lørdag den 9. april 2011

Lørdag På Taget Af København

Altså hvis du så min lejlighed nu kontra hvordan den så ud i går - ville du falde i svimer! Her er blevet SÅÅÅÅÅÅ pænt!

Har båret mange småting ned i kælderen, mange af tingene skal slet ikke i kælderen men indtil videre må de stå dér - så snart jeg har fået et skab sat op (uduelige håndværkere) så kan jeg få hængt mit tøj op, når jeg har været hjemme i Jylland i næste weekend så kan jeg måle mit gamle chatol/sminkebord/kommode op og hvis den passer, hvilket jeg hepper på - så har jeg både spejl, kommode og masser af plads i ét til soveværelset.

Dernæst så vil jeg ikke sætte hylder og billeder op før jeg har valgt det tapet jeg vil ha på ende væggen, min coaching buddy  har en veninde der er indretningsarkitekt, hun har bla. arbejdet på Amalienborg (jow jow fint skal det være.....) og hun får næsten 30% rabat i denne her tapet butik Tapet Cafén
Min coaching buddy har noget tapet som koster 6000 KRONER pr. RULLE!! Det er det samme som er på Restaurent NIMB. Ohhh my gosh dét er seriøst mange penge for tapet - jeg kan slet ikke lige tænke mig til hvor mange penge jeg skulle tjene før jeg ville føle at dét var okay at købe så dyre unødvendige ting! Jeg måtte selvfølgelig lige høre hvor mange ruller der var brugt til hendes lejlighed, der var brugt 4 ruller........... a 6000 inflationsramte fjeldbananer!! Doooooooooooo! Men fint er det!

Så jeg skal finde tapet og en sofa som noget af det første - dernæst har jeg fået en vild ide, jeg vil skifte en af dørene ud i lejligheden......................ja I know, sindssyg tanke men dels er sådan en dør som jeg vil have ikke særlig dyr (800 kr i Bauhause) og dernæst vil det gøre meget for min lejlighed.

Der er en lang gang fra entreen og ind til stuen/køkken/alrum tam tam, men døren imellem er en helt lukket dør og det gør jo at man ikke udnytter dét spil der er i solens stråler, godt nok er min lejlighed desværre (min STORE sorg) vendt mod nord men alligevel, her er meget lyst men lyset kommer aldrig ud i gangen, med en fransk dør vil det strømme ud - sådanne døre har jeg også i min lejlighed i Århus og det ser vildt godt ud!

Så tapet, sofa, dør og så ca. 30 andre ting........inkl. 800 kr til at få åbnet for tvsignalet og råd til at betale 300 kr pr. mdr for den mindste tv pakke.......masser af guf til min elskede teresse som bla. gerne skulle indeholde en teresse varmer og knaldrøde havemøbler!

Der står tre gamle stole derude, de skal få lidt kærlighed og en masse rød maling om ikke så længe (efter den første når jeg har betalt husleje) og så skal du bare se løjer, jeg kan forvandle min teresse til et lille paradis på toppen af København og jeg skal gøre mit til at den på trods af en nordvendt side bliver brugbar! Netto på Holmen here I come! (De har altid så mange fine have ting, hynder, tæpper mv.)

Ikke at jeg ønsker at flytte igen, overhoved, men jeg har tænkt lidt på at jeg kunne spørge om de vil give mig besked når eller hvis en af lejlighederne til højre for mig bliver ledige, de har nemlig alle sol og dét kunne være så skønt! Men nu tager jeg lige en sommer her og giver den gas på teressen, med lidt knofedt, maling og kreativ tankegang så skal det nok blive godt! :)

I går fik jeg kl. 11 et job af min coaching buddy, jeg skulle være stylist for en dag og finde alle mulige mærkelig ting til en fotooptagelse i dag, så med MEGET kort varsel skulle jeg finde følgende ting:

1. Oberst uniform med ordner og medaljer
2. En levende hamster i et løbehjul
3. En lagekage
4. 40 små pindeflag (til kagen) fra 40 forskellige lande
5. Et bonzai træ
6. En monstertruck (legetøj)
7. Noget fantasifuldt legetøj der hurtigt kan laves om til noget andet (!)
8. En turban
9. 20 Appelsiner

Et lille display af de ting jeg skulle finde - billed er taget i min parkeringskælder.



ER du gal det var en svær opgave! Men lønne var 6500 kr (EN HEL MÅNEDS HUSLEJE!!!!) så jeg gav den max gas og endte med at finde en sød dame på Det Kongelige Teaters kostumelager og med lidt overtalelse fik jeg lov til at låne en Oberstjakke med ordner og hele molevitten.

Hos en dyrhandler lejet jeg en hamster - sygt mærkeligt at gå ind og spørge efter en hamster til låns.......*griner*........og hos Hemsley legetøj lånte jeg alt legetøjet på mit blotte ansigt, turbanen lejet jeg på Vesterbrogade, Appelsinerne købte jeg i Netto, Bonzai træet tog mig flere timer at finde men det lykkes til sidst, igen på Vesterbrogade og lagkagen fik jeg fra lagkagehuset............og her til morgen leveret jeg det hele inkl. en meget energisk larmende hamster til optagelse i midtbyen, det tog dog lidt længere tid at komme derhen end planlagt fordi jeg kom til at køre bag ved dem her kl. 08.30 i morges! (hvilket naturligvis ikke var en del af min planlægning!)

Skal man egentlig ikke ha ridehjelm på når man rider?

Det kan vist ikke ses på billed men det føg med hvide hestehår lige ind på min forrude......men lyden århhhhhhh dén elsker jeg! Er ikke hestepjatted men jeg er faktisk ret god til at ride, jeg blev tvunget til at gå til ridning fordi min lillesøster som er total hestegal var for lille til at gå alene, så jeg skulle gå til det også ellers måtte hun ikke gå.........så jeg gik til ridning i 9 år! Og fik på et tidspunkt også min egen hest, igen fordi min søsters hest ikke skulle være ensom - men den viste sig heldigvis at være sindssyg så den blev sendt retur og jeg slap endelig for alt det der heste noget og kunne vende tilbage til min elskede bøger på fuldtid............. (hvem sagde nørd?)


Her er også lige et billed af min første og ENESTE tatovering - som stadig gør ondt.........og som var et uheld!

Lille sort prik........STOR smerte!

Det ligner en loppe.....men det er blæk under min hud, jeg håber det går væk med tiden men jeg tror det ikke for det ligger ret dybt :(

Om lidt vil jeg gå i bad og gøre mig klar til min date i aften - jeg har endelig hørt fra Hr. Højesteret, trode ellers at han havde brændt mig, det ville så være min 4 date afbrænding på 5 måneder - ikke en særlig god statestik jeg holder mig dér hva!

Er super sulten så jeg burde også spise noget inden han kommer......bare lidt men køleskabet er mystisk nok stadig tomt.

I morgen skal jeg til Sverige til min mindste nevø's fødselsdag, han er sååååååå sød - og appropo nevøer, min ældste nevø er jo hjemme i jylland hos mine forældre og små brødre og i går da jeg talte med min mor fortalte hun følgende.

Mine små brødre tjener penge ved at feje i fars firma, på værkstedet, lagert mv. hver weekend, gerne om fredagen. De skal også gøre alle kontorene og badeværelserne og badefaciliteterne rene og nogle gange vasker de også maskiner osv. Det er jo ting som skal gøres og som far siger så kan han lige så godt give pengene til sine sønner som han kan ansætte nogle fremmede og give pengene til dem.

Anyway, min nevø på 5 år ELSKER sine onkler (altså mine små brødre) og han ELSKER at være i firmaet sammen med Farfar - store maskiner er jo bare enhver lille drenges drøm, eller sådan har det i hvertfald altid været i vores familie, jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige hvordan andre børn har det med traktore, vogne, gravemaskiner, bulldozere, biler osv.

Min yngste lillebror som bliver 18 år i August går og vasker gulv inde på kontoret mens min ældste lillebror som bliver 19 år her i April går og fejer på lageret, min nevø hjælper med at feje men pludselig lægger han sin børnekost og går ind og stiller sig i døren ind til kontoret (man må ikke gå ind med sko på går gulvet er vådt!) sådan lidt lænet op af karmen.............dér står den lille 5 årige hvidhåret purk med ét grønt øje og et brunt øje og kikker på sin onkel - pludselig siger han (min far overhørte det fra lageret)

"(Min brors navn) når du er færdig her så skal du komme ud på lageret og arbejde, dér trænger til at blive fejet............."!!!

HOLD NU OP HVOR GRINER!! Min elskede lille nevø på 5 år står og bosser rundt med en 17 årig, dét er da vildt sjovt!!

Arveprinsen til vores familiedynasti er hermed fundet i næste generation - ingen frygt for at vores gener uddør! Han lyder nøjagtig som min far og så er han kun 5 år gammel! Way to go kiddo!

Nå, sidder her og gaber og skal både i bad, ha redt seng og spist inden kl. 19 og kl. er nu 17 så jeg må heller smutte........

Forresten, mens jeg husker det, så har jeg fået en læser mere - dét er både skræmmende og sjovt og måske også en lille smule smigernede - betyder det at jeg skriver godt nok til at det er værd at læse? Eller betyder det at mit liv er helt total fucked up og at det er dét som er humor at læse om? Never the less, jeg vælger at blive smigeret :)

God Lørdag Out There

Ingen kommentarer: