tirsdag den 24. maj 2011

Camino Hygge

Her til aften kom min veninde Maiken på besøg, vi skulle snakke om hendes camino tur og ja om camino generelt - men vi fik faktisk snakket om ALT andet end camino!!

Vildt ærgeligt for jeg ville så gerne høre om turen men det var også skønt at tale med hende om alt muligt andet :)

Jeg havde hented sushi hos Letz Sushi på Højbro Plads, jeg fik 10% i rabat fordi jeg har fitness kort, nice......og det føltes godt at jeg kunne bestille og spise sushi med god samvittighed - har jo netop fået rengøringspenge, men har så kun 200 kr tilbage til resten af ugen men igen regner ikke med at jeg skal bruge penge fordi jeg skal arbejde hver evig enste dag frem til tirsdag fra åben til luk - 56,5 timer i alt. Ikke at det er meget egentlig, men når det er arbejde man HADER og man har højhælet sko på og man kun sidder ned i 45 minutter og står op i 10 timer så er det faktisk pænt meget og pænt hårdt.......

Men altså, Maiken og jeg talte om dengang vi var små, hun betroet mig ud af det blå at hun var blevet misbrugt som barn - jeg blev helt paf og varm i kinderne, jeg ved jo nøjagtig hvordan hun har det og jeg brugte alt min indre styrke og coaching viden og viden fra min tid hos psykologen til at fortælle hende at HUN var okay - og så sad vi og græd lidt sammen, jeg fortalte om min elskede Mormor som jeg altid har haft mistænkt for at vide besked men som aldrig sagde noget, hun var der bare altid - og dét var endnu bedre end at snakke. Mormor var der bare ALTID - indtil hun en dag døde, vi havde en aftale om at hun ikke skulle dø og så døde hun bare. En dag jeg kom ind på hospitalet var hun bare død.

Jeg føler mig stadig snydt den dag i dag. Vi havde en aftale. Hun lovede ikke at dø. Hun lovede........man må ikke bryde et løfte Mormor!! Desuden skylder jeg hende 50 kr som jeg aldrig fik betalt tilbage.....

Maiken sagde til mig at hun havde to mennesker i sit liv som hun slet ikke var i tvivl om ville blive til noget stort, den ene var hendes ven som har startet et stort lakridsfirma op og den anden var - overraskende nok - mig. Jeg blev helt rørt og ville ønske jeg kunne se hvad det er hun ser i mig....

Jeg fortalte hende om Hr. Højesteret og om at jeg havde skrevet smsen til ham hvor i der stod "Jeg savner dig altså...." og hun sagde, ligesom min coaching buddy at hun godt kunne forstå at han havde reageret som han gjore. Hun sagde at 99,9% af alle kvinder ville lægge mere i de ord, at 99,9% af alle kvinder ville mene og ønske at se en fyre mere, på et følelsesmæssigt plan når man skriver sådan noget og at det var ud fra dét at Hr. Højestret har reageret..........

Jeg er jo bare SÅ uforståen - som jeg sagde til Maiken så er jeg jo den perfekte luder, jeg kan sagtens sige til en fyr at han er sød og dejlig og fræk og smuk og at jeg savner ham og at jeg tænker på ham uden at det overhoved betyder NOGET for mig!! Og ét eller andet sted så er det jo dybt dybt skræmmende for mig fordi jeg jo er dybt frustreret over at jeg ikke KAN få følelser for fyre!

Hvor kan jeg ikke få føleser for dem?? Jeg savner jo bare deres selskab men jeg er ikke forelsket. Jeg syntes Hr. Højestret er smuk, sød og fræk og jeg savner at snakke med ham og at ha sex med ham men hvis han ikke ville ha sex med mig mere ville det også være helt okay så længe vi kunne blive ved med at snakke sammen, jeg SAVNER at snakke med ham...........

Men ingen af delene kommer til at ske igen fordi han åbenbart, hvis jeg skal tro Maiken og min coaching buddy så tror han at jeg er forelsket i ham eller på vej til at få følelser for ham - og inderst inde så er jo egentlig bare en 6'er i Ennegrammet - i bogen "Ennegrammets Visdom" af Don Richard Riso og Russ Hudson står der på side 258 om 6'eren dvs. om mig:

"Når 6'eren først føler at de kan have tillid til et menneske, strækker de sig meget langt for at bevare forbindelsen til vedkommende, der fungerer som en slags resonansbund, en mentor eller en regulator for 6'erens følelsesmæssige reaktioner og adfærd. De gør derfor alt hvad der står i deres magt for at holde deres venskaber intakte - en slags Hvis jeg ikke kan stole på mig selv må jeg finde noget i denne verden som jeg kan stole på"

Og det er jo SÅDAN jeg er - hvad jeg ikke ville give for at være Hr. Højesterets ven, eller Normans ven.

Det er ret sjovt at læse om 6'eren fordi det er meget mig, feks. står der også længere nede på side 258

"Indtil de (6'eren) får kontakt med deres indre styring er 6'eren som en bordtennisbold (Hr. Højesteret kalder mig en Hoppebold....) der hele tiden springer frem og tilbage alt efter hvilken påvirkning der lige nu er den kraftigste. På grund af denne parathed til at reagere forholder det sig ofte sådan, at næsten ligegyldigt, hvad vi siger om en 6'er så er det modsatte også sandt. En 6'er er både stærke og svage, grygtsomme og modige, tillidsfulde og mistroiske, forsvare og provokatører, søde og tvære, aggressive og passive, tyranner og svæklinger, i forsvar og angrebslystende, tænksomme og handlekraftige, gruppeorinterede og enegængere, tilhængere og tvivlere, samarbejdsvillige og modarbejde, blide og ondskabsfulde, storsindede og smålige - og så videre i det uendelige. Det er dette modsigtsfyldte billed, der er det karakteristiske kendetegn på en 6'er. De er i realiteten en mængde modsætninger.
Det største problem for 6'eren er at de prøver at opbygge sikkerhed omrkign sig uden at løse deres egen følesesmæssige usikkerhed. Men når 6'erene lære at konfronterer deres angst, forstår de at selv om verden hele tiden er omskiftelig og i kraft heraf også usikker, kan de forholde sig uforstyrrende og modige under alle omstændigheder. og de kan på trods af livets uvished opnå den største af alle gaver, som er en følelse af at være i fred med sig selv......"

Og det er dér jeg er ved at være nu, i fred med mig selv - ikke helt men almost...

Men efter at have talt med Maiken så kan jeg jo pludselig se endnu flere fejl jeg har gjort mod eller med Norman, altså det er jo egentlig ikke fejl i den forstand men fordi mænd ikke møder ret mange af min slags i deres liv og langt de fleste mænd aldrig møder en som jeg (Maikens ord) så er det jo svært at vide hvad jeg virkelig mener når jeg taler, fordi jeg siger nøjagtig dét jeg føler men det er ofte store ord for andre piger.

For mig er det bare følelsen af at have en mand i sit liv, ikke nødvendigvis MIN MAND altså en kæreste men bare dét at have en drengeven, hvor urealistisk det så end er, så er det en drøm jeg har - jeg vil gerne have en bedste drengeven som jeg bare kan tale med om alt muligt ligesom jeg engang kunne med både Kunstmaleren og Norman og ja også Hr. Højesteret.

I dag var jeg først ude og gøre rent og få sorte penge så jeg kan leve den næste uges tid - jeg fik også købt en ny skintonic i Matas som jeg af ren forfængelighed hældte over i min gamle Lancõme flaske........I know I know total fake men who know??

Dyr tom flaske til over 400 kr og billig lille fyldt flaske til 29,95,-

Bytte Bytte om

Matas produkter inde i en dyre emballage - snyd ja, fake ja men jeg har vel lov til at beholde lidt af det eksklusive islæt fra min tid som rig ikk? Og det skader jo ikke nogen at jeg faker..... :)

Bagefter var jeg oppe hos på min Coaching buddies kontor og pakke magasiner til 120 kr i timen. I januar ansatte hun en ung fyr som sin højre hånd, han er pænt sprød men har både kone og barn. Første gange jeg så ham var på kontoret og der var så mange smarte modefolk jeg så jeg hilste bare kort på ham ved at vippe to finger op til hoved som havde jeg en hat på og smile og sige "Hej jeg hedder Deirdre-Ann" og så gik jeg videre. Han siger bagefter til min coaching buddies ex-kæreste, ham den erotiske fotograf at min coachingbuddy havde en dybt arrogant og dum veninde - da jeg ½ time efter for første gang møder denne her ex-kæreste for første gang som jeg jo har hørt SÅ meget om, både og dårligt, så hilser jeg pænt på ham og smiler til ham og siger "Hej jeg hedder Deidre-Anne og er XXXX's veninde, du må være XXX jeg har hørt så meget godt om dig så skønt endelig at møde dig" = Jeg var super sød og flink.

Ergo, de her to fyre har allerede et indtryk af mig og det er bestemt ikke positivt. De sviner mig på det næreste over for min coaching buddy som HELDIGVIS kender mig så godt at hun siger at sådan er jeg slet ikke, at de har fået et forkert indtryk af mig - deres dårlige indstryk af mig holder så helt til vi tager til den der Costume fest i Kødbyen for ca. 2 uger siden, dér bliver de så både stive og skæve og fortæller mig om hvor meget de egentlig har svinet mig til og hvor meget de har foragtet mig (!) Vildt syret at stå og få sådan noget at vide når jeg kun har mødt mændene én gang i sammenlagt 5 minutter hver!! Længe leve modebranchen!!

Nå men de fortæller så også at de NU syntes jeg er helt vildt cool - idag siger ham fyren på kontoret så at han har været ved at google mig for at finde mit tlf. nummer men da jeg både har hemmelig og skjult adresse kunne han ikke finde mig, men da han googlede mit navn så kom der jo alt muligt andet op, avisartikler, tvklip osv. og han var blevet så berørt af at se hvad han så og læse hvad han læste at han fik det helt skidt over at de havde været så grove ved mig.

Han sagde (i dag) at han simpelhen havde den største medfølelse for mig, at han synets jeg var det sejeste menneske nogensinde at jeg stadig stod oprejst efter den omgang og at han syntes jeg var helt fantastisk. Jeg måtte så pænt minde ham om at han skulle huske - til fremtiden, ikke at dømme mennesker så hurtigt for ALLE MENNESKER har en historie bag sig, ALLE! Og ingen kan se historien og dérfor kan du ikke tillade dig at dømme folk......

Jeg fik også tørt sagt om han kunne forestille sig hvordan det er at være single på 9 år og så møde fyre der efter 5 minutter dømmer en så hårdt at det tager en omgang hash, 15 øl og 4 måneder at ændre deres billed af en og om han med dén viden i hoved kunne se at det faktisk ikke var særlig nemt for en pige som jeg at møde en fremtidig mand, når alle mænd er bange for mig eller syntes jeg er helt forfærdelig??

Århhhhhh GUD hvor det såre mig at det er sådan mænd ser på mig - jeg er faktisk, jantelov eller ej, en rigtig sød ærlig helt nede på jorden pige som bare så frygtelig gerne vil være forelsket men frygter aldrig at blive det igen - imens kæmper jeg bare for at overleve og for at bevare mine venskaber, nogle gange på en kluntet hvalpeagtig måde, men hvor folk har tålmodighed med en kluntet hvalp så har de ingen tålmodighed med en kluntet 6'er der bare gerne vil være venner.......

Da Maiken gik ud af døren sagde hun at jeg var et fantastisk menneske og at hun var overbevist om at jeg ville nå mine mål en dag fordi jeg altid kæmpede så hårdt og så meget alene at det kun kunne lykkes - og at hun var stolt af at være min veninde......Århhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Ingen kommentarer: