tirsdag den 26. oktober 2010

Fælles Vaskeri Up My Arse!!

Hold nu OP hvor er jeg træt af at bo et sted hvor jeg først skal booke en vasketid, så gå og vente på at min tid kommer blot for at opdage at en eller anden gnu har valgt at vaske 41 minutter ind i mine 2 timers vasketid (som er det højeste man kan booke af tid) og da jeg har vasketid mellem 14.00 og 16.00 og mine to kogevask af sokker, håndklæder, viskestykker og trusser tager 64 minutter og klokken nu er 14.43 så kan alle perlehøns med lidt matematik på rygradden tælle sig frem til at jeg ikke kan nå at vaske en sort vask inden kl. er 16.00!

TAK for det din KO!

Jeg plejer normalt at være et ret overbærende menneske, men da det nu er 3 gang at der er nogle eller én som snupper ½ time eller mere af min vasketid OG jeg oven i oplever at folk flejner HELT af når jeg kommer til at gå ind i deres vasketid, så gider jeg bare ikke være åhhh så venlig og large mere!

Så jeg skrev en bestemt seddel og lagde oven på vasketøjskurvene om at det bare IKKE er okay at bruge min forhåndsbooked vasketid!
- og samtidig irriterer det mig at jeg går i så små sko, for 41 minutter er jo ikke ret lang tid at gå over en vasketid......men pointen er jo at ikke alle syntes det er okay at JEG så bagefter snupper ½ time af deres vasketid fordi en eller anden i starten to ½ time af min!

Ergo, jeg drømme hede lange våde drømme om at få min egen solfyldte lejlighed med EGEN vaskemaskine!! Og en dag et hus med plads til en vaskemaskine med en min. 7 kgs trommel, en tørretumbler OG en koldrulle til at rulle duge, sengetøj, viskestykker osv på! - og hvis jeg må være ekstra krævende, god skabsplads til min luksus støvsuger, rengøringsmidler, koste, spande og et bord i min arbejdshøjde til at lægge tøjet sammen ved. Ja faktisk vil jeg gerne bede om et rigtig lækkert lyst bryggers med plads til alle de ting!! Ohhh yes sir - give it to me!

(Og en dyb vask med en høj bøjet vandhane så jeg kan sætte en hel spand under og tappe vand uden at spilde halvdelen når den løftes væk! LUKSUS MIG!)

Hvis jeg må få ovenstående, så må min kommende mand vælge ALT elektronik i huset, lige fra håndpiskeren til tv'et, højtalere og stikkontakter - I don't care, bare skidtet virker! Han må endda vælge hvilken biler vi skal have og dét er stort af mig at give den "rettighed" væk - jeg sværger jo til Vw Golf, men hvis jeg kan få alt det andet, så skal jeg ikke klage mere!!
 - men HAVEN, dén er MIN og min ALENE!

Og hvor har jeg dog mange helt håbløse drømme, se mig lige - snart 32½, arbejdsløs radiojournalist, konkursramt, single på snart 9 år og alt foran mig ser mere eller mindre håbløst ud og alt bag mig ligner Thailands kyster efter Tsunamien i 2004 - så er der godt nok LANG VEJ til en patricia villa med skæve vinkler, gamle haver i en lukket solfyldt have et sted i Jylland for slet slet ikke at tale om en dejlig lejlighed i København.........

Men drømme er og bliver gratis og dérfor frådser jeg godt og grundigt med alle luksus tingene og detaljerne når jeg drømmer, nogle gange når jeg skal sove så ligger jeg og tænker på hvilken greb jeg vil have på mine skabslåger i mit dejlige bryggers med varme i gulvet og stor lydløs vaskemaskine og tørretumbler, jeg drømmer om hvorvidt rummet skal være firkantet, aflangt eller have skæve vinkler..........sjovt nok drømmer jeg aldrig om hvordan køkkenet ser ud, måske fordi jeg planlægger at tilbringe minimum af tid derinde.......men hvor kan jeg ligge i mange mange timer bare og tænke på hvordan jeg gerne ville bo et skønt sted med ro og orden, måske fordi det er noget jeg aldrig har haft, eller retter sagt, det er noget jeg ikke har haft længe og som jeg savner.......

Nå, jeg må vist heller til at hoppe end i den "dejlige" møgbeskidte vaskekælder og se om jeg kan få en ny tid til at vaske alt det sorte når jeg nu allerede kan se at dét kan jeg ikke nå i denne omgang - tak din dumme KO fordi du tog min vasketid!!

Ingen kommentarer: