onsdag den 4. maj 2011

Frihedsbudskabet fra BBC London

Frihedsbudskabet fra BBC London 4. Maj 1945. Selve frihedsbudskabet kommer 2 minutter og 10 sekunder inde i udsendelsen


JEG ER SÅ STOLT AF MIT LAND!!

Der findes næppe mennesker med en større nationalfølelse end jeg, mit land er mit barn - og jeg elsker det! Jo mere jeg har rejst og jo flere lande jeg har boet i, jo mere elsker jeg dejlige lille Dannevang og dérfor er det mig også naturligt at jeg på en aften som i aften tænker på alle dem som kæmpede så hårdt for at jeg kunne blive født i et frit land og vokse op med alle de goder jeg - trods arbejdsløshed - har i mit fæderland.

Måske dette også er en af grundene til at jeg elsker radio? Radio er altid til stede, uanset om strømmen svigter og internettet er nede - radio er livsnerven.


JEG tænder lys.......

Ingen kommentarer: