søndag den 17. oktober 2010

Familie Weekend 2010

I går fredag, kørte jeg først til samtale hos Kræftens Bekæmpelse og så direkte mod Jylland, i stedet for at køre hjem til mine forældre forsatte jeg til Billund, nærmere betegnet Lalandia. Jeg har personligt aldrig været her før, i vores familie gør vi ikke meget i ferie og i at tage på oplevelser, så det er ret stort at vi alle 7 børn, 2 børnebørn og 2 forældre tager på "ferie" fra fredag til søndag!!

At vi så kun er afsted fordi min far har fået et gratis gavekort til Lalandia af en kunde, er så en helt anden sag, men sådan er det tit, min far er Danmarks største krejler!! Og han kan altid skaffe noget mere med i handlen......I love it og det er sådan jeg er opvokset.

Jeg ankom som den første til huset og stormet ind - at skulle tisse fra midt Fyn og hele vejen til Billund er hårdt - bagefter gik jeg en runde i det kæmpe store nye hus som vi skulle bo i, sååå fint! Jeg drejet diskret på thermostaten så varmen steg (jeg er jo en frossenpind) men blev alligevel bøffet med det samme min familie kom og sagde at det var som at gå ind i en sauna........én sagde: Hvem har tændt for varmen?? Og alle kikkede på mig, jeg prøvede at se uskyldig ud, du ved sådan helt "hvá taler i om" - men så kom jeg alligevel til at grine og ja så var jeg busted!!

Jeg fandt også nogle tændstikker og fik tændt alle sterinlysene i huset, så der var rigtig hyggeligt da de andre ankom, én bil efter en anden.........i alt 5 biler, vi er altid så mange når vi skal afsted sammen.

Min far har netop købt en ny bil mere, Subaru Forrester 2,5 RS (230 hk) fordi vi endelig ikke er så mange som bor hjemme mere. Mine forældre har ellers begge to en Chrysler Grand Voyager Limited Edition i to forskellige farver med læderindtræk og træpanler med hver 7 sæder i - så kan vi alle komme afsted på ture sammen, feks. når vi køre til Sverige, Østrig eller Schwitz og besøger mine søskende.

Men min far er træt af sin Chrysler, den er kun 2½ år gammel men han vil ha en ny og har derfor købt Subaru Forresteren, nu har de så en bil med plads til 5 og til daglig bor der jo kun de to små og så far og mor hjemme.

Men masser af biler foran vores hus på Hyldestien 80!

Udover en masse små "gnaverier" os søskende imellem, ting som ikke rigtig kan undgåes hvis du spørger mig, så er det gået rigtig godt. Med "gnaverier" så mener jeg feks. når min ene storebror retter på min anden storebrors opdragelse af sine børn og når en tredje part så blander sig for at fortælle at førstepart ikke skal blande sig i andenparts opdragelsesmetoder.......og så de der venskabelige drillerier som der sikkert er mange af i vores familie fordi her er så mange drenge/mænd: En snupper den andens sodavand fordi personen ikke gider rejse sig og tage en ny og en anden lige har nægted at være "Svetlana fra Rusland" og tage to med fra køleskabet i stedet for en........

Jeg har faktisk selv været ret god i denne weekend, tænkte at der for en gangs skyld ikke skulle være tam tam pga. mig - men jeg trådte alligvel forkert to gange og begge gange var det på min lillesøsters bekostning, og det var slet slet ikke med vilje!

Min søster og hendes kæreste som både er pilot med eget flyt og læge er ved at gå fra hinanden, jeg vidste det godt men havde lovet at holde mund, far og mor ved det også godt men min søster ville ikke ødelægge stemningen så hun ville ikke fortælle de andre om det (altså drengene) før efter denne weekend. Så sidder mine brødre og taler om biler (lige til en forandring!!!) da min bror som bor i Sverige lige igen har fået ny bil, min søster vil gerne have en ny bil - fordi hun nu mister deres fælles bil da hun har valgt at sælge sin andel til sin ex-kæreste - og så taler vi om hvilken bil hun skal have - min søster vil have en bil med en "hingst" i køleren og da min ene bror så foreslår en stationcar siger jeg ud af det blå: "Hun gider da ikke have en stationcar når hun er single........." jeg så med det samme min ene brors blik flakke og jeg skyndte mig at sige: "For hvem gider have sådan en familiecontainer bil......" - og så begyndte min søster at græde og fortalte hvad der var sket............jeg kunne have SKUDT mig selv!!

Mig og min store dumme mund!!!

Senere kom jeg til det igen, jeg ville joke da vi talte om babyer og børnenavne og navne til nogle byveje som mine forældre har mulighed for at navngive i forbindelse med noget grundudstykning på mine forældres gård - anyway jeg sagde: "En god ting ved at du går fra XXXXX er at ......" min søster cuttet mig helt vildt hårdt af og sagde: Jeg vil overhoved ikke høre noget dårligt om XXXX og bla bla.......

Det jeg ville havde sagt, og som er en stående joke var: En god ting ved at du går fra XXXXX er at nu behøver jeg ikke længre få piger for at kunne føre mormors navn videre - og vi ved jo alle at det kan være så svært at være dreng og hedde XXXXXX!"

Lang historie kort, min søsters kærestes bror fik på dén dag min søster og hendes kæreste mødtes en lille pige som pudsigt nok fik min mormors navn, det samme navn som min søster har og som min mormor som sagt også hed og som min oldemor også hed. Det har altide været min lillesøster der skulle føre det navn videre og jeg skal føre mit videre - det har bare altid ligget i kortene. Men efter at min søster har mødt sin ex-kæreste så har det ligesom også ligget i luften at to brødre ikke kan have to døtre med et meget specielt ens navn.........så pludselig skulle jeg føre det videre inkl. mit eget navn - og jeg ønsker mig slet slet SLET ingen piger, hvis jeg overhoved skal have børn!!

Men joken faldt til jorden og jeg dummet mig igen, men ellers - bortset fra det så har det været en sjov dag og vi var i badelandet i 4½ time - jeg sad i babypoolen med min yngste nevø hele tiden, dels er jeg blufærdig når det kommer til at gå i bikini og dette kunne jeg undgå ved at sidde i vandet med fede-efterfødsels mødre og deres "sympati gravide fede" mænd - KORS hvor er der bare rigtig mange utrolig fede kvinder med utrolig lidt selv-hygiejne i sådan et badeland! Min far gik op efter 20 minutter med ordene: Her er alt for varmt og alt for mange frastødene damer" og så gik han op og satte sig og kikkede ned til os mens han læste Landsbladet og Børsen!

Jeg så simpelhen kvinder der var SÅ store at de havde en kæmpe mavedelle som hang nedover tissekonen!! Jeg så kvindeER som var total ubarberet down there - ikke sagt at kvinder SKAL barberer tissekonen, det er helt en smagssag og helt op til hver enkel, MEN kan kvinder med stor russer-kusse dog for pokker ikke fjerne dét eller skal jeg sige DE MANGE hår som stikker UDENFOR badedragtens kant?????

Og hvad sker der for at sørge for at neglelakken på tæerne er ny og fin, hælene ordnet, benene barberet og armhulerne ligeså?? Soignerer dig selv por favor!!

En dame ved siden af min søster havde menstruation og kendte åbenbart ikke til tampax så hun stod og blødte i badet mens hun vaskede sig i skridtet og der kom blod med ud, det løb, pudsigt nok, mod afløbet som var efter min søsters fødder og lige ved mine - hold nu OP  hvor kom jeg hurtig ud af bruseren!!!

Hvis det ikke var fordi min søster havde været dér så havde jeg sagt noget grimt som feks. TAG EN PRIVAT-VASKE-KABINE NÅR DU HAR DIN MENSTRUATION DIN KO!!

Jeg blev om muligt endnu mere glad for at have tabt mig af at være i børnepoolen og være i Lalandia generel, tænker at de der kvinder bliver nød til at holde fast i deres mand resten af livet, for med deres kampvægt så får de ingen ny!!

Senere så jeg nogle billeder på min mors computer fra den dag jeg tog på Pilgrimsvandring, jeg kan så meget se at jeg har tabt mig markant!! Jeg var ret så rund i hoved og da jeg i forvejen har et rundt hoved, så pyntede det slet ikke - faktisk syntes jeg at det så helt ud som om jeg havde store bryster på billederne fra FØR caminoen, men nu, på nye billeder, så ser de små ud igen - og det på trods af at jeg ikke syntes jeg har tabt mig mærkbart på brysterne.

Jeg fik mine nevøer til at hjælpe med at lægge farverig glassur på mine "fantastiske" kager som endte med at smage som resten af den mad jeg altid laver: af ingenting - eller noget helt forkert - men min yngste nevø på 1½ år endte med at spise grøn glassur, blå frostings, en pære, flødeskum, purreret jordbær og en masse krymmel til kager.....med HELE kroppen!

Bette pus med grøn glassur på skeen og endnu inden han gik i krig med fløden og jordbærpurren!
(Hans mor kommer til at elske at vaske hans tøj!!)
Flødeskum med jordbær purre i................smager GODT!

Bortset fra det så har jeg talt med min veninde Anika i dag, hun ringede og fortalte at hendes søn som er 3 år og 4 måneder i børnehaven er blevet mishandlet af nogle drenge på 5½ år!

To dage i træk er han kommet hjem fra børnehave med næseblod uden at de forstod hvorfor, fredag bliver min veninde så ringed op af en pædagog at hun skal komme og hente hendes søn Alexander, da hun kommer viser det sig at de her to snotunger har taget ham, Alexander, med hen under en trappe hvor de har fået ham til at tage sine bukser af, slået ham på tissemanden med en plastikskovl så hans ene kugle er blålig og så har den ene snotunge siddet oven på hans brystkasse mens den anden har proppet sten, bær og perler op i hans næse.....og der ligge dreng lå bare og græd da de fandt ham med ungen siddene oven på ham!!

Og så prøvede pædagoerne at bagataliserer det!! Lederen ringede og sagde at det sleeet ikke var som den første pædagog havde fortalt Anika og at de som Alexander selv fortalte og som hans tvillingesøster fortalte slet slet ikke passede.......

Jeg blev SÅÅÅÅ harm og vred - jeg behøver vel næppe at fortælle at jeg var parat til at blive en Terminatore og smadre de der unger!! Hvem finder på sådan noget?? Hvor lære 5½ årige sådan noget fra?? Jeg sværger, om 5 år er det de der unger vi læser om som har dyppet en hamster i benzin og sat ild til dem "bare fordi" - de der unger er i min verden dem som ender med at mobbe andre........*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

Og lille Alexander er en af mine øjesten når det kommer til mine veninders børn, dels er han dreng og dels er hans så sød, hans stemme er lidt skinger og han er altid glad og så krammer og kysser han mig altid når han ser mig.........og så kommer sådanne nogle møgunger ind i hans liv - han har siden fredag vågned op hver nat og kasted op og tissede i sengen pga. de drenge!!

Han plejer aldrig at tisse i sengen og slet ikke kaste op.......kors jeg tænker #§`!(%##¤&/(`?= om de børn!!

Nå, its' late og jeg må heller sove, fik ikke meget søvn i nat da min nevø skreg og vækkede hele hytten så alt i alt fik jeg vel kun 4 timer og så en hel dag med leg.........christ jeg er træt!!

Men en good weekend so far!

Ingen kommentarer: