG drømme om at gå ud og købe mig fattig i ting til et barn som er fuldstændig ligeglad med hvad det har på, så længe det kan få lov til at spise, skide og sove alt det barnet lyster. Eneste ting jeg måske vil købe som ny hvis jeg ikke kan få det foræret i den rigtige model er en barnevogn og det skyldes ene og alene at jeg ikke er særlig høj, så mange barnevogne er alt for høje i styret og i stellet til at de er praktiske for en lille person som jeg.

Jeg vil há en som er praktisk i farven og kan bruges til hvilket køn det skal blive, med lift inden i og som har et justerbart styr så jeg kan sætte det ned så det passer til mig, dernæst vil jeg ha et net hvor jeg kan ha min taske og penge i - og stadig holde øje med det (total 6'er sikkerhedsgen!) Dernæst vil jeg ha punkterfrie dæk, for jeg gider godt nok ikke stå med en skrigende unge og en punkteret barnevogn!!

Men dét er også det eneste jeg kan se mig selv blive tvunget ud i at købe, for alle jeg kender har større barnevogne og i Sverige feks. bruger de slet ikke lifte inde i barnevognene. Måske to nye madresser, en til sengen og en til barnevognen er nødvendig og så dyne og hovedpude - men ellers ikke noget.

Det er lidt sjovt som jeg læser det her jeg lige har skrevet, det lyder jo som om jeg har tænkt HELT VILDT MEGET på babyer og omstændighederne omkring det at have børn, men det har jeg faktisk ikke, jeg kan bare godt lide at fantaser og tænke ind i fremtiden og dét gjore jeg i går aftes.........her lå jeg og planlagde hvordan mit liv med en baby kunne se ud - uanset om jeg har en mand eller ej, så er én ting virkelig vigtig for mig og det er at jeg EJER min egen bolig så jeg ikke pludselig står uden tag over hoved med et barn. Tanken alene er frygtelig! Tænk hvis mit barn skulle gå igennem det samme som jeg har gjort mht. boliger............frygteligt!! Utilgiveligt som voksen menneske overfor et barn!!

Men alle de her ting er Ayal og jeg virkelig enig om, hans familie bugner også med babyting og det samme gør hans omgangskreds - og tanken om genbrug på den måde gør mig rigtig glad og det glæder mig at han ikke er sådan en fråsenpind som bare skal bruge penge penge penge hele tiden, dét ligger så langt fra min opdragelse og mine gen - selvfølgelig er det nemt at sige sådan når jeg ingen penge har at bruge, men selv da jeg havde penge at bruge så var jeg ret så påholden, hvilket jo også var grunden til at jeg faktisk havde penge allerede fra en meget ung alder.

Vi var også begge to enig om at intet er loved endnu og at vi venter og ser tiden an et par år endnu, begge håber og ønsker vi jo at finde "The One" men det er altid rart med en back-up plan. Og denne her back-up plan kan jeg virkelig godt lide!

Jeg fik også fortalt Ayal at jeg syntes det var rigtig irriterende og også lidt sårende at han altid syntes jeg er så negativ, for det gør jo at jeg efterhånden begynder at blive negativ omkring ham. Jeg sagde til ham at det er lidt ligesom at være Ole Henriksens kæreste, hold nu op hvor må det være svært at kunne gøre ham glad når han altid ER glad!!

Jeg gad godt at Ayal havde en rigtig lorte dag så JEG kunne gøre ham glad............jeg mener, jeg kan ikke inviterer ham ud og spise pga. mine manglende penge og selv hvis jeg havde penge så ville det for ham ikke være noget specielt fordi han selv har så mange penge. Dernæst så kan jeg heller ikke feks. stryge hans skjorter, vande hans blomster, gøre rent i hans lejlighed og hygge om hans hjem fordi han bor i Miami og når han er i Danmark så bor han i sin lejlighed her, men den bor hans nevø også i, så dér kan jeg ligesom ikke komme og lave hygge for det gør nevøens kæreste.

Sagen er den at det for mig er rigtig svært at gøre noget for Ayal, at være noget for ham og når jeg så end ikke kan trøste ham og få ham i bedre humør så er den da helt gal - hvis du spørger mig og dét fortalte jeg ham.

Jeg fortalte også at jeg bare nogle gang gerne vil have lov til at brokke mig, til at surmule over at jeg intet job har, at jeg snart er boligløs igen, at min økonomi stinker, at mine ex-lejer får udsættelse igen, at min veninde er dum osv. og så bare FÅ RET i at det hele er noget skrammel men at det nok skal blive godt igen...........

Hvor ville det bare være skønt hvis jeg nogle gange kunne få RET og få LOV til at være sur og ked af det og så kunne Ayal komme og lege stor mand og trøste mig............jeg tror godt han kunne se problemstillingen nu da jeg ligesom ridset den ret så kraftigt og farverigt op for ham :)

Han grinde i hvertfald og sagde at jeg var "en tosset unge" og så kysset han mig.

Well nok om babyer, men rart at mine tanker pludselig blev lovlige og legale i stedet for sådan noget tys tys som alle andre fyre altid har gjort det til.

For et par dage siden vågnede jeg op og lå helt normalt på ryggen, alligevel lykkes det mig at knalde højre knæ op i hjørnet på NATBORDET, vel og mærke hjørnet som vender ind mod sengen, op mod hovedgæret.........don't aks how men her er resultatet - som gør mega nas!

En smertefuld start på dagen...

For et stykke tid siden var der én som genkendte mit profilbilled på min blog fra min facebook - STOR bommer fra min side af! Så jeg skyndte mig at slette billed og erstattede det med dette her billed som jeg tog på min pilgrimsvandring....

Nummerpladen på en gammel spansk traktor...........det sjove er selvfølgelig at der står "Love" men også at der står "1978" som er mit fødselsår

Jeg så også denne her traktore, den så jeg vist egentlig først - også ret sjov men ikke helt så sjov som den anden.....

Ingen af billederne er dog sjove gode profilbilleder hvis du spørger mig, så nu har jeg taget et nyt som jeg sætter ind i morgen - det ser sådan her ud

Velkommen til Str. 39 (38 på gode dage) Så fik jeg også en anledning til at ordne tær.......og barber ben!

Ingen kommentarer: