torsdag den 14. oktober 2010

Blå Kage og Mærkelige Mænd

Det meste af dagen har jeg stået og bagt, eller dvs. jeg har bagt fra kl. 16.00 til nu her kl. 21.54 og så jeg er virkelig smadret!!

Jeg har bagt lagkagebunde som i morgen skal samles til en lagkage med jordbærcreme, vanilie creme, frugt (bananer, blåbær og vindruer) som skal have en blå glasur (tror jeg) pyntet med røde roser og grønne blade af marcipan og så flødeskum, måske også farved, rundt langs kanten.....

OG så jeg har bagt en chokoladekage som i opskriften skulle være til 16 personer men der er virkelig ikke ret meget kage i den, så heldigt nok at jeg har bagt lagkagebunde også! Chokoladekagen skal have blå frostings på toppen og grøn glassur - grunden til de mange farver er at de små fra Sverige kommer, de elsker farver plus at det som barn var meget sjover at spise ting der var farved, sådan husker jeg det i hvertfald....

Men - der er jo altid et men, selv om jeg er ret god, faktisk ja virkelig god måske, til at bage kager, kransekage osv så er det som om intet vil lykkes i den her mærkelige gasovn jeg har som kun varmer nedefra (!) og derfor syntes jeg at lagkagebundene er lidt tunge og ikke luftige som de skulle være og jeg syntes at den der frosting smager lige lovlig meget af ost!! Frosting laves af neutral smørost, smør og flormelis og så evt. lidt farve hvis man vil........og jeg kan altså overhoved ikke døje smagen af OST i kager!!!

Men nu må vi se hvad de andre siger i morgen, tænker at jeg heller må købe et par lagkagebunde i en butik, bare for en sikkerhedsskyld, hvis nu mor siger at de slet ikke dur - mor er temmelig ferm til det der kage skidt, det var mormor også men hun var også konditor og jeg har fået rigtig mange af hendes forme, sprøjter osv. men det meste af det er på gården, dét var jeg så liiiidt træt af i dag for at sige det mildt!!

Da jeg stod og lavede marcipan bladene til roserne, blev den grønne farve blålig da den kom på mine hænder, skidt med det tænkte jeg og glemte helt at jeg plejer at havde handsker på.........gæt hvordan mine hænder ser ud NU?? De er blålige!!! Og jeg skal til samtale i morgen hos Kræftens Bekæmpelse.....nice...røde negle og blå hud - jeg ligner jo næsten en af dem fra Avatar!!! Kikset nok!

I går "kom jeg jo til" at sende en sms til Norman, ikke at jeg sådan tænker på ham til daglig, faktisk har jeg slet ikke tænkt på ham i dag før her til aften, men fordi jeg har drømt om han to nætter i træk så "kom jeg til" at sende en sms hvor i det stod: "Tænker at du nok er på vej til Kilmanjaro el. på vej op af bjerget. Pas nu rigtig godt på din krop og fødderne så klare du det helt sikkert!" Ret lam sms men det var jo med alt det jeg har drømt i mine tanker at jeg skrev den, det kan Norman jo selvfølgelig ikke vide og jeg regnede bestemt heller ikke med at høre fra ham igen, jeg mener, jeg sendte ham en gave og hørte intet, han sagde at han gerne ville holde kontakten gensidigt og blev så tavs, jeg sendte en sms om vi skulle mødes og spise på et specefikt tidspunkt en uge ud i tiden og jeg hørte intet - men NU, når jeg sender sådan en sms ud i det blå, så svare han mere end 24 timer senere: "Mange tak :)" og ikke mere.............!!?????????

Mange tak hva?
Er han kommet op på toppen? Er han kommet hjem igen? Er han overhoved taget afsted?

Jeg mener, jeg aner jo intenting og så skriver han "mange tak :)" - jeg var lige ved at svare tilbage men så tænkte jeg, nej for hvad skal jeg egentlig skrive?

Han gider mig jo ikke og jo før jeg kan få det banket ind mit hoved jo bedre bliver livet for mig - jeg er sikker på at livet ville være dejligt for mig også hvis han var en del af det som en ven, en aktiv ven - men når han ikke vil det, så er det jo sådan det er. Og med hånden på hjertet, så er det også okay, forstået på den måde at det ville også være okay hvis han var i mit liv (tror jeg) men det er også okay at han ikke er.

Jeg har brug for noget som er stabilt i mit liv, ligesom Sofie, Lita, min gamle computer, mine løbeture osv - jeg orker simpelhen ikke mere som er ustabilt, trust me jeg har nok af de ting i mit liv lige nu, sådan som det ser ud mht. alt det med gården!!

Tænk at det er muligt at opdrage et så selvcentreret barn, som ikke engang kan være høflig, skræmmende tanke og endnu en grund til at bruge kondom!
Så selv om jeg syntes det er uhøfligt ikke at svare på sms'er så tror jeg nu sagtens Normans verden kan gå videre uden en sms fra mig!!!

Lige nu er jeg virkelig træt og vil smutte i seng, har en lang dag foran mig i morgen og håber at jeg kan ramme motorvejen inden myldertiden - jeg får stadig tiks ved tanken om dengang det tog mig 5½ time at køre fra København til Århus, en tur jeg på gode dage med en tung fod kan gøre på 2 timer og 25 minutter :)

Kagebagningstart: Lagkagebundene...

Chokoladekagebagningsstart - mental note til mig selv: Lave skåle dur ikke når der skal piskes, det sprøjter helt vildt, husk at købe flere Margretheskåle ved lejlighed!

OM jeg fatter hvad det er der sker med at billederne pludselig ikke er roteret når jeg har uploaded dem, men inden så er de i den rigtige stilling.....hmmm teknik! Anyway, blå frosting som desværre smager af OST!

Skriveteknikken er stadig i håndledet - skulle lige teste!

Grønne hænder!!

Grønne hænder EFTER vask er pludselig BLÅ!!

Og skidtet vil bare IKKE gå af!!!

Lagkagebundene......hmmm ser noget tung ud syntes jeg!

Delt lagkagebund....

Lagkagebund nr. 2 - ser stadig tung ud og ja, den ER tung??? Hvad gik galt?

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh hvor jeg kender det alt for godt.. Jeg sender lige en sms med gode tanker og får sådan en lam en tilbage..Suk men vi kan jo bare lade være med at sende dem..Tak for et dejligt indlæg.. og håber de hænder blev lidt mere normale.

Deirdre-Ann sagde ...

Tak for din besked - ja vi kvinder kan bare "lade være med" at sende sms'er til fyre - men i bund og grund så tror jeg det handler om at fyrene skal fokuserer på hvad de egentlig vil (og ikke vil) før de giver sig i kast med at at sms'e eller date en pige - falske eller ugennemtænkte intentioner er bare no go = sårende

Deirdre-Ann sagde ...

P.S: Det tog mig fire dage og én gulvvask uden gummihandsker at få helt hudfarvede hænder igen.......