mandag den 18. oktober 2010

Arbejdsløshedens Uendelige Uendelighed....

I dag var jeg tidligt oppe og ude på mine forældres gård kl. 08.30, klar til at rydde op i "mit liv" og alle mine ting - og der er meget!

Jeg fik ikke smidt så meget ud, en sofa, et skab, et bord, en vaskemaskine, et tv og nogle små ting men ikke synderligt meget, men jeg fik ryddet op i mange ting, gjort mere plads og sorteret hvad der skal med på marked til sommer. Hvert år er der et kæmpe marked i Århus og jeg har været med mange år i træk, elsker at være en kræmmer og sælge ragelse som andre folk finder stor nydelse i.
I år var jeg ikke med, af logiske årsager men næste sommer er jeg klar igen og alt hvad der ikke bliver solgt dér må så dø - desuden har jeg taget en masse billeder af ting som jeg vil prøve at sælge på nettet.

Mens jeg gik i pendulfart mellem garagerne og gildesalen ringede de først fra Lidl og bagefter fra Kræftens Bekæmpelse, to steder jeg har været til samtale i sidste uge. Lidl havde valgt en kandidat som var "etableret med familie" i København frem for mig (hvor latterlig diskriminerende at bruge dét som argument for en ikke-ansættelse!!) og Kræftens Bekæmpelse valgte en anden kandidat til jobbet "som havde endnu mere erfaring med telemarketing" - hvad er endnu mere?

Eller endnu mere vigtigt, hvad kan jeg efterhånden bruges til? Jeg ville sådan ønske jeg kunne finde 5 private at gøre rent hos, bare til at starte op med, stille og roligt at få tjent nogle penge ved at lave noget jeg elsker og så vænne mig til at arbejde igen, lyder måske helt ude i hampen men jeg aner simpelhen ikke hvordan man arbejder mere.........ingen vil jo ansætte mig! Selv om jeg vil mene jeg har en god selvtillid og at min kampmorale er høj og min ryg rank, så gør det noget ved mig at jeg ikke kan få et job, hvorfor er det at ingen kan bruge mig??

Er jeg overkvalificeret eller er jeg underkvalificeret, er jeg ubrugelig eller er jeg uheldig? Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, men jeg ved at jeg har under 5000 kr på min konto og min husleje 1. November er på 5000 kr og oven i det kommer lidt regninger og mad.........og jeg kan bare ikke vride min hjerne for flere penge!!

Gid jeg bare for én gangs skyld i mit liv ville være heldig.........og noget godt ville ske!

Da jeg var på vej ud på gården, kørte jeg forbi Brugsen, der ligger to Brugser tæt ved mine forældres gård som ligger 3 km fra to små næsten ens byer, jeg tog Brugsen som lå først for, den anden ligger liiige lovlig tæt på hvor min Gudfar bor og ingen af de gamle idioter derinde fra behøver sladre om at jeg er "in town" Da jeg stod ved kassen med min cola light og et stykke (trøste) chokolade sagde den efterhånden gamle mand ved kassen, som nu er gråhåret men som jeg husker fra jeg var ca. 4 år og opefter som den store sorthåret Brugsuddeler med stort sort fuldskæg som altid kom kørende med vare til os: Det bliver så 28.95,- Deirdre-AnnA....

Jeg genkendte godt ham, men det kom meget bag på mig at han kunne genkende mig og langt mere at han kunne mit navn.....ældre mennesker kan aldrig sige mit navn korrekt, de bruger altid den "nye" udgave af mit navn som er mest kendt, mens mit navn egentlig er den helt gamle udgave af det i dag mere "kendte" navn.......normalt bliver jeg rigtig irriteret når folk udtaler mit navn forkert eller bare kalder mig "Deirdre" men her smilede jeg bare.......da manden foran mig i køen fik tjekket sin Lottokupon tænkte jeg at jeg nok også måtte få tjekket min, så jeg sagde: Jeg må heller få tjekket min også, måske jeg har lidt held.........Brugsuddeleren kørte min kupon igennem og sagde: Desværre, det er ikke her dit held ligger, jeg ved at du kunne bruge det til at få din ejendom på fode igen, men bare vent og se, det hele vender før du aner det.......

Jeg syntes det var rigtig sødt sagt, og at han var rigtig sød ved mig - nogle gange bliver jeg overrasket over at fremmede mennesker ud af det blå er søde og venlige mens folk som jeg ville forvente at de var venlige mod mig, ofte viser sig at være de væreste modbydelige røvhuller.....

Men by God jeg håber Brugsuddeleren har ret, jeg håber det vender SNART!!

Inden jeg kørte ud på mine forældres gård var jeg nede i min fars firma for at hente noget tape til flyttekasserne og nogle store plastiksække - en af folkene gav mig tingene fra lageret og spurgte hvad jeg skulle bruge det til, jeg svarede at jeg skulle ud og rydde op på fars gård i de ting jeg har stående dér, da jeg gik sagde lagermanden til mig: Jammen held og lykke med at få dit Gods op og stå igen.......

Se dét syntes jeg ikke var fedt sagt!! Dels var der tonefaldet og dels så ved alle og enhver at min far er Godsejer og at min gård ikke - langt fra - er et Gods, selv ikke da det var nyistandsat, det er kun et husmandssted og dét har jeg hørt meget for i tiderne der er gået........landmænd er så jordbegærlige og har det med at fortælle dem som er laverstående hvad de egentlig "er" og at sige sådan, er en slags hån, for min gård kommer aldrig op og stå igen - dét ved alle og enhver der har set den også.......dumme skid - anyway, jeg trøster mig med at alle og enhver der har mødt min fars lagermand også syntes han er en dum skid men han kan hele lageret i hoved og min far er gammel og skal snart pensioneres så han gider ikke bruge krudt på at fyre ham - selv om idioten burde være røget for 30 år siden!!

Jeg sidder her og er total i vildrede, mor og far rumsterer i køkkenet/kontoret (ligger lige op af hinanden, så kan far være på kontoret mens mor er i køkkenet, de har døren imellem åben så de kan se hinanden og tale sammen!) men ellers er der helt stille i huset, de små er til træning nede i hallen og jeg har aller mest lyst til at køre hjem til min hule i København og lukke verden ude........

HVAD SKAL JEG DOG GØRE???

Hvorfor kan jeg ikke få et job? Jeg har en Master i Broadcast Journalism, jeg har en ½ guldsmed uddannelse, jeg har en bachelor i Kommunikation, jeg har arbejdet 11 år i Dansk Supermarked og drevet min egen gård fra jeg var 18 år, jeg har en super god stemme, skriver fabelagtigt og alligevel kan jeg ikke få så meget som ét eneste betalende job - ej heller kan jeg få noget ikke-betalende, ikke at dét pynter på min selvtillid men de gange jeg har tilbudt min arbejdskraft gratis for at få erfaring frem for løn, har svaret været nej vi mangler ingen..........

HVAD SKER DER???

HVORFOR er der ingen som kan bruge mig? Seriøst, jeg er en hårdtarbejden person, jeg giver aldrig op og jeg knokler - og alligevel sidder jeg arbejdsløs og må se alle mine drømme forsvinde......
Hvorfor er jeg altid liiiige ved og næææsten, hvorfor er jeg aldrig bare perfekt til jobbet??



Hvorfor??

Ingen kommentarer: