mandag den 25. oktober 2010

Høj Solskin Over København

Jeg har netop været inde i "byen" - bor jo et stykke uden for København K og solen bager bare ned fra en næsten skyfri blå blå himmel - hvor skønt!!

Nu er jeg ellers ikke til daglig sådan en som falder i svimer over naturen, jeg er opvokset med den og ser mere natur på almindelige steder end mange andre, så måske jeg tager naturen som en selvfølge, jeg ved det ikke, men jeg ved at den i ny og næ - som feks. i dag, virkelig kan gøre mig måløs og varm inden i!

Da jeg var ude på gården i sidste uge og rydde op i mine ting, så jeg flere høge og to musvåger flyve omkring, da jeg boede på gården og var helt alene og enormt ensom, sad der tit en høg i et træ i nærheden af huset, jeg plejet at sige til mig selv at på de dage som høgen var dér, så blev det en god dag og sjovt nok så blev de dage som regel en god dag!

Måske det er mine tankers kræft som vinder eller måske det virkelig var et tegn om at der skete gode ting i mit liv, jeg skulle bare kikke....anyway, jeg har ikke set hverken en høg eller en musvåge herinde i byen, det mest specielle sjældne dyr jeg har set er en fiskehejre, men dét var også vildt - en Fiskehejre i København........not often seen!

Når jeg som i dag sådan forelsker mig i naturen så drages mine tanker ofte hen på min pilgrimsvandring............åhhhhh hvor var det bare nogle skønne uger......jeg GLÆDER MIG SÅÅÅÅ meget til foråret hvor jeg allerede kan se mig selv stå med min elskede grå Gregory Rygsæk, vandresko på og mine grønne tropebukser gå ud af en støvet landevej uden et hus eller en telefonmast så langt øjet rækker, når jeg ser dét billed, så er det som om jeg flyver oppe over mig selv og kikker ned og jeg kan se at dér går en person som er glad.......I'm SO ready to go via de la plata!

Jeg vil købe mig en lille mini computer og tage med, så jeg kan blogge på livet løs, mest for min egen skyld, så jeg har noget at læse om når jeg kommer hjem igen, alt det jeg skrev sidst ligger stadig i mit kladehæfte og er ikke blevet skrevet rent endnu, jeg har læst det mange gange men jeg er sikker på at jeg vil læse det mere hvis det var på en computer, ikke nødvendigvis som en blog men mere som en dagbog for mig selv og mine tanker og drømme........jeg er ikke sikker på formålet endnu, men skrives, dét skal der!

Jeg har været hos min psykoterapeaut i dag, det var faktisk rigtig godt, hun sagde at jeg strålede som et helt forår (!) Jeg mener helt klart at det må være fordi jeg har fået så god sex i weekenden, jeg er helt høj af det! Tænk hvis Ayal kunne lægge sin dillermand her i DK mens han selv tager til Miami......hold da op hvor ville jeg slide den hudløs!

Min psykoterapeaut mener at det er fordi jeg kommunikerer mere konkret - jeg ved ikke helt om det er noget hun skal sige eller om hun faktisk har ret, men nu vil jeg lige give dig de to samme eksempler som jeg gav hende og som var baggrund for hendes konklution om at jeg kommunikerer bedre nu end jeg gjore før, så kan du jo selv dømme:

Det ene var i går da Ayal skrev om han måtte komme forbi, eller hvad var det han skrev, noget om jeg kunne tåle en omgang mere eller sådan, så skrev han en sms om at han gerne ville have analsex og så straks derefter skrev han endnu en, før jeg havde nået at svare, at hvis jeg heller ville så kunne vi også bare tage en "normal tur"
Jeg skrev til ham at jeg ikke ønskede at have hmmm nej vent....finder lige sms'en jeg sendte frem så formuleringen er helt korrekt. Jeg skrev: "Nu må vi se, selv om du siger jeg tænker for meget så gør det at jeg tænker at jeg ved hvor den går galt i sexen mellem dig og mig. Du er voksen og jeg tænker at du ved alt men du er ofte tavs så jeg aner jo i teorien ik om du ved alt! Og sammen med dig føler jeg mig presset og så får jeg ondt i maven og analsex gør ondt, så selv om jeg gern vil så bliver det så kikset fordi jeg bliver nervøs sammen med tavse voksene Ayal! Men jeg er ik afvisene over for idén men ting tager tid, ses vi i aften?"

Her mener min psykoterapeaut at jeg kommunikerer ud hvad jeg vil helt konkret og hvad jeg ikke vil - og fordi jeg gjore det, altså sagde nej til Ayals sms'er om at se mig med noget i måsen, så fik jeg også det jeg gerne ville, nemlig god sex.
Personligt tror jeg at jeg fik god sex fordi jeg var så top liderlig at jeg bare gik efter hvad jeg ville have, meeeen måske hun har ret............

Anden gang var da den radiostation hvor jeg skulle havde været til samtale hos, men hvor de ansatte "den heeeeelt rigtige" inden, igen igen og så lige igen for tredje gang aflyste vores samtale ang. et måske-job til foråret - jeg blev simpelhen så sur og da jeg samtidig vidste at fede Martin nu arbejder på stationen så er jeg jo alligevel ikke intersseret i jobbet, ham gider jeg ikke arbejde sammen med og til foråret så rejser Annabell jo også snart fra byen - hun skal kun bo der i ét år, frem til August 2011, hvilket var hele grunden til at jeg søgte jobbet, et barselsvikariat på ét år i samme by som min bedste veninde.....not bad, that I could do, men altså efter tredje aflyste møde som de selv havde sat op blev jeg så irriteret at jeg skrev følgende:

Hej XXXXX

Mine muligheder for uge 43 og 44 ser ikke særlig åbne ud, dels koster det dyrt at køre til jylland og dels har jeg lidt svingene arbejdstider og uden noget konkret at køre efter, er jeg nød til at holde min økonomi i stram snor, da 2010 langt fra har været mit år.
Men jeg kan give besked næste gang jeg alligevel er i jylland, så må vi se om vi kan få det til at passe.


Deirdre-Ann Roberts

Da jeg sendte mailen afsted tænkte jeg at nu høre jeg aldrig fra dem igen og jeg var faktisk helt afklaret med det, hvem gider arbejde et sted med en dum fed vært og hvor chefen aflyser 3 af hans egne møder i træk og kludre rundt i sin egen kalender? Jeg vil være et sted hvor jeg bliver anerkendt for det jeg laver og for de initerativer jeg tager, jeg vil have en god opmærksom fair ærlig chef - fuck alle de dårlige og på den måde han har håndteret hele dette jobsøgnings noget, så har han vist sig at være en tåbe i mine øjne, men altså da jeg havde sendt den mail afsted fik jeg prompte svar igen som lød:

Hej Deirder-Ann
Det er jeg ked af at høre, men har fuld forståelse for dit valg. Du skal dog vide, at eftersom det er mig, der har inviteret dig til XXXXX, så betaler vi naturligvis for dine transport omkostninger.

Men sig til hvornår du har mulighed for at aflægge os et besøg, da jeg stadig mener du er en rigtig spændene og god kandidat.


Mvh

HER er det så jeg tænker, HVORFOR skal jeg blive små vred og irritet på både ham radio-klovnen OG Ayal før de forstår og gør som JEG ønsker??

Det er så også HER at min psykoterapeaut mener at jeg får det jeg gerne vil have, fordi jeg KLART siger hvad jeg ikke vil og hvad jeg vil!!

Jeg ved ikke om hun har ret, men måske hun har fat i noget af det rigtige....ayway, hvis radiomanden vil betale for at jeg kommer til Jylland så skal han dæleme også få lov til at betale! Næste gang jeg køre hjem så køre jeg bare en dag tidligere og så kan han få lov til at betale for min weekend tur til Jylland! Ha Ha tag den!

Men klart at jeg ændre personlighed, eller at min personlighed gløder når jeg har fået god sex i weekenden, 2 gange om Ayal på besøg, 3 gange sex i alt - jeg kunne nemt nemt nemt have konsumeret det dobble!!

Måske jeg bare skal begynde at sige/skrive hvad jeg vil have, helt konkret ned til mindste detalje, så kan det være jeg får hvad jeg gerne vil have??? Er nu ikke sikker på at den taktik virker, men det er vel et forsøg værd at prøve??

Til noget helt andet - i går læste jeg bogen "En Kvindes Pris" af Somaly Mam med forord af Ayaan Hirsi Ali, utrolig gribene spændene bog som dækker over noget af det mest rædselsfulde jeg kan forestille mig, voldtægter af børn, piger og kvinder - hold nu op hvor findes der bare mange ufattelig forfærdelige mænd i denne her verden, hvor ville livet og verden generelt se meget anderledes ud hvis der ikke fandtes mænd som syntes voldtægt er okay og hvad der i kølvandet følger af vold, sygdomme og mord!

Jeg har aldrig været den store donor-person, dvs. jeg har aldrig givet store portioner penge til hverken Greenpeace, Amnisty International, SOS Børnebyerne osv - det eneste jeg har betalt til hele livet, siden jeg var 18 år er to små piger i Togo i Afrika.
De er medlem af en organisation og gruppe som er imod omskæring af piger og jeg har loved at betale for deres uddannelse op til de er 25 år, den ene vil være skrædder og den anden sygeplejerske og med 180 kr pr. mdr. så betaler jeg for 3 måltider om dagen, uniform, skolebøger, husleje på et kollegie og materialer som de skal bruge til deres uddannelse som de begge uafhængig af hinanden tager i Togos hovedstad Lomé.

Men efter at havde læst denne her bog, så ved jeg nu hvor jeg skal donerer penge til når jeg engang får nogle igen - penge som i Danmark er fradragsberettiget, hvilket jo bare gør det endnu mere lukrativt at give dem væk. Mine penge skal gå til AFESIP Cambodia og til The Somaly Mam Organisation begge dele er started op af den samme person, nemlig Somaly Mam som selv blev solgt til at være slave og prostitueret - jeg syntes det er forfærdeligt - jeg ved godt at der også foregår sådanne ting i Danmark, ja over alt i hele verden, men vi har midlerne i Danmark til at bekæmpe tingene, vi har lovene og vi har et ikke korrupt retssystem (selv om det til tider virker håbløst ueffektivt) det er ting de ikke har i Camobdia hvor AFESIP startede, i dag er organisationen spredt til Burma, Vietnam, Thailand og alle de andre små fattige lande rundt omkring Cambodia - jeg kan slet ikke HOLDE UD at læse sådan noget og tænker at slaveri og salg af mennesker, specielt børn og kvinder bare MÅ stoppe!!

Min løsning ville være at skyde alle de skyldige så de ikke kan avle flere børn som kan vokse op og følge i deres fodspor, men også fordi samfundet spare penge på at fodre på dem og fordi så er problemet væk, de kommer ikke igen, de kommer ikke fri og kan starte forfra og forfølge alle de mennesker, kvinder og børn som de er sat i fængsel for at udnytte - skyd dem og væk med dem, men dén løsning dur nok ikke andre steder end i min hjerne........så det næste skridt jeg så kan gøre er at donerer penge til at kvinder som Somaly Mam og Ayann Hirsi Ali vil kæmpe en hård kamp for kvinder og pigers rettigheder i livet og verden.

Hvis jeg en dag selv får råd så vil jeg gerne både til Togo i Afrika og se mine piger men også til Cambodia og se de centre Somaly Mam har bygget - jeg vil møde de piger hvis liv er blevet smadret og jeg vil se at de penge jeg giver, hvor lidt det så end er, virkelig går til at de igen får håb i livet og får følelsen af at de har en mulighed for et bedre og anderledes liv.

Dét er det jeg vil!

Ingen kommentarer: